Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on sijoituksissa rahaa

Vierailija
07.02.2026 |

Keskimäärin suomalaisella on sijoitettuna rahastoihin ja osakkeisiin 50 000 euroa .. on jo sinulla enemmän vai vähemmän ja suositko osakkeita vai rahastoja ...

Kummalla tienaa paremmin

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 47, kaksi teiniä ja puoliso. Vielä vähän velkainen omakotitalo. Sijoituksia yms. 0 euroa, säästötilillä 220€. Näillä mennään.

Vierailija
62/68 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se tilanne että olen työtön ja olen nyt myynyt taloni pois kun työttömänä ei ole varaa taloon....

En saa nyt asumistukea ja tarve olisi hankkia nyt talon myuntirahoilla paljon tuloa sijoituksista ette pääoma kulu liikaa vain kulutusmenoihin...

Miten kannattaa sijoittaa 300 000

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se tilanne että olen työtön ja olen nyt myynyt taloni pois kun työttömänä ei ole varaa taloon....

En saa nyt asumistukea ja tarve olisi hankkia nyt talon myuntirahoilla paljon tuloa sijoituksista ette pääoma kulu liikaa vain kulutusmenoihin...

Nyt on niin jännä tilanne markkinoilla, että hirveän paha sanoa. Ehkä aluksi korolliselle säästötilille josta saa ottaa rahaa pois, ja sitten pikkuhiljaa vakavaraisiin firmoihin. Ehkä sellaisiin jotka maksavat hyvää osinkoa.

Vierailija
64/68 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33000e. Olen 33-vuotias. 

Eikö kuullostas paremmalta 33 miljoonaa koska 33 wee?

Ei ne nuo aiemmatkaan paljo kursastele.

Vierailija
65/68 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vidduako se sulle kuuluu

Vierailija
66/68 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun jätän Temuttamatta sijoitan luontoon.

Vierailija
67/68 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajautus!

Indeksit esim maanosien mukaan; Amerikka(tai maailma, ovat usein aika samankaltaiset), Eurooppa, Aasia jne

Sama osakepominnassa. Ei kaikkia rahoja samaan koriin. Toimialakohtaista hajautusta.

Myös ajallinen hajautus, koska jos merkitset tänään ison summan, et voi olla varma ostatko huipulta vai pohjalta.

Osan voi laittaa turvalliseen korkorahastoon tai määräaikainen talletus. Riskit pienemmät, mutta myös tuotto-odotukset.

Ja toki myös käteiskassa päivittäisiin tarpeisiin. Ja dipistä poimintaan :-)

Vierailija
68/68 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 39, perintönä 0 €. Vaimo ja lapsi, perikunnan talo. Osakeomistuksia noin 130 000 €, rahastoja hieman yli 20 000 €. Lisäksi kesämökki (joka on suureksi osaksi vielä pankin).

Mitäköhän järkeä tänne olisi keksiä noita summia omasta päästään? Sijoittaminen kannattaa. Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi