Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen työkkäriin töihin?

Vierailija
07.02.2026 |

Otetaanko sinne edes miehiä?

Haluan päästä käskemään työttömiä tekemään parempia cv:itä. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki soveltuva korkeakoulututkinto, hae avoimessa haussa ensin määräaikaiseen virkaan, pääse läpi haastattelurupeamasta ja taistele vakiviroista muiden määräaikaisten kanssa muutama vuosi. Helppoa kuin heinän teko

Vierailija
2/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla menee tommoset paikat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin korkeakoulututkintoa vaaditaan, ei ainakaan työn vaativuuden takia tarvita.

Vierailija
4/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on suojatyöpaikkoja

Vierailija
5/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin korkeakoulututkintoa vaaditaan, ei ainakaan työn vaativuuden takia tarvita.

Kuntarekrystä voi tarkistaa, paikoissa on pääasiassa kelpoisuusvaatimuksena korkeakoulututkinto

Vierailija
6/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne kukaan täysjärkinen hae.

Vierailija
7/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten vit tumainen työpaikka! Ahdistelua ja painostusta ylemmältä taholta ja sitten työttömät ajattelee, että sinä olet se mulk ku, vaikka teet vaan mitä ylempi taho pakottaa tekemään.

Vierailija
8/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla sukua, jota et selvästikään ole, kun et tuota tiedä. Joten unohda.

Vierailija
9/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan pääsin, kun kävin toimistonjohtajalta kysymässä olisiko teillä töitä minulle? Sattui olemaan.

Mutta tämä tapahtui jo kauan sitten, monet lukijoista ei ollut vielä syntynytkään.

Määräaikaisen paikan minä tuolloin vain sain ja olin siellä muistaakseni noin pari vuotta. 

Vierailija
10/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin vaadittiin kun nämä virat olivat valtiolla. Enää välttämättä ei, kun palvelu on siirtynyt kuntiin.

Työ on vaativaa asiakaspalvelutyötä ja edellyttää lakituntemusta.

Vierailija
11/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulututkintovaade riippuu kunnasta. Mitään yleistä lakia tästä ei ole. Soveltuva ammatillinen tutkinto kelpaa monessa kunnassa.
Työnhakijan oikeusturvan kannalta olisi hyvä, että viranomaispäätöksien tekijällä olisi joku käsitys toimintaa ohjaavasta lainsäädännöstä. Virheellisistä päätöksistä valittaminen on pitkä ja turhauttava prosessi.

Mitä tulee työllistymisen edistämiseen, niin keinot ovat työkkärissä vähissä.
Mielellään työkkäri lähtee siitä oletuksesta, että työttömyys on hakijan syytä ja vika.
Kokemukseni perusteella erittäin masentava työpaikka.

Vierailija
12/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin sinne joskus töihin, oli pakko suostua, kun muuten olisi tullut karenssia. Kaksi määräaikaisuutta sain, toisen sitten jätin kesken, kun löysin itselleni sopivamman työpaikan, vakituisen.

Vierailija
13/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntarekrystä voi tarkistaa, paikoissa on pääasiassa kelpoisuusvaatimuksena korkeakoulututkinto

Mutta miksi siihen vaaditaan korkeakoulututkinto? Jokainen pystyy työskentelemään työkkärin tätinä/setänä viikon koulutuksen ja harjoittelun jälkeen.

Vierailija
14/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä haluta voi mutta ap ei sinne pääse keksimään omia sääntöjään 

Vierailija
15/15 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

---> Mä jouduin sinne joskus töihin, oli pakko suostua, kun muuten olisi tullut karenssia.

Olen sanaton. Tämä räjäytti potin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi