Paljonko sinulla on sijoituksissa rahaa
Keskimäärin suomalaisella on sijoitettuna rahastoihin ja osakkeisiin 50 000 euroa .. on jo sinulla enemmän vai vähemmän ja suositko osakkeita vai rahastoja ...
Kummalla tienaa paremmin
Kommentit (146)
Ei ole eurokaan mutta minulla on yksi asunto jotka vuokraan ja kaksi kesämökkiä joita vuokraa. Saan vuodessa 70000 euroa tuloja niistä. Olen vuokrannut 8 vuotta. Olen jo sijoitukseni tienannut takas ja tehnyt voittoa 3 vuoden ajan. Jos myisin vaikka mökit, saisin 280000 euroa niistä yhteensä. Kaksio vuokra asunnosta saisin 80000 euroa.
Nyt on noin 30€, mutta sijoitus hupenee joka hörpyllä.
Aot ja ost yhteensä 24000, enimmäkseen etf.
Rahastot 29000.
Just syksyllä nostin autonvaihtoon 12000 rahastoista teoriassa pelkkää tuottoa. Toki täytyy lunastaa osuudet, eli tuotto+pääoma.
Eli aika keskiverto olen.
Vierailija kirjoitti:
Lisätkää mukaan ikänne, perintöosuutenne (rehellisesti), ammattinne ja vuositulonne.
39v, metallimies ja vuositulot 42k€ brutto. Sijoituksia 60k€ suoriin osakkeisiin. Olen sijoittanut 10 vuotta ja pari onnenkantamoista millä tuplasin rahani korona-aikana. Osakesijoitusten ansiosta maksoin asuntolainan loppusumman 35k€ 5 vuotta etuajassa ja nyt jää kuukausittain reilu tonni pakollisten kulujen jälkeen. Rakennan nordnetin sijoitusvakuutukseen eläkepottia norjalaisista hyvää osinkoa maksavista osakkeista koska siellä ei mene veroja salkun sisällä ja lähdeverot saa automaattisesti hakematta niitä erikseen Norjan verottajalta koska Nordnet sijoitusvakuutus rekisteröity Norjaan 👍
M39
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kirjoittajista pullistelijoita, en paljon arvosta.
Mikä oli maksimisumma jonka sai kertoa? En huomannut että tätä oli määritelty.
25000e on indeksirahastoissa. Olen 38v. Muuta omaisuutta talossa ja autossa on n. 50000e arvosta. Mutta velkaakin löytyy.
45k bruttona vuositulot. Teen valtiolla toimistohommia ja ikää 34v. Sijotuksissa 270k€. Kaikki omaa rahaa. Ekan kerran laitoin jo kesätöistä 16 vuotiaana saatuja rahoja rahastoihin. Opiskellut asian itse eikä ole perhe antanut mitään perintöjä, almuja tai oppia. Netti ja kirjat onneksi pullollaan tietoa tästä aiheesta. Ja rahaa saa aina töitä tekemällä
Ikää 55v. Osakkeissa kiinni 14780 euroa, osakkeiden arvo tänään 19250 euroa. Lisäksi yksi sijoitusasunto josta tulee nettona 1000 - 2000 euroa kuukaudessa. Tämä käytetään kaikki sijoitusasunnon lainan maksuun. Kunhan laina on maksettu laitetaan nettotuotto sijoituksiin kuten osakkeisiin.
82e osakkeihin sijoitettu, pyörii plus miinus nolla käytännössä, lisäks 20e/kk menee rahastoon ja ässän tililtä lähtee 10e/kk lapsen rahastoon bonuksista. Siinäpä ne, nettopalkka 1600e joten ei isoja summia voi laittaa, kun lyhennän myös asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
82e osakkeihin sijoitettu, pyörii plus miinus nolla käytännössä, lisäks 20e/kk menee rahastoon ja ässän tililtä lähtee 10e/kk lapsen rahastoon bonuksista. Siinäpä ne, nettopalkka 1600e joten ei isoja summia voi laittaa, kun lyhennän myös asuntolainaa.
Minusta turhaan vähätellään pienituloisen pieniä sijoituksia. Pienituloisella on erityisen tärkeää olla joku hätävararahasto. Silloin yllättävät sairaskulut tai kodinkoneen hajoaminen ei aiheuta turhaa stressiä tai jopa katastrofia.
16.80€ Laitilan Kukko 12 kpl
Osinko huomenna 1.80€
Suomalaisen sijoitukset keskimäärin 6000 euroa, korjaus tuohon aloitukseen.
On yli sadan tuhannen sijoitukset mutten voi väittää sijoittamisella rikastuneeni vaan sijoitukset on suunnilleen plusmiinus nolla olleet vaikka kohta vuosikymmen tätä leikitty.
Vierailija kirjoitti:
400 k indeksirahastossa, 500 k kiinteistöissä, 500 k metsäomaisuutta ja 10 kilon harkko kultaa.
Ei tuo nyt kovin paljoa ole, mutta jotakin.
Jännä, miten näistä näkee suomalaisten perikateuden! Verratkaapa noita alapeukkuja.... perseaukisia vituttaa. HyvÄ!!! Se on tarkoituskin!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen sijoitukset keskimäärin 6000 euroa, korjaus tuohon aloitukseen.
Entä paljonko on suomalaisten velat keskimäärin? Nämä yhteenlaskettuna näyttää sitten sen, miten suomalaisilla menee, heh heh.
Tarkalleen ottaen 1 450 000. Ne on stablecoineina ja ostan niillä pitkoja tänä keväänä.
Kaikki on muuten tehty kryptoilla osta ja myy -periaatteella.
Vierailija kirjoitti:
16.80€ Laitilan Kukko 12 kpl
Osinko huomenna 1.80€
Se on voittojen kotiuttaminen kun kosket pääomaan.
Noin 11 000 eur rahastoissa tällä hetkellä. Olen aloittanut rahastosijoittamisen monta kertaa ja yhtä monta kertaa pannut ne lihoiksi, kun elämä on yhtäkkiä keikahtanut alta. Josko tästä nyt jo saisi eläkeiän turvaa. Ri jsksaisi enää aloittaa alusta.
Vuositulot noin 60 000, asuntolainaa 205 000, ikää 50, ei saatuja perintöjä (jos kohta tuskin tuleviakaan).
Ei minulla ole mitään tarvetta pullistella. Vastaan tällaisiin kyselyihin vain, koska haluan kertoa muillekin, että sijoittamalla on mahdollista kerätä mukava sijoitussalkku ihan palkkarahoista sijoittamalla ilman mitään perintöjä tai raha-avustuksia vanhemmilta. Tajusin itse aloittaa sijoittamisen vasta 40-vuotiaana. Olisi kannattanut aloittaa selvästi aikaisemmin.
73 tai 74 - en muista kumpi, mutta se, joka aloitti selvästi miinukselta, kun opintolainat lasketaan.