Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (12756)

Vierailija
12641/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaikki hyvät ihmiset.

Vierailija
12642/12756 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin ulkona taas paljon. Oikeastaan minä saan ulkona olosta tosi paljon kaikkea hyvää elämääni ja nukun paremmin sen myötä. 

Istutin myös luumupuun. Tuonkin sai tosi halvalla, kun nyt myydään kaikki pois. Iso kivi oli kuopassa, mutta sain sen ylös viimein. Kaivaminen on välillä työlästä. Sitten kävelyllä olin ja pyöräilemässä. Hirvenkin näin lenkillä ollessa eräs päivä, kun juoksi tien poikki kuin hevonen laukaten. Kopina vaan kuului. 

Nyt illalla olen leiponut banaanipannarin ja tein myös tonnikalapihvejä. Vasta viime aikoina olen keksinyt enemmän näitä ruokajuttuja mitä voisi tehdä. Jotain uutta sentään välillä. Kirjoja luen itsekin paljon. Olen nopea lukija ja luen hetkessä paljon. Silti muistan lukemani. Luen aina ulkona myöhään iltaisin. Istun ulkoterassilla mikä kuitenkin avoin (pienet sivuseinät vaan) ja välillä palelen, mutta minulla on tuo ulkona lukemistapa. Eli joskus touko-kesäkuussa aloitan ja jatkan johonkin syyskuun loppuun ainakin. Viime vuonna lokakuuhun saakka. Luen iltaisin siis noin tunnin tai pari joskus klo 22-1 välillä. Nytkin lähden ulos lukemaan, kun leipomiset on tehty. Ehkä jokaisella on omat oudot tapansa. Minulla tuo ulkona lukeminen. Kirjoista poistokirjat jo luettu ja nyt pari kirppiskirjaa luettavana vielä. Tuosta kirppiksen jonkun itse tehdystä villaviltistä, jonka ostin  halvalla olen kiitollinen. Kämpässä tippuu lämmöt jo 17 asteeseen tässä vaiheessa ja patterit saavat pysyä kiinni vielä pitkään. Näin vilttejä saa olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12643/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta unikeot!

Vierailija
12644/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! 

Nyt tuli hyvä saalis verkoilla, siikoja solkenaan. 

Vierailija
12645/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta unikeot!

Aiemmin olen ollut unikeko, nykyisin herään klo 5-6. Menen kyllä ajoissa nukkumaankin. 

Vierailija
12646/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitäkö on täällä?

Vierailija
12647/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku alanuolitti kommentin

#642 - oletan minua

kuin hai laivaa seuraavan

nuolivaanijan

kuulleen sitä minuksi.

Hän juoksee perässäni

alanuolittamassa kaiken -

missä tahansa langassa.

Joskus nuoli tulee heti 2 

sekunnissa kommenttini

saavuttua eetteriin.

E

Vainoharhainen?

Vierailija
12648/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitäkö on täällä?

Paljon.

t. Unikeko

Vierailija
12649/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#642 - oletan minua

nuolivaanijan

kuulleen sitä minuksi.

Hän juoksee perässäni

missä tahansa langassa.

sekunnissa kommenttini

saavuttua eetteriin.

E

Vainoharhainen?

Ilkeä?

Outo?

Vierailija
12650/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolivaanija :)

Vierailija
12651/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#642 - oletan minua

nuolivaanijan

kuulleen sitä minuksi.

Hän juoksee perässäni

missä tahansa langassa.

sekunnissa kommenttini

saavuttua eetteriin.

E

Vainoharhainen?

Ilkeä?

Outo?

Nuolivaanija?

Vierailija
12652/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#642 - oletan minua

nuolivaanijan

kuulleen sitä minuksi.

Hän juoksee perässäni

missä tahansa langassa.

sekunnissa kommenttini

saavuttua eetteriin.

E

Vainoharhainen?

Ilkeä?

Outo?

Nuolivaanija?

Alanuoliniuhottaja?

Vierailija
12653/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on separatismia. Hyvien tapojen vastaista ja rajoittunutta.

Vierailija
12654/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on separatismia. Hyvien tapojen vastaista ja rajoittunutta.

Ja todistaa, ettei toivottaja itse kuulu hyviin ihmisiin.

Vierailija
12655/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallelta hyvät huomenet, kävi tuossa aamulennollaan ja kertoi nukkuneensa hyvin. Minä sen sijaan nukuin huonosti, päätä ja olkapäätä särki. Päätä liiallisen ruudun tuijottelun vuoksi -> niskajumi ja olkapäätä huonon asennon vuoksi. Jumppaa, eikä humppakaan pahaa tekis!

Temusta (saa paheksua) tulossa t-töitä, silloin ruutuaika vähenee huomattavasti, mutta seinät loppuvat kesken! Täytyy työläästi vaihdella taidetta... tikkaille ja töihin, sitten joskus.

Nyt kahvi & korvapuusti.

Vierailija
12656/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen on kiinnostava käsite. Miten se määritellään?

Nykyinen käsitys perustuu Aristoteleen määritelmään. Hän listasi ominaisuuksia, jotka hyvällä ihmisellä on.

1. Hyväntahtoisuus

Pyrkii edistämään kaikkien hyvinvointia, menee oman kuplan ulkopuolelle, on empaattinen. Tämä on yhteiskunnan toiminnan perusta.

2. Vilpittömyys

Pysyy totuudessa, mutta kunnioittaa muita.

3. Nöyryys

Ei nosta itseään muiden yläpuolelle, ymmärtää erilaisuutta.

4. Mukautuvaisuus

Kykenee hillitsemään impulssejaan, ettei vahingoita muita. Tahdikas erimielisenäkin. Kohtuullinen omien nautintojen suhteen.

5. Perinteisyys

Noudattaa kulttuurin tapoja ja sääntöjä, tekee yhteistyötä, edistää sosiaalisuutta.

Hyvä ihminen edistää aktiivisesti kaikkea hyvää. Hyvänä oleminen ei ole vain passiivista pahojen tekojen välttämistä.

Luin näitä tietoja netistä eri sivustoilta. Aristoteleen oppeja esitellään kouluissakin ja niitä löytyy mm. Opetushallituksen sivuilta. Jokainen voi halutessaan pohtia, miten Aristoteleen listaus toteutuu omalla kohdalla. Liian vakavasti ei kannata ottaa. Luin vastikään mietelmän, mitä tapahtuisi, jos maailmaan  ilmestyisi täydellisen hyvä ihminen. Vastaus oli: Häntä vainottaisiin rajattomasti ja lopulta ristiinnaulittaisiin.

Vierailija
12657/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken ruuanlaiton paloi sulake ja miehen piti lähteä ostamaan uusi. Tässä odottelen, että saisin jatkaa. Niskat ja hartiat kipeät ja yö nukuttu huonosti jäätyneen olkapään kivun takia. Väsyttää. Onneksi ei ole pakko tehdä tänään mitään joten ehkä vain lueskelen. 

Vierailija
12658/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ihminen on kiinnostava käsite. Miten se määritellään?

Nykyinen käsitys perustuu Aristoteleen määritelmään. Hän listasi ominaisuuksia, jotka hyvällä ihmisellä on.

1. Hyväntahtoisuus

Pyrkii edistämään kaikkien hyvinvointia, menee oman kuplan ulkopuolelle, on empaattinen. Tämä on yhteiskunnan toiminnan perusta.

2. Vilpittömyys

Pysyy totuudessa, mutta kunnioittaa muita.

3. Nöyryys

Ei nosta itseään muiden yläpuolelle, ymmärtää erilaisuutta.

4. Mukautuvaisuus

Kykenee hillitsemään impulssejaan, ettei vahingoita muita. Tahdikas erimielisenäkin. Kohtuullinen omien nautintojen suhteen.

5. Perinteisyys

Noudattaa kulttuurin tapoja ja sääntöjä, tekee yhteistyötä, edistää sosiaalisuutta.

Hyvä ihminen edistää aktiivisesti kaikkea hyvää. Hyvänä oleminen ei ole vain passiivista pahojen tekojen välttämistä.

Luin näitä tietoja netistä eri sivustoilta. Aristoteleen oppeja esitellään kouluissakin ja niitä löytyy mm. Opetushallituksen sivuilta. Jokainen voi halutessaan pohtia, miten Aristoteleen listaus toteutuu omalla kohdalla. Liian vakavasti ei kannata ottaa. Luin vastikään mietelmän, mitä tapahtuisi, jos maailmaan  ilmestyisi täydellisen hyvä ihminen. Vastaus oli: Häntä vainottaisiin rajattomasti ja lopulta ristiinnaulittaisiin.

Hieno analyysi. Pistit jauhot suuhun epäilijälle.

Kukin voi omalla kohdallaan päätellä pyhyytensä. Hah. Hyvyytensä.

Aurinko paistaa, metsäretki houkuttelee, kunhan kaste kuivuu. Otan kameran mukaan, kuvaan jäkäliä. Teen niistä joulukortteja. Parikymmentä.

Tulkitsit väärin viestini. Mulla ei ole tarkoitus pistää jauhoja suuhun kenellekään. Sanoinkin viestissä, että jokainen voi omalta kohdaltaan arvioida listaa. Kun tunnistaa juttuja omalta kohdaltaan, on helpompi ymmärtää muitakin. Ajattelin, että se voisi lisätä keskinäistä ymmärrystä täällä. Ikävää, jos sekin alistetaan riidan välineeksi. 

Aiemmin kirjoitin siitä, että lukeminen lisää ymmärrystä myös itsestä. Ei se taida niin olla.

Vierailija
12659/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikinlasku on vaikea laji. Minua nauratti tuo jauhot suuhun juttu, kun muistin siitä DNA mainoksen. Kirjaimellisesti: huijarilla oli jauhot suussa.

Täällä siis täytyy varoa vitsailemasta, huomattu on. Luetaan kuin piru raamattua.

Erierieri

Vierailija
12660/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus; Annetaan kaikkien kukkien kukkia, suvaitsevuus sunnuntai. Toivottavasti sitä ei seuraa marina maanantai.