Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halunnut lapsia... kunnes tapasin hänet

Vierailija
07.02.2026 |

Varmaan jo tuttu tarina täälläkin. En koskaan halunnut lapsia - tiesin sen jo nuoresta lähtien. Olen ollut parisuhteessa lähes aina, lyhyet sinkkuajat välissä, enkä halunnut lapsia kenenkään kanssa. Työ ja raha maistuvat hyvältä, samoin vapaus ja matkailu.

Tapasin miehen, jonka olen nyt tuntenut pari vuotta. Hänellä on ollut tunteita minua kohtaan pidempään, itse havahduin vasta vähän aikaa sitten. Havahtuminen on ollut voimakas ja tunteellinen kokemus.

No, tässä on pari kierrepalloa. 

Ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen, että tämä mies voisi olla lasteni isä. En osaa selittää sitä, muuten kuin että hänen silmissään näen itseni kotona lauantai-iltana lukemassa iltasatua, aamulla viemässä taaperoa päiväkotiin ennen töihin menoa. Voin kuvitella jopa korvasäryt, kiukuttelut ja läksyt ja sen loputtoman väsymyksen.

Toinen kierrepallo on se, että olen varattu. Ja täysin valmis luopumaan rakentamastani elämästä.

Kolmas ja pahin kierrepallo on se, että kaikki on myöhäistä. Olen 43-vuotias.

Sanokaa kiltit, että tämä on vain joku hormonitoimintani viimeinen piikki, ja tulen vielä järkiini.

Eihän yksi mies voi vetää kenenkään elämää näin päälaelleen? Vai voiko? Minä olen - hittovie -  älykäs, kyvykäs, itsenäinen. Olen nauttinut elämäni jokaisesta kaarteesta, kunnes yksi päivä tajusin, että millään siitä ei ole väliä, jos vain saisin olla hänen kanssaan.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea elämän mittaiselle matkalle. Tulet kokemaan mullistavimman asian mitä voit elämäsi aikana kokea. Matkan varrella on luvassa sekä iloisia että ikäviä hetkiä. Suhtaudu tulevaan luottavaisin mielin. Kuuntele omaa vaistoasi lasta hoitaessa, sillä sinä tiedät parhaiten kuinka toimia - ei neuvolan täti tai naapurin Martta. Muista huolehtia myös itsestäsi, älä unohda omaa hyvinvointia ruuhkavuosien keskellä. Jätä vauva luottavaisin mielin isän huolehdittavaksi ja lähde käymään kahvilassa tai missä tahansa mistä nyt tykkäätkin. Pienetkin irtiotot pitää mielen virkeänä. 

Kaikkea hyvää teille.

Vierailija
42/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Vanhana lapsen saavat äidit elävät pidempään ja pysyvät nuorempina kuin lapsettomat

Older first-time mothers are also more likely to live longer 

- (20,000 participants in the study)

Tutkimuksen tekivät:

- University of California

- Stanford University School of Medicine

https://www.universityofcalifornia.edu/news/older-first-time-mothers-ar…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo liittyy siihen että sun kroppa tietää että nyt on viimeisiä hetkiä lisääntyä ja hormonit hyrrää. Minulla on ollut ihan samanlaisia tunteita, oon 40v. Kun asiaa pysähtyy tarkemmin miettimään, niin järki kaikesta huolimatta sanoo että älä tee lapsia. 

No sitä keskustelua olen koittanut itseni kanssa käydä, ja onhan minulla järki päässä, että olen liian vanha, vaikka kaikki sinänsä vielä "toimii".  On vain todella tunteikasta ja hämmentävää, kun syli ei ole tuntunut aiemmin tyhjältä. 

Vierailija
44/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa lapsen, sitä voi verrata siihen, kun värisokea saa värinäön. Sitä ei voi selittää värisokeille. He eivät voi ymmärtää. Se on ihanaa 💕💕

Vierailija
45/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes tunne koko ihmistä etkä tiedä minkälaista hänen kanssaan on suhteessa. Olet nyt vaan ihastunut mielikuvaan esivaihdevuosien hormonimyrskyssä. Lopeta sekoilu. Ja eroa, et ansaitse nykyistä kumppaniasi.

Viimeinen lause on älytön. Jos kyse on vain hormoneista, niin mitä väliä? Ne tasaantuvat. 

Ai mitä väliä? Mitä itse ajattelisit siitä, että kumppanisi olisi valmis milloin tahansa jättämään sinut? Ap on törkeä.

Vierailija
46/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on niin ihana asia, että jokaisen naisen tulisi saada se kokea.

Vierailija
47/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et edes tunne koko ihmistä etkä tiedä minkälaista hänen kanssaan on suhteessa. Olet nyt vaan ihastunut mielikuvaan esivaihdevuosien hormonimyrskyssä. Lopeta sekoilu. Ja eroa, et ansaitse nykyistä kumppaniasi.

Olen tuntenut hänet kaksi vuotta.

Vierailija
48/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Porsikaa vaan, mutta please älkää sitten valittaako miten on rankkaa ja kaikki kotityöt jää itselle ja mies on paska ja hallituksen syytä kaikki. 
Jos teette valintoja, otatte niistä vastuun myös.

Lapsi on elämässä aina, vielä aikuisenakin.

Miksi puhut lasten hankinnasta noin törkeästi?

Vierailija
49/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa tämä on palstan raskausfetisistin fantasioita. Vielä puuttuvat ne ai-videot raskaana olevista aasiatytöistä.

Vai Sinkku? Vanhapiika sinä olet - etkä mitään muuta. Vero sulle takasin! Oletko lapseton haluamattasi ja siksi katkera ?

-ap

Älä kaappaa toisen aloitusta, kiitos.

Vierailija
50/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko jo,  että mies on DI

-ap

Hus kaappaamasta toisen aloitusta.

Vierailija
51/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä kovin älykkäänä ihmistä, joka ei ole kyennyt olemaan elämänsä aikana yksin oikeastaan ollenkaan. Nytkin olet suhteessa, joka ei merkitse sulle mitään ja olet valmiina vaihtamaan lennosta toiseen. Läheisriippuvuus? 

Sinä et tiedä mistään mitään. Et tiedä nykyisestä suhteestani, tai siitä miten kauan olen ollut sinkkuna välissä, tai minlä pituisia suhteeni ovat olleet. Ja silti katsoit asialliseksi käydä henkilöön. Käykö kateeksi, että olen niin viehättävä, etten ole joutunut olemaan yksin, koska minut katsotaan niin ihanaksi ja rakastettavaksi, että kanssani halutaan olla? Haistan inkkelin. Mene kiusaamaan jotakuta muuta.

Itsehän sinä kerroit sen jo aloitusviestissä :D Yritä nyt edes pysyä kärryillä omista tarinoistasi.

"Olen ollut pari

Minulle ~vuosi on lyhyt aika. Entä sinulle?

Vierailija
52/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen lause on älytön. Jos kyse on vain hormoneista, niin mitä väliä? Ne tasaantuvat. 

Ai mitä väliä? Mitä itse ajattelisit siitä, että kumppanisi olisi valmis milloin tahansa jättämään sinut? Ap on törkeä.

Ne ovat vain ajatuksia, joita kehon toiminta luo. Jokainen saa ajatella ja tuntea vapaasti. On eri asia, mitä tekee tai jättää tekemättä. 

Vierailija
53/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahahahahaa!!!!!! Tarkkaa harkintaa.

Aikuisen äiti 

Vierailija
54/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana oleva nainen

hot

Vierailija
55/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitaan lapsia Suomeen

Vierailija
56/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei haluaisi vauvaa

Vierailija
57/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni rakkausmaha on aivan ihana, tykkään silitellä sitä. Vauvamme oli vaimoni masussa mukana häissämme. 🤰

Vierailija
58/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian vanha äidiksi. Juna meni jo.

Vierailija
59/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuukammariin nyt sitä liikehdintää, esteet raivattava, naiset ottakaa ohjat. Itsellä ei olisi jos en pannut toimeksi

Vierailija
60/88 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laskee mikä on se aika jolloin parhaiten hedelmöittyy ja ei muutak un jalat haralleen useempaan otteeseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi