Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (12756)
Poissa hyvä, kotona paras!
Sujuvasti Onnipussi meidät kyyditsi kotiin ystävällisen kuskin ohjaamana.
Meilläkin on muodostunut työnjako- minä yleensä tiskaan käsitiskit, mies vie kompostoriin roippeet.
Hän tekee piirakat ym kahvileivät, minä siistin jäljet.
Leppoisaa lauantai-iltaa, lajitoverit.
Koirat ei muuten näe kaikkia värejä. Keltainen on muistaakseni yksi niistä, jonka näkevät. Ne tavallaan katselee mustavalkoista telkkaria. Linnut taas näkee hajut väreinä ja siksi pongaa saaliin hajun perusteella korkealtakin. Jännä ajatella, että eläimet elää vähän kuin eri todellisuudessa kuin me. Viimeisimmät tiedejutut on tosin kertoneet epäilystä, että elämme kaikki simulaatiossa. Oletteko kokeilleet niitä laajennettu todellisuus -laseja? Siinähän joutuu ihan eri ympäristöön ja vaikka pinoamaan klapeja, vaikka seisoo omassa olohuoneessa.
Kalle on taas mun iltaseurana, välillä katselee epäuskoisena Vauvaa.Oisko ollut omassa (nukke)kodissaan päivän nukkumassa, siellä on pehmeä vuode missä kelliä. Norkukkumiseksi meinasi minunkin iltani syönnin jälkeen mennä, happihyppely välillä auttaa. Toivottavasti nyt Avara Luonto jaksaa pitää hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko vielä huomautella toimittajien mokista? Tällä kertaa "kunnostautuu" Iltalehden toimittaja: "Korjattu meteorologin nimi Mäntykankaasta Mäntykannaksi". Meteorogin nimi on Mäntykannas...!
Nämä eivät ehkä kuulu hymistelyyn, pitäiskö näille perustaa oma ketju?
Ehdottomasti ei. Tämän päivän aiheeksi pomo valinnut langat ja kutomisen ja nyt kaikki juoksee tukka putkella hakeen lankoja, kohta leuhkitaan mitä niistä kudottu.
Pöh. Selvästikin kiinnistaa langat muita, paitsi sinua. Leuhki ihan omilla jutuillasi vaan :)
- Riita päälle, verta jäälle! huudettiin välitunnillakin. Taas alkaa, d ei petä.
"Selvästikin kiinnistaa langat muita, paitsi sinua. Leuhki ihan omilla jutuillasi vaan :)"
Tämä viesti aloitti tänään riidan. Tähän asti kaikki kirjoitti sovussa. Tämä oli vastaus jonkun viestiin, jonka itse tulkitsin huumoriksi. Kysyn dooris sulta suoraan, ymmärrätkö, että ilkeät hyökkäykset synnyttää samanlaista vastakaikua? Korostat itse täällä hymistelyn ja mukavien viestien tärkeyttä. Mikä oikeuttaa sinut piikittelemään ja nimittelemään muita? Korostat, että palstan sääntöjä pitää noudattaa, mutta et noudata niitä itse.
No tarkkaan ottaen joku aloitti "ketjun pomottamisen langoista ja leuhkimisen neuleillaan"
Tähän joku vastasi, että leuhkii vaan itse ja laittoi vielä nauruhymiön perään, siis vitsaili :)
Mikä teitä vaivaa, kun ette leikkiä ja hymiöitä ymmärrä?
Ei hän vastannut, että leuhkii vain itse, vaan käski toista: "leuhki ihan omilla jutuillasi vaan". Eipä sillä lopulta väliä. Asian ydinhän on se, että muut kirjoittaa sovussa ja kaikkien olisi hyvä tehdä niin. Mulla on sama kanta aiheisiin kuin kuulokkeisiin. Sopii sekä langalliset että langattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko vielä huomautella toimittajien mokista? Tällä kertaa "kunnostautuu" Iltalehden toimittaja: "Korjattu meteorologin nimi Mäntykankaasta Mäntykannaksi". Meteorogin nimi on Mäntykannas...!
Ehdottomasti ei. Tämän päivän aiheeksi pomo valinnut langat ja kutomisen ja nyt kaikki juoksee tukka putkella hakeen lankoja, kohta leuhkitaan mitä niistä kudottu.
Pöh. Selvästikin kiinnistaa langat muita, paitsi sinua. Leuhki ihan omilla jutuillasi vaan :)
- Riita päälle, verta jäälle! huudettiin välitunnillakin. Taas alkaa, d ei petä.
"Selvästikin kiinnistaa langat muita, paitsi sinua. Leuhki ihan omilla jutuillasi vaan :)"
Tämä viesti aloitti tänään riidan. Tähän asti kaikki kirjoitti sovussa. Tämä oli vastaus jonkun viestiin, jonka itse tulkitsin huumoriksi. Kysyn dooris sulta suoraan, ymmärrätkö, että ilkeät hyökkäykset synnyttää samanlaista vastakaikua? Korostat itse täällä hymistelyn ja mukavien viestien tärkeyttä. Mikä oikeuttaa sinut piikittelemään ja nimittelemään muita? Korostat, että palstan sääntöjä pitää noudattaa, mutta et noudata niitä itse.
Tuo Pöh. on halventava ja toista alentava aloitus. Riidan haastoa. Sitten erotetaan oma porukka ja tuo kirjoittaja. Eriarvostavaa. Lopun hymiö ei korjaa aloituksen ilkeilyä. Tämä on ilkeä ja alentava vastaus.
Ehdottomasti ei... alkava viesti on selkeästi vihamielinen.
Pöh on kevennystä ja vitsailua.
Näin minä tulkitsen
Pöh.
Minä hattua nostan teille ahkerat neulojat- niin omassa murteessani kutsutaan kutomista- ja muut ahkeroijat.
Minun elämäni menee kirjoja lukiessa, mitään näkyvää en saa aikaiseksi.
No siitäpä juuri lapsena haaveilin! Kun saisi vaan lukea ja syödä kaikkea hyvää.
Mitä ihmettä olen taas kirjottanut? Huh,huijaa, siis torkkumiseksi!
Kävin muuten välillä allekirjoittelemassa itselleni tärkeitä kansalaisaloitteita... onneksi luin nyt äsken kirjoittamani ja toivottavasti korjasin kaikki kirotusvirheeni. Ei hyvää päivää, taidan olla jostain syystä jo nyt väsynyt, siis hyvää yötä varhaisnukkujille, yritän vielä itse reipastua, ei ole vielä nukkuma-aikani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi tästä lukea koko viestiketjun ja päättää, missä kohtaa vinoillaan ja missä lasketaan leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä hattua nostan teille ahkerat neulojat- niin omassa murteessani kutsutaan kutomista- ja muut ahkeroijat.
No siitäpä juuri lapsena haaveilin! Kun saisi vaan lukea ja syödä kaikkea hyvää.
Minäkin puhuin vuosikymmeniä kutomisesta, mutta joku aikoinaan valisti mua, että kyse on neulomisesta. Mattoja yms kudotaan ja se tehdään kangaspuilla. Puikkoja heilutellen neulotaan.
Minäkin tykkään lukemisesta, mutta viime aikoina olen vain kuunnellut. Podcasteja ja e-kirjoja. Pitäisi käydä taas silmälääkärissä. Hyvä ystäväni suositteli mulle silmäleikkaukseen menoa, mutta se jos mikä hirvittää mua. Pelkään, että leikkauksessa meneekin jotain pieleen ja sokeudun. Joten varmaan uusien silmälasien paikka jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Saat yleissivistystä, sanavarasto kasvaa, uusia näkökulmia, lukeminen kannattaa aina! Minä taas nostan hattua ahkerille lukijoille, en aina jaksa keskittyä kirjaan. Minä saatat tehdä vuoden sitä, toisen toista, kolmannen tuota ja joka välissä vähäsen lukea.
Vierailija kirjoitti:
Joskus juuri ne aikaansaannokset, jotka ei ole konkreettisella tavalla näkyviä, on kaikista tärkeimpiä. Lukeminen avartaa katsomusta ja herättää ajatuksia. Kirjat on ikkunoita vieraisiin kulttuureihin ja erilaisten ihmisten elämään. Kun lukee, alkaa ymmärtää, myös itseään.
Mummo opetti neulomaan kun olin jotain 9v, siitä alkaen olen neulonut. Auttoi muuten myös adhd-koululaisena, kun oli neuletyö mukana esimerkiksi välitunnilla. Olen neulonut lähinnä lapasia, sukkia pipoja ja kaulahuiveja, joitain peittoja ja vauvan nuttuja ja haalareita. Aloin just joku aika sitten miettiä että koska minulle on viimeksi neulottu, mummo neuloi joskus vuosituhannen alussa, samoin äiti silloin kun olin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat yleissivistystä, sanavarasto kasvaa, uusia näkökulmia, lukeminen kannattaa aina! Minä taas nostan hattua ahkerille lukijoille, en aina jaksa keskittyä kirjaan. Minä saatat tehdä vuoden sitä, toisen toista, kolmannen tuota ja joka välissä vähäsen lukea.
Lisään vielä että jokainen tekee sitä, mistä tulee onnelliseksi. Sinähän elät unelmaasi, samoin se joka rakastaa neulomista ja pystyy neulomaan ajan, kukkaron, terveyden tai muun syyn ansiosta.
Odottelen tässä illan lännenelokuvaa, on joku Bravados, uhmakkaat tai jotain sellaista, olen ollut aina länkkäreiden ystävä ja tätä en kyllä muista ennen nähneeni. Monta olen katsonut useammankin kerran, mulla ei mitään maksukanavia ole, joten muutamia vain olen nähnyt. Joskus olen miettinyt mikä ihme mua niissä oikein kiehtoo, ehkä yksi syy on, etteivät ole todellakaan mitään monimutkaisia tai tekotaiteellisia juoneltaan ja hyvin pysyy yksinkertaisissa juonissaan mukana. Jotain pikkupurtavaa ja lauantai-iltaa viettämään, hyvin usein olen kyllä aamuyöstä sohvalta herännyt silmät kiinni, telkkari ja suu auki...
Vierailija kirjoitti:
Odottelen tässä illan lännenelokuvaa, on joku Bravados, uhmakkaat tai jotain sellaista, olen ollut aina länkkäreiden ystävä ja tätä en kyllä muista ennen nähneeni. Monta olen katsonut useammankin kerran, mulla ei mitään maksukanavia ole, joten muutamia vain olen nähnyt. Joskus olen miettinyt mikä ihme mua niissä oikein kiehtoo, ehkä yksi syy on, etteivät ole todellakaan mitään monimutkaisia tai tekotaiteellisia juoneltaan ja hyvin pysyy yksinkertaisissa juonissaan mukana. Jotain pikkupurtavaa ja lauantai-iltaa viettämään, hyvin usein olen kyllä aamuyöstä sohvalta herännyt silmät kiinni, telkkari ja suu auki...
Voi, kiitos vinkistä, länkkärit ovat ihania. Lempparini on River of No Return (Marilyn Monroe, Rodert Mitchum) vuodelta -54. Näin sen eka kerran Suomessa ja Saksassa dupattuna vuotta -73 ja pari kertaa sen jälkeenkin. Voi kun näkis taas! Varsinkin noi vanhat <3 Tosin intiaanien tappaminen ei ole niin ihanaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, kiitos vinkistä, länkkärit ovat ihania. Lempparini on River of No Return (Marilyn Monroe, Rodert Mitchum) vuodelta -54. Näin sen eka kerran Suomessa ja Saksassa dupattuna vuotta -73 ja pari kertaa sen jälkeenkin. Voi kun näkis taas! Varsinkin noi vanhat <3 Tosin intiaanien tappaminen ei ole niin ihanaa...
Sori, lukihäiriöni db iski taas, Robert. Kirjoitin ekaluokkalaisena yhteen äitienpäiväkorttiin: ÄIBILLENI :( Lukihäiriö vaikeutti englannin opiskelua-
Nyt länkkärin pariiin!
Pihkura, se näkyy Juutuubissa. Tyhmästä päästä jne... Pitäis osata etsiä! Nyt ehkä osaan! Sori, kun täytän sivut.
Hei sinä länkkärien ystävä, YouTubessa kanava: Cowboy Film Archive! Kokeile, en tiedä tältä istumalta montako filmiä sieltä löytyy...
Kävin päivällä kävelylenkillä syksyisessä metsässä, puutarhahommia, ruoan tein ja käytiin saunassa puolison kanssa ja nyt Vain elämää.
Samat paikannimet, järvet ja kadut toistuu kaikkialla. Nykyään on uusilla asuinalueilla oltu vähän luovempia, ja syntyy uudenlaista nimistöä, esim. Kalevalasta tai urheilusta otettua.