Mies jättää vessapaperin hylsyt lavuaarin reunalle. Aloitin testin, kuinka paljon niitä kerääntyy siihen, jos en korjaa.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vc:ssä istuessa on helppo ottaa tyhjä hylsy telineestä, tipauttaa se pytyn vieressä olevaan roskikseen. Sitten voi ottaa uuden rullan toisella puolella olevasta hyllystä ja laittaa sen telineeseen. Kaiken voi siis tehdä istuessaan. Mikä ongelma?
En heitä roskikseen, käytän takan puiden sytyttämiseen
Vierailija kirjoitti:
Tein samankaltaista empiriistä koetta omalle ukolle. Meillä minä olen se käytännöllinen ja mies on enemmän semmoinen taiteilija - toisaalta en minäkään mikään kodinihme ole - kotityöt jakautuu kuitenkin useimmiten minulle.
Eteisen katosta paloi valo. Testasin siis vähän sitä onko aikaansaamattomuuden syynä laiskuus, ajatus siitä että kyllä rouva vaihtaa lampun, vai eikö ukkeli vaan huomaa valon palamista, vai eikö tiedä mitä sille itäisi tehdä.
3kk elimme pimeän eteisen kanssa ennenkuin luovutin ja vaihdoin uuden lampun. Mies vaan pokkana ihmetteli kun näki taas kunnolla kenkänsä että "onpa täällä jotenkin erinäköistä"
"Tein samankaltaista empiriistä koetta omalle ukolle." "Testasin siis vähän sitä"
Millainen ihminen testaa elämänsä tärkeintä ihmissuhdetta vessapaperin tai lampun hylsyllä, tekee empiiristä koetta hänellä - ihmiskoetta - eli asettuu ylemmäksi, ja raportoi siitä vielä jossain vauvapalstalla?
Kuka mies tekisi samanlaista? Voitteko hyvät naiset löytää esimerkkejä sellaisesta? Ja jos näin kävisi, mitä se kertoisi tästä miehestä?
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen käytös kertoo myös kunnioituksen puutteesta - ettei pyynnöstäkään huolimatta viitsi tuollaista asiaa tehdä. Minä olen nainen ja tuppaan jättämään tiskit laittamatta koneeseen. Se ärsyttää miestä joten olen erityisen huolellinen sen kanssa kun mies on kotona. Vastaavasti mies on huolellinen mm. sen kanssa etten halua lattioille ajelehtimaan mitään sukkamyttyjä. Sitä kutsutaan toisen kunnioittamiseksi.
Tässä ketjussa tuppaa unohtuvan se, että toki molempien puolisoiden tulee aivan yhtä lailla hakata halot, kantaa ne takkaan, leikata nurmikko, tankata auto, ajaa sitä autoa, luoda lumet, säätää telkkari ja tietokone jne.
Koska ihan yhtä lailla nainen ja mies kuluttaa takkaa, nauttii leikatusta nurmikosta, istuu auton kyydissä, nauttii tv-sarjoista jne.
Kumma että keskustelu kääntyy vain johonkin vessapaperien hylsyihin. Joita niitäkin nainen tuottaa enemmän kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä rouva ei vie astioitaan koneeseen. Siitä on sanottu. Mutta ei muuttunut. Joskus kerää oma-aloitteisesti tiskit pois makkarista tai keittiöstä tai missä nyt lojuvatkaan. Mutta keittiössä ainakin saattavat lojua päiviä.
Outo tapa. Mistä lie oppinut, mutta ei tunnu häntä häiritsevän. Ja noi hylsyt nyt menee meillä vessan roskakoriin. On oma kori just ton tyyppisille roskille siellä
Mistä syystä niiden astioiden pitäisi vaimoa häiritä?
Vaimon omien astioiden tulisi häiritä ihan samasta syystä kuin miehen omien vessapaperihylsyjen. Tokihan kaikilla on omat astiat ja omat vessapaperit, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen käytös kertoo myös kunnioituksen puutteesta - ettei pyynnöstäkään huolimatta viitsi tuollaista asiaa tehdä. Minä olen nainen ja tuppaan jättämään tiskit laittamatta koneeseen. Se ärsyttää miestä joten olen erityisen huolellinen sen kanssa kun mies on kotona. Vastaavasti mies on huolellinen mm. sen kanssa etten halua lattioille ajelehtimaan mitään sukkamyttyjä. Sitä kutsutaan toisen kunnioittamiseksi.
Tässä ketjussa tuppaa unohtuvan se, että toki molempien puolisoiden tulee aivan yhtä lailla hakata halot, kantaa ne takkaan, leikata nurmikko, tankata auto, ajaa sitä autoa, luoda lumet, säätää telkkari ja tietokone jne.
Koska ihan yhtä lailla nainen ja mies kuluttaa takkaa, nauttii leikatusta nurmikosta, istuu auton kyydissä, nauttii tv-sarjoista jne.
Kumma että keskustelu kääntyy vain johonkin vessapaperien hylsyihin. Joita niitäkin nainen
Kukas ne vessapaperit sinne kotiin roudaa kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan ne aina sisäkkäin. Niitä menee monta. Sitten heitän pahvinkeräyslaatikkoon.
M48
Minä laitan ne sisäkkäin, kun koossa on seitsemän: kuusi menee litattuina yhden sisään.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan ne aina sisäkkäin. Niitä menee monta. Sitten heitän pahvinkeräyslaatikkoon.
M48
Minä laitan ne sisäkkäin, kun koossa on seitsemän: kuusi menee litattuina yhden sisään.
N43
Eräänlaista urbaania origamia. Tätä ei tietenkään aloittaja voi sietää: se, että ensimmäisen hylsyn sisään alkaakin ilmestyä litattuja! Kunnes kuusi on koossa! Raivo suorastaan kihisee.
Hei aloittaja, mitä tosiaan sitten teet, kun huomaat, ettei kukaan eli miehesi vaivaudukaan poistamaan niitä hylsyjä, joita kertyy. Niitä vaan kertyy, monta.
Ettei vain raivosi, katkeruutesi ylly. Ettet vaan pimahda. Ettet vaan tapa!
Mieti asiaa.
Täällä kertyy lasiset säilyketölkit ja pullot keittiön tasolle. Esimerkiksi lasitölkki, jossa on ollut oliiveja. Lasinkeräyslaatikko on alle 10m päässä. Ennätys taitaa olla 5 pulloa ja 5 viikkoa.
Tällä kertaa oli vain 1 ja se lähti viikossa. Ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Testasin kerran kauanko tiskit saa olla keittiösssä tiskaamatta kun ei mies tiskaa vaikka on luvannut. 6 päivää oli ja sanoin miehelle että voi muuttaa sitten samantien pois.
Hyvät naiset! Mitä tykkäisitte, jos miehenne testaisi teitä ja raportoisi teidän tekemisiänne halveksuvaan sävyyn jollain keskustelupalstalla? Millainen tämä mies mielestänne olisi? Haluaisitteko viettää yhtäkään päivää hänen kanssaan? Vai muuttaa "samantien pois".
"Kukas ne vessapaperit sinne kotiin roudaa kaupasta?"
Niin aloittaja, kumpikos teistä käy kaupassa, ja purkaa ja asettelee vessapaperit vessaan? Eikö tämäkin kuuluisi jyvittää hylsyjen roskiinvientivastuisiin?
Ongelman juurisyy taitaa olla aloittajalla. Oletko tyytymätön tai turhautunut johonkin asiaan itsessäsi, parisuhteessa tai elämässä? Vai onko kysymys valtataistelusta, kuka määrää ja mitä?
Onko hylsy lavuaarin reunalla riittävä syy riitaan tai jopa eroon?
Vierailija kirjoitti:
Hei aloittaja, mitä tosiaan sitten teet, kun huomaat, ettei kukaan eli miehesi vaivaudukaan poistamaan niitä hylsyjä, joita kertyy. Niitä vaan kertyy, monta.
Ettei vain raivosi, katkeruutesi ylly. Ettet vaan pimahda. Ettet vaan tapa!
Mieti asiaa.
En ole ap, mutta mietin. Mietin, onko asia sellainen, että pystyn sen kanssa elämään seuraavat vuosikymmenet. Jos yhteiselo sujuu muuten hyvin, niin ei haittaa. Jos kyseessä on ns. piste iin päälle -tapaus, en halua tuhlata elämääni olemalla laiskan miehen palvelija. Erohan tuossa tapauksessa on vain ajan kysymys. Mihinkään henkirikokseen en ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Naisten valtakunta on koti, miesten valtakunta auto tai moottoripyörä. Kummassakin tapauksessa paikkojen oltava tiptop.
Eli mies huolehtii sen yhden jaetun henkilöauton, oman moponsa ja minä koko asunnon? Ei kuulosta kauheen reilulta. Mä voin mielummin hoitaa sen auton. Kerran vuodessa katsastus. Kaksi kertaa vuodessa renkaiden vaihto ja sisätilojen imurointi, pesu päälle. Mies voi sitten hoitaa koko talon, imurointeineen, tiskeineen, roskien viemisineen yms, pestä mun pyykit, käydä kaupassa ja tehdä mulle ruuan. Mä voi sit kerran viikossa ajaa asemalle ja tankata sen auton jos on tarve.
Mies hoitakoon itse mopon, jos se hänen harrastus on. En minäkään vaadi häntä tanssitunnille kanssani suorittamaan piruetteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma että keskustelu kääntyy vain johonkin vessapaperien hylsyihin. Joita niitäkin nainen
Tässä ketjussa tuppaa usein miehiltä unohtumaan, että tietokoneen ja telkkarin säätö ei oo (toivottavasti) mikään joka päiväinen arkiaskare. Ne on ihan normaaleita asioita joita myös nainen tekee. Ja nimenomaan, takkaa käyttäisit ja nurmikkoa leikkaisit ihan samalla tavalla jos asuisit yksin. Plus että joutuisit siivoamaan omat jälkesi. Mä olen opettanut menestyksekkäästi kolme lasta siihen, että omat jäljet korjataan, ja roskien vieminen ym. Kuuluu ihan normaaliin elämään, josta ei sen kummempia mitaleita saa. Missä sun äitis oli kun sä kasvoit?
Välillä mietin että eikö miehiä itseään hävetä heittäytyä vaikeasti kehitysvammaisen henkilön tasolle. Onneksi oma mies on ihan kykenevä aikuinen mies joka kunnioittaa sitä että meidän koti on asumiskuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin että eikö miehiä itseään hävetä heittäytyä vaikeasti kehitysvammaisen henkilön tasolle. Onneksi oma mies on ihan kykenevä aikuinen mies joka kunnioittaa sitä että meidän koti on asumiskuntoinen.
No tämä! Ei ihme että naisilta häviää halut omaan mieheen, kun tämä käyttäytyy kuin kehitysvammainen. Eikö omien jälkien korjaaminen kuulu ihan perusasioihin, joita jokainen tekee sukupuolesta riippumatta?
Joskus on vaikea kun ei tiedä mihin jätteisiin laittaa. Laittaisin kaikki samaan, mutta sitten nainen jäkättää. Tämä ongelma on minulla hylsyissä, lasipurkeissa, paristoissa ja kartongeissa. Samoin panaanin kuoret jäävät pöydille.
Vierailija kirjoitti:
Jos vessapaperin hylsyihin liittyvä laiskuus on vaikeasti kehitysvammaisen tasolle heittäytymistä, niin samoihin hylsyihin liittyvät testit ja niistä vauvapalstalle raportoiminen on luonnevikaisen psykopaatin tasolle heittäytymistä.
Hah!
Minun taloni ja autoni on sen näköisiä kuin huvittaa, en keneltäkään miehen mielpidettä kysele