Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on sijoituksissa rahaa

Vierailija
07.02.2026 |

Keskimäärin suomalaisella on sijoitettuna rahastoihin ja osakkeisiin 50 000 euroa .. on jo sinulla enemmän vai vähemmän ja suositko osakkeita vai rahastoja ...

Kummalla tienaa paremmin

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 sijoitusyksiötä. 8 urheiluauton kokoelma . Taidetta noin 80000 arvosta. Säästöpankissa 172000 . Rahastoissa 100000 . 

Vierailija
42/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut päivääkään töissä ja omaisuutta 900 k osakkeissa. En ole perinyt. Kaikki olen omalla viisaudellani saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ap, että jokaisella suomalaisella on keskimäärin tuo summa sijoituksissa, vai että niillä suomalaisilla jotka sijoittavat, on keskimäärin tuo summa? Veikkaan jälkimmäistä. Iso osa suomalaisista ei sijoita ollenkaan. 

Tutkimusten mukaan 50 prosenttia suomalaisista ei sijoita vaan tuhlaa kaikki ja 50 prosenttia sijoittaa joko osakkeisiin ja rahastoihin tai molempiin

Hyvin pienillä summilla sijoittaminen on yleistynyt. Nuoret sijoittavat viikkorahojaan yms. En usko että suomalainen keskivertosijoittaja olisi vielä laittanut tai voittanut 50 000 euroa.

Vierailija
44/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on n 500 000 Osakkeissa ja rahastoissa ja olen ihan työtön kouluttamaton duunari joka ei ole saanut koskaan mitään perintöä ja köyhästä perheestä 

Rahat ole saanut sijoittamalla kryptoihinnjosta sain ison alkupää oman ja sitten ostin kultaa jotka möin 100 prosentin tuotolla ja sitten siirryin osakemarkkinoille jossa sijoitin amerikkalaisiin teknoformoihin..

Rahaa on satanut ...

Vierailija
45/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ap, että jokaisella suomalaisella on keskimäärin tuo summa sijoituksissa, vai että niillä suomalaisilla jotka sijoittavat, on keskimäärin tuo summa? Veikkaan jälkimmäistä. Iso osa suomalaisista ei sijoita ollenkaan. 

Tutkimusten mukaan 50 prosenttia suomalaisista ei sijoita vaan tuhlaa kaikki ja 50 prosenttia sijoittaa joko osakkeisiin ja rahastoihin tai molempiin

Hyvin pienillä summilla sijoittaminen on yleistynyt. Nuoret sijoittavat viikkorahojaan yms. En usko että suomalainen keskivertosijoittaja olisi vielä laittanut tai voittanut 50 000 euroa.

Mitä järkeä on lähteä sijoittamaan muutaman euron. Summia kun tässä hyötyy vain pankkiirit ja välittäjät kun suurin osa rahoista menee kuluihin

Vierailija
46/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut päivääkään töissä ja omaisuutta 900 k osakkeissa. En ole perinyt. Kaikki olen omalla viisaudellani saanut.

Jos olet just tehnyt orvon eläkkeellä isot summat kryptoilla tms. niin älä laita kaikkea uudestaan peliin. 

Vierailija
47/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suurin osa indeksirahastoissa. On myös osakkeita, mutta suosin rahastoja. 
Osakepoiminnalla on ainakin minun vaikea voittaa edes indeksiä. Siksi indeksirahastot itselle passeleita.

Oma sijoitushorisontti melko pitkä, joten ei hätiköityjä liikkeitä kun kurssit vaihtelee.

Summia en tähän avaa, kun ei niitä kuitenkaan kukaan uskoisi todeksi.

Vierailija
48/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä näissä on liioitella? 

Minulla on rahastossa 5000 euroa, sitä olen sinne säästellyt. Tavoite on n. 30 tonnia eläkkeeseen mennessä. Laitan 150 euroa kuukaudessa.

Muuta omaisuutta ei ole.

Miten niin liiotella ... ei kaikki oo täällä 20 vuotiaita

En jaksa uskoa näitä juttuja että täällä joka toisella on puoli miljoonaa pelkästään osakkeissa. Paskapuhetta. Olisi mielenkiintoisempaa lukea rehellisiä vastauksia. Toki jollakin voi tuo summa olla, perintönä tai muulla tavalla, mutta ei todellakaan niin monella kuin väitetään. Vai uskotko kaikki tänne kirjoitetut viestit?

No mutta suomihan on tunnetusti täynnä miljonäärejä ja muita vastaavia. :D itse en luottaisi yhtään mihinkään tai kehen

Suomi on rikas ja vauras maa...sen monesti toisti mm .Ex ministeri Marin maailmalla

Vierailija
49/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 e. Koko omaisuuteni on 5000 e säästötilillä.

Vierailija
50/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 256 000 euroa.

Vierailija
51/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeissa 55 000€, rahastoissa hajautettuna 100 000€. Ei paljoa mitään verrattuna vauvapalstan miljon- ja mijaldööreihin

Ensinnäkin tähän ja muihin ketjun viesteihin liittyen mun ehdottomasti suosikki sitaattin entisiteltä amerikkalaiselta presidentiltä: "Älä usko kaikkea mitä luet/näet Internetissä" Abraham Lincoln.

Sitten niille ihmettelijöille, mulla sijoitusaikaa reilut 7 vuotta. Ikää 45, Vuositulot alle mediaanin <~40 000€/vuosi. Perintöä 0€

Vierailija
52/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on monella vauva palstalla sijoituksia...

Vierailija
53/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on lähteä sijoittamaan muutaman euron. Summia kun tässä hyötyy vain pankkiirit ja väl

Kannattaa aloittaa nuorena. Harjoittelua.

Rahastosijoittamisen vissiin varsinkin voi aloittaa noin.

Vierailija
54/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisaa on niiltä ajoilta, kun se muuttui osuuskunnasta osakeyhtiöksi, sijoitus 3500 markkaa, arvo 5-6 tuhatta euroa. Osinkoa tullu muutama tonni vuosien saatossa

Vierailija
55/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni osakesalkku on, vähän alle 30000 e.

Vierailija
56/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

120tonnia about.

Verottaja pitää huolta, että ei oikein sijoittamalla rikastu. Saa olla isommat rahat niin sitten.

Vierailija
57/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on monella vauva palstalla sijoituksia...

Harni vaan että aika moni on valepukki.

Vierailija
58/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on n 500 000 Osakkeissa ja rahastoissa ja olen ihan työtön kouluttamaton duunari joka ei ole saanut koskaan mitään perintöä ja köyhästä perheestä 

Rahat ole saanut sijoittamalla kryptoihinnjosta sain ison alkupää oman ja sitten ostin kultaa jotka möin 100 prosentin tuotolla ja sitten siirryin osakemarkkinoille jossa sijoitin amerikkalaisiin teknoformoihin..

Rahaa on satanut ...

Kuinka paljon jäi verojen jälkeen kryptoista? Eipä tuolla 500 000 salkulla kovin juhlita, verottaja tykkää

Vierailija
59/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etf, osakkeet 24000, rahastot 28000 (syksyllä lunastin 12000 autonvaihtoon).

Sijoitusluukkuu ehkä 80000 ja kakkosasunto 120000. Koti puoliksi miehen kanssa.  Sijoitusluukusta on vielä velkaa 28000, muuten velaton.

N54.

Vierailija
60/65 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on lähteä sijoittamaan muutaman euron. Summia kun tässä hyötyy vain pankkiirit ja väl

Mä olen laittanut lapselle 40€/kk rahastoihin, johan tuo on 18000, 7000 pääomalla. Välissä on ollut korona, putin ja trump...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän