Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsänen Washingtonissa kertomassa Suomen ihmisoikeuksista ja sananvapaudesta

Vierailija
04.02.2026 |

Onko Suomi yhtään sen parempi kuin joku Puola tai Unkari?

Kommentit (1477)

Vierailija
1281/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se hullu akka

Niin se valtakunnansyyttäjä? Aivan totta, eikä edes hoida virkaansa asianmukaisesti, vaan tuhlaa kalliita verovaroja humpanpullaan.

Jos puhutaan Raija Toiviaisesta, niin hulluus todella paistoi läpi siitä haastattelusta, jonka hän antoi Helsingin Sanomille aloitettuaan virassaan. Vaan nythän siellä on uusi ihminen.

Vierailija
1282/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikeast vähemmistöt pyytävät tasa-arvoa, se on hyökkäys perinteitä vastaan. Kun maga kristittyjen ja persujen harrastamaan syrjintään puututaan, se on "cancel-kulttuuria". Ja kun tiede tai tosiasiat eivät tue omaa maailmankuvaa, kyseessä on tietenkin globaali Ano Turtiainen tason salaliitto, jonka ainoa tavoite on kiusata kunnon ubermench tason ihmisiä. On suorastaan ihailtavaa, miten taitavasti nämä maanpetturi "vapaustaistelijat" kuten Räsänen ja Ano osaavat asettua uhrin rooliin samalla, kun he itse vaativat muiden oikeuksien rajoittamista. Se on kuin pelaisi shakkia kyyhkysen kanssa: se kaataa nappulat, ulostaa laudalle ja lentää sitten omiensa luo julistamaan voittoa. Sama täällä palstalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta on tullut toinen Neuvostoliitto. Ateistinen valtio, jossa Raamatusta ei saa puhua.

Vierailija
1284/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaali vasemmisto triggeröityi, kun Päivi meni Amerikkaan puhumaan Suomen sananvapaudesta. Nyt liberaalit ehdottelee Päiville vankeusrangaistuksia siitäkin. Spede-logiikkaa?

Vierailija
1285/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta on tullut toinen Neuvostoliitto. Ateistinen valtio, jossa Raamatusta ei saa puhua.

Suomi ei ole ateistinen valtio, vaan maallinen valtio. Koska emme perusta lakejamne uskonnollisiin oppeihin. Ja herran kiitos siitä että näin on. Kristinusko tuotiin Suomeen ylhäältä päin - pakolla ja vakivalloin.

Vierailija
1286/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oikeast vähemmistöt pyytävät tasa-arvoa, se on hyökkäys perinteitä vastaan. Kun maga kristittyjen ja persujen harrastamaan syrjintään puututaan, se on "cancel-kulttuuria". Ja kun tiede tai tosiasiat eivät tue omaa maailmankuvaa, kyseessä on tietenkin globaali Ano Turtiainen tason salaliitto, jonka ainoa tavoite on kiusata kunnon ubermench tason ihmisiä. On suorastaan ihailtavaa, miten taitavasti nämä maanpetturi "vapaustaistelijat" kuten Räsänen ja Ano osaavat asettua uhrin rooliin samalla, kun he itse vaativat muiden oikeuksien rajoittamista. Se on kuin pelaisi shakkia kyyhkysen kanssa: se kaataa nappulat, ulostaa laudalle ja lentää sitten omiensa luo julistamaan voittoa. Sama täällä palstalla. 

Muutama korjaus. Päivi Räsäsen tuomitseminen oikeudessa Raamatun siteerauksista 15 vuoden takaa ei olisi tasa-arvoa, se olisi totalitarismia. Päivi Räsäsiä kun riittää sen jälkeen miljoona tuomittavaksi. Woke/Cancel-kulttuuri on totta, ei mikään Anon aivopieru. Esimerkkejä tuskin tarvitsee kertoa. Räsäsellä ja Anolla on yhtä paljon tekemistä toisiensa kanssa kuin talitintillä ja lepakolla, molemmat lentää paitsi toinen on lintu.

Vierailija
1287/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen on ihana, kaunis ja tosi älykäs nainen. 🥰

Vierailija
1288/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama korjaus. Päivi Räsäsen tuomitseminen oikeudessa Raamatun siteerauksista 15 vuoden takaa ei olisi tasa-arvoa, se olisi totalitarismia. Päivi Räsäsiä kun riittää

Oikeusvaltio vs. Uhriutuminen:

Kun tosiasiat kohtaavat marttyyritarinan

On kiehtovaa seurata, miten oikeusprosessit muuttuvat puheenvuoroissa "totalitarismiksi" heti, kun ne koskettavat omaa arvomaailmaa. Logiikka, jossa Päivi Räsäsen oikeudenkäynti rinnastetaan miljoonan ihmisen tuomitsemiseen, on klassinen "kaltevan pinnan" argumenttivirhe. Todellisuudessa Suomen oikeuslaitos ei tuomitse Raamatun siteeraamisesta, vaan siitä, miten kieltä käytetään ihmisryhmän halventamiseen. Jos A on uskonnonvapaus ja B on ihmisarvon loukkaamattomuus, oikeusvaltio etsii pistettä, jossa 

A B toteutuu ilman, että kumpikaan kumoutuu. Se, että joutuu vastaamaan puheistaan oikeudessa, on oikeusvaltion merkki, ei merkki sen puutteesta. Väite siitä, että Räsänen ja Turtiainen olisivat kuin "talitintti ja lepakko", on kieltämättä luova metafora, mutta se sivuuttaa yhteisen nimittäjän: molemmat rakentavat poliittisen pääomansa vastakkainasettelulle ja sille ajatukselle, että "eliitti" tai "wokettajat" ja valtio vainoavat heitä. Vaikka toinen siteeraa pyhiä tekstejä ja toinen huutelee valtiosääntöoikeudellisia omiaan, molempien retoriikka nojaa samaan mekanismiin: oman etuoikeuden puolustamiseen esittämällä se puolustustaisteluna sortoa vastaan.

Vierailija
1289/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räsänen on vapaustaistelija, se on totta. 8 vuotta on taistellut oikeudessa oman vapautensa ja sananvapauden puolesta. Ja kyllä, näin ajatellen Räsänen on myös uhri.

Vierailija
1290/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Test

Vierailija
1291/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabisko vaaratonta 🙄

Vierailija
1292/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räsäsen kiusaamisen on loputtava.

Ei sitä pidä ainakaan valtion toimesta tehdä. Hänen puheistaan voi toki olla vapaasti mitä mieltä tahansa.

Vierailija
1293/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusvaltio vs. Uhriutuminen:

Kun tosiasiat kohtaavat marttyyritarinan

On kiehtovaa seurata, miten oikeusprosessit muuttuvat puheenvuoroissa "totalitarismiksi" heti, kun ne koskettavat omaa arvomaailmaa. Logiikka, jossa Päivi Räsäsen oikeudenkäynti rinnastetaan miljoonan ihmisen tuomitsemiseen, on klassinen "kaltevan pinnan" argumenttivirhe. Todellisuudessa Suomen oikeuslaitos ei tuomitse Raamatun siteeraamisesta, vaan siitä, miten kieltä käytetään ihmisryhmän halventamiseen. Jos A on uskonnonvapaus ja B on ihmisarvon loukkaamattomuus, oikeusvaltio etsii pistettä, jossa 

A B toteutuu ilman, että kumpikaan kumoutuu. Se, että joutuu vastaamaan puheistaan oikeudessa, on oikeusvaltion merkki, ei merkki sen puutteesta. Väite siitä, että Räsänen ja Turtiainen olisivat kuin "talitintti ja lepakko", on kieltämättä luova metafora, mutta se sivuuttaa yhteisen nimittäjän: molemmat rakentavat poliittisen pääomansa vastakkainasettelulle ja sille ajatukselle, että "eliitti" tai "wokettajat" ja valtio vainoavat heitä. Vaikka toinen siteeraa pyhiä tekstejä ja toinen huutelee valtiosääntöoikeudellisia omiaan, molempien retoriikka nojaa samaan mekanismiin: oman etuoikeuden puolustamiseen esittämällä se puolustustaisteluna sortoa vastaan.

Mielestäsi on normaalia oikeusvaltioperiaatteen mukaista toimintaa että valtakunnansyyttäjä vainoaa yksittäistä mummoa 10v vanhan vähälevikkisen pamfletin ja yhden twiitin takia vuodesta toiseen ja oikeusasteesta toiseen? Mieti tarkasti 🤔

Vierailija
1294/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset naurettavat tapaukset kuten Auer ja Räsänen rapauttavat yhteiskunnan uskoa oikeusvaltioon. Tässä yhteiskunnassa on oikeitakin pahiksia.

Vierailija
1295/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaalilla vasemmistolla on kyllä oma pointtinsa Räsäsen tuomitsemisessa. Saisimme täystyöllisyyden hetkessä! Valtio tarvitsisi isom oman yksikön virkamiehiä hoitamaan rangaistusten täytäntöönpanoa ja viemään oikeusjuttuja maaliin asti. Lisäksi tarvitsisimme lisää valvontaa kansalaisten puheesta ja tehokkaan ilmiantokoneiston, puhepoliiseineen. Lisäksi pitäisi perustaa koulutusleirejä väärinpuhujille, joissa heitä opetettaisiin oikeaan ajatteluun. 

Vierailija
1296/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaalilla vasemmistolla on kyllä oma pointtinsa Räsäsen tuomitsemisessa. Saisimme täystyöllisyyden hetkessä! Valtio tarvitsisi isom oman yksikön virkamiehiä hoitamaan rangaistusten täytäntöönpanoa ja viemään oikeusjuttuja maaliin asti. Lisäksi tarvitsisimme lisää valvontaa kansalaisten puheesta ja tehokkaan ilmiantokoneiston, puhepoliiseineen. Lisäksi pitäisi perustaa koulutusleirejä väärinpuhujille, joissa heitä opetettaisiin oikeaan ajatteluun. 

Ehkä kaiken takana onkin virkamiesten pyrkimys luoda itselleen hyvä helppo työpaikka, missä ei ole oikeastaan mitään tutkittavaa. Saa vuosikausia tuijottaa papereita ja palkkaa juoksee.

Vierailija
1297/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset naurettavat tapaukset kuten Auer ja Räsänen rapauttavat yhteiskunnan uskoa oikeusvaltioon. Tässä yhteiskunnassa on oikeitakin pahiksia.

Kuka alkaisi kaivamaan poliittiseen päätöksentekoon pesiytynyttä korruptiota. Olis uuden ajan Karpolle kaivamista. 

Vierailija
1298/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, joka ei ota vastaan mitä Raamattu sanoo, vaan selittää sen pois ja vesittää itselleen sopivaksi tuottaa itselleen lopuksi vahingon."

Kuten Jeesus opettaa, ei lain noudattaminen ole fariseusten ja lainopettajien kaltaista tekopyhyyttä (epäjumalan palvelemista) vaan vanhurskautta. Matt. 5:20  Tekopyhä ihminen teeskentelee olevansa moraalisesti oikeamielinen saavuttaakseen mainetta tai ihmisten ihailua. Tällöin "itse" tai "imago" nousee epäjumalaksi, jota palvotaan totuuden sijaan. Epäjumala on epätotuus, eli sitä, että asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja käyttää Jumalan Sanaa väärin omaksi hyödykseen. Joh. 13:16,17, Jaak. 1:25, Jaak. 2:12

Raamatun mukaan Räsäsen kaltaiset ihmiset ovat itse epäjumalan palvelijoita, eikä epäjumalan palvelijoilla ole sijaa taivaassa.

Todettakoon, että seksuaalisuus on toki osa identiteettiä "imagoa" oli se sitten hetero- tai homoseksuaalisuutta tai jotain muuta ja on siinä mielessä toki myös osa epäjumaluutta. Ei Jumalan silmissä ole mitään parempaa seksuaalisuutta (epäjumalaa)

Mutta kuten Jeesus sanoi: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä. Jos nyt saatana (epäjumala) ajaa ulos saatanan (epäjumalan), niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.  Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne." 

Vierailija
1299/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis heteroseksuaalinen identiteetti (imago) olisi Jumalan ainoa oikea identiteetti, jos Jumala on Isä Poika ja Pyhä Henki? Eikö ihminen olekaan Jumalan kuva?  Jos Jumala sanoo "Minä olen se, joka minä olen" 2. Moos. 3:14,  Miten ihminen voisi olla Jumalan kuva, ellei ihminen voi myös sanoa "Minä olen se, joka minä olen". 1. Moos. 1:26, 1. Kor. 15:10? Miksi Räsäsen kaltaiset "kristityt" eivät noudata kieltoa jumalan kuvan tekemisestä vaikka se on selvästi kielletty? Ei kielto suinkaan koske ainoastaan materiaalisia kuvia vaan kaikkia kuvia.Nähdäkseni juuri Räsäsen kaltaiset ovat niitä, joihin "Paavali" kirjeessään Roomalaisille mainitsee. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;  jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. Toisin kuin kuviteellan, niin "Paavalin"tarkoittama vanhurskas säädös viittaa epäjumalan palvontaan ja jumalan kuvan tekemiseen. 

Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.  Ap. t. 17:29,30, 

Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Näin ollen biologinen mies ja nainen eivät ole Jumalan kuva, vaan mieheksi ja naiseksi luomisella on vain vertauskuvallinen merkitys kuten Isällä, Pojalla ja Pyhällä Hengellä.  1. Joh. 4:12,13, Matt. 5:8, Joh. 20:29

Vierailija
1300/1477 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole vieläkään annettu lupaa tehdä edes pientä syntiä tehdä, vaan kaikki johtaa kadotukseen, sillä taivaaseen ei oteta mitään syntiä. Synnittömäksi ei tietenkään kukaan muutu, mutta ei pidä suosia syntiä elämässään, vaan tehdä parannus. Ja se koskee myös heteroita. Pöhkö luulo että heterot joku poikkeus olisi, kun kaikki siveyslait koskee juuri heitä. Kaikkien tulisi hallita omaa käyttäytymistään, oli sitten sukupuoliasiat tai rahankäyttö kyseessä. Totta myös ettei vielä homoseksuaalisuus sinänsä syntiä ole, mutta sen toteuttaminen on kyllä.

Raamatun mukaan synti ei ole sallittua, mutta kaikki muu kuitenkin on sallittua. Raamatun mukaan vain terveen halun ylittävä hallitsematon himo on syntiä.  Missä menee terveen halun ja himon raja? Raamatun mukaan halun hallitsemattomuudessa. Synti syntyy vasta hallitsemattomasta halusta. Silloin, kun ihminen ei koe pystyvänsä hallitsemaan himoaan ja tuntee syyllisyyttä ja häpeää. 1. Moos. 4:7 Eihän kukaan tunne syyllisyyttä muidenkaan tarpeidensa tyydyttämisestä. Kuinka moni on luopunut kaikesta omaisuudestaan? Matt. 5:48, Matt. 19:21, Luuk. 14:33

"Lain rikkojat, eli ne jotka tekevät sitä minkä Raamattu kieltää. Oli kyseessä sitten ahneus, aviorikos tai epäjumalan palvominen. Tai se homostelu, nyt kun se on tapetilla."

Laki kieltää vain epäjumalien palvonnan, ei varsinaisesti homoseksuaalisuutta, ei edes sen toteuttamista. Kuten itse myös totesit, ettei homoseksuaalisuus itsessään ole syntiä. Homoseksuaalisten teot eivät taas ole epäjumalan palvontaa, ellei niiden motiivina ole epäjumalien palvonta. Sama pätee myös esim. joogaan. Nähdäkseni teko ilman motiivia (epäjumalan palveleminen) ei ole lain rikkomista. Lapsetkin toteuttavat vain haluaan tyydyttää tarpeensa  esim. syödessään. Motiivina on silloin tarpeen tyydyttäminen, ei epäjumalan palveleminen, ellei tarpeiden tyydyttämistä katsota epäjumalan palvonnaksi. Ihminen ilman halua on kuitenkin kuollut ihminen.