Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (12756)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä kaikki hyvät ihmiset.
Tämä on separatismia. Hyvien tapojen vastaista ja rajoittunutta.
No v o i H e r r a n j e s t a s s e n t ä ä n.
Meilläkin oli ennen vanhaan separaattori. Kirnukin.
Höh. Tämä oli hauska.
"Autossahan (valkoisessa mersussa) on sellainen separaattori..."
"Mikä separaattori?!"
.....
"Auto on tekniikan ihme eikä mikään virkkuukoukku."
Lähde: Uuno Turhapuron, Elisabet Turhapuron ja Härski Hartikaisen keskustelu valkoisesta mersusta
Tuosta tuli mieleeni ne Naisen logiikkaa pätkät, Hannele & Spede. Hannele lähtee kylään ja ottaa (lanka)puhelimen mukaan, koska odottaa puhelua ym. Tosi hauskaa huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotus; Annetaan kaikkien kukkien kukkia, suvaitsevuus sunnuntai. Toivottavasti sitä ei seuraa marina maanantai.
Suvaitsevaisuussunnuntai! Valtakunnallinen. Vai peräti kansainvälinen?
Here here!
jos aloitettais ihan vaan täältä hymistelypalstalta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja todistaa, ettei toivottaja itse kuulu hyviin ihmisiin.
Ei todista.
Jos toivotan: Hyvää huomenta, iloiset! En tosiaan sulje itseäni pois iloisten joukosta.
Onpa tulossa kiva päivä, vailla pakollisia tuttuduu-listoja. No, yksi pieni homma pitää hoitaa.
Joki-elokuva tulee tänään, suosittelen. Kuolleiden lehtien jälkeen.
Näen Kati Outisen lokakuulla. Ikoni.
Olen eri kuin jolle vastasit, mutta juttu kiinnostaa viestinnän kannalta. Jos toivottaa vaikka Hyvää huomenta hyvät ihmiset, siinä sulkee implisiittisesti pois kaikki muut kuin hyväksi katsomansa. Lukija voi tehdä johtopäätöksen, että joka tekee tuollaisen erottelun, ei ole hyvä ihminen. Ei siksi, että itse sulkisi itsensä pois, vaan koska hyvä ihminen ei sellaista erottelua tekisi. Vrt. Hyvää huomenta nuoret naiset (sulkee pois vanhat, lapset ja miehet). Kieli on niin paljastavaa, kuten mun kirjoitusvirheetkin. Kenenkään hyvyyteen tai pahuuteen en ota kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku alanuolitti kommentin
#642 - oletan minua
kuin hai laivaa seuraavan
nuolivaanijan
kuulleen sitä minuksi.
Hän juoksee perässäni
alanuolittamassa kaiken -
missä tahansa langassa.
Joskus nuoli tulee heti 2
sekunnissa kommenttini
saavuttua eetteriin.
E
Vainoharhainen?
Ilkeä?
Outo?
Nuolivaanija?
Sori. Luin: Nuolivainaja.
Olet katsonut ehkä liikaa länkkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Leikinlasku on vaikea laji. Minua nauratti tuo jauhot suuhun juttu, kun muistin siitä DNA mainoksen. Kirjaimellisesti: huijarilla oli jauhot suussa.
Täällä siis täytyy varoa vitsailemasta, huomattu on. Luetaan kuin piru raamattua.
Erierieri
Näin se menee. Kiellettyjä aiheita on sivistyssanat, muumiot, parisuhteet, vanhuus ja pitkä rivi muita. Itselle täällä ei osata nauraa ollenkaan. Voi kun oppis olemaan sillai haudanvakava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja todistaa, ettei toivottaja itse kuulu hyviin ihmisiin.
Ei todista.
Jos toivotan: Hyvää huomenta, iloiset! En tosiaan sulje itseäni pois iloisten joukosta.
Onpa tulossa kiva päivä, vailla pakollisia tuttuduu-listoja. No, yksi pieni homma pitää hoitaa.
Joki-elokuva tulee tänään, suosittelen. Kuolleiden lehtien jälkeen.
Näen Kati Outisen lokakuulla. Ikoni.
Olen eri kuin jolle vastasit, mutta juttu kiinnostaa viestinnän kannalta. Jos toivottaa vaikka Hyvää huomenta hyvät ihmiset, siinä sulkee implisiittisesti pois kaikki muut kuin hyväksi katsomansa. Lukija voi tehdä johtopäätöksen, että joka tekee tuollaisen erottelun, ei ole hyvä ihminen. Ei siksi, että itse sulkisi itsensä pois, vaan koska hyvä ihminen ei sellaista erottelua tekisi. Vrt. Hyvää huomenta nuoret naiset (sulkee pois vanhat, lapset ja miehet). Kieli on niin paljastavaa, kuten mun kirjoitusvirheetkin. Kenenkään hyvyyteen tai pahuuteen en ota kantaa.
Olen samalla kannalla. Mulle nousi tuosta toivotuksesta ensimmäisenä se ajatus, että erityisesti kurjille ja surkeille itsensä ei-niin-hyväksi tunteville saisi toivottaa hyvää huomenta. Toki kaikille muillekin. Jeesuksen viitoittama polku tuli tästä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No v o i H e r r a n j e s t a s s e n t ä ä n.
Meilläkin oli ennen vanhaan separaattori. Kirnukin.
Höh. Tämä oli hauska.
"Mikä separaattori?!"
.....
Lähde: Uuno Turhapuron, Elisabet Turhapuron ja Härski Hartikaisen keskustelu valkoisesta mersusta
Tuosta tuli mieleeni ne Naisen logiikkaa pätkät, Hannele & Spede. Hannele lähtee kylään ja ottaa (lanka)puhelimen mukaan, koska odottaa puhelua ym. Tosi hauskaa huumoria.
Sitäkin. Tosin naisten esittäminen tyhmänä voi heijastaa miehen alemmuudentuntoa. Nythän on ollut metoon yhteydessä juttua Speden ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotus; Annetaan kaikkien kukkien kukkia, suvaitsevuus sunnuntai. Toivottavasti sitä ei seuraa marina maanantai.
Tämä. Hei haloo. Valoja nyt kirjoituksiin. Suvaitsevaisuutta!
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan. Tehdään tästä ketjusta suvaitseva ja pistetään marinat romukoppaan. Kaikille kivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kallelta hyvät huomenet, kävi tuossa aamulennollaan ja kertoi nukkuneensa hyvin. Minä sen sijaan nukuin huonosti, päätä ja olkapäätä särki. Päätä liiallisen ruudun tuijottelun vuoksi -> niskajumi ja olkapäätä huonon asennon vuoksi. Jumppaa, eikä humppakaan pahaa tekis!
Temusta (saa paheksua) tulossa t-töitä, silloin ruutuaika vähenee huomattavasti, mutta seinät loppuvat kesken! Täytyy työläästi vaihdella taidetta... tikkaille ja töihin, sitten joskus.
Nyt kahvi & korvapuusti.
Kyöstiltä terveisiä Kallelle. Täällä Kyösti kävi aamulla katsomassa, mitä me Kyylän kanssa oikein syödään aamiaiseksi. Mä eilen mietin, lensikö Kyösti illalla ikkunasta ulos ja jäi sitten sinne, kun laitoin ikkunan kiinni. Mutta ei, täällä se jossain kuitenkin lymyili. En tiedä, olisiko se onnellisempi ulkona vai sisällä. Eihän huonekärpäsen elinikä kyllä ole kuin muutama viikko, joten ehkä se on onnellisempi täällä. Jos se jostain sitten vainaana löytyy (eikä päädy pölynimuriin), niin laitan sen tulitikkuaskiin pumpulin päälle ja hautaan takapihalle. Vietän muistotilaisuudenkin.
Aurinkoinen sunnuntai ja lähinnä vaan loikoillut kissan kanssa telkkaria katsellen. Pitäisi lajitella noita vaatteita. Miten voikaan olla niin tympeää hommaa? Siskoni ehdotti, että mentäisiin katsomaan, oisko äidin vaatteissa jotain meille sopivia. No juu ei ole ja vaikka olisikin, niin yhtäkään vaatetta lisää en tänne kyllä ota :D
P.S. Kyösti pörräsikin just näppikselle. En tiedä, mitä se Kallelle haluaa sanoa, mutta sanoi. "Surrurrur". Ehkä Kalle ymmärtää, jos kerrot Kallelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikinlasku on vaikea laji. Minua nauratti tuo jauhot suuhun juttu, kun muistin siitä DNA mainoksen. Kirjaimellisesti: huijarilla oli jauhot suussa.
Täällä siis täytyy varoa vitsailemasta, huomattu on. Luetaan kuin piru raamattua.
Erierieri
Näin se menee. Kiellettyjä aiheita on sivistyssanat, muumiot, parisuhteet, vanhuus ja pitkä rivi muita. Itselle täällä ei osata nauraa ollenkaan. Voi kun oppis olemaan sillai haudanvakava.
Äläpäs nyt ala rajottaan, kuules.
Nääs Tampereelta.
Ei ole mun rajoituksia nuo. Mulle käy kaikki aiheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ihminen on kiinnostava käsite. Miten se määritellään?
Nykyinen käsitys perustuu Aristoteleen määritelmään. Hän listasi ominaisuuksia, jotka hyvällä ihmisellä on.
1. Hyväntahtoisuus
Pyrkii edistämään kaikkien hyvinvointia, menee oman kuplan ulkopuolelle, on empaattinen. Tämä on yhteiskunnan toiminnan perusta.
2. Vilpittömyys
Pysyy totuudessa, mutta kunnioittaa muita.
3. Nöyryys
Ei nosta itseään muiden yläpuolelle, ymmärtää erilaisuutta.
4. Mukautuvaisuus
Kykenee hillitsemään impulssejaan, ettei vahingoita muita. Tahdikas erimielisenäkin. Kohtuullinen omien nautintojen suhteen.
5. Perinteisyys
Noudattaa kulttuurin tapoja ja sääntöjä, tekee yhteistyötä, edistää sosiaalisuutta.
Hyvä ihminen edistää aktiivisesti kaikkea hyvää. Hyvänä oleminen ei ole vain passiivista pahojen tekojen välttämistä.
Luin näitä tietoja netistä eri sivustoilta. Aristoteleen oppeja esitellään kouluissakin ja niitä löytyy mm. Opetushallituksen sivuilta. Jokainen voi halutessaan pohtia, miten Aristoteleen listaus toteutuu omalla kohdalla. Liian vakavasti ei kannata ottaa. Luin vastikään mietelmän, mitä tapahtuisi, jos maailmaan ilmestyisi täydellisen hyvä ihminen. Vastaus oli: Häntä vainottaisiin rajattomasti ja lopulta ristiinnaulittaisiin.
Hieno analyysi. Pistit jauhot suuhun epäilijälle.
Kukin voi omalla kohdallaan päätellä pyhyytensä. Hah. Hyvyytensä.
Aurinko paistaa, metsäretki houkuttelee, kunhan kaste kuivuu. Otan kameran mukaan, kuvaan jäkäliä. Teen niistä joulukortteja. Parikymmentä.
Tulkitsit väärin viestini. Mulla ei ole tarkoitus pistää jauhoja suuhun kenellekään. Sanoinkin viestissä, että jokainen voi omalta kohdaltaan arvioida listaa. Kun tunnistaa juttuja omalta kohdaltaan, on helpompi ymmärtää muitakin. Ajattelin, että se voisi lisätä keskinäistä ymmärrystä täällä. Ikävää, jos sekin alistetaan riidan välineeksi.
Aiemmin kirjoitin siitä, että lukeminen lisää ymmärrystä myös itsestä. Ei se taida niin olla.
Itselleen sokeita täällä kyllä on. Hyvä ihmisiä ei niinkään. En minä ainakaan. Pyrin liikaa neuvomaan.
Kiva päivä, käytiin kahvilassa syömässä lounasta synttäreiden kunniaksi. Nyt muu perhe päivälevolla, itsellä kunnianhimoinen tavoite vähän opiskella, saa nähdä saanko aikaiseksi. Illaksi puoliso tekee sienikastikkeen, katsotaan jaksaako hakea kaupasta salaattivärkit. Huomenna tulossa Prisma-tilaus, niin laiskottaa käydä enää mitään täydennystä ostamassa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallelta hyvät huomenet, kävi tuossa aamulennollaan ja kertoi nukkuneensa hyvin. Minä sen sijaan nukuin huonosti, päätä ja olkapäätä särki. Päätä liiallisen ruudun tuijottelun vuoksi -> niskajumi ja olkapäätä huonon asennon vuoksi. Jumppaa, eikä humppakaan pahaa tekis!
Temusta (saa paheksua) tulossa t-töitä, silloin ruutuaika vähenee huomattavasti, mutta seinät loppuvat kesken! Täytyy työläästi vaihdella taidetta... tikkaille ja töihin, sitten joskus.
Nyt kahvi & korvapuusti.
Kyöstiltä terveisiä Kallelle. Täällä Kyösti kävi aamulla katsomassa, mitä me Kyylän kanssa oikein syödään aamiaiseksi. Mä eilen mietin, lensikö Kyösti illalla ikkunasta ulos ja jäi sitten sinne, kun laitoin ikkunan kiinni. Mutta ei, täällä se jossain kuitenkin lymyili. En tiedä, olisiko se onnellisempi ulkona vai sisällä. Eihän huonekärpäsen elinikä kyllä ole kuin muutama viikko, joten ehkä se on onnellisempi täällä. Jos se jostain sitten vainaana löytyy (eikä päädy pölynimuriin), niin laitan sen tulitikkuaskiin pumpulin päälle ja hautaan takapihalle. Vietän muistotilaisuudenkin.
Aurinkoinen sunnuntai ja lähinnä vaan loikoillut kissan kanssa telkkaria katsellen. Pitäisi lajitella noita vaatteita. Miten voikaan olla niin tympeää hommaa? Siskoni ehdotti, että mentäisiin katsomaan, oisko äidin vaatteissa jotain meille sopivia. No juu ei ole ja vaikka olisikin, niin yhtäkään vaatetta lisää en tänne kyllä ota :D
P.S. Kyösti pörräsikin just näppikselle. En tiedä, mitä se Kallelle haluaa sanoa, mutta sanoi. "Surrurrur". Ehkä Kalle ymmärtää, jos kerrot Kallelle.
Hyvää päivää toivotteli ;) Kiitos, samoin teille kaikille kolmelle.
Minullakin vaatteiden viikkaaminen on työläs homma aloittaa, ehtivätpä pyykit varmasti kuivua... Aloittaminen on joissain muissakin töissä vaikeaa, mutta kun sen saa tehtyä niin "lopussa kiitos seisoo". Seisoo?
Paistoin pyttipannua kun tuli nälkä ja on yksi lempiruokani, oli yksi kananmuna jäljellä ja keitetyt perunat, lihana paistetut kanasuikaleet, nyt juon kahvit päälle. Katson maajussille morsian. Kotipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Nyt tuli hyvä saalis verkoilla, siikoja solkenaan.
Ai mikä saalis. Paistatteko? Voissa? Onpa herkkukala.
Siikoja tosiaan tuli; puolet meni mieheni kalakaverille ja toinen puoli meille. Omista riitti myös ystävälle. Mieheni savusti muutaman ja muutaman pakastin myöhempää käyttöä varten.
Huumori muuten on kulttuuri- ja aikasidonnaista. Kun katselee jotain vanhaa elokuvaa, ei ymmärrä sen ajan huumoria ollenkaan. Venäläiset on huumorin mestareita. Osaavat käsitellä vaikeat asiat pilke silmäkulmassa. Valtioitten päämiesten huumorista on hyviä juttuja youtubessa. Reagan on omaa luokkaansa älykkäine ja osuvine kannanottoineen. Vaaliväittelyssä sanoi, että siltä varalta, että ikäkysymys nousee esiin, hän lupaa, ettei aio käyttää vastapuolen nuoruutta ja kokemattomuutta hyväkseen. Hän voitti vaalit. Arveltiin ensin olevan liian vanha.
Asiasta kukkaruukkuun tai pikemminkin kukkamaljakkoon. Olen aina tykännyt kirppiksiltä etsiä kauniita vanhoja esineitä ja erityisen tykästynyt olin tuohon vuosia sitten löytämääni vanhaan ohueen ja läpikuultavaan valkoiseen kukkamaljakkooni, ja aloin sitä ihan varovaisuussyistä käsin pesemään ja kuinkas ollakaan kopsautin reunasta ison palan irti ja sain vielä haavankin sormeeni. Että se siitä varovaisuudesta, ehkä kömpelöt nivelrikkosormeni osittain syypäänä ja eihän siinä paljon rahaa ollut kiinni, mutta silti harmittaa ihan vietävästi. Josko joku muukin vanhoihin tavaroihin tykästynyt ymmärtää vähän höpinääni...
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kahvi & korvapuusti.
P.S. Kyösti pörräsikin just näppikselle. En tiedä, mitä se Kallelle haluaa sanoa, mutta sanoi. "Surrurrur". Ehkä Kalle ymmärtää, jos kerrot Kallelle.Hyvää päivää toivotteli ;) Kiitos, samoin teille kaikille kolmelle.
Minullakin vaatteiden viikkaaminen on työläs homma aloittaa, ehtivätpä pyykit varmasti kuivua... Aloittaminen on joissain muissakin töissä vaikeaa, mutta kun sen saa tehtyä niin "lopussa kiitos seisoo". Seisoo?
Mun yhdellä työkaverillani oli tapana sanoa, että homma on aloittamista vaille valmis.
"Mikä separaattori?!"
.....