Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (287)
Urheilupäivä. Siis penkkiurheilua. Potut kiehuu, uunilohta, sitruunakastiketta, porkkanatikkuja. Pakkasta kymmenen.
Kiva ja rauhallinen päivä tiedossa. Huomenna vasta iltavuoroon, niin ei ole kiire nukkumaankaan. Voisi tästä lähteä kaupoille päin.
Ostin pussillisen kuivattuja herneitä, jos saisi tehtyä niistä laskiaisrokan. Huomenna laitettava ne likoamaan, ettei tarvitsisi sitten niitä tuntikaupalla keitellä. Siansorkkien sijasta vain savustettua palvia, siitäkin tulee kunnon maku. Joka vuosi päätän siirtyä purkkihernekeittoon, mutta itse keitetyssä on kuitenkin parempi maku ja tulee halvemmaksikin. Loput sopasta menee pakastimeen.
Mun viikonloppu on mennyt isän nimipäiväjuhlien järjestelemisessä. Viikolla siskoni kanssa juteltiin, että olisi aika kiva, jos saataisin isän kaikki jälkeläiset puolisoineen taas kokoon. Viimeksi ollaan kokoonnuttu tällä porukalla äidin hautajaisissa kesäkuussa 2024. Mun siskon mielestä tosi hyvä idea, mutta ei taaskaan pistänyt tikkua ristiin koko juhlien suhteen :D En yllättynyt ja mietin kyllä, että hetkinen...miksi TAAS minä...mutta ihan sama. Nyt on sovittu lähiravintolan omistajan ja kokin kanssa ihan vaan meitä varten räätälöidystä menusta. Meille siis tarjolla sellaista, mitä tossa ravintolassa ei ruokalistalla normaalisti ole. Mutta nyt on tulossa isän lempiruokia. Ei aavistustakaan, mitä tämä tulee mulle maksamaan, mutta sanoin jo ravintolan omistajalle, että mulle on yks hailee, mitä maksaa. Todennäköisesti kun me kokoonnutaan tällä porukalla seuraavan kerran isän hautajaisissa.
Sain ikävän uutisen perjantaina ja lupauduin jo tulemaan palkatta takaisin töihin, jos mua tarvitaan. Työkaveri, jolle viime kesänä delegoin suurimman osan työtehtävistäni, kuoli torstaina yllättäen. Huomenna on firmalla kriisipalaveri, mutta sekä toimitusjohtaja että muutkin hallituksen jäsenet olivat kiitollisia siitä, että tarjouduin tulemaan tässä kriisitrilanteessa avuksi.
Noin muutern kaikki on kutakuinkin hyvin elämässäni. Ryhdyin yhdelle kissalle kummitustädiksi eli maksan sen kissan eläinlääkärikulut ja lääkkeet.
Lammas
Olipa sulla uutisia. Mukavia: tulee varmaan kiva tapaaminen, toivottavasti isäsi arvostaa. Ja siskosi. Outoa kyllä, että järjestelyt (ja kaikki kustannukset ?) jää sinulle.
Elinpäivät on rajalliset, meillä kaikilla. Lähipiirissä 3 kuolemaa meillä muutaman päivän välein, nuorin 45v. Pistää kyllä ajattelemaan...
Mukavaa maanantaita kaikille
Kävin taas verikokeissa ja sydänfilmissä. Nyt on kaikki pyydetyt tutkimukset tehty ja verenpainetta mittailtu useampana päivänä ennen kardiologin vastaanottoa.
Minä olen kutsunut sisarukset puolisoineen meille viikonloppuna. Kun vanhempamme elivät niin kokoonnuimme heillä nyyttäreille muutaman kerran vuodessa.
Nyt se on jäänyt- täytyy yrittää herätellä tapaa.
Mukava on tavata vaikka minulle on aikamoinen stressi toimia emäntänä!
Tuleepa siivottua kunnolla ennen vieraita. Onneksi muita ruokarajoitteita ei ole kuin toivomus laktoosittomasta ja pähkinättömästä menusta.
Mukava kävelykeli taas, toppahousuja ei tarvinnut.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.
Lammas, etkö voi siskon kanssa sopia että maksatte puoliksi tarjoilut? Johan sinulla on hommaa järjestää ne.
Vierailija kirjoitti:
Lammas, etkö voi siskon kanssa sopia että maksatte puoliksi tarjoilut? Johan sinulla on hommaa järjestää ne.
Periaatteessa joo, mutta siskoni järjesti isälle ja omalle jälkikasvulleen viime joulun. Minä vietin joulun itsekseni kotona - siis ihan omasta tahdostani, koska sukujoulujen järjestäminen on ihan älytön homma - ja lapsenikin viettivät omissa porukoissaan.
Olen pitänyt tänään kisataukoa ja lenkkeillyt sekä hiihtänyt. Oli vaihteeksi mukava sujutella suksien kanssa, kun pakkastakin oli muutama aste sekä heikkoa tuulta. Aivan kuin olisi ollut pieni ripaus kevään tuntua violetin harmaasta taivaasta huolimatta, vaikka muutamia lumihiutaleita sateli silloin tällöin. Onneksi ei tarvinnut vielä kiivetä katolle auraamaan pois lumia yhden lykkääntyneen korjaustyön takia.
Tuli jälleen katsottua sarjaa Vuorien sankarit. Mielenkiintoista ja jännittävääkin seurata, kuinka neuvokkaasti miehet selviävät karuissa ja haastavissa olosuhteissa kalastus- ja metsästysretkillään. Maastokin melkein samanlaista kuin Lapin erämaissa.
Tänään minäkin katsoin kisoja vähemmän, ei oikein ollut niin itseä kiinnostavia lajeja. Pikaluistelijat menivät pientä ympyrää radalla, ihme, ettei menny päät pyörälle. Nyt telkasta tulee jotain lumihyppyä, ilmeisesti suomalainenkin on mukana. Kuulen selostuksen, mutta en näe kuvaa, kun olen jo täällä yöpuulla. Pitää kuitenkin vielä nousta etsimään kaukosäädin jostain sitten, kun laitan töllön kiinni.
Hyvää yötä hymistelyketjulaisille ja muillekin.
Laskiaisrokka valmis, pannari uunissa. Omenahilloa. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Laskiaisrokka valmis, pannari uunissa. Omenahilloa. Nam.
Oi, kuulostaa just herkulliselta ja on ihan niinkuin laskiaisena pitääkin. Meillä syödään tänään laskiaisnakkikeittoa.
Kotipäivä. Poika kävi eilen illalla kaupan ilta alessa, osti possusuikaleet, tein pitkästä aikaa possu-pippurikastikkeen keitettyjen perunoiden ja juuresten kera. Kattelen hiihtoa.
Jotenkin rauhoittavaa kuunnella hiihtoa radiosta. Kudon samalla, keksin sukkaan kuvioneuletta tässä samalla kutoessa. Kiva sit laskea silmukoita toiseen sukkaan. :(
Sisko soitti eilen, tunnin verran jaarikoitiin kuulumisia. Kuolee nyt sukulaisia vanhemmasta keski-ikäisiin. Joskus kuoli nuoria. Elämä on. Eikä täältä ikäjärjestyksessä lähdetä.
Onpa laiska olo. Tiskit tiskattu, eipä jaksa kahvia laitella. Pakkanen laantui, mutta lunta satelee. Ihana talvisää :)
Söin jäätelöä. Teen sitä usein.
Pakkanen on hellittänyt, mutta kostean sumuinen sää sai ilman tuntumaan aika raa'alta. Aamulenkki toi taas energiapiikkiä aamuun ja alkupäivään. Jääkaappikin tuli vihdoin puhdistettua kolmen kuukauden tauon jälkeen. Samalla pieni inventaario sen sisällöstä on aina paikallaan.
Tänään pitäisi tehdä kierros pihalla, ja laittaa varjostusverkot nuorempiin havukasveihin sekä valkokartiokuusiin. Jälkimmäiset ruskettuvat kyllä helposti suojauksistakin huolimatta. Samalla tarkistettava, mistä rusakot ovat nyt löytäneet syötävää. Ei ihme, että susikin joskus liikuskelee alueella runsasta kantaa verottamassa.
Olen seurannut tätä ketjua. Mukava lukea ihmisten tavallisia juttuja. Täällä käy joku alapeukuttamassa viestejä moneen kertaan. Sanoisinko, että outoa, mutta hymistelen vain sillekin. Totean tämän ja ehdotan muillekin, että keskitytään ihan muuhun eli jatketaan tavallisia juttuja ja hymistelyä.
Tänään taas kisakatsomoa ja illalla saa jännätä Suomen peliä. Hyvää keskiviikkopäivää!
Mukavan kiireetön aamu. Menen vielä hetkeksi nukkumaan. Sen jälkeen jotain hyvää!