Paljonko sinulla on sijoituksissa rahaa
Keskimäärin suomalaisella on sijoitettuna rahastoihin ja osakkeisiin 50 000 euroa .. on jo sinulla enemmän vai vähemmän ja suositko osakkeita vai rahastoja ...
Kummalla tienaa paremmin
Kommentit (65)
En ole ollut päivääkään töissä ja omaisuutta 900 k osakkeissa. En ole perinyt. Kaikki olen omalla viisaudellani saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ap, että jokaisella suomalaisella on keskimäärin tuo summa sijoituksissa, vai että niillä suomalaisilla jotka sijoittavat, on keskimäärin tuo summa? Veikkaan jälkimmäistä. Iso osa suomalaisista ei sijoita ollenkaan.
Tutkimusten mukaan 50 prosenttia suomalaisista ei sijoita vaan tuhlaa kaikki ja 50 prosenttia sijoittaa joko osakkeisiin ja rahastoihin tai molempiin
Hyvin pienillä summilla sijoittaminen on yleistynyt. Nuoret sijoittavat viikkorahojaan yms. En usko että suomalainen keskivertosijoittaja olisi vielä laittanut tai voittanut 50 000 euroa.
Minulla on n 500 000 Osakkeissa ja rahastoissa ja olen ihan työtön kouluttamaton duunari joka ei ole saanut koskaan mitään perintöä ja köyhästä perheestä
Rahat ole saanut sijoittamalla kryptoihinnjosta sain ison alkupää oman ja sitten ostin kultaa jotka möin 100 prosentin tuotolla ja sitten siirryin osakemarkkinoille jossa sijoitin amerikkalaisiin teknoformoihin..
Rahaa on satanut ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ap, että jokaisella suomalaisella on keskimäärin tuo summa sijoituksissa, vai että niillä suomalaisilla jotka sijoittavat, on keskimäärin tuo summa? Veikkaan jälkimmäistä. Iso osa suomalaisista ei sijoita ollenkaan.
Tutkimusten mukaan 50 prosenttia suomalaisista ei sijoita vaan tuhlaa kaikki ja 50 prosenttia sijoittaa joko osakkeisiin ja rahastoihin tai molempiin
Hyvin pienillä summilla sijoittaminen on yleistynyt. Nuoret sijoittavat viikkorahojaan yms. En usko että suomalainen keskivertosijoittaja olisi vielä laittanut tai voittanut 50 000 euroa.
Mitä järkeä on lähteä sijoittamaan muutaman euron. Summia kun tässä hyötyy vain pankkiirit ja välittäjät kun suurin osa rahoista menee kuluihin
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut päivääkään töissä ja omaisuutta 900 k osakkeissa. En ole perinyt. Kaikki olen omalla viisaudellani saanut.
Jos olet just tehnyt orvon eläkkeellä isot summat kryptoilla tms. niin älä laita kaikkea uudestaan peliin.
Mulla suurin osa indeksirahastoissa. On myös osakkeita, mutta suosin rahastoja.
Osakepoiminnalla on ainakin minun vaikea voittaa edes indeksiä. Siksi indeksirahastot itselle passeleita.
Oma sijoitushorisontti melko pitkä, joten ei hätiköityjä liikkeitä kun kurssit vaihtelee.
Summia en tähän avaa, kun ei niitä kuitenkaan kukaan uskoisi todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä näissä on liioitella?
Minulla on rahastossa 5000 euroa, sitä olen sinne säästellyt. Tavoite on n. 30 tonnia eläkkeeseen mennessä. Laitan 150 euroa kuukaudessa.
Muuta omaisuutta ei ole.
Miten niin liiotella ... ei kaikki oo täällä 20 vuotiaita
En jaksa uskoa näitä juttuja että täällä joka toisella on puoli miljoonaa pelkästään osakkeissa. Paskapuhetta. Olisi mielenkiintoisempaa lukea rehellisiä vastauksia. Toki jollakin voi tuo summa olla, perintönä tai muulla tavalla, mutta ei todellakaan niin monella kuin väitetään. Vai uskotko kaikki tänne kirjoitetut viestit?
No mutta suomihan on tunnetusti täynnä miljonäärejä ja muita vastaavia. :D itse en luottaisi yhtään mihinkään tai kehen
Suomi on rikas ja vauras maa...sen monesti toisti mm .Ex ministeri Marin maailmalla
0 e. Koko omaisuuteni on 5000 e säästötilillä.
Vierailija kirjoitti:
Osakkeissa 55 000€, rahastoissa hajautettuna 100 000€. Ei paljoa mitään verrattuna vauvapalstan miljon- ja mijaldööreihin
Ensinnäkin tähän ja muihin ketjun viesteihin liittyen mun ehdottomasti suosikki sitaattin entisiteltä amerikkalaiselta presidentiltä: "Älä usko kaikkea mitä luet/näet Internetissä" Abraham Lincoln.
Sitten niille ihmettelijöille, mulla sijoitusaikaa reilut 7 vuotta. Ikää 45, Vuositulot alle mediaanin <~40 000€/vuosi. Perintöä 0€
Hyvin on monella vauva palstalla sijoituksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on lähteä sijoittamaan muutaman euron. Summia kun tässä hyötyy vain pankkiirit ja väl
Kannattaa aloittaa nuorena. Harjoittelua.
Rahastosijoittamisen vissiin varsinkin voi aloittaa noin.
Elisaa on niiltä ajoilta, kun se muuttui osuuskunnasta osakeyhtiöksi, sijoitus 3500 markkaa, arvo 5-6 tuhatta euroa. Osinkoa tullu muutama tonni vuosien saatossa
Pieni osakesalkku on, vähän alle 30000 e.
120tonnia about.
Verottaja pitää huolta, että ei oikein sijoittamalla rikastu. Saa olla isommat rahat niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on monella vauva palstalla sijoituksia...
Harni vaan että aika moni on valepukki.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on n 500 000 Osakkeissa ja rahastoissa ja olen ihan työtön kouluttamaton duunari joka ei ole saanut koskaan mitään perintöä ja köyhästä perheestä
Rahat ole saanut sijoittamalla kryptoihinnjosta sain ison alkupää oman ja sitten ostin kultaa jotka möin 100 prosentin tuotolla ja sitten siirryin osakemarkkinoille jossa sijoitin amerikkalaisiin teknoformoihin..
Rahaa on satanut ...
Kuinka paljon jäi verojen jälkeen kryptoista? Eipä tuolla 500 000 salkulla kovin juhlita, verottaja tykkää
Etf, osakkeet 24000, rahastot 28000 (syksyllä lunastin 12000 autonvaihtoon).
Sijoitusluukkuu ehkä 80000 ja kakkosasunto 120000. Koti puoliksi miehen kanssa. Sijoitusluukusta on vielä velkaa 28000, muuten velaton.
N54.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on lähteä sijoittamaan muutaman euron. Summia kun tässä hyötyy vain pankkiirit ja väl
Mä olen laittanut lapselle 40€/kk rahastoihin, johan tuo on 18000, 7000 pääomalla. Välissä on ollut korona, putin ja trump...
3 sijoitusyksiötä. 8 urheiluauton kokoelma . Taidetta noin 80000 arvosta. Säästöpankissa 172000 . Rahastoissa 100000 .