Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (5964)

Vierailija
1901/5964 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käytti foliota ja suuttui eriävistä mielipiteistä? Siitäkö riita taas räjähti? Foliosta? 

Vierailija
1902/5964 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava tuuli on ja yöksi voimistuu.

Eiköhän puita kaadu.

Söin vähän liian tuhdin iltapalan, saa nähdä onko sydämentykytystä yöllä.

Hyvää yötä kaikille!

LH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/5964 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä ! 💤 

Vierailija
1904/5964 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä

Kunpa tuo djankkaaja lopettais. On erittäin rasittava.

Lopettaa heti, kun sinut on häddetty. Niin on luvannut. Sinä olet rasittava riitelijä, tänäänkin aloitit, kun oli muutama alapeukku! Kyllä saa peukuttaa just niin kuin itse haluaa.  👍👎

Vierailija
1905/5964 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä

Kunpa tuo djankkaaja lopettais. On erittäin rasittava.

Lopettaa heti, kun sinut on häddetty. Niin on luvannut. Sinä olet rasittava riitelijä, tänäänkin aloitit, kun oli muutama alapeukku! Kyllä saa peukuttaa just niin kuin itse haluaa.  👍👎

Häddetty = lopullisesti häädetty.

Vierailija
1906/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käytti foliota ja suuttui eriävistä mielipiteistä? Siitäkö riita taas räjähti? Foliosta? 

Mielestäni annoin ihan asiallisen kommentin, miksi uskallan käyttää foliota. 

Hyviä kommentteja tuli kirjoitukseeni, miksi niistä suuttuisin.

Googletin vielä asiasta lisää. 

Minua ei nuolet kiinnosta, olkoot vaikka sivuille päin :) 

Mukavaa lauantaita! 

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta nasut! Olipas outoa herätä vasta klo 6. Viitenä yönä kun nousin ylös jo noin klo 3. En silti nukkunut kovinkaan paljon enempää.  Unohdin nimittäin laittaa illalla kännykän äänettömälle ja olin ehtinyt olla unessa puolisen tuntia,  kun puhelin soi.  Ja sen jälkeen menikin taas muutama tunti ennenkuin sain uudestaan unta.  

Muistelin,  miten rauhallista mun elämä oli valtimorepeämän jälkeen.  Kukaan ei soittanut mulle.  Kukaan ei pyytänyt mua mihinkään.  Kukaan ei halunnut multa mitään.  Kaikki ymmärsi,  että mä otan yhteyttä sitten,  kun jaksan.  Vaikka toipuminen olikin hidasta,  se aika oli hermolomaa. 

Tuosta foliosta ja alumiinista... mulla on siihen vähän sama asenne kuin muuhunkin eli Arvo Ylpön sanoin: "kaikkea kohtiudella". Juon mä joskus viiniä kristallilaseista ja käytän vanhoja astioita.  En kuitenkaan joka päivä.  Ainoa tänä päivänä terveysriskiksi määritelty päivittäinen juttuni on leikkeleet. Isä on nyt 96v ja syönyt erilaisia leikkeleitä jo 75 vuotta.  Jos leikkeleet lyhentää elinikää,  niin en mä noin muutenkaan pidä välttämättömänä elää 100-vuotiaaksi 

Mukavaa lauantaita kaikille!

Vierailija
1908/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta höpönassut. Valoisa, upea aamu. Kaikkea kivaa luvassa tänä lauantaina.

Siskot tulee käymään, mennään ehkä TexMex paikkaan syömään. Juttelua ja naurua riittää. Poiketaan taidenäyttelyynkin. Ihana vanha puurakennus, järven rannalla.

Vierailija
1909/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä siitä kesärengasjutusta. Sain sen käsiini. IltalehtiPlus kertoo Saksan autoliiton ADAC:n kesärenkaiden kestävyystestin tuloksista. Heikoimmin testissä pärjänneet muuttuivat sakkorenkaiksi jo ennen 30.000 km:n täyttymistä. Muuten niitten ominaisuudet olivat hyvät ja hinta edullinen. Parhaat renkaat taas kestivät 55.000-58.000 km. Hintaluokat edullisimmissa 280-300/sarja, kalleimmissa yli 500. Jos ajaa paljon, kannattaa miettiä, mikä on kannattavin vaihtoehto. Jos ajoa on vähän pärjää edullisillakin. En laita rengasmerkkejä tähän. Rengasliikkeissähän näitä voi kysellä, jos on ajankohtaista.

Vierailija
1910/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä siitä kesärengasjutusta. Sain sen käsiini. IltalehtiPlus kertoo Saksan autoliiton ADAC:n kesärenkaiden kestävyystestin tuloksista. Heikoimmin testissä pärjänneet muuttuivat sakkorenkaiksi jo ennen 30.000 km:n täyttymistä. Muuten niitten ominaisuudet olivat hyvät ja hinta edullinen. Parhaat renkaat taas kestivät 55.000-58.000 km. Hintaluokat edullisimmissa 280-300/sarja, kalleimmissa yli 500. Jos ajaa paljon, kannattaa miettiä, mikä on kannattavin vaihtoehto. Jos ajoa on vähän pärjää edullisillakin. En laita rengasmerkkejä tähän. Rengasliikkeissähän näitä voi kysellä, jos on ajankohtaista.

Meillä on ajot sen verran vähäisiä, että nykyään kelpaa nuo edullisemmatkin renkaat vanhoihin autoihin ja niillä on hyvin pärjätty. Mies kyllä seuraa ja vertailee renkaita ja on tarkka, että renkaat uusitaan ajallaan.

Vierailija
1911/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoton yritys!

Vierailija
1912/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoton yritys!

Ei ole, sitkeästi häädetään, niin eihän D:llä ole enää kivaa täällä. Viisaampi olis jo lopettanut, mutta alumiinin ja kaljan pilaamat  aivot  D:llä  ei vielä tajua.

Tylsissä ei ymmärrä ollenkaan ketjun ideaa, onneton, kirjoittelee kuten muualla.

Vierailija
1913/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos olisi se näppäilyvirheiden kalastaja ollut paikalla, olisi iso kala uinut verkkoon. Kokonainen paikkakunta vaihtoi nimeä ihan näppäilyvirheellä. Langinkoski päätyi Hartolaan, vaikka on Kotkassa. Viesti poistui kai. Onneksi oli vaan näppäilyvirhe, olis ollut karmeeta, jos kirjoittaja olisi oikeasti erehtynyt ja Hartolan sijasta navi ohjannut Kotkaan. Niin se elämä meitä joskus heittelee. Kotka on kyllä hieno kaupunki, sille toivoisi parempia aikoja, sillekin.

Vierailija
1914/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käynyt Langinkoskella liki kuuskyt vuotta sitten. Luokkaretkellä. Karhulan lasitehtaalla käytiin myös. 

Vierailija
1915/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän puita kaadu.

Hyvää yötä kaikille!

LH

Niinhän siinä kävi kuten uumoilinkin. Olipa tympeä yö liian täyden vatsan kanssa. Minulle ei sovi ollenkaan myöhäiset syömiset.

Jospa joskus vielä muistan tuon!

Upea ilma on! Käveltiin taas kirjastoon, kauppaan ja kalaliikkeeseen joka myy hyviä itsetehtyjä kalapihvejä ym.

Vähän oli muita ulkoilijoita liikkeellä, sitä ihmettelimme. Kohta voi ottaa fillarit käyttöön. Osa kävelyreiteistä on jo harjattu hiekasta.

Eilen tein pitkästä aikaa makaronilaatikkoa, sitä söimme tänäänkin. Osa pakkaseen, osa vielä jääkaapissa.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja eipä nyt aleta taas riitaa haastamaan, olin vähän sellaista aistivinani joistakin viesteistä.

Vierailija
1916/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän puita kaadu.

Hyvää yötä kaikille!

LH

Niinhän siinä kävi kuten uumoilinkin. Olipa tympeä yö liian täyden vatsan kanssa. Minulle ei sovi ollenkaan myöhäiset syömiset.

Upea ilma on! Käveltiin taas kirjastoon, kauppaan ja kalaliikkeeseen joka myy hyviä itsetehtyjä kalapihvejä ym.

Vähän oli muita ulkoilijoita liikkeellä, sitä ihmettelimme. Kohta voi ottaa fillarit käyttöön. Osa kävelyreiteistä on jo harjattu hiekasta.

Eilen tein pitkästä aikaa makaronilaatikkoa, sitä söimme tänäänkin. Osa pakkaseen, osa vielä jääkaapissa.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja eipä nyt aleta taas riitaa haastamaan, olin vähän sellaista aistivinani joistakin viesteistä.

Minä olen lopettanut iltapalan syömisen kokonaan, syön kevyesti siinä iltaviiden aikoihin ja sitten kun menen vuoteeseen iltakymmeneltä, on vatsa tyhjä ja saan nukuttua paremmin. Viileä huone , 17 astetta, ja tyhjä vatsa niin nukun sikeästi. Aamulla kahdeksan jälkeen  lasi vettä,  puuroa ja kahvia.  ILP

Vierailija
1917/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkan lisääksi hieno kotimaan matkailukohde on Imatra, joka on venäläisten poistumisen jälkeen hiljentynyt. Kosken lisäksi siellä on Valtionhotelli, jugendlinna, jota uusi omistaja remontoi Museoviraston ohjeiden mukaan. Haasteita tulee huoneiden viilennyksestä, koska ilmalämpöpumppuja tai vastaavia ei voi seiniin kiinnittää. Hotellihan oli mukana Pysäyttäkää Nyqvist -sarjan yhdessä jaksossa, jos joku sattui katsomaan. Imatran Inkerin kohtalo koskettaa. Oliko se totta vai ei, huono on naisten tilanne nykyäänkin.

Vierailija
1918/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän puita kaadu.

Hyvää yötä kaikille!

LH

Minä olen lopettanut iltapalan syömisen kokonaan, syön kevyesti siinä iltaviiden aikoihin ja sitten kun menen vuoteeseen iltakymmeneltä, on vatsa tyhjä ja saan nukuttua paremmin. Viileä huone , 17 astetta, ja tyhjä vatsa niin nukun sikeästi. Aamulla kahdeksan jälkeen  lasi vettä,  puuroa ja kahvia.  ILP

Minä pätkäpaastoan ja syön viimeisen kerran klo 16 , pesen hampaatkin jo silloin, ja aamulla puoli yhdeksän aikoihin syön aamupuuron. Nukun sikeästi eikä illalla ole yhtään nälkä, aluksi oli vähän. Viisi vuotta olen näin tehnyt jo.  Kävin verikokeissa viime viikolla ja sokerit ja kaikki tosi hyviä. Aluksi  painoa putosi 20 kiloa, nyt ei enää eikä tarvitsekaan, (olen normaalipainon alarajoilla nyt, ylipainosta lähdettiin)   mutta hyvän olon vuoksi jatkan tätä lopun elämääni. EPK

Vierailija
1919/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän puita kaadu.

Hyvää yötä kaikille!

LH

Laila Hirvisaaren kirjoissakin kerrotaan Imatran Valtionhotellin ajoista ja Karjalasta paljon. Kaikki hänen kirjansa olen lukenut, myös Heikki Hietamiehen kirjat ovat hyviä ja heidän tyttärensä Eve Hietamiehen kirjat. Lahjakkuus löysi toisen luo ja säilyi lapsessakin. Joskus toivon, ettei omat ominaisuudet periytyisi niin vahvana omilleni, vain ne hyvät. Jopa lapsenlapsissani näkyy suvun perimä. Suu käy koko ajan. 

Vierailija
1920/5964 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotkan lisääksi hieno kotimaan matkailukohde on Imatra, joka on venäläisten poistumisen jälkeen hiljentynyt. Kosken lisäksi siellä on Valtionhotelli, jugendlinna, jota uusi omistaja remontoi Museoviraston ohjeiden mukaan. Haasteita tulee huoneiden viilennyksestä, koska ilmalämpöpumppuja tai vastaavia ei voi seiniin kiinnittää. Hotellihan oli mukana Pysäyttäkää Nyqvist -sarjan yhdessä jaksossa, jos joku sattui katsomaan. Imatran Inkerin kohtalo koskettaa. Oliko se totta vai ei, huono on naisten tilanne nykyäänkin.

* lisäksi, ei lisääksi. Näpyttelyvirhe. "Lisääksi" kuulostaa kalasääksen, tuon järvi- ja merialueiden uljaan petolinnun pikkuserkulta. En lähde näpyttelyvirheviestiä poistamaan, näättepä, millainen sähläsormi olen. Otan tästä poliittisen vastuun. Kuka poliittiko se olikaan, joka ilmoitti ottavansa täyden poliittisen vastuun, en muista. Täyttä poliittista vastuuta ei kannata ottaa, tuoppien hinnat on aika kovat 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi