Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väitän, että ruman naisen on vielä vaikeampaa löytää parisuhdetta kuin vastaavan miehen

Vierailija
05.02.2026 |

Koska miehet on niin ulkonäkökeskeisiä eikä nainen voi lisätä houkuttelevuuttaan kivalla luonteella, hyvällä koulutuksella tai edes paksulla lompakolla. Ainoa mikä merkitsee, on ulkonäkö.

Kommentit (263)

Vierailija
241/263 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä haluaa vaimoksi eli "kodinhoitajaksi"ruman naisen. Seksiä he eivät halua. 

Ei halua. Miehet haluavat aina niin kauniin puolison kuin vain voivat resursseillaan saada. Se on statustekijä. Miesten omaa egoa nostaa, jos muut miehet pitävät heidän kumppaniaan haluttavana, naisista vastaava on monestikin vain sus. Ruman naisen haluaminen kumppaniksi olisi vastaava kuin haluta miljoonia ulosotossa olevaa velkaa.

Vierailija
242/263 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ja kun saa lähes päivittäin kuulla olevansa ruma, ällöttävä, outo, vastenmielinen"

Koulukiusaaminen tapahtuu lapsena ja nuorena. Itselläkin siitä kokemusta. Kysyin tuolla aiemmin, kuka AIKUINEN kuulee tuollaista "lähes päivittäin"? Miksi tästä puhutaan muttei yhtään esimerkkiä, edes viitteellistä? Missä tapahtuu sinkun aikuisen jatkuva kiusaaminen ulkonäöstä? 

Tulee mieleen vain joku narsistipuoliso, joka loukkaa tahallaan. Mutta sitähän tässä ei ole? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/263 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa edelleen valloillaan oleva "rumat ne vaatteilla koreilee"-mentaliteetti on selkeästi hyvin vahingollinen. Todella, todella harva on niin ruma ettei painonpudotuksella ja ehostamisella voisi parantaa ulkonäköään. Ihmiset kasvatetaan täällä niin vaatimattomiksi että vihaavat itseään ja jäävät ruikuttamaan yksin. 

Toisaalta pitää olla melko naiivi että ylipäätään uskoo "sisin on tärkein"-lässytykset ja sitten pettyy aikuisena. Jos vähänkin pitää silmänsä auki lapsena niin huomaa tämän olevan valetta. Täällä vanhemmat eivät kasvata huolehtimaan ulkonäöstä ja aiemmat sukupolvet ovat rähjäisyydestään huolimatta pariutuneet. Sivistysmaissa opitaan nämäkin asiat vanhemmilta.

Vierailija
244/263 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos ja kun saa lähes päivittäin kuulla olevansa ruma, ällöttävä, outo, vastenmielinen"

Koulukiusaaminen tapahtuu lapsena ja nuorena. Itselläkin siitä kokemusta. Kysyin tuolla aiemmin, kuka AIKUINEN kuulee tuollaista "lähes päivittäin"? Miksi tästä puhutaan muttei yhtään esimerkkiä, edes viitteellistä? Missä tapahtuu sinkun aikuisen jatkuva kiusaaminen ulkonäöstä? 

Tulee mieleen vain joku narsistipuoliso, joka loukkaa tahallaan. Mutta sitähän tässä ei ole? 

Aikuinen voi lähteä, vaihtaa työpaikkaa ja vaikka paikkakuntaa? Ei tarvitse jäädä haukuttavaksi päivittäin? 

Vierailija
245/263 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen voi lähteä, vaihtaa työpaikkaa ja vaikka paikkakuntaa? Ei tarvitse jäädä haukuttavaksi päivittäin? 

Joistakin kylläkin kehittyy narsistimagneetteja tai vastaavia. Silloin ei maantieteellinen ratkaisu pelitä.

Vierailija
246/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että rumalla on paremmat mahdolisuudet kuin kauniilla. 70% miehistä hermostuu kauniista naisesta (pelkoa, ylinäyttelemistä, vierastamista, karttamista, alisuoriutumista). Rumalle ei tarvitse näytellä eikä hermoilla.

90% niistä kauniista naisista käyttäytyy kuin 5 vuotias

Vierailija
247/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauneus on katsojan silmissä, se pitäisi aina muistaa. 

Kummasti miehillä on pitkälti yhteneväinen maku naiskauneuden suhteen. 

Et voisi enempää olla väärässä. Asia on päinvastoin, naiset haluavat sen yhden ja saman miehen.

Juuri sen saman, jota muut naiset haluavat. Koska ne muut naiset haluavat sen miehen. Koska ne muut naiset haluavat tämän miehen, on sen miehen oltava priimaa. Koska eihän kukaan häntä muuten haluaisi. Kehäpäätelmien äiti ja isoäiti

Vierailija
248/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten haukkumaan prismapariskuntia.

Sun todellisuudessa tavispariskunnissa on nimenomaan pariutuneita rumia? Vai miten ne liittyy ketjun aiheeseen?

Vierailija
249/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parisuhteen eteen töiden tekeminen kuulostaa minustakin lähinnä siltä että pitäisi esittää jotain muuta kuin mitä normaalisti on päästäkseen suhteeseen?"

Jos sen parisuhteen normaali ylläpito (ja se että ylipäänsä huomioi kumppaniaan millään lailla) on mielestäsi työtä. Tuosta nimittäin tekee helposti sen päätelmän, että (mielestäsi) toisen pitää tehdä työtä jatkuvasti sen parisuhteen eteen vain siksi että sinä voisit vaan olla. FYI. Tuo ei ole parisuhde. Tuo on orjuutta. Hieman kärjistäen.

Vierailija
250/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä (ja varmaan jokaikisellå muullakin vastaavalla) aikuiset tekevät tuota koko ajan. Kiusaavat ja haukkuvat minkä ehtivät. Vain sokea (tai se kiusaaja itse) eivät tuota näe. Kumpi sinä olet? Sokea vai kiusaaja?

Vierailija
251/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisaalta pitää olla melko naiivi että ylipäätään uskoo "sisin on tärkein"-lässytykset ja sitten pettyy aikuisena. Jos vähänkin pitää silmänsä auki lapsena niin huomaa tämän olevan valetta. "

Sisin on tärkeintä ei tietenkään päde siinä miten helppo on löytää parisuhde tai miten paljon niitä kiinnostuneita pörrää ympärillä. Mutta sitten jos se parisuhde kuitenkin saadaan solmittua niin sisäisesti kauniit ihmiset kyllä muodostavat paljon parempia ja kestävämpiä parisuhteita kuin ne jotka katsovat lähinnä ulkonäköä.

Parisuhteissa on aina kaksi eri osaa joissa pätee aika erilaiset lait: parisuhteen solmiminen ja parisuhteessa oleminen.

Vierailija
252/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tällä (ja varmaan jokaikisellå muullakin vastaavalla) aikuiset tekevät tuota koko ajan. Kiusaavat ja haukkuvat minkä ehtivät."

Oletko koskaan ajatellut sitä mahdollisuutta että tuota tapahtuu paljon nimenomaan sinun lähipiirissäsi, ei kaikkien lähipiireissä? Ihminen monesti kuvittelee että se oma elämä on sama kuin koko maailman elämä. No ei ole. Eri piireissä elämä ja se miten muista puhutaan vaihtelee ihan todella paljon.

Vierailija
253/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kertoneet tyytyvänsä johonkuhun naiseen jos eivät haluamaansa naista saa.

Tässä se syy, miksi elän loppuelämäni yksin. En lähde enää yhteenkään parisuhteeseen, koska tuo on valitettavasti tullut koettua jo pariinkin kertaan.

Ulkonäköäni jos kuvailen, niin jo nuoresta pitäen olen ollut se seinäruusu. Se jota ei oikeastaan edes nähdä. Ja kun olen viimein aloittanut parisuhteen, niin toinen on lopulta käsi poskella huokaillut, kun ei ollut enempää vientiä deittirintamalla. Ja hämmennytty, kun olen tuosta pahoittanut mieleni.

Eli olen ollut juu parisuhteessa, mutten koskaan rakkauden kohde. Ja tuollaisen tyytymissuhteen koettua on mitä mieluiten yksin. 

Vierailija
254/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sen parisuhteen normaali ylläpito (ja se että ylipäänsä huomioi kumppaniaan millään lailla) on mielestäsi työtä. Tuosta nimittäin tekee helposti sen päätelmän, että (mielestäsi) toisen pitää tehdä työtä jatkuvasti sen parisuhteen eteen vain siksi että sinä voisit vaan olla. FYI. Tuo ei ole parisuhde. Tuo on orjuutta. Hieman kärjistäen."

Tässä on nykyisen somekeskustelun paraatiesimerkki:

-älä lue mitä toinen kirjoittaa

-älä ainakaan lue ajatuksella

-älä usko että mikään toinen näkökulma voisi olla mahdollinen

-tee johtöpäätökset juuri kuten haluat, älä välitä liittyvätkö ne jotenkin kirjoitukseen

-hyökkää, älä myötäile mitään

-hauku varuuden vuoksi toinen keskustelija typeräksi

Vierailija
255/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Korkeintaan kelpaa patjaksi jollekin mutta aitoa parisuhdetta  ei ruma nainen saa. 

On mutu on päinvastainen, voin olla väärässäkin toki. Ruma kelpaa vaimoksi, lasten äidiksi ja kotipiiaksi. Nätimmät sitten patjaksi.

Vierailija
256/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Tällä (ja varmaan jokaikisellå muullakin vastaavalla) aikuiset tekevät tuota koko ajan. Kiusaavat ja haukkuvat minkä ehtivät."

Oletko koskaan ajatellut sitä mahdollisuutta että tuota tapahtuu paljon nimenomaan sinun lähipiirissäsi, ei kaikkien lähipiireissä? Ihminen monesti kuvittelee että se oma elämä on sama kuin koko maailman elämä. No ei ole. Eri piireissä elämä ja se miten muista puhutaan vaihtelee ihan todella paljon.

Olen. Mutta tunnistan myös trollit (yleensä hajusta) jo kaukaa...

Vierailija
257/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli olen ollut juu parisuhteessa, mutten koskaan rakkauden kohde. Ja tuollaisen tyytymissuhteen koettua on mitä mieluiten yksin. "

Älä kuitenkaan ihan luovuta. Minullakin on nuorempana takana pari tyytymissuhdetta ja opin niistä kyllä aika lailla kantapään kautta että ne eivät todellakaan toimi. Mutta sitten vain kävi niin että vastaan tuli se kiva mies joka jonkun ihmeen kautta oikeasti hullaantui minuun. Ja sen kyllä sitten näki joka asiasta. Kaikki oli vain niin luonnollista, helppoa ja ihanaa. Ja on ollut nyt jo yli 15 vuotta. Eikä ole tarvinnut missään vaiheessa epäillä etteikö tämä mies haluaisi oikeasti olla minun kanssani.

itse asiassa mieskin oli tyytymissuhteessa ennen kuin tapasi minut. Ja on kertonut että tajusi vasta minut tavattuaan mikä siinä niin mätti. Kun aidosti rakastuu niin sitten sen tajuaa.

Vierailija
258/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen. Mutta tunnistan myös trollit (yleensä hajusta) jo kaukaa..."

Tai sitten kuvittelen niin. Jos jokainen joka on kanssasi eri mieltä on sinulle trolli niin sekin kertoo paljon.

Vierailija
259/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jakssnut kaikkea lukea, mutta ymmärtäkää ihmiset, tää ketju on skeidaa. Olen ollut esim. kymmenissä työpaikoissa jossa henkilöstöä 20-30, ja yleensä näin nelikymppisenä pariutuneet/perheelliset naiset on ihan tavallisen näköisiä tai rumiakin. Ja siis sillä tavalla että kyllä ovat olleet rumia jo nuorena. Ei se ulkonäkö merkkaa oikeesti juuri mitään jos on hauska/vauhdikas persoona. Minä ehkä keskimääräistä nätimpi hoikka nainen olen sinkku, koska minussa on vikani, esim. ujous, jännittäminen ja ahdistus jotka eivät anna tutustumiselle sijaa. En ole heittäytyjä vaan turvallisuushakuinen, pelkään miehiä sillä tavalla etten voi avata sydäntä ikinä. Kyllä luonne merkkaa vaan eniten, se että on kivaa yhdessä. Tindereistä ja netistä kyllä pysyisin erossa naisena. Jos haluaisin oikeasti olla parisuhteessa ja luottaa, hakeutuisin harrastuksiin missä on myös miehiä. Sieltä voi kyllä rumakin löytää. 

Vierailija
260/263 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa ylipäätään kaikki tämmöinen keskustelu. Jos olet sitä mieltä, että voit rakastua vain "kauniiseen", niin ole sitä mieltä ja rakastu vain kauniiseen. Ei sitä tarvitse toitottaa koko kansalle ja johdatella muutkin ajattelemaan samoin.

Ihmisessä on paljon ominaisuuksia, on ulkonäkö, luotettavuus, ahkeruus, keskustelutaidot, empatia, moninaiset tiedot ja taidot. Ominaisuudet muuttuvat elämän myötä, varsinkin ulkonäkö. En olisi ikinä voinut ajatella, että valitsisin kumppanin yhden ominaisuuden perusteella. Painotin myös tavoitteita: kuka haluaa lapsia, milloin ja montako, haluaako edetä hitaasti vai muutetaanko yhteen jo huomenna, missä päin toinen haluaa asua, haluaako rakentaa uraa vai olla kotona jne. Useammassa asiassa pitää tehdä pieni tai isompi kompromissi. Jos tavoitteena on pelkkä missi, olet pian melkoisessa umpikujassa! Ainakin minä olisin ollut. Kyse ei koskaan ollut siitä, pitikö minun "tyytyä" johonkin. Minä sain etsiä itselleni kaikki puolet huomioiden sopivimman ja olisi ollut minun oma moka jos olisin valinnut "väärin".