Paljonko sinulla on sijoituksissa rahaa
Keskimäärin suomalaisella on sijoitettuna rahastoihin ja osakkeisiin 50 000 euroa .. on jo sinulla enemmän vai vähemmän ja suositko osakkeita vai rahastoja ...
Kummalla tienaa paremmin
Kommentit (65)
Minulla on SIJOITUKSISSA noin 700000€. Mutta ei senttiäkään osakkeissa eikä rahastoissa eikä indekseissä. Eikä kullassa kuin huvin vuoksi koruina pari tonnia.. Rahat on sijoitettu kiinteistöihin. Omaa omakotitaloa ei ole laskettu tuohon summaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ap, että jokaisella suomalaisella on keskimäärin tuo summa sijoituksissa, vai että niillä suomalaisilla jotka sijoittavat, on keskimäärin tuo summa? Veikkaan jälkimmäistä. Iso osa suomalaisista ei sijoita ollenkaan.
Tutkimusten mukaan 50 prosenttia suomalaisista ei sijoita vaan tuhlaa kaikki ja 50 prosenttia sijoittaa joko osakkeisiin ja rahastoihin tai molempiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä näissä on liioitella?
Minulla on rahastossa 5000 euroa, sitä olen sinne säästellyt. Tavoite on n. 30 tonnia eläkkeeseen mennessä. Laitan 150 euroa kuukaudessa.
Muuta omaisuutta ei ole.
Miten niin liiotella ... ei kaikki oo täällä 20 vuotiaita
En jaksa uskoa näitä juttuja että täällä joka toisella on puoli miljoonaa pelkästään osakkeissa. Paskapuhetta. Olisi mielenkiintoisempaa lukea rehellisiä vastauksia. Toki jollakin voi tuo summa olla, perintönä tai muulla tavalla, mutta ei todellakaan niin monella kuin väitetään. Vai uskotko kaikki tänne kirjoitetut viestit?
No mutta suomihan on tunnetusti täynnä miljonäärejä ja muita vastaavia. :D itse en luottaisi yhtään mihinkään tai kehenkään jotka internettiin kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä näissä on liioitella?
Minulla on rahastossa 5000 euroa, sitä olen sinne säästellyt. Tavoite on n. 30 tonnia eläkkeeseen mennessä. Laitan 150 euroa kuukaudessa.
Muuta omaisuutta ei ole.
Miten niin liiotella ... ei kaikki oo täällä 20 vuotiaita
En jaksa uskoa näitä juttuja että täällä joka toisella on puoli miljoonaa pelkästään osakkeissa. Paskapuhetta. Olisi mielenkiintoisempaa lukea rehellisiä vastauksia. Toki jollakin voi tuo summa olla, perintönä tai muulla tavalla, mutta ei todellakaan niin monella kuin väitetään. Vai uskotko kaikki tänne kirjoitetut viestit?
Mitä järkeä täällä on valehdella? Mulla on 132000 nordnetissä... ja 170000 osuuspankissa ja 11000 laatikossa..ja on mulla paljon paljo
Paljonko olet perinyt, mitä työtä teet? Ikäsi?
Sen verran paljon, että käytämme sijoitusneuvojaa sekä pankissa että yksityistä sijoitusfirmaa.
Kullissa ts. kultaharkoissa 2 kg.
Osakkeissa ja rahastoissa molemmissa n. 400 000 euroa. Ei velkaa. Vanhemmat kouluttamattomia duunareita. Nyt jo eläkeläisiä/haudassa.
Riskittömästi talletuskoroilla 2-3k/v tulee nettotuottoa. Toistaiseksi mennään näin.
En yhtään ole perinnyt ..ex yrittäjä 50v
Vierailija kirjoitti:
Osakkeissa ja rahastoissa molemmissa n. 400 000 euroa. Ei velkaa. Vanhemmat kouluttamattomia duunareita. Nyt jo eläkeläisiä/haudassa.
Paljonko olet saanut perintöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 000 euroa.
400 k indeksirahastossa, 500 k kiinteistöissä, 500 k metsäomaisuutta ja 10 kilon harkko kultaa.
Ei tuo nyt kovin paljoa ole, mutta jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 000 euroa.
Tämä selitti.
Rahastoissa nyt reilu 100k. Tuotto on ollut vuosien mittaan lähes 50%, eli todella hyvä.
En usko puoliakaan näistä lukemista. Sori siitä. Vaikka onhan se niinkin että ei se ole tyhmä joka narraa vaan se joka uskoo..
Lisätkää mukaan ikänne, perintöosuutenne (rehellisesti), ammattinne ja vuositulonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakkeissa ja rahastoissa 50 000 euroa ja lisäksi on 500 g kultaa.
Kullan hinta on ilmeisesti noussut? Voi myös olla että se nousee entisestään jos Kiina iskee Taiwaniin. Täytyisikö joku hippunen hommata.
Oot jo myöhässä jos sijoitusmielessä...kun tässä viikko sitten notkahti olisi kannattanut ostaa mutta nyt ollaan jo taas 5000 pinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 000 euroa.
Tämä selitti.
Ei selitä. Tuo perintöni on edelleen tilillä koskemattomana viime vuosilta. Osakkeisiin ja rahastoisin olen säästänyt jo yli 20 vuotta palkastani.
Vierailija kirjoitti:
Lisätkää mukaan ikänne, perintöosuutenne (rehellisesti), ammattinne ja vuositulonne.
Työtön ..45 v ei perintöä...
Oon aina sijoittanut osakkeisiin ja nyt osakkeiden arvo 150 000 euroa .
Tuskin ne kymmenessä vuodessa lakkautetaan. Ja tuo alkaa olla vähän väsynyttä stooria muutenkin ilman perusteluja,