Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (5949)

Vierailija
141/5949 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yön aikana satanut sen verran paljon lunta, että mieheni puhdisti pihan lumesta traktorilla. Olisin minäkin sen jaksanut kolata, kun oli kevyttä lunta, mutta sitten toisena päivänä taas. Päivän liikuntana poljin muutaman kilometrin kuntopyörällä.

Olen toisella silmällä seurannut kisoja telkkarista ja samalla neulonut pieniä sini-valkoisia sukkia. 

Siskon kanssa juttelin puhelimessa aamupäivällä, sain pari ystävänpäiväkorttia.  

Mukavaa päivän jatkoa!

Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri, jolle annoin ne Lundian hyllylevyt, teki niitä hakemaan tullessaan mun pihasta lumityöt. Hän otti multa vähän muutakin mulle tarpeetonta tavaraa. 

Tänään on klo 17 Lions Clubin klubikokous ja sen jälkeen illallinen  ja mulla jo nyt ihan kiljuva nälkä :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/5949 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava tavata kaveri pitkästä aikaan kun tuli käymään kaupungissamme, on muuttanut muutama vuosi sitten toiseen kaupunkiin. Käytiin pitsalla ja eräs kaverimmekin tuli. Juteltiin kuulumiset. Sitten kaupan kautta tulin kotiin, keitin kahvit.

Vierailija
144/5949 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärtänyt ketjun ideaa. Vai onko tämäkin yksi palstan skitsofreenikon yksinpuhelu aloituksista? Vastausten perustella siltä vaikuttaa.

Vierailija
145/5949 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ymmärtänyt ketjun ideaa. Vai onko tämäkin yksi palstan skitsofreenikon yksinpuhelu aloituksista? Vastausten perustella siltä vaikuttaa.

Luethan aloituksen: Hymistelyketju, tavallisia juttuja, täällä ei ilkeillä. Voit kertoa sun kuulumisia tai mitä on muuten mielen päällä.

Vierailija
146/5949 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näkyy olevan kaikenlaisia juttuja. Hyvä, ettei ome rajoitettu liikaa aiheita. Kaksi Kepleriä luin peräkkäin, nyt Sidney Sheldon menossa. Lumitöitä vähän tänään. Kylmä oli tuuli.

Vierailija
147/5949 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harakat on tosi arkoja. Pienikin liike ikkunassa niin pois pyrähtävät. Tintit ei oo moksiskaan.

Mukava on seurailla elämää ruokintapaikalla.

Saman olen huomannut. Seurasin harakoita hievahtamatta olohuoneen ikkunasta. Edes kahvikuppia en nostanut, kun en halunnut säikyttää niitä pois.

Jänis tai toisinaan kaksikin tulee vuorollaan ruokapaikalle, kun ilta alkaa hämärtää. Ruokapaikalta on naapuripihoihin jo tampattu jänisten kulkureitti. Luulinkin, että puoliso on lumilapiolla tehnyt kulkuväylän, mutta kyllä se on ihan jänisten omatekemä.

Vierailija
148/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta oli satanut parikymmentä senttiä illan ja yön aikana, joten kävi kuntoilusta kolata kulkutiet auki. Toivottavasti ei sataisi enää tällaisia määriä, vaikka voihan takatalvikin vielä yllättää moneen kertaan.

Vietän iltapäivän lähikaupungissa ja menen sinne vaihteeksi bussilla. Tulee ainakin kannatettua tätäkin palvelua, etteivät lakkauttaisi harvoja päivävuorojaan. Eikä tarvitse itse keskittyä ajamiseen, voi katsella rauhassa talvisia maisemia, vaikka matka kestääkin.

Vierailija
149/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auraaja herätti, kymmenisen senttiä lunta tullut yöllä. Kehällä kolareita. Hidas aamu. Suunnittelen päivän ruokalistaa: Perunamuussia pitkästä aikaa, kalaa tai makkaraa, salaattia. Naisten hiihtoa katson ja kudon aloittamiani lapasia. Voisin laittaa Ukrainaan neuleita. Tai tarvitaanko Suomessakin?

Vierailija
150/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auraaja herätti, kymmenisen senttiä lunta tullut yöllä. Kehällä kolareita. Hidas aamu. Suunnittelen päivän ruokalistaa: Perunamuussia pitkästä aikaa, kalaa tai makkaraa, salaattia. Naisten hiihtoa katson ja kudon aloittamiani lapasia. Voisin laittaa Ukrainaan neuleita. Tai tarvitaanko Suomessakin?

Hei, syksyisin ainakin on erilaisia villasukka- ja lapaskeräyksiä kotimaahan eri kohteisiin.  Löytyy googlaamalla. Itse olen laittanut sukkia Ukrainaan Omri ry:n kautta, mutta sekin keräys on tältä talvelta jo päättynyt. Neulon sukkia jo ensi syksyä ajatellen. 

Vierailija
151/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin hyvä, kun voi tikata (=neuloa) sukkiakin varastoon. Kyllä tarvitsijoita riittää ja varmasti tulevaisuudessa enemmän, jos käsityötaidoista ei pidetä huolta esim. kouluopetuksessa. Mulla tuli mieleen villasukkien lahjoittaminen asunnottomille tai vaikka merimieskirkolle?

Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei olisi tässä kuussa enää yhtään mitään ennalta sovittua. Tänään käytiin siskoni kanssa hakemassa isälle apuvälinelainaamosta pyörätuoli. Pärjäilee kotonaan muiden apuvälineiden kanssa, mutta jo 20 metrin kävelymatka rollaattorin kanssa on liian raskas. Ja toki hänet pitäisi välillä saada parturiin, hammaslääkäriin, lääkäriin noin muutenkin jne, niin ei onnistu enää, vaikka ajaisi auton parkkihalliin ja siitä pitäisi vain jonkin verran kävellä. Eli kodin ulkopuolella tarvitsee jo pyörätuolin. 

Eilen oli ihan kiva leijonatapaaminen. Koska olen uusi jäsen ja ainoa nainen siinä porukassa, päätin harkita hyvin tarkkaan, mitä sanon. Onhan toi koko klubi sellanen hyväosaisten herrakerho ja vaikka hyväntekeväisyyttä tehdäänkin,  niin ei kyllä papparaisilla ole realiteetit ihan hallinnassa nykypäivän huono-osaisten elämästä.  

Vierailija
153/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme lähikaupungissa korjauttamassa kiveniskemän tuulilasissa. Onneksi on vakuutus siihen niin ei maksanut mitään.

Samalla syömässä ja kaupassa. Sopivasti tuli ilmoitus että miehen tilaama paketti oli tullut joten senkin saimme haettua autolla. Olikin aika iso joten olisi ollut hankala käsissä kuljettaa.

Aamulla ennen lähtöä kevyet lumityöt. Mukava ilma, - 10 tuntuu kivalta paukkupakkasten jälkeen.

Vierailija
154/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilua olen katsonut ja eilinen Hirvosen mitali oli kiva yllätys, kun olen pitkään seurannut yhdistettyä. Samoin minusta oli mukavaa, kun sveitsiläinen mäkihyppääjä Gregor (paljon hymyilevä ja iloinen suosikkini) sai jaetun pronssin. Täysin samat pisteet japanilaisen kanssa. 

Minulla on joitakin sellaisia urheilijoita mitä kannustan enemmän. Tosin niiden joukko on harventunut ja jotkut lopettaneet jo uransa. Ehkä Itävallan Manuel Fettner mäkihyppääjistä on vielä olympialaisissa mukana, mutta lopettaa tähän kauteen. Sama juttu taitoluistelun puolella jotain tuttuja jo vuosien takaa. 

Ampumahiihdossa tiedän melkein kaiken jo ulkoa, kun tutut tyypit ja seuraan niin paljon sitä. Suosikkini ehkä joku joskus muistaa minkä olen maininnut eli Ukrainan Dmytro Pidrysnyi (miten se taaskaan kirjoitettiin), vaikka hänen pärjäämisensä on ollut heukioa nyt. Urheilusta voisin kirjoittaa, vaikka kuinka, mutta ei ole ajatuksien jakajaa aiheeseen. Monesti jälkeenpäin katson melkein kaiken mitä kisoissa on ollut. 

Muuten hyvin tavallista ollut. Joku kirjoitti kävelyn tärkeydestä itselleen ja minä totean sama.n. Kävellyt olenkin nyt  paljon ja käytiin hevosia katsomassa. Uusi hevonen tuli tervehtimään. Oikein kiltti ja mukava. Samalla eräs vanha suosikkini muutti toisaalle ja toivon, että sai hyvän kodin. Kylmä tuuli vaan oli ja itselläkin naama jäätyy, vaikka olen saanut taas kirppikseltä kauniin tuubihuivin mikä oli tänäänkin ehdoton suoja. Joku on tuon itse kutonut ja arvostan sitä, että parilla eurolla myy sen. Maksaisin tuollaisesta, vaikka 50 euroa. 

Opiskeluja yritän taas eteenpäin jo uusi kirjatentti tulossa. Samoin yritin koota äitini kuntopyörää, mutta en saanut tiettyjä ruuveja kiristettyä millään. Kai pitää mennää yhteen paikkaan pyytämään apua tuon osan kanssa. Maksan, vaikka sitten avusta ja muutenkin ostan tuolta tavaraa välillä. Muuten jää kokoamatta laite. 

Innostuin itsekin ostamaan soutulaitteen, kun oli tosi hyvä alennus ja selkäni kunto on sellainen, että jos en saa vatsalihaksia nyt kuntoon niin selkäni ei enää kestä. Ongelmia sen kanssa nyt koko ajan ollut. Virheasento on ollut jo pitkään. Pitkästi nyt, kun taukoa on itselläni ollut. 

Vierailija
155/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin iloitsin eilisestä Eero Hirvosen pronssimitalista. Hieno juttu, kun hän onnistui ja sai palkinnon pitkän uurastuksen ja vaikeitten vuosien jälkeen. Tuntui kerrankin reilulta.

Muu suomalaismenestys nyt ollut vaatimattomampaa, mutta minkäs sille voi, kun muutkin ovat hyviä. Hyvä niin, kun voi kannustaa muitakin kuin suomalaisia.

Jostain syystä tuo curling ei nappaa mulle ollenkaan, ei kerta kaikkiaan. Maastohiihtäjiä esim. arvostan, kun tekevät tosi kovasti töitä ja kova rääkki heillä, kun pitkiä ylämäkiä nousevat lumisohjossa. Niin nämä yhdet moppaa, ei voi puhua samana päivänäkään ja siitäkin olympiamitaleja jaetaan.

Nyt säätiedotuksessa kovia pakkasia ensi yölle ja lähipäivillekin, niin pitäkää ihtenne lämpimänä.

Vierailija
156/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkila - Versluis parin luistelu oli eilen hurmaavaa katsottavaa. Tänään hiukan seurasin naisten kympin hiihtoa.

Vierailija
157/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme Kontissa kiertelemässä. Mies yritti ylipuhua minut ostamaan ulkotyötakkia entisen, ainakin kaksikymmentä vuotta vanhan tilalle.

Halvalla olisi saanut mutta kun se nykyinenkin on vielä ihan hyvä niin en ostanut.

Taidan olla habitukseltani aikamoinen ryysyreeta vaikka varaa olisi uuttakin ostaa.

Vierailija
158/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin, että jos räpsäytän alahuulta alaspäin tietyllä tavalla, se aiheuttaa jonkinlaisen resonaation suussa läpsähtäessään takaisin ylähuulta vasten, ja kuulu kiva plops-ääni. Nyt teen sitä aina ajoittain ollessani yksin. :)

Vierailija
159/5949 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävimme Kontissa kiertelemässä. Mies yritti ylipuhua minut ostamaan ulkotyötakkia entisen, ainakin kaksikymmentä vuotta vanhan tilalle.

Halvalla olisi saanut mutta kun se nykyinenkin on vielä ihan hyvä niin en ostanut.

Taidan olla habitukseltani aikamoinen ryysyreeta vaikka varaa olisi uuttakin ostaa.

Sama. Uusia vaatteita on kaapissa, pidän samoja vanhoja aina. Minullakin monta kymmeniä vuosia vanhaa vaatetta. Rumat ne vaatteilla koreilee?

Vierailija
160/5949 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussivuoroja lakkautetaan ja samalla linja-autoasemia jää sitten tyhjilleen.  Ennen tällainen saattoi olla pienenkin paikkakunnan vilkas keskuspaikka kahviloinen ja odotustiloineen. Lisäksi siellä oli usein myös Matkahuolto lipunmyynteineen ja tavaran välittäjänä. Sitten kahvilan pitäjä lopetti, seuraavaksi Matkahuolto,  ja jäljelle jäi autio hyväkuntoinen rakennus. Bussilaiturit vielä sentään ovat olemassa.  Tai sitten linja-autoaseman tyhjentyessä bussitkaan eivät enää aja sinne, vaikka laiturit opasteineen on jätetty paikoilleen.  Onneksi bussit sentään kulkevat vielä kouluaikoina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän