Ihmisillä on niin väärä mielikuva palomiesten työstä
Oikeaa sankaritehtävää ei ehkä tule uran varrelle koskaan. Suurin osa tehtävistä automaattisten paloilmoittimien hälytyksiä, pieniä liikenneonnettomuuksia ja oravan pelastaminen puusta.
Täytehommana hallin siivoamista, paineilmapullojen täyttämistä yms.
Ja sitten jotkut asiasta mitään ymmärtämättömät naiset ihailevat palomiehiä. Eikä palomiesten äly yleensä päätä huimaa. Heillä ei oikein ole oma-aloitteisuutta. Jonkun pitää käskeä tekemään asiat x ja pitää antaa ohjeet tekemiseen kun eivät itse osaa. Akateemiset yleensä naureskelevat palomiehille.
Kommentit (49)
Onhan niitä nakit ja muusi tehtäviä.
Palomies Mononen päässyt ihon alle.
Joku akateeminen villaliiviruipelo kokee alemmuutta oikeiden miesten rinnalla.
Suurin osa ei erikseen mieti palomiehen olemusta.
Tiedoksesi että palomiehet toimivat myös ambulanssissa eivätkä vain siivoa hallissa.
Meille kotiin tuli palomiehiä erään asian vuoksi. 4 äijää meni jonossa ohitseni edes vilkaisematta minuun, kukaan ei tietenkään tervehtinyt. Tulipalon sammutuksesta ei ollut kyse eikä mistään niin kiireellisestä ettei edes tervehtiä olisi voinut. Ainoa kuka puhui minulle oli joku pomotason mies joka oli mukana, en tunne heidän nimikkeitään, mutta hänellä oli erilaiset vaatteet. Hän osasi tervehtiä ja puhua minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksesi että palomiehet toimivat myös ambulanssissa eivätkä vain siivoa hallissa.
Niin no mä ainakin tiesin tämän. Voivat tulla paloautollakin ensivasteelle jos ei ambulanssi heti ehdi hätiin. Ainakin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Meille kotiin tuli palomiehiä erään asian vuoksi. 4 äijää meni jonossa ohitseni edes vilkaisematta minuun, kukaan ei tietenkään tervehtinyt. Tulipalon sammutuksesta ei ollut kyse eikä mistään niin kiireellisestä ettei edes tervehtiä olisi voinut. Ainoa kuka puhui minulle oli joku pomotason mies joka oli mukana, en tunne heidän nimikkeitään, mutta hänellä oli erilaiset vaatteet. Hän osasi tervehtiä ja puhua minulle.
Törppöjä löytyy kaikista ammattikunnista.
Aloittajan mukaan palomiesten ei tarvitse tehdä mitään itsensä kunnossa pitämisen eteen, harjoituksia tai kaluston ylläpitämistä. Kyllä he muutakin tekevät kuin pyyhkivät pölyjä tai nukkuvat. Aloittajalla itsellään on väärä kuva palomiesten työstä.
Suurin osa työajasta menee kortinpeluuseen, makkaran paistoon, saunomiseen ja paskanjauhantaan. Välillä joku automaattihälytehtävä tai pientä öljyn harjailua asfaltilta jonkun pienen peräänajon takia.
Niin lusmuhommaa kuin voi olla. Meillä asui ennen naapurissa palomies, teki kahta sivuduunia koska palomiehen hommassa pääsi niin helpolla.
Olen mukava VPK:n toiminnassa ja olen pelastanut hukkuvan ja elvyttänyt ihmisen ns henkiin kahdesti. Eli tiedän kyllä mitä työ on.
N27
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan kaikki toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Pakko myöntää että mulle tuli outo fiilis tuosta että tullaan toisen kotiin, mutta talonväkeä ei noteerata mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen mukava VPK:n toiminnassa ja olen pelastanut hukkuvan ja elvyttänyt ihmisen ns henkiin kahdesti. Eli tiedän kyllä mitä työ on.
N27
Ammattipalomiehet nauraa selän takana vepareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Pakko myöntää että mulle tuli outo fiilis tuosta että tullaan toisen kotiin, mutta talonväkeä ei noteerata mitenkään.
Ei palomiehet puhu paloasemallakaan kuin muille palomiehille. Ensihoitajat ja päällystö on oma porukkansa. Palomiehet juttelevat vain niille, jotka ovat sen ansainneet.
Mut hih hih onhan palomiehillä varmasti pitkät letkut hih hih
Exmies ei saanut yhtään pistettä pääsykokeissa. Nuija vai tosinuija?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työajasta menee kortinpeluuseen, makkaran paistoon, saunomiseen ja paskanjauhantaan. Välillä joku automaattihälytehtävä tai pientä öljyn harjailua asfaltilta jonkun pienen peräänajon takia.
Niin lusmuhommaa kuin voi olla. Meillä asui ennen naapurissa palomies, teki kahta sivuduunia koska palomiehen hommassa pääsi niin helpolla.
Ja eikös ne tee jotain jäynöjä toisilleen. Vai muistanko nyt väärin jotta näin olisin kuullut.
En minä ainakaan oleta, että joka päivä on palomiehillä jotain sankaritekoja, kuka näin luulee ja missä? Akateemiset ei ole kyllä yhtään parempia ihmisiä kuin kukaan muukaan.