Mies jättää vessapaperin hylsyt lavuaarin reunalle. Aloitin testin, kuinka paljon niitä kerääntyy siihen, jos en korjaa.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen samaa huuhtelemattomilla maitotölkeillä joita naiseni ei tunnu saavan nippuun.
Haju on näin kolmen viikon jälkeen melkoisen hapokas
Minulle mainittiin ensin tarpeettomasta veden tuhlaamisesta kun huuhtelin pannuhuoneelle poltettavaksi menevät maitotölkit. No, lakkasin huuhtelemasta niin eipä mennyt kauaakaan kun tuli päinvastainen ilmoitus, huuhtelemattomienntölkkien haju olikin osoittautunut epämiellyttäväksi siellä lämpimässä pannuhuoneessa. Meillä tulee pari tyhjää tölkkiä päivässä ja ne kulkeutuvat pannuhuoneeseen päivittäin, muun polttoroskan (mm. niiden wc- ja talouspaperihylsyjen) ohella.
- sivusta
MIten liittyy testiin?
Tämä on kyllä erikoinen keskustelu, vessapaperin hylsy ei ole mikään roska vaan sytyke kiukaan tai takan pesään. Toisaalta vessassa ei ainakaan normaalin miehen kotona mitään roskia synny eikä näin ollen roskistakaan tarvita. Herätkää oikeisiin ongelmiin jos joillakin teistä sellaisia on mutta tämä aihe on vain jonkun trollin keksimä tai sitten todiste siitä, että speden sketsit naisen logiikasta ovat täyttä totta!
Vierailija kirjoitti:
Siksi miehen kanssa ei kannata asua yhdessä jos käytös on tollasta. Itse olen nykyään miehen kanssa joka kyllä siivoaa. Tein tämän selväksi jo suhteen alussa. Minä en ole äiti, en vaimo vaan ihminen. Jokainen siivoaa omat sotkunsa. Jos mies ei tähän pysty, joko vaihtoon tai älä nyt ainakaan sen kanssa lisäänny tai muuta yhteen! #manchild
Oikein hyvä että teit selväksi jo suhteen alussa, reilumpaa kaikille tällä tavoin. Tässäkin ketjussa saa vaikutelman, että palstakirjoittajien miehet ovat joko suhteen aikana kehittyneet laiskoiksi tai olleet sitä aina (mutta alkuhuumassa se ei haitannut).
Kun alussa sovitaan yhteisistä pelisäännöistä kuinka siistiä pitää kotona olla, ja miten työt jaetaan, ei tarvitse kenenkään katkeroituna oksentaa mielipahaansa vauvapalstalla tyyliin "meillä mies aina...",, "miestä täytyy kouluttaa", "joko vaihtoon tai älä ainakaan lisäänny".
Ja miehelläkin on mahdollisuus kääntyä kannoillaan ja juosta pois. Parisuhteen pitää olla tasa-arvoinen eikä asteittain kehittyvä valtataistelu. Jos ei voi rakastaa ja kunnioittaa laiskaa vätystä, niin ei kyllä voi mäkättävää kotityranniakaan.
Mies tipauttaa hylsyn lattialle ja siivoaa sitten pois, kun pesee veskin lattian kerran kaksi kuussa. Hänellä on oma vessa.
Hän tekee myös semmosta, että kun tuo pyykkejä. Niin khhuoneen ovelta heittelee sinne vaan lattialle kasaan. Tällä kertaa en koskenut, vaan jäin seuraamaan tilannetta. Viimeksi näin tapahtui 23.12.
Nyt lauantaina 7.2. se kävi kasaa läpi. Otti pari paitaa ja vei tuulettumaan. Mustat vaatteet laittoi koneeseen ja loput -vihdoin- likapyykkikoreihin.
Nähtävästi oli pärjännyt joululahjaksi saamilla vaatteilla tänne saakka, nyt ne loppu.
Tuli sanomaan, että jos olis mustaa pyykkiä pestävänä, niin hän laitto jo omansa..
Kävi mielessä, ettei se muista käyttöohjeita. ;)
No, poika täytti omillaan ja laitto koneen päälle. Pyytämättä tyhjensikin ja ripusti kuivumaan. Tää kyllä muutenkin pyykkää viikottain ainakin omat juttunsa itsenäisesti.
Askarrelkaa niistä yhdessä pääsiäiskoristeita
Mun ennätys on 12 kappaletta. Kun lämmityskausi alkoi, kannoin hylsyt uuniin.
T. mies
Vierailija kirjoitti:
Osta niitä vessapapereita, joiden hylsyn voi vetää vessasta alas ;)
Tai vessaan oma roskis hylsyille, josta niitä sitten isompi määrä viedään kerralla kierrätykseen tai laitetaan palamaan tmv.
Lähestyt väärästä näkökulmasta. Kun nainen valittaa jostakin (ja ainahan se jostakin valittaa), ei pidä mennä tyrkyttämään ratkaisua vaan ymmärtää, jakaa kokemus, olla empaattinen. Ratkaisun tarjoaminen on kuin nyrkki silmään, tärvelee kenties isollakin vaivalla hankitun tunnetilan.
Entinen muija teki samaa. Laitoin yhteen rullaan päiväyksen, pari kuukautta myöhemmin siivosin.
Uros
Onko sinulla muita, elämää suurempia ongelmia, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta niitä vessapapereita, joiden hylsyn voi vetää vessasta alas ;)
Tai vessaan oma roskis hylsyille, josta niitä sitten isompi määrä viedään kerralla kierrätykseen tai laitetaan palamaan tmv.
Lähestyt väärästä näkökulmasta. Kun nainen valittaa jostakin (ja ainahan se jostakin valittaa), ei pidä mennä tyrkyttämään ratkaisua vaan ymmärtää, jakaa kokemus, olla empaattinen. Ratkaisun tarjoaminen on kuin nyrkki silmään, tärvelee kenties isollakin vaivalla hankitun tunnetilan.
Onko joku estänyt miestä tekemästä noin? Ei kai hän odota naisen hoitavan tuotakin?
Vierailija kirjoitti:
Se siivoaa jota häiritsee.
Nainen voi kantaa muehen jättämät hylsyt miehen autoon. Siellä ne ei häiritse naista.
Eikö ukko osaa itse laittaa sitä roskiin ? Onko hän tyhmä ? Se pitää itse laittaa aina roskiin, joka on ainakin vessassa. Ja laittaa uusi rulla tilalle. Sen osaa lapsikin. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa kellekään !
Ja sinä siis viet omasi roskiin kun loppuu sun vuorollasi?
Meillä rouva harrastaa tota samaa. Mä sytytän niillä silloin tällöin takkaa. Joskus ollut joku neljä- viisi hylsyä hyllyssä. Tietää ainakin missä sytykkeet on...
Toinen erikoisuus on terveyssiteiden kuoret. Ne on mun mielestä hieman häiritseviä vessan koristeita. Ja eivät sovellu takan sytytykseen...
Meillä rouva ei vie astioitaan koneeseen. Siitä on sanottu. Mutta ei muuttunut. Joskus kerää oma-aloitteisesti tiskit pois makkarista tai keittiöstä tai missä nyt lojuvatkaan. Mutta keittiössä ainakin saattavat lojua päiviä.
Outo tapa. Mistä lie oppinut, mutta ei tunnu häntä häiritsevän. Ja noi hylsyt nyt menee meillä vessan roskakoriin. On oma kori just ton tyyppisille roskille siellä
Tuollainen käytös kertoo myös kunnioituksen puutteesta - ettei pyynnöstäkään huolimatta viitsi tuollaista asiaa tehdä. Minä olen nainen ja tuppaan jättämään tiskit laittamatta koneeseen. Se ärsyttää miestä joten olen erityisen huolellinen sen kanssa kun mies on kotona. Vastaavasti mies on huolellinen mm. sen kanssa etten halua lattioille ajelehtimaan mitään sukkamyttyjä. Sitä kutsutaan toisen kunnioittamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on myös tapana jättää hylsyt lojumaan lattialle. Vessassa on roskis mutta en halua laittaa niitä sinne kun sit pitää tyhjentää roskis useammin. Jostain syystä en muista viedä rullaa heti keittiön roskikseen vaan vien sitten kun niitä on lattialla pari. Sama käytettyjen, rullalle vessapaperiin käärittyjen pikkuhousunsuojien kanssa, nekin helposti unihtuu muutamaksi päiväksi. Asun yksin ja olen naispuolinen.
Oot keh a ri ja asut jossain tuetussa yksikössä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tarkoituksellisesti ohjata tilannetta kohti eskalaatiota.
:D
Vierailija kirjoitti:
Meillä rouva ei vie astioitaan koneeseen. Siitä on sanottu. Mutta ei muuttunut. Joskus kerää oma-aloitteisesti tiskit pois makkarista tai keittiöstä tai missä nyt lojuvatkaan. Mutta keittiössä ainakin saattavat lojua päiviä.
Outo tapa. Mistä lie oppinut, mutta ei tunnu häntä häiritsevän. Ja noi hylsyt nyt menee meillä vessan roskakoriin. On oma kori just ton tyyppisille roskille siellä
Mistä syystä niiden astioiden pitäisi vaimoa häiritä?
"Kodin roskia ei ole hyvä polttaa omassa tulisijassa. Vain kuivaa puuta, sytykkeenä voi toki pieniä määriä käyttää paperia tai pahvia. Roskissa (muovi, pahvi, tölkit, paperi) on kaikenaisia lisäaineita, musteita ja sidosaineita, joista syntyy myrkyllisiä yhdisteitä, eikä savupiippukaan niin tykkää.
Pahvi pahvineräyksen, paperi paperiin ja muovi muovinkeräykseen.
Tai sitten 2. vaihtoehtona sekajätteeseen, eli yleensä energiajäte, jonka käsittelyssä on hyvät polttojärjestemät ja päästösäätelyt.
- Luonto-ja ympäristöneuvoja"
Niin. Ne polttoroskat käytetään meillä nimenomaan syttyinä pannuhuoneella, ei niillä paperin- ja pahvinrippeillä lämpöarvoa ole sen kummemmin.
- se jota lainasit