Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku kertoa miksi yleisessä asumistuessa on monta sataa alhaisemmat hyväksyttävät asumismenot kuin eläkkeensaajan asumistuessa?

Vierailija
07.02.2026 |

Esim. mun kotipaikkakunnalla yleisen asumistuen enimmäisasumismenot on 447 euroa/kk (eikä tuolla hinnalla löydä rupuisintakaan yksiötä) ja eläkkeensaajan asumistuen enimmäisasumismenot on 712 euroa/kk, jolla saa jo hyväkuntoisen kaksionkin. 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska: laki.

Vierailija
2/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eläkkeensaaja voi tarvita,esteettömän asunnon ja hsrca pystyy töihin. Yleinen on tarkoitettu tilapäiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eläkeläiset saa as.tuen myös omistusasuntoon. Muut ei.

Vierailija
4/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eläkkeensaaja voi tarvita,esteettömän asunnon ja hsrca pystyy töihin. Yleinen on tarkoitettu tilapäiseksi. 

Ei tuo ole mikään peruste sille, että yleinen tuki on niin alhainen. Ja moni eläkeläinen ei tarvitse esteetöntä asuntoa sen enempää kuin muutkaan. En nyt halua alentaa eläkkeensaajan asumistukea vaan nostaa yleisen vuokrarajat edes lähelle todellista vuokratasoa. Tällä hetkellä asumistuki valitettavasti on monelle pitkäaikainen tuki.

Vierailija
5/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikeisiin töihin, niin et tarvi asumistukea.

Vierailija
6/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eläkeläiset on aktiivisia äänestäjiä ja niitä on paljon. 

Vierailija
7/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Lasselta

Vierailija
8/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et ole eläkkeellä, niin yksinkertaista. Miksi valitat moisesta, käy töissä ja pääse eläkkeelle, miksi edes työikäiselle maksetaan asumistukea, ota oma vastuu raha-asioistasi.

Vierailija
9/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eläkeläiset ovat isoin äänestäjäryhmä.

Kaikilta muiltahan nyt on leikattu, mutta eläkeläisiltä ja yrittäjiltä ei voi, koska he ovat kokareiden ja persujen äänestäjiä.

Vierailija
10/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta muiltahan nyt on leikattu, mutta eläkeläisiltä ja yrittäjiltä ei voi, koska he ovat kokareiden ja persujen äänestäjiä.

Tämähän se ois. 

Vierailija
11/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska et ole eläkkeellä, niin yksinkertaista. Miksi valitat moisesta, käy töissä ja pääse eläkkeelle, miksi edes työikäiselle maksetaan asumistukea, ota oma vastuu raha-asioistasi.

Minulle maksetaan asumistukea sen takia, että tässä maassa ei ole tarjolla mun työkykyä vastaavaa työtä, johon tulisin valituksi. 

Ap

Vierailija
12/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kivaa asua tilavassa asunnossa josta kela korvaa 80%. Tutut joutuu asumaan pikkukopissa josta kela korvaa 60%. 

Vierailija
13/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkepäätös olisikin monelle työttömälle lottovoitto. Sen takia niitä pihdataan viimeiseen saakka vaikka ihmisellä ei olisi työkykyä muuhun kuin sänkyjen koemakaajan tehtävään.

Vierailija
14/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle maksetaan asumistukea sen takia, että tässä maassa ei ole tarjolla mun työkykyä vastaavaa työtä, johon tulisin valituksi. 

Ap

Kyllähän sen perustoimeentulon pitäisi olla tasavertaista kaikille ihmisille, joten mun oikeustajun mukaan tuo ei ole oikein. Mutta tässä maassa on nykyään niin monta asiaa päin peetä, kun kaikki ajavat vain omia etujaan. 

Vierailija
15/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, koska meitä eläkeläisiä suositaan.

Vierailija
16/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi, koska meitä eläkeläisiä suositaan.

Onko tuo oikein sinusta? 

Vierailija
17/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllähän sen perustoimeentulon pitäisi olla tasavertaista kaikille ihmisille, joten mun oikeustajun mukaan tuo ei ole oikein. Mutta tässä maassa on nykyään niin monta asiaa päin peetä, kun kaikki ajavat vain omia etujaan. 

Tossa on vielä sekin, että yleinen on 70 % asumiskuluista ja eläkkeensaajan 80 %. Asumistuessa huomioidaan kaikenlisäksi bruttotulot ja tuossakin työtön häviää vielä lisää rahaa. Pieninkin työmarkkinatuki on verotettavaa tuloa, mutta eläkkeistä aletaan maksaa veroa vasta jossain 1 100 euron paikkeilla eikä silloinkaan lätkäistä samantien veroprosentiksi 20.

Ap

Vierailija
18/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja eläkeläiset saa as.tuen myös omistusasuntoon. Muut ei.

Eläkkeensaaja ei pysty hankkimaan lisätuloja, varsinkaan invalidi. Ei ole yhteiskunnan eikä kenenkään etu, jos eläkeläisiä aletaan häätää kadulle, koska sitten kunta joutuu järkkäämään niille asunnot ja se vasta kalliiksi tuleekin.

Asumistuki on nimenomaan tukea välttämättömiin asumismenoihin, ei asunnon hankintaan. Eläkeläinen on jo maksanut katon päänsä päälle, mutta asumismenoista ei välttämättä selviydy ilman tukea.

Minusta on väärin, että asumistuki otettiin pois työssäkäyviltä omistusasujilta. Se on aivan perseestä ja täysin väärin. Varallisuuden puhallus pieni- ja keskituloisilta suurituloisille asuntosijoittajille.

Perustuslaki takaa jokaiselle asunnon ja nyt persuhallitus rikkoo sitäkin.

Vierailija
19/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään peruste sille, että yleinen tuki on niin alhainen. Ja moni eläkeläinen ei tarvitse esteetöntä asuntoa sen enempää kuin muutkaan. En nyt halua alentaa eläkkeensaajan asumistukea vaan nostaa yleisen vuokrarajat edes lähelle todellista vuokratasoa. Tällä hetkellä asumistuki valitettavasti on monelle pitkäaikainen tuki.

Olen siltä osin samaa mieltä, että jokaisella on oikeus asumiseen ja asuntoon, täysin riippumatta siitä, miten Purra ja Orpo haluavat pienituloisia ja köyhiä ruoskia ideologisessa ihmisvihassaan.

Eläkeläinen, köyhin desiili, silti toistaiseksi omistusasuja (vastike nyt 600, kohta 900 ja silloin tulee konkurssi)

Vierailija
20/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kohtalaisen varma että eläkeläiset on demarien porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi