Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli aivan järjetön riita äitini kanssa

Vierailija
04.02.2026 |

Olen asunut omillani jo vuosikausia, niin hän soittelee ja kuvittelee minun olevan joku helvetin reppana ja opastaa sekä epäilee ja kuvittelee ja sanelee mitä sylki suuhun tuo. Jumalauta että hermostuin ja sanoin äidille että jos hän ei lopeta soittelemista niin minä lopetan sen. Perkele että vielä aikusena saa kärsiä paskoista vanhemmista ja vielä aikuisinakin sekaantuvat elämään ilman mitään vidun hyötyä, pysykööt poissa kuten pysyivät silloinkin kun apu olisi ollut tarpeen, eli noin 5 vuotiaana, silloin oltiin loitolla ja nyt kun pärjään ihan OK sekaantuvat ja arvostelevat kaiken aikaa. Painukoot helvettiin!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen äiti. Riidat alkoi aina siitä kun se puuttui mun elämään ja neuvoi kuin olisin ollut kehitysvammainen. Vielä silloinkin kun valmistuin yliopistosta, hän neuvoi miten pakkasella tulee pukeutua ja varmisti syönkö kasviksia. Oman aikuisen lapseni kanssa en ole riidellyt kertaakaan. Kunnioitan häntä.

Voi kuule! Olen kuusikymppinen ja oma äitini muistuttaa minua vieläkin pukeutumaan lämpimästi pakkasella :D.  Miksi siitä pitäisi hermostua, ihan hyvät välit meillä on.

Vierailija
62/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttökulta, aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Mikä Hyacinth Bucket luulet olevasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttökulta, aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Ai, mä ajattelin että aloittaja on selvästikin nuori mies.

Vierailija
64/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin aikanaan ajaa äidin pois keittiöstä, kun meni hermot. Ja siinä kyllä ääni nousi, kun ei muuten ollut puuttumatta, vaikka monta kertaa pyysin.

Olin 30v ja tehnyt ruokaa paljon, mutta kanan filesuikaleiden paisto oli äidin mielestä niin rakettitiedettä, että kyttäsi ja neuvoi koko ajan.

Kaiken huipuksi äiti paistaa fileesuikaleet levynä pannulla, liian kuumalla ja kääntää kerran. Tuloksena kuivaa kanaa. Minä paistan eri tavalla, että jää meheväksi, niin se oli "väärä tapa".

Jos tämä on elämäsi suurin kriisi, on sulla asiat todella hyvin.

Vierailija
65/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun puhelinta saa äänettömälle tai älä vain vastaa.

Tietenkin saa. :D Mutta sitten äiti soittaa lapsille, miehelle, sisaruksille, näiden kumppaneille tai lapsille, kaverille tai jopa mun naapurille, jonka kanssa viimeksi "ystävystyi", kun oli pidempään. Ja mun äidin asiat ovat aina tärkeimmillään, kun hän juonut puolipulloa kossua. Hän soittaa kelle vaan, kuka kuuntelee ja juuri mun asioista.

ohis, jolla äitiongelmia.

Vierailija
66/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen äiti. Riidat alkoi aina siitä kun se puuttui mun elämään ja neuvoi kuin olisin ollut kehitysvammainen. Vielä silloinkin kun valmistuin yliopistosta, hän neuvoi miten pakkasella tulee pukeutua ja varmisti syönkö kasviksia. Oman aikuisen lapseni kanssa en ole riidellyt kertaakaan. Kunnioitan häntä.

Voi kuule! Olen kuusikymppinen ja oma äitini muistuttaa minua vieläkin pukeutumaan lämpimästi pakkasella :D.  Miksi siitä pitäisi hermostua, ihan hyvät välit meillä on.

Kun sinä tepsuttelet kesävaatteissa pakkasella, niin pitäähän se silloin äiskän huolehtia. Miten pärjäät, kun äitisi joku päivä kuolee?

Vierailija
67/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan lämpimiä vaatteita, kun lapsena sai aina palella. Ostin alkutalvesta itselle uudet kengät pakkasajalle sauvakävelyyn, ihan keveät ja lämpimät Kuomat. Äiti näki ne ja sanoi, että olet ostanut kengät, paljonko maksoi. Sanoin, että vähän yli satasen ja kerroin, miksi valitsin ne. Äiti alkoi kauhistella hintaa ja arvostella ostostani, enää ei kenkien lämpimyys merkannutkaan yhtään mitään.

Vierailija
68/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu kauhea mukavalta tietää että oma vanhempi puhuu sinusta paskaa kaikille jotka suostuvat kuuntelemaan kun olet ensin avannut hänelle suunnilleen kaiken elämästäsi kuvitellen että se jotenkin lähentäisi suhdettanne ja pystyisitte ehkä vielä jonain päivänä ymmärtämään toisianne.

Säännöllisesti olet juoppo, hullu tai kriminaali/petkuttaja, joka kyttää vain hänen rahojaan JA jonka pitäisi tulla innoissaan hoitamaan häntä vanhoilla päivillään.

Ihailen niitä ihmisiä jotka lähtivät nuorina ovet paukkuen eivätkä katsoneet taakseen, muuttivat ehkä toiseen maahan.

Vierailija
69/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat. Kaikki ei ymmärrä mitä on rajat toista ihmistä kohtaan. Missä muiden rajat alkavat ja niiden yli ei saa mennä. Samoin mihin omat rajani loppuvat ja niiden yli ei kukaan saa mennä

Vierailija
70/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini on uhan samanlainen. Olen 50v, 3 lapsen äiti ja niin vaan mä saan viestejä että muistathan nyt sitä ja tätä ja olettehan huolehtineet tämän ja tuon. Välillä kuittailen takaisin, en mä tästä nyt stressiäkään ota ja välillä on äidinkin kanssa asiaa naurettu yhdessä

Vierailija
71/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole kovin vahvasti saanu elämää rullaamaan? 

Eli kun on 5 vuotiaasta asti joutunut itse kantamaan vastuun itsestään, ja kun pääsee muuttamaan omilleen, niin äiti alkaa huolestumaan ja hössöttämään, että osaakohan se nyt elää, kun ei ole opetettu.

No kuule v*ttu osaa, vaikka ei ehkä samalla tavalla kuin äitinsä haluaisi. Äidin tapaa ei tytär hallitse, koska äiti ei ole aikanaan sitä hänelle opettanut. Mutta osaa elää omalla tavallaan.

Vierailija
72/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin aikanaan ajaa äidin pois keittiöstä, kun meni hermot. Ja siinä kyllä ääni nousi, kun ei muuten ollut puuttumatta, vaikka monta kertaa pyysin.

Olin 30v ja tehnyt ruokaa paljon, mutta kanan filesuikaleiden paisto oli äidin mielestä niin rakettitiedettä, että kyttäsi ja neuvoi koko ajan.

Kaiken huipuksi äiti paistaa fileesuikaleet levynä pannulla, liian kuumalla ja kääntää kerran. Tuloksena kuivaa kanaa. Minä paistan eri tavalla, että jää meheväksi, niin se oli "väärä tapa".

Jos tämä on elämäsi suurin kriisi, on sulla asiat todella hyvin.

Tuskin neuvominen rajoittuu pelkästään ruoanlaittoon.  Todellisuudessa puututaan joka ikiseen asiaan.

Vierailija
73/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äitiys tee ihmisestä mitenkään pyhää. 

Vierailija
74/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti äitisi käyttää kaikki rahansa viimeistä centtiä myöten, sillä sinä et tarvitse perintöä noin voimaantuneena ja itsepäi... anteeksi itsenäisenä aikuisena naisena.

Perintökorttia taas vilautettu, miksi ?

Tuolla voi kätevästi yrittää kiristää kun ei ole oikein muutakaan keinoa koettaa alistaa pakoon päässyttä lastaan.

Heh, AIKUINEN lapsi lähtenyt PAKOON, joo, normaalit lapset aikuistuvat ja lähtevät kotoaan, jos sitä paoksi kutsutaan niin ihan helvetin sama.

Vierailija
75/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako sulle rahaa kuitenkin, että pääset soppailemaan ja muuten vaan humputtelemaan.

Vierailija
76/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et näyttäisi, että olet ainakin itse järkevä, etkä alkaisi tiuskimaan ja huutamaan? Se ei ainakaan tuo uskottavuutta, että on aikuistunut. Kuuntele ja ole rauhallinen. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jos jokin ärsyttää. Jonakin päivä vanhempiasi ei enää ole.

On vanhempia jotka tuottavat ainoastaan kärsimystä lapselleen.

Pystytkö käsittämään tälläistä? Yritä edes, koska näitä ihmisiä on mutta kukaan ei möykkää median pohjattomassa identiteettiteatterissa heidän oikeuksistaan ikiomaan itsensänäköiseen elämään. 

Pystyn pystyn, mutta riitaan tarvitaan aina kaksi. Ei tarvitse itse ruveta dramaattiseksi, vaan voi käyttäytyä hillitysti. Se myös tuo uskottavuutta, että sinulla on kaikki hyvin, eikä tarvitse paapoa.

Kumman siis kuului käyttäytyi hillitysti, suomalaisen mielestä HENKINEN VÄKIVALTA EI OLE VÄKIVALTAA, vaan väkivalta on aina fyysistä, näin toteaa tämäkin kommentoija.

Vierailija
77/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole kovin vahvasti saanu elämää rullaamaan? 

Ap:n äitiä ottaa pattiin kun elämä rullaa ja äidillä tukka takana ja elämä myös.

👍juuri näin... mutsii v i t u t t a a  ettei ole saanut itse mitään aikaseksi elänyt faijan rahoilla koko elämänsä. En edes valmistunut koulusta hänen toiveammattiin olen vain joku luuseri. Hän sanoo, että lapsenikin on kasvatettu ja koulutettu niin ala-arvoisesti etteivät kelpaa mihinkään työhön. Mutta kaikilla kolmella lapsellani on vielä toistaiseksi hyvä työ ja yksi heistä on yrittäjä. Mutta onneksi pikku siskoni on saanut oikealaisen kasvatuksen ja opiskellut hyvän ammatin ja nostettu perheen ykköseksi. Pärjännyt kaikessa mitä on yrittänyt. On kylläkin tänään työtön omasta tahdostaan. Etsii omaa suuntaansa. Mutta mikä on kaikkein parasta tuon kermaperseen elämässä on ... lehdestä luettua ja kylän juorujen perusteella toukokuussa -25 hän kärysi rattijuoppoudesta. Enpä ole ollut enää missään tekemisissä hänen kanssaan 25 vuoteen.

Vierailija
78/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaako sulle rahaa kuitenkin, että pääset soppailemaan ja muuten vaan humputtelemaan.

Epäilen, että AP:n äiti KIRISTÄÄ rahalla!

Vierailija
79/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerkulta, tässä käy pidemmän päälle niin että sinuun katkaistaan välit jos et osaa käyttäytyä.

Niin kävi boomerille.. katkaisin yhteyden pidon 25vuotta sitten enkä ole katunut päivääkään... muori  täyttää kesällä 89vuotta ja lupasin hänelle silloin kerran että helvetissä tavataan. Kukaan ei ole ollut enää  neuvomassa,  komentamassa mitä ja miten pitää tehdä. Tai vähättelemässä saavutuksiani 

Vierailija
80/81 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensit syytät vain äitiäsi, sitten vanhempia. Mitä se isä on tehnyt?

Eihän tuolla pojalla ole oikeaa isää ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi