Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jättää vessapaperin hylsyt lavuaarin reunalle. Aloitin testin, kuinka paljon niitä kerääntyy siihen, jos en korjaa.

Vierailija
07.02.2026 |

Onko muilla vastaavaa? Mikä on ollut enkka? 

Kommentit (347)

Vierailija
261/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 kpl tällä hetkellä mies on kyllä laiska kuin lapamato

Vierailija
262/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtaa aina uuden rullan tyhjän tilalle koska itse en muista. Mutta ongelma on se, että hän laittaa rullan väärin päin, kohti seinää. Laitanko nyt miehen vaihtoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne roskia ole, joko sytykkeiksi tai keräykseen. Sinänsä hyvä, jos elämässä ei tuon suurempia ongelmia ole, onnittelut!

Kysymys kuuluukin, miksi näin mitättömän pieni asia on miehille niin ylivoimainen. 

Toinen kysymys on tietysti että miksi tehdä numeroa noin mitättömän pienestä asiasta.

Ja kolmas kysymys, että miten tuosta laskemisen tuloksesta pääsee hyötymään. 

Vierailija
264/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi miehen kanssa ei kannata asua yhdessä jos käytös on tollasta. Itse olen nykyään miehen kanssa joka kyllä siivoaa. Tein tämän selväksi jo suhteen alussa. Minä en ole äiti, en vaimo vaan ihminen. Jokainen siivoaa omat sotkunsa. Jos mies ei tähän pysty, joko vaihtoon tai älä nyt ainakaan sen kanssa lisäänny tai muuta yhteen! #manchild

Vierailija
265/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta aika kasa tohon on kerääntynyt. Pyysi pesemään shortsit melkein vuosi sitten, eipä ole vielä niiden perään kysynyt kun en laittanut sen vaatekaappiin. 

Vierailija
266/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs, jos se mies kokee, että sinä et ikinä vie vessapaperihylsyjä pois ja kokeilee kuinka kauan kestää ennen kuin tyhjennät ne? Onhan se melkoinen sattuma, ettei apn kohdalle ikinä koskaan osu muka sitä hetkeä, kun vessapaperirulla pitää telineeseen vaihtaa

Meillä on vessassa iso poljinroskis. Ei ole hylsyjä muualla 

Eiköhän tästä asiasta ole heilläkin "keskusteltu" moneen kertaan, joten tuskin kukaan olettaa, että se toinen vie. 

Mikä siinä maksaa, ettei se mies voi aina rullan tyhjennyttyä viedä hylsyä pois vessasta ja laittaa sitä roskiin? On kyllä jo laiskuuden huippu!!!

Jokainen kun omalta osaltaan vie,  ei ongelmaa ole.

Meillä on molemmilla omat veskit, jotka kumpikin myös osaltaan siivoaa. Miehellä on hylsyjä lattialla ja saunapenkin päällä, minulla ei koskaan missään. 

Mutta kas kun hänellä ei enää ole virtsaa pitkin pyttyä ja lattiaa, kuten aiemmassa asunnossa, missä minä siivosin kaiken. Jopas tykkää käydä puhtaassa wc:ssä. Osaahan se siivota! Kappas, kappas!

Vierailija
267/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on myös tapana jättää hylsyt lojumaan lattialle. Vessassa on roskis mutta en halua laittaa niitä sinne kun sit pitää tyhjentää roskis useammin. Jostain syystä en muista viedä rullaa heti keittiön roskikseen vaan vien sitten kun niitä on lattialla pari. Sama käytettyjen, rullalle vessapaperiin käärittyjen pikkuhousunsuojien kanssa, nekin helposti unihtuu muutamaksi päiväksi. Asun yksin ja olen naispuolinen.

Ei hitto, ettei käytä roskista siksi, kun se roskapussi sitten pitäisi viedä pois  :D  

(Ei niitä hylsyjä edes niin usein yksin asuvalla tule... Ja menkkarätit alkaa ylipäätään haista nopeasti...)

Mutta joo, ne hylsyt kuuluu toki mieluummin pahvinkeräykseen. Vessaan voi sijoittaa pienen pahvinkeräysastian hylsyjä varten. Mutta kunhan nyt johonkin roskikseen menee, energiajätteenäkin ihan ok. 

terv. Luonto-ja ympäristöneuvoja

Vierailija
268/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne yhden hylsyn sisään muuten mahtuu litistettynä ainakin kaksi hylsyä, enemmänkin.

Ei näytä niin pahalta, kun on vain se yksi täyteen ahdettu hylsy sitten siinä altaan reunalla odottamassa, kunnes jaksaa sen raahata roskikseen joku kaunis päivä, kun energiavirrat edes hieman osoittavat elpymistä.

Vierailija
269/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten tulisi pääsääntöisesti asua erillään. Eikä toisen luona vierailu tulisi kestää päiviä, korkeintaan yön yli. Olen vilpittömästi tätä mieltä kahden avoeron jälkeen. 

Kahden avoeron ja yhden toistaiseksi jatkuvan avioliiton tuomalla kokemuksella allekirjoitan tämän. N43

Vierailija
270/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen samaa huuhtelemattomilla maitotölkeillä joita naiseni ei tunnu saavan nippuun.

Haju on näin kolmen viikon jälkeen melkoisen hapokas

Vierailija
271/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessasta lyhyt matka laittamaan hylsyt hellaan.

Eikö vessassa ole roskista?

On toki, mutta sekajätteelle. Kaikki poltettavaksi kelpaava menee polttoroskikseen, joka ainakaan meillä ei ole wc:ssä.

- sivusta

Kodin roskia ei ole hyvä polttaa omassa tulisijassa. Vain kuivaa puuta, sytykkeenä voi toki pieniä määriä käyttää paperia tai pahvia. Roskissa (muovi, pahvi, tölkit, paperi) on kaikenaisia lisäaineita, musteita ja sidosaineita, joista syntyy myrkyllisiä yhdisteitä, eikä savupiippukaan niin tykkää.

Pahvi pahvineräyksen, paperi paperiin ja muovi muovinkeräykseen. 

Tai sitten 2. vaihtoehtona sekajätteeseen, eli yleensä energiajäte, jonka käsittelyssä on hyvät polttojärjestemät ja päästösäätelyt.

- Luonto-ja ympäristöneuvoja

Vierailija
272/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut asiasta miehellesi? Jos hän on muuttanut luoksesi suoraan äitinsä luota, asia on hänelle uusi, koska äiti hoitanut aina. Sama kuin eräs mies ihmetteli, kun kaikki puhtaat sukat ja kalsarit oli aina lopussa. Aiemmin äiti oli hoitanut poikansa pyykinpesun ja siivouksen.

Vierailija
273/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsit sitten herra B vaikka herra A olisi ollut se oikea no paska matkaa menossa

Vierailija
274/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnettu on ihmisiä jotka pitäisivät pitkän puheen miksei kukaan vie noita roskikseen, vaikka siinä ajassa ehtisi viedä itsekin moneen kertaan.

Ja sitten laiskuri oppii, että asiat vain tapahtuvat tuosta noin vaan.

Vierailija
275/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos tuollaisesta täytyy ruveta kinastelemaan liitossa niin voi -voi. Ei tyhjästä kannata riitaa aloittaa. 

Ei se ole mitään riitelyä. Itseäni ärsyttää tuollainen ja sanon kyllä, ettei aikuinen mies voi noin käyttäytyä. Toisaalta on paljon asioita, joita itse en koskaan tee (leikkaa nurmikkoa, tankkaa autoa, tee lumitöitä, pinoa polttopuita varastoon, hae niitä sisälle yms.).

Vierailija
276/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIes taitaa tehdä samaa testiä naaraalle.

Vierailija
277/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinun tehtäväsi on korjata ne pois. Testasit siis itseäsi. Menehän nyt takaisin keittiöön siitä.

Kuka edes antoi luvan tulla nettiin?

Vierailija
278/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tuossa tilanteessahan voisi laittaa lavuaarin viereen roskakorin, johon laitetaan kaikki vessapapereiden hylsyt? Eikai se nyt noin vaikeaa ole.

Kuka sitten huolehtii roskiksen tyhjentämisestä?

Vierailija
279/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen samaa huuhtelemattomilla maitotölkeillä joita naiseni ei tunnu saavan nippuun.

Haju on näin kolmen viikon jälkeen melkoisen hapokas

Minulle mainittiin ensin tarpeettomasta veden tuhlaamisesta kun huuhtelin pannuhuoneelle poltettavaksi menevät maitotölkit. No, lakkasin huuhtelemasta niin eipä mennyt kauaakaan kun tuli päinvastainen ilmoitus, huuhtelemattomienntölkkien haju olikin osoittautunut epämiellyttäväksi siellä lämpimässä pannuhuoneessa. Meillä tulee pari tyhjää tölkkiä päivässä ja ne kulkeutuvat pannuhuoneeseen päivittäin, muun polttoroskan (mm. niiden wc- ja talouspaperihylsyjen) ohella.

- sivusta

Vierailija
280/347 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aplla on hamsteri voi vuoden lopussa tai sitten kun ne siivotaan niin lahjoittaa sille ja sen hamsteri kavereille.