Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (287)
Minäkin iloitsin eilisestä Eero Hirvosen pronssimitalista. Hieno juttu, kun hän onnistui ja sai palkinnon pitkän uurastuksen ja vaikeitten vuosien jälkeen. Tuntui kerrankin reilulta.
Muu suomalaismenestys nyt ollut vaatimattomampaa, mutta minkäs sille voi, kun muutkin ovat hyviä. Hyvä niin, kun voi kannustaa muitakin kuin suomalaisia.
Jostain syystä tuo curling ei nappaa mulle ollenkaan, ei kerta kaikkiaan. Maastohiihtäjiä esim. arvostan, kun tekevät tosi kovasti töitä ja kova rääkki heillä, kun pitkiä ylämäkiä nousevat lumisohjossa. Niin nämä yhdet moppaa, ei voi puhua samana päivänäkään ja siitäkin olympiamitaleja jaetaan.
Nyt säätiedotuksessa kovia pakkasia ensi yölle ja lähipäivillekin, niin pitäkää ihtenne lämpimänä.
Turkkila - Versluis parin luistelu oli eilen hurmaavaa katsottavaa. Tänään hiukan seurasin naisten kympin hiihtoa.
Kävimme Kontissa kiertelemässä. Mies yritti ylipuhua minut ostamaan ulkotyötakkia entisen, ainakin kaksikymmentä vuotta vanhan tilalle.
Halvalla olisi saanut mutta kun se nykyinenkin on vielä ihan hyvä niin en ostanut.
Taidan olla habitukseltani aikamoinen ryysyreeta vaikka varaa olisi uuttakin ostaa.
Keksin, että jos räpsäytän alahuulta alaspäin tietyllä tavalla, se aiheuttaa jonkinlaisen resonaation suussa läpsähtäessään takaisin ylähuulta vasten, ja kuulu kiva plops-ääni. Nyt teen sitä aina ajoittain ollessani yksin. :)
Vierailija kirjoitti:
Kävimme Kontissa kiertelemässä. Mies yritti ylipuhua minut ostamaan ulkotyötakkia entisen, ainakin kaksikymmentä vuotta vanhan tilalle.
Halvalla olisi saanut mutta kun se nykyinenkin on vielä ihan hyvä niin en ostanut.
Taidan olla habitukseltani aikamoinen ryysyreeta vaikka varaa olisi uuttakin ostaa.
Sama. Uusia vaatteita on kaapissa, pidän samoja vanhoja aina. Minullakin monta kymmeniä vuosia vanhaa vaatetta. Rumat ne vaatteilla koreilee?
Bussivuoroja lakkautetaan ja samalla linja-autoasemia jää sitten tyhjilleen. Ennen tällainen saattoi olla pienenkin paikkakunnan vilkas keskuspaikka kahviloinen ja odotustiloineen. Lisäksi siellä oli usein myös Matkahuolto lipunmyynteineen ja tavaran välittäjänä. Sitten kahvilan pitäjä lopetti, seuraavaksi Matkahuolto, ja jäljelle jäi autio hyväkuntoinen rakennus. Bussilaiturit vielä sentään ovat olemassa. Tai sitten linja-autoaseman tyhjentyessä bussitkaan eivät enää aja sinne, vaikka laiturit opasteineen on jätetty paikoilleen. Onneksi bussit sentään kulkevat vielä kouluaikoina.
Nyt jännätään Suomi-Ruotsi -kiekkoa. Jeeee maali! Hyvä Suomi!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin matsin myös. Olipa jännittävä. Ja hieno voitto Leijonille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin matsin myös. Olipa jännittävä. Ja hieno voitto Leijonille.
Oli kyllä viihdyttävä peli, hienoja tilanteita ja onnistumisia. Voitto Ruotsista on aina erityisen makea ja kiva seurata, kun myös katsomossa on ilo ylimmillään. Eikun seuraavaa peliä odottamaan.
Säätiedotuksen katsoin. Pitää varautua taas pakkasyöhön. Huomenna voi jossain päin Suomea havaita heikkoa hiutalointia. Eli siis lumihiutaleita leijumassa taivaalta. Ei mitään sakeaa tuiskua tai pyryä. Myös lumisten puiden alla voi olla hiutalointia. Arvelisin, että näkyvissä on myös timantteja hangella.
Kyllä timantit loistivat tänään hangella upeasti aurinkolaseistakin huolimatta. Kävelin taas sen vakiolenkin, kun liikkeelle on päästävä päivittäin. Tarkoitus oli hiihtää avoimelle pellolle, mutta viiman takia jäi väliin. Se puhaltaa useiden kilometrien päästä, ja saa pakkasasteet tuplaantumaan. Ladutkin olisi avattava viime päiväisten lumisateiden jälkeen. Olen pysähtynyt usein keskelle peltoa tähyilemään avaria maisemia. Jostain kaukaa kuuluu valtatien huminaa, huskyn haukuntaa. Säiden lämmetessäkin tulevat kohta ensimmäiset tunnustelijajoutsenet.
Mitä ihanin kävelykeli! Toppahousut ja villapaita lämmittivät sopivasti, naamaa kyllä nipisteli mukavasti.
Nyt lämmitin lohikeiton lopun lounaaksi.
Olipa taas jänniteltävää tuo naisten viestihiihto, ja mitalikin tuli. Vähänlepotaukoa väliin, ja sitten ilta menee jääkiekon ja mäkihypyn katselussa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas jänniteltävää tuo naisten viestihiihto, ja mitalikin tuli. Vähänlepotaukoa väliin, ja sitten ilta menee jääkiekon ja mäkihypyn katselussa.
Just. Hieno hiihto, hyvä naiset. Ruotsi on kyl ihme, 2 kaatumista ja hopealle.
Mä jätän lätkän väliin, luonto-ohjelmaa yms. Mäkihyppyä sit katson, hyvä Vilho. Myös Antti, Niko :)
Päivä on mennyt mukavasti viestitellessä ja puhelimessa puhuessa ystävien kanssa.
Sain myös sähköisen kirjeen Sambiasta kummitytöltäni, tai hänen setänsä kirjeen oli kirjoittanut.
Pakkaspäivä, en ole ulkona käynyt. Polkaisin kuntopyörällä muutaman kilometrin. Naisten viestin katsoin ja neuloin samalla.
Kohta syömme mieheni savustamia ja pannulla paistamia muikkuja.; ystävän teko.
Hyvää päivän jatkoa!
Kisakatsomo täälläkin kotisohvalla. Ampumahiihtoa nyt. Luin Jasmi Joensuun isän liikuttuneen viestin pronssimitalista. Jotenkin olin itsekin Jasmin puolesta tosi iloinen, kun hän siinä toisessa hiihdossa karsiutui ja joutui niin pettymään. En edes niin hyvin ole seurannut suomalaisia hiihtäjiä enkä tunne tarkemmin. Joskus vaan jonkun urheilijan kohdalla tuntee enemmän myötäiloa.
Kohta mäkihyppyä. Iltakaffet tässä luonto-ohjelmaa kattoissa
Pakkasta oli aamulla -27 astetta. Onneksi luvattiin ainakin hieman lauhtuvaa, ennen kuin tarkenee ulkoilemaan.
Leivon laskiaispullia ja kevyttä sacher-kakkua vanhan ohjeen mukaan. Sen kuorrutan muutamalla suklaapalalla. Samalla uunin lämmöllä myös alkuviikon ruokia tulossa.
Taustalla soi klassinen musiikki tuomassa rauhallista tunnelmaa kotoisaan keittiöön.
Hyvää laskiaissunnuntaita. Aamulla oli pakkasta täällä noin -15 astetta. Aurinko paistoi tuvan takaa pihakoivun runkoon, siinä koivun alla meiän kissalla oli tapana aamuisin istuskella ja siristellä silmiään.
Urheilua olen katsonut ja eilinen Hirvosen mitali oli kiva yllätys, kun olen pitkään seurannut yhdistettyä. Samoin minusta oli mukavaa, kun sveitsiläinen mäkihyppääjä Gregor (paljon hymyilevä ja iloinen suosikkini) sai jaetun pronssin. Täysin samat pisteet japanilaisen kanssa.
Minulla on joitakin sellaisia urheilijoita mitä kannustan enemmän. Tosin niiden joukko on harventunut ja jotkut lopettaneet jo uransa. Ehkä Itävallan Manuel Fettner mäkihyppääjistä on vielä olympialaisissa mukana, mutta lopettaa tähän kauteen. Sama juttu taitoluistelun puolella jotain tuttuja jo vuosien takaa.
Ampumahiihdossa tiedän melkein kaiken jo ulkoa, kun tutut tyypit ja seuraan niin paljon sitä. Suosikkini ehkä joku joskus muistaa minkä olen maininnut eli Ukrainan Dmytro Pidrysnyi (miten se taaskaan kirjoitettiin), vaikka hänen pärjäämisensä on ollut heukioa nyt. Urheilusta voisin kirjoittaa, vaikka kuinka, mutta ei ole ajatuksien jakajaa aiheeseen. Monesti jälkeenpäin katson melkein kaiken mitä kisoissa on ollut.
Muuten hyvin tavallista ollut. Joku kirjoitti kävelyn tärkeydestä itselleen ja minä totean sama.n. Kävellyt olenkin nyt paljon ja käytiin hevosia katsomassa. Uusi hevonen tuli tervehtimään. Oikein kiltti ja mukava. Samalla eräs vanha suosikkini muutti toisaalle ja toivon, että sai hyvän kodin. Kylmä tuuli vaan oli ja itselläkin naama jäätyy, vaikka olen saanut taas kirppikseltä kauniin tuubihuivin mikä oli tänäänkin ehdoton suoja. Joku on tuon itse kutonut ja arvostan sitä, että parilla eurolla myy sen. Maksaisin tuollaisesta, vaikka 50 euroa.
Opiskeluja yritän taas eteenpäin jo uusi kirjatentti tulossa. Samoin yritin koota äitini kuntopyörää, mutta en saanut tiettyjä ruuveja kiristettyä millään. Kai pitää mennää yhteen paikkaan pyytämään apua tuon osan kanssa. Maksan, vaikka sitten avusta ja muutenkin ostan tuolta tavaraa välillä. Muuten jää kokoamatta laite.
Innostuin itsekin ostamaan soutulaitteen, kun oli tosi hyvä alennus ja selkäni kunto on sellainen, että jos en saa vatsalihaksia nyt kuntoon niin selkäni ei enää kestä. Ongelmia sen kanssa nyt koko ajan ollut. Virheasento on ollut jo pitkään. Pitkästi nyt, kun taukoa on itselläni ollut.