Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halunnut lapsia... kunnes tapasin hänet

Vierailija
07.02.2026 |

Varmaan jo tuttu tarina täälläkin. En koskaan halunnut lapsia - tiesin sen jo nuoresta lähtien. Olen ollut parisuhteessa lähes aina, lyhyet sinkkuajat välissä, enkä halunnut lapsia kenenkään kanssa. Työ ja raha maistuvat hyvältä, samoin vapaus ja matkailu.

Tapasin miehen, jonka olen nyt tuntenut pari vuotta. Hänellä on ollut tunteita minua kohtaan pidempään, itse havahduin vasta vähän aikaa sitten. Havahtuminen on ollut voimakas ja tunteellinen kokemus.

No, tässä on pari kierrepalloa. 

Ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen, että tämä mies voisi olla lasteni isä. En osaa selittää sitä, muuten kuin että hänen silmissään näen itseni kotona lauantai-iltana lukemassa iltasatua, aamulla viemässä taaperoa päiväkotiin ennen töihin menoa. Voin kuvitella jopa korvasäryt, kiukuttelut ja läksyt ja sen loputtoman väsymyksen.

Toinen kierrepallo on se, että olen varattu. Ja täysin valmis luopumaan rakentamastani elämästä.

Kolmas ja pahin kierrepallo on se, että kaikki on myöhäistä. Olen 43-vuotias.

Sanokaa kiltit, että tämä on vain joku hormonitoimintani viimeinen piikki, ja tulen vielä järkiini.

Eihän yksi mies voi vetää kenenkään elämää näin päälaelleen? Vai voiko? Minä olen - hittovie -  älykäs, kyvykäs, itsenäinen. Olen nauttinut elämäni jokaisesta kaarteesta, kunnes yksi päivä tajusin, että millään siitä ei ole väliä, jos vain saisin olla hänen kanssaan.

Kommentit (88)

21/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsikaa vaan, mutta please älkää sitten valittaako miten on rankkaa ja kaikki kotityöt jää itselle ja mies on paska ja hallituksen syytä kaikki. 
Jos teette valintoja, otatte niistä vastuun myös.

Lapsi on elämässä aina, vielä aikuisenakin.

🇺🇦🇮🇱

22/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua lapsia edes hänen kanssa 😍 onneksi se ei oo enää edes mahdollista 😄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea kerrankin joku positiivinen aloitus ja vieläpä lapsiaiheinen! Tottahan se on, että nauravat vauvat on jotain niin sydäntälämmittävää. Nauravat vauvat-videot taitaakin olla aika suosittua sisältöä YouTubessa.

Vauvat on niin ihania

Vierailija
24/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä rykiä kun kakka on housuissa.

Vierailija
25/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tunnet, kuinka vauva etsii rintaasi, hänen pientä suuta hänen ponnistellessaan löytääkseen oikean paikan. Se hetki, kun hän saa otteen, on kuin taikuutta. Mielihyvä valtaa sinut, kun huomaat, kuinka luontaisesti tämä kaikki tuntuu. Olet äiti, ja tämä on juuri se hetki, jota olet odottanut.

Vierailija
26/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä kovin älykkäänä ihmistä, joka ei ole kyennyt olemaan elämänsä aikana yksin oikeastaan ollenkaan. Nytkin olet suhteessa, joka ei merkitse sulle mitään ja olet valmiina vaihtamaan lennosta toiseen. Läheisriippuvuus? 

Sinä et tiedä mistään mitään. Et tiedä nykyisestä suhteestani, tai siitä miten kauan olen ollut sinkkuna välissä, tai minlä pituisia suhteeni ovat olleet. Ja silti katsoit asialliseksi käydä henkilöön. Käykö kateeksi, että olen niin viehättävä, etten ole joutunut olemaan yksin, koska minut katsotaan niin ihanaksi ja rakastettavaksi, että kanssani halutaan olla? Haistan inkkelin. Mene kiusaamaan jotakuta muuta.

Vierailija
27/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen tuo myös mukanaan koko joukon tunteita. Olen ylpeä siitä, että pystyn tarjoamaan hänelle kaiken tarvitsemansa. Välillä tunnen huolta ja epävarmuutta, riittääkö maito vai saako hän tarpeeksi, mutta jokainen tyytyväinen ilme hänen kasvoillaan rauhoittaa minut. Tämä on meidän matkamme, ja jokainen päivä tuo mukanaan uusia haasteita ja ilon aiheita.

Vierailija
28/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini jaksaa tivata joka kerran, kun näen jonkun tuttuni vauvan, että haisiko hyvältä. Kuulemma huumaavan hyvältä.

Vierailija
29/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini jaksaa tivata joka kerran, kun näen jonkun tuttuni vauvan, että haisiko hyvältä. Kuulemma huumaavan hyvältä.

Mun täti ja äiti nuuskutteli mun lasta yhtenään, kun se tuoksuu niin ihanalle (lämpimälle maidolle ja unelle).

Vierailija
30/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian siirappista!

Vierailija
31/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katkera ihmisille, joilla on lapsia. Minä en uskaltanut. Kaduttaa

Vierailija
32/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista Kiuru, 48, joutui loppuraskautensa oireiden vuoksi päivystykseen alkuvuodesta 

Ministeri on elänyt maaliskuusta asti uudenlaista arkea vauvan kanssa. Jo ennen Helmin syntymää piti opetella uusi asia: rauhoittuminen.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009140574.html

33/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat haisee kyllä hyvälle. Jotain feromoneja niistä erittyy. Haistelen yleensä päälakea, siitä sen haistaa parhaiten.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
34/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Tämä! Olisivat voineet olla minun sanani siihen viime joulukuun päivään asti, kun tajusin, että elämääni on astellut mies, joka on katalyytti arvojeni muuttumiselle. Ihan uskomatonta. Mutta haluaisin että hormonini olisivat hiljaa eikä kohtu kirkuisi käyttämättömyyttään.

Vierailija
35/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana oleva nainen on kaunis

Vierailija
36/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhäistä rykiä kun kakka on housuissa.

Totta. Minkäs minä mahdan sille, että aivot ja kroppa totesivat yli 10 vuotta liian myöhään, että hei friidu, olet äitiainesta.

37/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Tämä! Olisivat voineet olla minun sanani siihen viime joulukuun päivään asti, kun tajusin, että elämääni on astellut mies, joka on katalyytti arvojeni muuttumiselle. Ihan uskomatonta. Mutta haluaisin että hormonini olisivat hiljaa eikä kohtu kirkuisi käyttämättömyyttään.

Tää on mulle Se Mies, mutta lapset pysykööt työpaikallani 😃 kotiin en kaipaa 😎

Vierailija
38/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ringissä on useampi eri mies, joilla pussit täynnä tavaraa ja jokainen vuorollaan yrittää hedelmöitystä.

Vierailija
39/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et edes tunne koko ihmistä etkä tiedä minkälaista hänen kanssaan on suhteessa. Olet nyt vaan ihastunut mielikuvaan esivaihdevuosien hormonimyrskyssä. Lopeta sekoilu. Ja eroa, et ansaitse nykyistä kumppaniasi.

Viimeinen lause on älytön. Jos kyse on vain hormoneista, niin mitä väliä? Ne tasaantuvat. 

Vierailija
40/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä kovin älykkäänä ihmistä, joka ei ole kyennyt olemaan elämänsä aikana yksin oikeastaan ollenkaan. Nytkin olet suhteessa, joka ei merkitse sulle mitään ja olet valmiina vaihtamaan lennosta toiseen. Läheisriippuvuus? 

Sinä et tiedä mistään mitään. Et tiedä nykyisestä suhteestani, tai siitä miten kauan olen ollut sinkkuna välissä, tai minlä pituisia suhteeni ovat olleet. Ja silti katsoit asialliseksi käydä henkilöön. Käykö kateeksi, että olen niin viehättävä, etten ole joutunut olemaan yksin, koska minut katsotaan niin ihanaksi ja rakastettavaksi, että kanssani halutaan olla? Haistan inkkelin. Mene kiusaamaan jotakuta muuta.

Itsehän sinä kerroit sen jo aloitusviestissä :D Yritä nyt edes pysyä kärryillä omista tarinoistasi.

"Olen ollut parisuhteessa lähes aina, lyhyet sinkkuajat välissä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi