Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (287)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Eilen koiran kanssa iltalenkille lähtiessäni naapuri oli samaan aikaan viemässä roskia ja lähtikin mun ja koiran mukaan. Kun tultiin takaisin pihaan, kysyin, maistuisko lasillinen viiniä, Tuli tuhottua koko pullo :D Ja nk parannettua maailmaa. Lähti meiltä vasta puolenyön maissa.
Tänään sain vähän apuja Lundian hyllyn leveän osan kasaamiseen ja huomenna varmaan alan järjestellä tavaroita laatikoihin ja sitten hyllyyn. Mulla on yksi pöytä osina ja jos löytäisin sen kiinnitysosat, niin em naapuri ottaisi sen miellään itselleen. Pääsisin siitäkin pöydästä eroon. Ja naapuri tulee hakemaan jossain vaiheessa multa Lundian lyhyet hyllylevyt poikansa huoneeseen. Lundia on laatukamaa ja olisi tyhmää ostaa uusia, jos vanhojakin saa ilmaiseksi. Just googletin ja yksi sellanen hyllylevy maksaa uutena 69 € ja noita on 7 kpl eli naapuri säästää 476 € siinä, että kävelee pihan poikki ja hakee hyllylevyt multa.
Painovirhe eli yksi hyllylevy maksaa 68 €
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa varovainen olla liikenteessä. Ohitellaan mitättömällä näkyvyydellä, tungetaan ahtaaseen väliin eteen, roikutaan peräpuskurissa kiinni. Yritä siinä pitää turvaväliä.
Eilisen kuuden ajotunnin jälkeen oli mukava kävellä asioille- mutta toppahousut oli jo liikaa!
Täytyy opetella kevyempi pukeutuminen taas.
Mukavaa helmikuuta kaikille!
Kyllä monen tunnin talviajo on myös vaativa suoritus, ja pian edessä. Ensin varustettava mukaan lapio, hiekkapussi, riittävästi lämmintä jne. Kelitkin voivat vaihdella satojen kilometrien matkalla ja lepotaukoja pidettävä enemmän. Sitten perillä toivottava, että tie aurattu. Lopulta alkaa lämmitystyöt kohteessa, mutta vihdoinkin perillä.
Illemmalla lumitöihin, koko päiväksi luvattu lumisadetta. Onneksi on kevyttä!
Tein lohikeiton. Lisäsin yrttituorejuustoa ja kylmäsavulohta mausteeksi- hyvää tuli!
Sain pakkasesta vanhan keittojuurespussin siihen ujutettua.
Vein aamulla ruokaa linnuille. Pikkulinnut ovat syöneet ahkerasti pakkasyön jälkeen, -17 astetta oli meillä aamulla. Kaksi harakkaa kävi äsken syömässä. Olivat varovaisia ja hätäisesti popsivat ruokansa. Saivat onneksi nekin syötyä ennenkuin pyrähtivät pois. Jospa tämä oli minulle tämänpäiväinen ilo.
Harakat on tosi arkoja. Pienikin liike ikkunassa niin pois pyrähtävät. Tintit ei oo moksiskaan.
Mukava on seurailla elämää ruokintapaikalla.
Lintujen liikkeitä onkin hauska aina seurata. Olen laittanut niille talikäpyjä ja kuorittuja auringonkukan siemeniä, ettei tulisi niin paljon roskia. Varpuset, mustarastaat sekä sini- ja talitiaiset tulevat parvena syömään. Mielenkiintoista katsella näiden käyttäytymistä ja nokkimisjärjestystä. Onneksi kaikki maahanpudonnut ruoka menee tarkkaan, ettei tule hiiriä tai rottia.
Meillä oli yön aikana satanut sen verran paljon lunta, että mieheni puhdisti pihan lumesta traktorilla. Olisin minäkin sen jaksanut kolata, kun oli kevyttä lunta, mutta sitten toisena päivänä taas. Päivän liikuntana poljin muutaman kilometrin kuntopyörällä.
Olen toisella silmällä seurannut kisoja telkkarista ja samalla neulonut pieniä sini-valkoisia sukkia.
Siskon kanssa juttelin puhelimessa aamupäivällä, sain pari ystävänpäiväkorttia.
Mukavaa päivän jatkoa!
Naapuri, jolle annoin ne Lundian hyllylevyt, teki niitä hakemaan tullessaan mun pihasta lumityöt. Hän otti multa vähän muutakin mulle tarpeetonta tavaraa.
Tänään on klo 17 Lions Clubin klubikokous ja sen jälkeen illallinen ja mulla jo nyt ihan kiljuva nälkä :D
Olipa mukava tavata kaveri pitkästä aikaan kun tuli käymään kaupungissamme, on muuttanut muutama vuosi sitten toiseen kaupunkiin. Käytiin pitsalla ja eräs kaverimmekin tuli. Juteltiin kuulumiset. Sitten kaupan kautta tulin kotiin, keitin kahvit.
en ymmärtänyt ketjun ideaa. Vai onko tämäkin yksi palstan skitsofreenikon yksinpuhelu aloituksista? Vastausten perustella siltä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
en ymmärtänyt ketjun ideaa. Vai onko tämäkin yksi palstan skitsofreenikon yksinpuhelu aloituksista? Vastausten perustella siltä vaikuttaa.
Luethan aloituksen: Hymistelyketju, tavallisia juttuja, täällä ei ilkeillä. Voit kertoa sun kuulumisia tai mitä on muuten mielen päällä.
Täällä näkyy olevan kaikenlaisia juttuja. Hyvä, ettei ome rajoitettu liikaa aiheita. Kaksi Kepleriä luin peräkkäin, nyt Sidney Sheldon menossa. Lumitöitä vähän tänään. Kylmä oli tuuli.
Vierailija kirjoitti:
Harakat on tosi arkoja. Pienikin liike ikkunassa niin pois pyrähtävät. Tintit ei oo moksiskaan.
Mukava on seurailla elämää ruokintapaikalla.
Saman olen huomannut. Seurasin harakoita hievahtamatta olohuoneen ikkunasta. Edes kahvikuppia en nostanut, kun en halunnut säikyttää niitä pois.
Jänis tai toisinaan kaksikin tulee vuorollaan ruokapaikalle, kun ilta alkaa hämärtää. Ruokapaikalta on naapuripihoihin jo tampattu jänisten kulkureitti. Luulinkin, että puoliso on lumilapiolla tehnyt kulkuväylän, mutta kyllä se on ihan jänisten omatekemä.
Lunta oli satanut parikymmentä senttiä illan ja yön aikana, joten kävi kuntoilusta kolata kulkutiet auki. Toivottavasti ei sataisi enää tällaisia määriä, vaikka voihan takatalvikin vielä yllättää moneen kertaan.
Vietän iltapäivän lähikaupungissa ja menen sinne vaihteeksi bussilla. Tulee ainakin kannatettua tätäkin palvelua, etteivät lakkauttaisi harvoja päivävuorojaan. Eikä tarvitse itse keskittyä ajamiseen, voi katsella rauhassa talvisia maisemia, vaikka matka kestääkin.
Auraaja herätti, kymmenisen senttiä lunta tullut yöllä. Kehällä kolareita. Hidas aamu. Suunnittelen päivän ruokalistaa: Perunamuussia pitkästä aikaa, kalaa tai makkaraa, salaattia. Naisten hiihtoa katson ja kudon aloittamiani lapasia. Voisin laittaa Ukrainaan neuleita. Tai tarvitaanko Suomessakin?
Vierailija kirjoitti:
Auraaja herätti, kymmenisen senttiä lunta tullut yöllä. Kehällä kolareita. Hidas aamu. Suunnittelen päivän ruokalistaa: Perunamuussia pitkästä aikaa, kalaa tai makkaraa, salaattia. Naisten hiihtoa katson ja kudon aloittamiani lapasia. Voisin laittaa Ukrainaan neuleita. Tai tarvitaanko Suomessakin?
Hei, syksyisin ainakin on erilaisia villasukka- ja lapaskeräyksiä kotimaahan eri kohteisiin. Löytyy googlaamalla. Itse olen laittanut sukkia Ukrainaan Omri ry:n kautta, mutta sekin keräys on tältä talvelta jo päättynyt. Neulon sukkia jo ensi syksyä ajatellen.
Tuo onkin hyvä, kun voi tikata (=neuloa) sukkiakin varastoon. Kyllä tarvitsijoita riittää ja varmasti tulevaisuudessa enemmän, jos käsityötaidoista ei pidetä huolta esim. kouluopetuksessa. Mulla tuli mieleen villasukkien lahjoittaminen asunnottomille tai vaikka merimieskirkolle?
Nyt ei olisi tässä kuussa enää yhtään mitään ennalta sovittua. Tänään käytiin siskoni kanssa hakemassa isälle apuvälinelainaamosta pyörätuoli. Pärjäilee kotonaan muiden apuvälineiden kanssa, mutta jo 20 metrin kävelymatka rollaattorin kanssa on liian raskas. Ja toki hänet pitäisi välillä saada parturiin, hammaslääkäriin, lääkäriin noin muutenkin jne, niin ei onnistu enää, vaikka ajaisi auton parkkihalliin ja siitä pitäisi vain jonkin verran kävellä. Eli kodin ulkopuolella tarvitsee jo pyörätuolin.
Eilen oli ihan kiva leijonatapaaminen. Koska olen uusi jäsen ja ainoa nainen siinä porukassa, päätin harkita hyvin tarkkaan, mitä sanon. Onhan toi koko klubi sellanen hyväosaisten herrakerho ja vaikka hyväntekeväisyyttä tehdäänkin, niin ei kyllä papparaisilla ole realiteetit ihan hallinnassa nykypäivän huono-osaisten elämästä.
Kävimme lähikaupungissa korjauttamassa kiveniskemän tuulilasissa. Onneksi on vakuutus siihen niin ei maksanut mitään.
Samalla syömässä ja kaupassa. Sopivasti tuli ilmoitus että miehen tilaama paketti oli tullut joten senkin saimme haettua autolla. Olikin aika iso joten olisi ollut hankala käsissä kuljettaa.
Aamulla ennen lähtöä kevyet lumityöt. Mukava ilma, - 10 tuntuu kivalta paukkupakkasten jälkeen.
Eilen koiran kanssa iltalenkille lähtiessäni naapuri oli samaan aikaan viemässä roskia ja lähtikin mun ja koiran mukaan. Kun tultiin takaisin pihaan, kysyin, maistuisko lasillinen viiniä, Tuli tuhottua koko pullo :D Ja nk parannettua maailmaa. Lähti meiltä vasta puolenyön maissa.
Tänään sain vähän apuja Lundian hyllyn leveän osan kasaamiseen ja huomenna varmaan alan järjestellä tavaroita laatikoihin ja sitten hyllyyn. Mulla on yksi pöytä osina ja jos löytäisin sen kiinnitysosat, niin em naapuri ottaisi sen miellään itselleen. Pääsisin siitäkin pöydästä eroon. Ja naapuri tulee hakemaan jossain vaiheessa multa Lundian lyhyet hyllylevyt poikansa huoneeseen. Lundia on laatukamaa ja olisi tyhmää ostaa uusia, jos vanhojakin saa ilmaiseksi. Just googletin ja yksi sellanen hyllylevy maksaa uutena 69 € ja noita on 7 kpl eli naapuri säästää 476 € siinä, että kävelee pihan poikki ja hakee hyllylevyt multa.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/