Sähköautoilu järkyttävän kallista. Latausraivo leviää sähköautoilijoiden keskuudessa: "Törkeää ryöstöä"
Lähes kaikki latausasemat nostaneet lataussähkön hintaa. ABC:lläkin hinta tuplaantunut.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/ea07168d-c67d-48d6-afa7-35b2670b6…
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Niitä harmittaa kun Teboil kaatu.
Ketä?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet autisti jolle tärkeintä on aina päästä perille ja mahdollisimman nopeasti ei sähköautoilu ole sinulle. Sähköautoilu on kuin purjehtiminen jossa matka on tärkeämpi kuin päämäärä.
Varmaan sitten niin, jos sen ei ole niin tarkkaa että moneltako siellä työpaikalla oikein on
Vierailija kirjoitti:
Onneksi polttomoottoriauton voi vaan käydä tankkaamassa ja se on siinä. Ei mene kauan ja voi heti lähteä. Ei tarvitse pelleillä noiden sähköauton latauksien kanssa. Olisi tosi stressaavaa mulle pitää sähköautoa.
Mun mielestä 20min lataaminen teholaturilla 20-80% ei oo mitenkään ylitsepääsemätön odotus .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi polttomoottoriauton voi vaan käydä tankkaamassa ja se on siinä. Ei mene kauan ja voi heti lähteä. Ei tarvitse pelleillä noiden sähköauton latauksien kanssa. Olisi tosi stressaavaa mulle pitää sähköautoa.
Mun mielestä 20min lataaminen teholaturilla 20-80% ei oo mitenkään ylitsepääsemätön odotus .
Kyllä mieluummin olen perillä jo kuin istumassa autossa melkein puolta tuntia teholaturissa :DD
Ainoa tapa voittaa tässä pelissä on istua kotona tekemättä mitään. Nostaa vain tukia sen minkä voi.
Mun mielestä sähköauto on ihan parasta.
Moottoriajoneuvolla olen suomen tieliikenteessä ajanut jo vuodesta 1997, yhteensä noin 700tkm.
99,5% ajoistani osuu Helsingistä max 300km säteelle, eli range riittää helposti.
Vaikka ymmärrän toki että 99,5% palstan autoilijoista ajaakin päivittäin hanko-nuorgam väliä kaasu pohjassa ilman kusitaukoa, jolloin yhdeltä istumalta pitää pystyä ajamaan se pari tuhatta kilsaa päivässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mieluummin olen perillä jo kuin istumassa autossa melkein puolta tuntia teholaturissa :DD
Ok. Mä en oo koskaan tykännyt sellaisesta matkustustavasta missä koko ajan on tuli perseen alla, varsinkaan jos/kun puhutaan jostain 300- 400km siirtymistä kun kerran ladata pitää. Mut kukin tavallaan.
Sähköautoilijoiden ei kannata missään nimessä sijoittaa mihinkään, kun eivät tiedä edes pörssisähkön periaatteita, nuijia kun ovat. Omituisia kitisijöitä, eli normi pörssisähköläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiiriin kuuluu useampi merkkikorjaamo mekaanikko ja 2 korjaamo yrittäjää. Yksikään ei suosittele sähköauton ostoa. Lisäksi myös huoltovarmuuden vuoksi valtio pitää polttomoottori autot,Jos naapuri pistää sähköt pimeeksi..
No eivät tietenkään, kin sähköautojen huoltotarve on minimaalinen.
Kuka sitä omaa leipäänsä kehottaisi kaventamaan.
Olipa taas "argumentti".
Ja aidosti olet sitä mieltä, että sotaa varten pitää varautua joka ostoksessa ja ettei sähköä saisi mistään tuossa tilanteessa?
Ukrainaa pommitetaan joka päivä, silti sähköt pelaa aina osan päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sähköauto on ihan parasta.
Moottoriajoneuvolla olen suomen tieliikenteessä ajanut jo vuodesta 1997, yhteensä noin 700tkm.
99,5% ajoistani osuu Helsingistä max 300km säteelle, eli range riittää helposti.
Vaikka ymmärrän toki että 99,5% palstan autoilijoista ajaakin päivittäin hanko-nuorgam väliä kaasu pohjassa ilman kusitaukoa, jolloin yhdeltä istumalta pitää pystyä ajamaan se pari tuhatta kilsaa päivässä...
Mä vasta 1996 alkaen. Paras tuo on jokapäiväisiin ajoihin ylivoimaisesti.
Lapista en tiedä kun en ole sinne koskaan ajanut.
Ajomäärä on kyllä lisääntynyt sähköauton myötä.
Vierailija kirjoitti:eikö sähköautoja huolleta tai korjata koskaan? Ukraina on hieman isompi maa kuin suomi, tää kylä pimenee melko nopeesti😄
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiiriin kuuluu useampi merkkikorjaamo mekaanikko ja 2 korjaamo yrittäjää. Yksikään ei suosittele sähköauton ostoa. Lisäksi myös huoltovarmuuden vuoksi valtio pitää polttomoottori autot,Jos naapuri pistää sähköt pimeeksi..
No eivät tietenkään, kin sähköautojen huoltotarve on minimaalinen.
Kuka sitä omaa leipäänsä kehottaisi kaventamaan.
Olipa taas "argumentti".
Ja aidosti olet sitä mieltä, että sotaa varten pitää varautua joka ostoksessa ja ettei sähköä saisi mistään tuossa tilanteessa?
Ukrainaa pommitetaan joka päivä, silti sähköt pelaa aina osan päivästä.
"Vierailija kirjoitti:eikö sähköautoja huolleta tai korjata koskaan?"
Eihän tuossa niin sanottu.
Tiedät kyllä eron, on se näissä ketjuissa sen verran useasti käyty läpi. Kunhan vain leikit Uunoa "viran puolesta".
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilijoiden ei kannata missään nimessä sijoittaa mihinkään, kun eivät tiedä edes pörssisähkön periaatteita, nuijia kun ovat. Omituisia kitisijöitä, eli normi pörssisähköläisiä.
Ei mitään pörssiä.
Määräaikainen 8c!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautofanit ajoivat usealla patteriautolla Mäntälästä Kuusamon. Keskimäärin 5,3 latausta, lähes 15 tuntia aikaa ja kaksi sähköautoa hyytyi matkalle.
Diesel-pena sujauttaa tämän matkan kerralla, halvalla, alle 9 tuntia. On saunonut, syönyt ja juonyt ja kattellut pari elokuvaa kun sähköauton laakustavat perille Rukan kämpille.
Johan vitsinpukkasit. 9 h ja sakkolappuja koura täynnä talvirajoitus on voimassa vaikka ajelet löpöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona ne autot ladataa. Matkalla ihan sama kuhan tulee halvemmaksi kuin bensa.
Kotona jopa kalliimpaa kun kaikki saatana keksityt "karuna"-lisät ja vero päälle.
15 centtiä 1kwh hidaslataus/ taloyhtiö. Että se siitä.
Ihan uteliaisuuttani kyselen että mikä ajaa miehen tekemään 2-3 ketjua viikossa samasta asiasta samoilla argumenteilla, joista useimmat on aivan puutaheinää, kun reaalimaailma kuitenkin on väistämättä siirtymässä sähköön?
Täällä näyttää pyörivän aika monta joilla on ihan omaa kokemusta asiasta, sinä menet pääsääntöisesti mutulla.
Joka helvetin ketjussa.
Se on hiihtoloma käsillä ja latureilla pian jonoa. Toivottavasti sää ei ole kylmä. Se on nimittäin helposti tunnin roikotus per auto. Isä kyttää vapautuvaa laturipaikkaa, eikä kusella uskalla käydä ettei joku nappaa vapautuvaa laturia nokan edestä. Äiti ja lapset syövät toista kierrosta nauravia nakkeja ja aapeeseen delistä ostetaan suklaapatukoita isälle ettei nälkäkiukku iske odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Se on hiihtoloma käsillä ja latureilla pian jonoa. Toivottavasti sää ei ole kylmä. Se on nimittäin helposti tunnin roikotus per auto. Isä kyttää vapautuvaa laturipaikkaa, eikä kusella uskalla käydä ettei joku nappaa vapautuvaa laturia nokan edestä. Äiti ja lapset syövät toista kierrosta nauravia nakkeja ja aapeeseen delistä ostetaan suklaapatukoita isälle ettei nälkäkiukku iske odotellessa.
Igoria ahistaa, kun kukaan ei osta veriöljyä. Ei edes Intia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipähän mene kuulo huonoksi kun ei tartte melussa istua eikä pelätä häkä vuotoja.voi pitää käynnissä mistään rajoituksista huolimatta. Oliko se joku 2 ninuttia polttomoottorille ja alkaa vilu kappasemaan. Vanha savuttaja kuuluu romuttamolle.
Tuottaako Norjakin veriöljyä? Entä Kanada?