Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (287)
Tänään olin varsinainen "laiskamato". Kone pesi pyykit, minä astiat. Kuntopyörällä poljin muutaman kilometrin. Siinä tärkeimmät tekemiset.
Muistin Felixin ja Klaran.
Kohta luonto-ohjelmaa
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille
Tämän päiväinen hiihtolenkki tuntuu vielä jäsenissä. Lasikuituisten suksien voitelu oli pielessä, ja se hidasti menoa. Tuoretta pakkaslunta vielä ladun päällä, ja taakse lipsumista koko ajan. Tuli ikävä niitä vanhoja tervattuja puusuksia, jotka tuli hävitettyä. Nyt ymmärrän, kuinka tärkeää työtä ne hiihtokisojen voitelumestarit tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päiväinen hiihtolenkki tuntuu vielä jäsenissä. Lasikuituisten suksien voitelu oli pielessä, ja se hidasti menoa. Tuoretta pakkaslunta vielä ladun päällä, ja taakse lipsumista koko ajan. Tuli ikävä niitä vanhoja tervattuja puusuksia, jotka tuli hävitettyä. Nyt ymmärrän, kuinka tärkeää työtä ne hiihtokisojen voitelumestarit tekevät.
Mikset mennyt luistelutyylillä? Se on ihan helppoa. Mäkin olen jo 10 vuotta mennyt sillä, ei tarvitse voidella kuin kerran jakson alussa.
M71
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mennyt luistelutyylillä? Se on ihan helppoa. Mäkin olen jo 10 vuotta mennyt sillä, ei tarvitse voidella kuin kerran jakson alussa.
M71
Hiihdin itse tehtyä kapeaa latua pellolla. Pieni osa matkasta oli aurattua tietä, ja siinä onneksi pystyikin käyttämään luistelutyyliä. Odotan hankikantoa, silloin luistelu sujuisi. Nyt täytyy siis hommata jotain pitovoidetta.
Mukavasti eli hymistellen asioista kirjoittelu ihan taitolaji. Se toinen laji onnistuu tuosta vaan.
Mulla on hiihtäminen jäänyt viime vuosina vähiin, vaikka aiemmin tykkäsin hiihtää. Nykyään mulla ei ole kunnon suksia eikä monojakaan. Kauan sitten asuin Lahden Salpausselän maastojen lähellä ja silloin oli hyvä hiihtokunto. Muistan, miten mahtavaa oli mennä vauhdilla mäkisessä maastossa ja alamäen jälkeen ylämäkikin meni melkein samalla vauhdilla. Hiihtäminen on huippukivaa, kun on hyvät välineet ja olosuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Mukavasti eli hymistellen asioista kirjoittelu ihan taitolaji. Se toinen laji onnistuu tuosta vaan.
Piilovidduilua sulla. Miksi tahallaan tuot negaa ketjuun? Täällä oli ihan kivaa, kunnes tuon kettuilun kirjoitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilovidduilua sulla. Miksi tahallaan tuot negaa ketjuun? Täällä oli ihan kivaa, kunnes tuon kettuilun kirjoitit.
Älähän nyt ala äksyillä - rauhaa :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hiihtäminen jäänyt viime vuosina vähiin, vaikka aiemmin tykkäsin hiihtää. Nykyään mulla ei ole kunnon suksia eikä monojakaan. Kauan sitten asuin Lahden Salpausselän maastojen lähellä ja silloin oli hyvä hiihtokunto. Muistan, miten mahtavaa oli mennä vauhdilla mäkisessä maastossa ja alamäen jälkeen ylämäkikin meni melkein samalla vauhdilla. Hiihtäminen on huippukivaa, kun on hyvät välineet ja olosuhteet.
Minullakin on 80-luvulla ostetut sukset, joissa vielä jäykät ns. rotanloukkusiteet ja niihin sopivat monot samaa vuosimallia. Rottinkisauvat alkoivat katkeilla ja ne piti uusia. Näillä vaatimattomilla välineillä pärjäilee tasamaalla. En ehkä uskaltaisi laskea enää kovin jyrkistä alamäistä.
Riidanhaastaja ja kettuilija mene pois! Täällä ei tarvita mitään arvosteluja tai rankkausta kirjoittajia kohtaan.
Täällä lähtee latu ihan läheltä ja uudehkot suksetkin olisi mutta eipä tule lähdettyä hiihtämään. Tänään ihailimme kuinka oli paljon ihmisiä ladulla reippailemassa.
Varmasti olisi mukavaa, on järvilatu niin ei tarvitsisi mäkiäkään pelätä.
Meilläkin latu, valaistu, lähtee ihan läheltä. Olisko neljä vuotta siitä, kun viimeksi hiihdin. En totu lasikuituun, niillä pärjää hankikelillä tai jäällä kyllä.
Mukavaa pyhää kaikille
Tunsin kevään melkein alkaneen, kun kovat pakkaset hellittivät ja hanget kimaltelevat nyt auringossa. Kurkistin kasvihuoneeseeni, ja sen lämpötila olikin lähes +10 astetta. Siellähän voisi juoda iltapäiväkahvitkin, ja istuskella suunnittelemassa jo tulevan kesän taimien kasvatuksia. Pari isoa hämähäkkiä talvihorroksesta heränneinä seuralaisina.
Kaunis, aurinkoinen pakkaspäivä.
Söin päiväkahvin kanssa ison annoksen Aino-vadelmajäätelöä, olikin hyvää. Siitäkö lienen saanut innostuksenpuuskan ja kävin sauvakävelemässä. Aluksi kasvoja vähän nipisteli, mutta jatkoin matkaa. Ihanasti lumi natisi jalkojen alla. Yksi puuauto kävi kääntymässä lähellä olevassa tienristeyksessä, ketään muita ei näkynyt hiljaisella kylätiellä.
Pullea talitiainen kävi juuri ikkunan takana kurkistelemassa. Meillä on talitiaisia parikymmentä ruokintapaikalla. Ihmekös se on, kun kesällä viidessä linnunpöntössä oli talitiaisella pesä.
Reipas kävely päivällä upeata luontoa ihaillen.
Viima kävi poskiin vastatuulessa.
Iltapäivällä kannatettiin paikallista leffateatteria, Luottomies oli ihan hauska. Aika paljon oli muitakin katsojia onneksi,
hölkkäystä, kitaran soittoa, kahvia ja syön salaattia kun nälättää.
Pakkanen hellittää. Huomenna päivälämpötila vain -3. Hyvä juttu, koska pitää raahata luunsa labraan. Tässä mietin ostoslistaa, kun kerran menen Citymarketin lähelle muissa asioissa. En ala bussissa raahaamaan painavia ostoksia, ne hankinnat jätän suosiolla tohon lähikauppaan.
Eilen illalla kaivoin pakastimesta kuhafileet ja paistoin tänään ne. Voissa tietenkin. Ja aamulla perinteiseen tapaan kissan kanssa syötiin taas sunnuntaiaamiainen. Kävin päivällä vähän läpi ruokakomeroa ja siellä olisi aika paljon erilaisiin aasialaisiin ruokiin sopivia mausteita yms. Pitänee kaivaa kirjahyllystä keittokirjoja iltalukemistoksi, jos saisi vähän ideoita taas.
Pakkasasteet laskivat muutamaan, ihan mukavaa vaihteeksi. Aivankuin jonkinlainen kylmyys tuntuisi nyt sisätiloissa lämmityksestä huolimatta. Muistan, kuinka ennen vanhat sanoivatkin pakkasen siirtyvän sisälle. Liekö ilmiön sitten johtuvan ilmanpaineiden vaihteluista vai mistä.
Hauska sana tuo. Vahtaaminen on aliarvostettua.