Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halunnut lapsia... kunnes tapasin hänet

Vierailija
07.02.2026 |

Varmaan jo tuttu tarina täälläkin. En koskaan halunnut lapsia - tiesin sen jo nuoresta lähtien. Olen ollut parisuhteessa lähes aina, lyhyet sinkkuajat välissä, enkä halunnut lapsia kenenkään kanssa. Työ ja raha maistuvat hyvältä, samoin vapaus ja matkailu.

Tapasin miehen, jonka olen nyt tuntenut pari vuotta. Hänellä on ollut tunteita minua kohtaan pidempään, itse havahduin vasta vähän aikaa sitten. Havahtuminen on ollut voimakas ja tunteellinen kokemus.

No, tässä on pari kierrepalloa. 

Ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen, että tämä mies voisi olla lasteni isä. En osaa selittää sitä, muuten kuin että hänen silmissään näen itseni kotona lauantai-iltana lukemassa iltasatua, aamulla viemässä taaperoa päiväkotiin ennen töihin menoa. Voin kuvitella jopa korvasäryt, kiukuttelut ja läksyt ja sen loputtoman väsymyksen.

Toinen kierrepallo on se, että olen varattu. Ja täysin valmis luopumaan rakentamastani elämästä.

Kolmas ja pahin kierrepallo on se, että kaikki on myöhäistä. Olen 43-vuotias.

Sanokaa kiltit, että tämä on vain joku hormonitoimintani viimeinen piikki, ja tulen vielä järkiini.

Eihän yksi mies voi vetää kenenkään elämää näin päälaelleen? Vai voiko? Minä olen - hittovie -  älykäs, kyvykäs, itsenäinen. Olen nauttinut elämäni jokaisesta kaarteesta, kunnes yksi päivä tajusin, että millään siitä ei ole väliä, jos vain saisin olla hänen kanssaan.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirappia, siirappia, lisää siirappia!

Ei saatana. Munasarjat kuolevat diabetekseen. Kyllä noissa vakiotekoälyspämmeissä on tarpeeksi.

82/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mä en halua lapsia edes hänen kanssa 😍 onneksi se ei oo enää edes mahdollista 😄 

Eikä hän sinun, trolli.

Siis tämä raukka on saanut huvikselta virtuaalirukkaset monta vuotta sitten eikä ole vieläkään päässyt yli...

🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se biologinen kello.  Valitettavasti se monella alkaa tikittämään melko myöhään, mutta useimmilla kuitenkin lopulta.  Pistä töpinäksi!  Hedelmällisyys säilyy n. viiteen kymppiin asti.  Neljän lapsen äiti.

Vierailija
84/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

.

Sympaattinen aloitus. Kiitos aloittajalle. Tämä on alunperin raskauteen ja äitiyteen keskittyvä sivusto, vaikka otsikoiden aiheita selaillen ei todellakaan enää uskoisi. [Oli itse asiassa raikastavaa nähdä äitiysteemaista pohdintaa, joka loistaa poissaolollaan muiden aiheiden hallitessa forumia]. Teema on ajankohtainen alle 40-vuotiaille, jopa 46-vuotiaille, kuten nimeltä mainitsematon hedelmöitysklinikka antaa kommentissaan ymmärtää.

En kuitenkaan lähde jakamaan neuvoja aiheesta, joka ei minua kosketa ja josta ei omakoht. kokemusta.

.

Lukaisin koko ketjun, suurin osa kommenteista fiksuja - toivottavasti viisaiden kanssasiskojen/äitien/mummien ajatukset inspiroivat ja valaisevat, Ap.

.

Kivaa ^_^ :-! viikonloppua kaikille

lapsellisille, lapsettomille sekä lapsekkaille!

.

.

yt 🤍🌿💚 E

Vierailija
85/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

E D I T

______

*selatessa > selaillen-verbimuodon tilalle.

[1. kappale, kolmas rivi].

.

Kirjoitan aina signeerattuna.

Kaksplus-sivustolla sama tapa.

E

86/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Porsikaa vaan, mutta please älkää sitten valittaako miten on rankkaa ja kaikki kotityöt jää itselle ja mies on paska ja hallituksen syytä kaikki. 
Jos teette valintoja, otatte niistä vastuun myös.

Lapsi on elämässä aina, vielä aikuisenakin.

Miksi puhut lasten hankinnasta noin törkeästi?

Siksi kun olen ollut neuvolassa pitkään töissä. Olen nähnyt liikaa. Sori siitä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
87/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus: Raskaus vahivistaa naisen kollageenikerrosta ja nuorentaa ihoa.

Ihanaa propagandaa, jolla yritetään ohjailla naisia saamaan 2-3 lasta ikävälillä 21-29. Vähän samaa kuin tutkimus, jonka mukaan talvisota ei aiheuttanut sotilaille traumoja. 

Vierailija
88/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

.

Sympaattinen aloitus. Kiitos aloittajalle. Tämä on alunperin raskauteen ja äitiyteen keskittyvä sivusto, vaikka otsikoiden aiheita selaillen ei todellakaan enää uskoisi. [Oli itse asiassa raikastavaa nähdä äitiysteemaista pohdintaa, joka loistaa poissaolollaan muiden aiheiden hallitessa forumia]. Teema on ajankohtainen alle 40-vuotiaille, jopa 46-vuotiaille, kuten nimeltä mainitsematon hedelmöitysklinikka antaa kommentissaan ymmärtää.

En kuitenkaan lähde jakamaan neuvoja aiheesta, joka ei minua kosketa ja josta ei omakoht. kokemusta.

.

Lukaisin koko ketjun, suurin osa kommenteista fiksuja - toivottavasti viisaiden kanssasiskojen/äitien/mummien ajatukset inspiroivat ja valaisevat, Ap.

.

Kivaa ^_^ :-! viikonloppua kaikille

lapsellisille, lapsettomille sekä lapsekkaille!

.

.

yt 🤍🌿💚 E

Ihana viesti. Kiitos samoin sinulle!🤍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme