Sähköautoilu järkyttävän kallista. Latausraivo leviää sähköautoilijoiden keskuudessa: "Törkeää ryöstöä"
Lähes kaikki latausasemat nostaneet lataussähkön hintaa. ABC:lläkin hinta tuplaantunut.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/ea07168d-c67d-48d6-afa7-35b2670b6…
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole hetkellistä. Mutta koskas ne polttoaineiden hinnat tulee alas?
Oli yli 2,5€/l tässä joku aika sitten. Halvin bensa tänää (St1 virkamies) 1,676€/l . Alas tulee bensa, polttisautoilu on paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon halvempaa kuin patteriautoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli yli 2,5€/l tässä joku aika sitten. Halvin bensa tänää (St1 virkamies) 1,676€/l . Alas tulee bensa, polttisautoilu on paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon halvempaa kuin patteriautoilu.
Oi niitä aikoja, kun se oli 1,2 e/l tai 0, 9 e/l.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on autoilun kehitystä taaksepäin. Talvella se korostuu.
Sinullehan on nyt ainakin kymmenissä ketjuissa kehuttu miten sähkökiesi poikkeaa edukseen talvella.
Rangesta lähtee jokunen kymmenen prosenttia. Pieni hinta siitä mukavuudesta, että autoon noustessa siellä on 22C kun ulkona on -30C.
Samalla kun sinä marmatat, maailman sähköautomarkkinat jatkavat nousuaan.
Koira haukkuu, karavaani kulkee väistämättä.
Meillä mies ajoi auton lumipaakun yli ja patteriin tuli lommo. Nyt pitäisi vaihtaa koko patteri joka maksaa 19500€+työt. Kyseessä Nissan Leaf vuodelta 2011.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ajoi auton lumipaakun yli ja patteriin tuli lommo. Nyt pitäisi vaihtaa koko patteri joka maksaa 19500€+työt. Kyseessä Nissan Leaf vuodelta 2011.
Ai, Nissanilla on elmukelmua akkukotelon virkaa toimittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullehan on nyt ainakin kymmenissä ketjuissa kehuttu miten sähkökiesi poikkeaa edukseen talvella.
Rangesta lähtee jokunen kymmenen prosenttia. Pieni hinta siitä mukavuudesta, että autoon noustessa siellä on 22C kun ulkona on -30C.
Samalla kun sinä marmatat, maailman sähköautomarkkinat jatkavat nousuaan.
Koira haukkuu, karavaani kulkee väistämättä.
50% on tosiaan "jokunen kymmenen prosentia".
Voit ihan rauhassa hypätä lämpimään kabiiniisi - minä priorisoin autoilussa perille pääsyn.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta.
Allekirjoitan sähköautoissa nopeasti lämpiävän matkustamon hyvänä puolena, mutta säiden vaikutus rangeen ja lataamisen nopeuteen on jotain minkä soisin muuttuvan. On jotenkin järjetöntä että auto toimii ihan eri säteellä vuodenajan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes kehitysmaissa kukaan aja noin Jeesuksen vanhalla autolla!
Kuinka pitkiä siirtymiä te oikein ajatte? Jos pakkasta on 25 ja range puolittuu, mun sähkiksellä pääsee silti 250km eli ajassa noin 2.5-3tuntia. kesällä pääsee sen 500km.
mulle riittää ihan hyvin, ei ole mitään mielenkiintoa istua autossa yhtään pidempään yhden päivän aikana.
Onneksi polttomoottoriauton voi vaan käydä tankkaamassa ja se on siinä. Ei mene kauan ja voi heti lähteä. Ei tarvitse pelleillä noiden sähköauton latauksien kanssa. Olisi tosi stressaavaa mulle pitää sähköautoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes kehitysmaissa kukaan aja noin Jeesuksen vanhalla autolla!
Huumorikommentti. Edustaa suunnilleen liikennekäytössä olevien autojen keskimääräistä ikää (13,9v) Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, Nissanilla on elmukelmua akkukotelon virkaa toimittamassa.
Ei se Teslassa ole yhtään sen kestävämpi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon paskaa pitää päässä olla että jaksaa tällaisia satuja vääntää?
Meno kuin alakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkiä siirtymiä te oikein ajatte? Jos pakkasta on 25 ja range puolittuu, mun sähkiksellä pääsee silti 250km eli ajassa noin 2.5-3tuntia. kesällä pääsee sen 500km.
mulle riittää ihan hyvin, ei ole mitään mielenkiintoa istua autossa yhtään pidempään yhden päivän aikana.
Sehän se just on että joutuu ostamaan wltp 500 auton jotta sillä pääsee talvella varmasti sen 250.
Järkevämpää ajaa 22 vuotta vanhalla Nissan Almeralla kuin sähköautolla.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on kyllä ristiriitainen kampe. Toisaalta lämpenee hyvin mutta onpa nuo foorumit täynnänsä juttuja miten 1% akusta jäljellä ja juuri ja juuri pääsi laturille, näillä keleillä. Ja on myös jääty taipaleelle kun kylmä akku ei olekaan enää antanut juissia ihan viimeistä pisaraa myöten ja matkanteko tökännyt vaikka piti olla vielä muutama prosentti jäljellä. Melkoista hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Et pääse kuin 180km. Laske kaavalla 0,36 x WLTP . Vai ajatko aina akun tyhjäksi ja jäät maantien varteen kuin entinen liftari odottamaan toisten apuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se just on että joutuu ostamaan wltp 500 auton jotta sillä pääsee talvella varmasti sen 250.
Range noilla lukemilla on lähinnä mukavuusnumero: kuinka usein tarvitsee vaivautua sen kaapelin kiinnittämään.
Vaikka itsellä on se 550 kesällä ja täällä etelässä ei oikeaa talvea edes näe, niin en silti edes halua ajaa 500 km yhtä soittoa. Ei helvetti sentään...