Mies jättää vessapaperin hylsyt lavuaarin reunalle. Aloitin testin, kuinka paljon niitä kerääntyy siihen, jos en korjaa.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta niitä vessapapereita, joiden hylsyn voi vetää vessasta alas ;)
Tai vessaan oma roskis hylsyille, josta niitä sitten isompi määrä viedään kerralla kierrätykseen tai laitetaan palamaan tmv.
Lähestyt väärästä näkökulmasta. Kun nainen valittaa jostakin (ja ainahan se jostakin valittaa), ei pidä mennä tyrkyttämään ratkaisua vaan ymmärtää, jakaa kokemus, olla empaattinen. Ratkaisun tarjoaminen on kuin nyrkki silmään, tärvelee kenties isollakin vaivalla hankitun tunnetilan.
Onko joku estänyt miestä tekemästä noin? Ei kai hän odota naisen hoitavan tuotakin?
Siihen en osaa sanoa. Kommentti oli tarkoitettu vain tämän palstan ratkaisukeskeiselle.
"Kodin roskia ei ole hyvä polttaa omassa tulisijassa. Vain kuivaa puuta, sytykkeenä voi toki pieniä määriä käyttää paperia tai pahvia. Roskissa (muovi, pahvi, tölkit, paperi) on kaikenaisia lisäaineita, musteita ja sidosaineita, joista syntyy myrkyllisiä yhdisteitä, eikä savupiippukaan niin tykkää."
Tuo neuvo on vain tumpeloille. Jos tietää mitä polttaa, voi polttaa melkein kaiken. Yksi harhaanjohtava väite on ettei muovia voi polttaa kun syntyy suolahappoa, joka syövyttää savupiipun. Se kumminkin edellyttäisi että muovissa on klooria eikä sitä ole hetikään kaikissa. PVC:ta ei voi polttaa mutta esim. polyeteeniä hyvinkin.
Olen kerännyt yli 20 parhaimmillaan ja asun yksin
Jos eukko alkaisi moisesta valittamaan, se lentäisi niskaperseotteella ulos talostani. Minä muutenkin olen se, joka tätä taloa elättää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä rouva ei vie astioitaan koneeseen. Siitä on sanottu. Mutta ei muuttunut. Joskus kerää oma-aloitteisesti tiskit pois makkarista tai keittiöstä tai missä nyt lojuvatkaan. Mutta keittiössä ainakin saattavat lojua päiviä.
Outo tapa. Mistä lie oppinut, mutta ei tunnu häntä häiritsevän. Ja noi hylsyt nyt menee meillä vessan roskakoriin. On oma kori just ton tyyppisille roskille siellä
Mistä syystä niiden astioiden pitäisi vaimoa häiritä?
Omasta mielestäni esim. pöydän käyttö vaikeutuu jos siinä on tiskejä. Niitä ei mahdu siihen määräänsä enempää, vaan on helpompaa asettaa lautanen pöydälle jossa ei ole lautasta jo tiellä. Sama juttu esim. keittiön tasoissa. Ruuan valmistaminen on helpompaa jos leikkuulaudalle on paikka, eikä tasot ole täynnä tiskejä. Ja toki nuo tasot on huomattavasti helpompi pitää myös puhtaina, kun ne ovat tyhjiä.
Ja makuuhuoneen tuolilla on mukavampi säilyttää luettavaa kirjaa, jos ei tarvitse varoa laskevansa sitä likaiselle lautaselle, tai pudottavansa juomalasia.
Mutta mistä nyt kukin tykkää. Toki saa niitä siirrellä pois tieltä aina tilanteen niin vaatiessa, mutta se on omasta mielestäni hankala toimintamalli verrattuna niiden koneeseen laittoon. Ja toki. vaikka mainos lupaa, niin ei kuivunut ruoka puhdistu aina koneessa. Jos on ollut päivätolkulla aikaa tarttua.
Ei munkaan maailma niihin kaadu, mutta hankala tapa omaan makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä erikoinen keskustelu, vessapaperin hylsy ei ole mikään roska vaan sytyke kiukaan tai takan pesään. Toisaalta vessassa ei ainakaan normaalin miehen kotona mitään roskia synny eikä näin ollen roskistakaan tarvita. Herätkää oikeisiin ongelmiin jos joillakin teistä sellaisia on mutta tämä aihe on vain jonkun trollin keksimä tai sitten todiste siitä, että speden sketsit naisen logiikasta ovat täyttä totta!
No ovathan ne totta. Tämäkin keskustelu hyvänä esimerkkinä, ellei jopa todisteena.
Naisten valtakunta on koti, miesten valtakunta auto tai moottoripyörä. Kummassakin tapauksessa paikkojen oltava tiptop.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä rouva ei vie astioitaan koneeseen. Siitä on sanottu. Mutta ei muuttunut. Joskus kerää oma-aloitteisesti tiskit pois makkarista tai keittiöstä tai missä nyt lojuvatkaan. Mutta keittiössä ainakin saattavat lojua päiviä.
Outo tapa. Mistä lie oppinut, mutta ei tunnu häntä häiritsevän. Ja noi hylsyt nyt menee meillä vessan roskakoriin. On oma kori just ton tyyppisille roskille siellä
Mistä syystä niiden astioiden pitäisi vaimoa häiritä?
Omasta mielestäni esim. pöydän käyttö vaikeutuu jos siinä on tiskejä. Niitä ei mahdu siihen määräänsä enempää, vaan on helpompaa asettaa lautanen pöydälle jossa ei ole lautasta jo tiellä. Sama juttu esim. keittiön tasoissa. Ruuan valmistaminen on helpompaa jos leikkuulaudalle o
No jos tiskit vaikeuttaa niin mitäpä jos hankkiutuisit niistä eroon. Ja jos on lautasia tiellä, sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Naisten valtakunta on koti, miesten valtakunta auto tai moottoripyörä. Kummassakin tapauksessa paikkojen oltava tiptop.
Niin, naisella on se pesänrakennusvietti. Miehelle kelpaisi melkein mikä hyvänsä mutta aina kun mies juuri ja juuri alkaa tottua uuteen systeemiin niin nainen taas haluaa muuttaa sen. Naisen valtakunta on sellainen, ei ihme jos mies haluaa paeta noihin auto- ja motskarijuttuihin. Jotakin omaa mieskin haluaisi.
"No jos tiskit vaikeuttaa niin mitäpä jos hankkiutuisit niistä eroon. Ja jos on lautasia tiellä, sama juttu."
En halua hankkiutua hyvästä rouvasta eroon. Hyvät rouvat ovat kiven alla. Vaikka eivät olisikaan sisäsiistejä. Jostain on joskus tingittävä.
Tein samankaltaista empiriistä koetta omalle ukolle. Meillä minä olen se käytännöllinen ja mies on enemmän semmoinen taiteilija - toisaalta en minäkään mikään kodinihme ole - kotityöt jakautuu kuitenkin useimmiten minulle.
Eteisen katosta paloi valo. Testasin siis vähän sitä onko aikaansaamattomuuden syynä laiskuus, ajatus siitä että kyllä rouva vaihtaa lampun, vai eikö ukkeli vaan huomaa valon palamista, vai eikö tiedä mitä sille itäisi tehdä.
3kk elimme pimeän eteisen kanssa ennenkuin luovutin ja vaihdoin uuden lampun. Mies vaan pokkana ihmetteli kun näki taas kunnolla kenkänsä että "onpa täällä jotenkin erinäköistä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nää kerääntyi pesukoneen päälle (roskis olisi kirjaimellisesti ollut pöntön ja pesukoneen välissä mutta ei löytäneet tietään sinne.) Jossain kohtaa ne olivat hävinneet.
Keittiön tasolle kerääntyneet tyhjät vissypullot ja tölkit katosivat kummasti päivää ennen kuin anoppi oli tulossa kylään.
Niin meilläkin on roskis pöntön vieressä. Tästä huolimatta hylsyt menee vessan hyllylle tai sankoon, jossa on pesuaineita täynnä.
Nehän kuuluisi pahvinkeräykseen.
Sehän olisi jo ihme jos hylsy menisi pahvinkeräykseen. Sen sijaan hyllylle tai pesuainesankoon kyllä menee.
Laita hyllylle jotain tavaraa, niin ettei hylsyt enää mahdu siihen. Sitten muutat pesuainesangon pahvinkeräyssangoksi. Menisikö miekkoselta pasmat sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Jos eukko alkaisi moisesta valittamaan, se lentäisi niskaperseotteella ulos talostani. Minä muutenkin olen se, joka tätä taloa elättää
Haista pitkä arvaa mikä.
No mun mies ei siivoa edes p4skaraitojaan pytystä. On aivan käsittämätöntä, oikeasti kehtaa sanoa että "kyllä ne siitä katoaa", jouduttuani kuin vähä-älyiselle perustelemaan siivouspyyntöäni, ja selittämään muiden perheenjäsenten elinmukavuuden huonontuvan kun puolet vessanpöntön seinämistä on ihan skeidassa.
No mut oon ottanu tavakseni että jos mun kavereita tulee, niin kerron heille että ei kannata mennä tohon vessaan kun mun mies ei siivoa omia jätöksiään pöntöstä. Kerron aina miehelle tietty kans jos ei ole ollut paikalla kuulemassa että nyt se ja se kaveri on nähnyt/kuullut sun kakastas ja kyl see sitä hävettää, mut äyskii silti mulle et miks en niitä pessyt. 😂 Ed. Asunnossa oli vain yksi pönttö ja pahoittelin kavereille pöntön ulkonäköä ja kerroin että minä en alennu aikuisen miehen sontaa pesemään kun on kohta 1v ja 3v tässä hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
"Kodin roskia ei ole hyvä polttaa omassa tulisijassa. Vain kuivaa puuta, sytykkeenä voi toki pieniä määriä käyttää paperia tai pahvia. Roskissa (muovi, pahvi, tölkit, paperi) on kaikenaisia lisäaineita, musteita ja sidosaineita, joista syntyy myrkyllisiä yhdisteitä, eikä savupiippukaan niin tykkää."
Tuo neuvo on vain tumpeloille. Jos tietää mitä polttaa, voi polttaa melkein kaiken. Yksi harhaanjohtava väite on ettei muovia voi polttaa kun syntyy suolahappoa, joka syövyttää savupiipun. Se kumminkin edellyttäisi että muovissa on klooria eikä sitä ole hetikään kaikissa. PVC:ta ei voi polttaa mutta esim. polyeteeniä hyvinkin.
Meillä nämä asiat on ihan hallussa kans, siippa on yhdeltä ammatiltaan nuohooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen samaa huuhtelemattomilla maitotölkeillä joita naiseni ei tunnu saavan nippuun.
Haju on näin kolmen viikon jälkeen melkoisen hapokas
Minulle mainittiin ensin tarpeettomasta veden tuhlaamisesta kun huuhtelin pannuhuoneelle poltettavaksi menevät maitotölkit. No, lakkasin huuhtelemasta niin eipä mennyt kauaakaan kun tuli päinvastainen ilmoitus, huuhtelemattomienntölkkien haju olikin osoittautunut epämiellyttäväksi siellä lämpimässä pannuhuoneessa. Meillä tulee pari tyhjää tölkkiä päivässä ja ne kulkeutuvat pannuhuoneeseen päivittäin, muun polttoroskan (mm. niiden wc- ja talouspaperihylsyjen) ohella.
- sivusta
Älkää herran tähden polttako niitä maitotölkkejä. Niissä on muovia, joka palaessaan tuottaa myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kaikki joka ketjuun ilmestyvät kilttimiehet ovat? Pitäisihän heidän kuorossa olla täällä ulisemassa, että miksi naiset ottaa vaan jännämiehiä jotka eivät vie vessapaperirullaa roskiin. Että kilttimies kyllä veisi.
Noh, vitsi vitsi. Taitaapa ne peräkammarinkin pojat jättää kotityöt äideille ja niiden korvikkeille.
Heh, joo ihmeen hiljaista on. Mistähän lie johtuu? 🤔
Älä käytä lienee -sanaa, kun et kerran osaa.
Testasin kerran kauanko tiskit saa olla keittiösssä tiskaamatta kun ei mies tiskaa vaikka on luvannut. 6 päivää oli ja sanoin miehelle että voi muuttaa sitten samantien pois.
Vc:ssä istuessa on helppo ottaa tyhjä hylsy telineestä, tipauttaa se pytyn vieressä olevaan roskikseen. Sitten voi ottaa uuden rullan toisella puolella olevasta hyllystä ja laittaa sen telineeseen. Kaiken voi siis tehdä istuessaan. Mikä ongelma?