Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (12756)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta kukkaruukkuun tai pikemminkin kukkamaljakkoon. Olen aina tykännyt kirppiksiltä etsiä kauniita vanhoja esineitä ja erityisen tykästynyt olin tuohon vuosia sitten löytämääni vanhaan ohueen ja läpikuultavaan valkoiseen kukkamaljakkooni, ja aloin sitä ihan varovaisuussyistä käsin pesemään ja kuinkas ollakaan kopsautin reunasta ison palan irti ja sain vielä haavankin sormeeni. Että se siitä varovaisuudesta, ehkä kömpelöt nivelrikkosormeni osittain syypäänä ja eihän siinä paljon rahaa ollut kiinni, mutta silti harmittaa ihan vietävästi. Josko joku muukin vanhoihin tavaroihin tykästynyt ymmärtää vähän höpinääni...

Mä ymmärrän oikein hyvin. Muakin harmittaa aina, kun menee rikki jotain sellaista, mitä ei enää mistään saa. Tai ianakin on vaikea mistään löytää. Aikoinaan mulla oli vanha lasivitriini, jossa lasiset hyllylevyt. Siellä maljakoita, kristallilaseja yms. Tyhmänä sitten kerran yritin siirtää sitä pikkasen ihan vaan päädystä työntämällä, mutta sehän räsähti sitten koko vitriini. Vain kaksi kristallilasia säilyi ehjänä. Leikkokukkia ostan erittäin harvoin ja siksi yksi maljakko on riittänyt. Mutta nytpä sitten sattuneesta syystä tulikin paljon kukkalähetyksiä ja sitten ihmettelin, mihin mä nämä oikein laitan. Kaikenlaisia kannuja ja muita piti kaivaa kaapista. Vanhemmillani oli valtava määrä suht arvokkaitakin maljakoita ja siskolleni sanoin, että ehkä mä sittenkin otan osan niistä. Laitan kirjahyllyn päälle odottamaan, jos joskus tarvitsen. 

Vierailija
12682/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäreissu tehty. Kuvaukset onnistui. Loistava auringonpaiste, vaahterat tummanpunaiset. Kymmenisen kantarelliäkin tuli löydettyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12683/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä leikkokukista, en koskaan osta, minusta se on rahan tuhlaamista kun elävät vain hetken. Maljakot pölyttyvät kaapissa. Ostan mieluummin viherkasveja, ne tuottavat iloa vuosikaudet viikon tai muutaman sijaan. 

Vierailija
12684/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä kaikki hyvät ihmiset.

Tämä on separatismia. Hyvien tapojen vastaista ja rajoittunutta.

Ja todistaa, ettei toivottaja itse kuulu hyviin ihmisiin.

Ei todista.

Jos toivotan: Hyvää huomenta, iloiset! En tosiaan sulje itseäni pois iloisten joukosta.

Onpa tulossa kiva päivä, vailla pakollisia tuttuduu-listoja. No, yksi pieni homma pitää hoitaa. 

Joki-elokuva tulee tänään, suosittelen. Kuolleiden lehtien jälkeen.

Näen Kati Outisen lokakuulla. Ikoni.

Olen eri kuin jolle vastasit, mutta juttu kiinnostaa viestinnän kannalta. Jos toivottaa vaikka Hyvää huomenta hyvät ihmiset, siinä sulkee implisiittisesti pois kaikki muut kuin hyväksi katsomansa. Lukija voi tehdä johtopäätöksen, että joka tekee tuollaisen erottelun, ei ole hyvä ihminen. Ei siksi, että itse sulkisi itsensä pois, vaan koska hyvä ihminen ei sellaista erottelua tekisi.  Vrt. Hyvää huomenta nuoret naiset  (sulkee pois vanhat, lapset ja miehet). Kieli on niin paljastavaa, kuten mun kirjoitusvirheetkin. Kenenkään hyvyyteen tai pahuuteen en ota kantaa.

Hyvä ihminen ei nosta itseään ja sulje muita pois. Hyvä ihminen ei ivaile ja vie asiaa tarkoituksella  sivuraiteelle. (Vrt. Separatismin sotkeminen maitotalouskoneisiin. Se ei ollut edes vitsi.) 

Ehkä ymmärtämättömyyden syy ja ongelman ydin onkin ajattelun ja älyn valtava eritasoisuus. Ei voida kohdata kun pyöritään ihan eri kehällä.

Vierailija
12685/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä leikkokukista, en koskaan osta, minusta se on rahan tuhlaamista kun elävät vain hetken. Maljakot pölyttyvät kaapissa. Ostan mieluummin viherkasveja, ne tuottavat iloa vuosikaudet viikon tai muutaman sijaan. 

Sama. Lapseni sanoi kukkamurhaajiksi leikkokukkien kasvattajia. Eläinaktivistit voisivat laajentaa agendansa kukkiinkin. 

Vierailija
12686/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todista.

Jos toivotan: Hyvää huomenta, iloiset! En tosiaan sulje itseäni pois iloisten joukosta.

Onpa tulossa kiva päivä, vailla pakollisia tuttuduu-listoja. No, yksi pieni homma pitää hoitaa. 

Olen eri kuin jolle vastasit, mutta juttu kiinnostaa viestinnän kannalta. Jos toivottaa vaikka Hyvää huomenta hyvät ihmiset, siinä sulkee implisiittisesti pois kaikki muut kuin hyväksi katsomansa. Lukija voi tehdä johtopäätöksen, että joka tekee tuollaisen erottelun, ei ole hyvä ihminen. Ei siksi, että itse sulkisi itsensä pois, vaan koska hyvä ihminen ei sellaista erottelua tekisi.  Vrt. Hyvää huomenta nuoret naiset  (sulkee pois vanhat, lapset ja miehet). Kieli on niin paljastavaa, kuten mun kirjoitusvirheetkin. Kenenkään hyvyyteen tai pahuuteen en ota kantaa.

Hyvä ihminen ei nosta itseään ja sulje muita pois. Hyvä ihminen ei ivaile ja vie asiaa tarkoituksella  sivuraiteelle. (Vrt. Separatismin sotkeminen maitotalouskoneisiin. Se ei ollut edes vitsi.) 

Ehkä ymmärtämättömyyden syy ja ongelman ydin onkin ajattelun ja älyn valtava eritasoisuus. Ei voida kohdata kun pyöritään ihan eri kehällä.

Kiusaaminen on juuri tuota poissulkemista. Ei oteta mukaan. Hyvä ihminen ei kiusaa.

Vierailija
12687/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No v o i  H e r r a n  j e s t a s  s e n t ä ä n.

Meilläkin oli ennen vanhaan separaattori. Kirnukin.

Höh. Tämä oli hauska.

"Autossahan (valkoisessa mersussa) on sellainen separaattori..."

"Mikä separaattori?!"

.....

"Auto on tekniikan ihme eikä mikään virkkuukoukku."

Lähde: Uuno Turhapuron, Elisabet Turhapuron ja Härski Hartikaisen keskustelu valkoisesta mersusta

Tuosta tuli mieleeni ne Naisen logiikkaa pätkät, Hannele & Spede. Hannele lähtee kylään ja ottaa (lanka)puhelimen mukaan, koska odottaa puhelua ym. Tosi hauskaa huumoria.

Hannele Lauri on tosi hyvä tässä roolissa ja hänellä pitää hyvin pokka. Sekin oli hauska Naisen logiikan sketsi, jossa hän ei kannattanut ydinvoimaa, kun sähköähän tulee pistorasioista, vai mitenseoli, pitkästä aikaa voisi taas katsoa youtubesta.

Vierailija
12688/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikinlasku on vaikea laji. Minua nauratti tuo jauhot suuhun juttu, kun muistin siitä DNA mainoksen. Kirjaimellisesti: huijarilla oli jauhot suussa.

Täällä siis täytyy varoa vitsailemasta, huomattu on. Luetaan kuin piru raamattua.

Erierieri

Näin se menee. Kiellettyjä aiheita on sivistyssanat, muumiot, parisuhteet, vanhuus ja pitkä rivi muita. Itselle täällä ei osata nauraa ollenkaan. Voi kun oppis olemaan sillai haudanvakava.

Äläpäs nyt ala rajottaan, kuules.

Nääs Tampereelta.

Ei ole mun rajoituksia nuo. Mulle käy kaikki aiheet. 

No kukas ne just kirjoitti?

Minä kirjoitin, mutta en ole niitä keksinyt. En lähde tässä nimeämään niiden keksijää, ei sillä ole merkitystä. Pitkään ketjussa olleet muistaa nuo riidat. Jos hän ei noita aiheita  kestä, minä ainakin voin olla niistä vitsailematta ja olen ollutkin. Riitely on niin turhaa.

Vierailija
12689/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todista.

Et sitten ole kuullut sanontaa: Voi hyvät ihmiset, Voi hyvät hyssykät yms

Ne on sanontoja, ei viittaa mitenkään "hyvään" varsinaisesti.

Puhe aloitetaan: Hyvät kuulijat...

Mieti asiaa tältä kannalta, ei kukaan kuulija kai tuossakaan tunne itseään "huonoksi".

Täällä on ennenkin ollut juttua, että kirjoitettuna huumori ei aina toimi, puuttuu ilmeet, äänensävyt.

Myönnän, olen viljellyt täällä huumoria, usein hyvällä menestyksellä. Jatkossa ehkä harkitsen.

Toisaalta, Hymistelyketjussa luulisi olevan leikinlaskulle tilaa.

En ottanut kantaa tuohon viestin asiasisältöön, vaan lähinnä tuohon implisiittisyyteen. Joku muu keskusteli ilmeisesti varsinaisesta asiasta.

Monesti olen kertonut toivovani tänne lisää huumoria. Sitä tänne mahtuu mun  puolesta vaikka kuinka paljon. Satiiri on parasta.

Vierailija
12690/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikinlasku on vaikea laji. Minua nauratti tuo jauhot suuhun juttu, kun muistin siitä DNA mainoksen. Kirjaimellisesti: huijarilla oli jauhot suussa.

Täällä siis täytyy varoa vitsailemasta, huomattu on. Luetaan kuin piru raamattua.

Erierieri

Näin se menee. Kiellettyjä aiheita on sivistyssanat, muumiot, parisuhteet, vanhuus ja pitkä rivi muita. Itselle täällä ei osata nauraa ollenkaan. Voi kun oppis olemaan sillai haudanvakava.

Äläpäs nyt ala rajottaan, kuules.

Nääs Tampereelta.

Ei ole mun rajoituksia nuo. Mulle käy kaikki aiheet. 

No kukas ne just kirjoitti?

Minä kirjoitin, mutta en ole niitä keksinyt. En lähde tässä nimeämään niiden keksijää, ei sillä ole merkitystä. Pitkään ketjussa olleet muistaa nuo riidat. Jos hän ei noita aiheita  kestä, minä ainakin voin olla niistä vitsailematta ja olen ollutkin. Riitely on niin turhaa.

Miksi siis toistelet? Ikäänkuin kannatat rajoituksia.

Pannukakku on uunissa, tuoksuu jo. On kyllä helppo herkku.

Ja upuuusi krypto odottaa älynystyröitäni. On niin erilaisia, joskus ei keksi kuvan sanaa, ei millään. Tai arvaa väärin. Tyssää alkuunsa.

Kannatan ketjun virallisia rajoituksia eli esim. ei nimitellä, provosoida riitaa eikä jankata. 

Vierailija
12691/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ihminen on kiinnostava käsite. Miten se määritellään?

Nykyinen käsitys perustuu Aristoteleen määritelmään. Hän listasi ominaisuuksia, jotka hyvällä ihmisellä on.

1. Hyväntahtoisuus

Pyrkii edistämään kaikkien hyvinvointia, menee oman kuplan ulkopuolelle, on empaattinen. Tämä on yhteiskunnan toiminnan perusta.

2. Vilpittömyys

Pysyy totuudessa, mutta kunnioittaa muita.

3. Nöyryys

Ei nosta itseään muiden yläpuolelle, ymmärtää erilaisuutta.

4. Mukautuvaisuus

Kykenee hillitsemään impulssejaan, ettei vahingoita muita. Tahdikas erimielisenäkin. Kohtuullinen omien nautintojen suhteen.

5. Perinteisyys

Noudattaa kulttuurin tapoja ja sääntöjä, tekee yhteistyötä, edistää sosiaalisuutta.

Hyvä ihminen edistää aktiivisesti kaikkea hyvää. Hyvänä oleminen ei ole vain passiivista pahojen tekojen välttämistä.

Luin näitä tietoja netistä eri sivustoilta. Aristoteleen oppeja esitellään kouluissakin ja niitä löytyy mm. Opetushallituksen sivuilta. Jokainen voi halutessaan pohtia, miten Aristoteleen listaus toteutuu omalla kohdalla. Liian vakavasti ei kannata ottaa. Luin vastikään mietelmän, mitä tapahtuisi, jos maailmaan  ilmestyisi täydellisen hyvä ihminen. Vastaus oli: Häntä vainottaisiin rajattomasti ja lopulta ristiinnaulittaisiin.

Niin kävi jo kerran 2000 vuotta sitten.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Lapseni sanoi kukkamurhaajiksi leikkokukkien kasvattajia. Eläinaktivistit voisivat laajentaa agendansa kukkiinkin. 

Mä taas olen nimenomaan viherkasvien sarjamurhaaja ja leikkokukat sentään kestää mulla edes hetken :D

Vierailija
12693/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään leikkokukista.  Marraskuun harmaudessa minulla on melkein jatkuvasti kukkia maljakossa keittiön pöydällä; piristävät. Alkuvuodesta tulppaaneja .

Tällä hetkellä on auringonkukkia, kun viimeinkin ovat aukaisseet kukkiaan kasvimaalla ja pellolla. Kaurapeltoon mieheni kylvi myös auringonkukan siemeniä. 

Muita viherkasveja minulla ei ole kuin rahapuita. Pieniä, hyvällä alulla.

Tuosta tuli mieleen tykkään myös leikkokukista ja erityisesti ruukkukukista, viherkasveista ja niitä onkin kertynyt vuosien saatossa niin että lapset kun tulevat käymään kotona kutsuvat kotia lempeästi viidakoksi  : D

Vierailija
12694/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Tämä oli hauska.

"Mikä separaattori?!"

.....

Lähde: Uuno Turhapuron, Elisabet Turhapuron ja Härski Hartikaisen keskustelu valkoisesta mersusta

Tuosta tuli mieleeni ne Naisen logiikkaa pätkät, Hannele & Spede. Hannele lähtee kylään ja ottaa (lanka)puhelimen mukaan, koska odottaa puhelua ym. Tosi hauskaa huumoria.

Sitäkin. Tosin naisten esittäminen tyhmänä voi heijastaa miehen alemmuudentuntoa. Nythän on ollut metoon yhteydessä juttua Speden ongelmista. 

Mä aattelen, että näissä Naisen logiikan sketseissä on jotain sellaista, että naiset voi nauraa itselleen. Esim. auton jarrukenkä ja kaasukenkä, kyllä, ne on tärkeitä auton toiminnassa! 

Vierailija
12695/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nuo Alankomaiden tulppaanipellot otetaan ennen pitkää hyötykäyttöön kun ilmastonmuutos etenee.

Kukin tyylillään, jos on varaa ostaa tulppaaninippu kerran viikossa, suotakoon se heille. Minä pistän rahani kestävämpään. En poimi edes luonnonkukkia (vieraslajeja voisin poimia) omaksi ilokseni, se on muiden ilosta pois.

Vierailija
12696/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todista.

Kukas se nostaa itseään tässä? Älyn valtava eri tasoisuus.

t. Mielummin hassu kuin totinen torvensoittaja.

Eritasoisuus on yhdyssana.

Sen juuri todistit.

Vierailija
12697/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava tuulinen syyspäivä.

Yöllä heräsin veden kohinaan, satoi rankasti.

Paloittelin paistinpannulle omenoita, jonkin aikaa paistelin niitä, lisäsin tilkan vettä, reippaasti kanelia ja kardemummaa.

Siinäpä oivallinen lisä puuron päälle tai sellaisenaan vaniljakastikkeen kanssa.

Minun ei tule ostettua leikkokukkia. Kauniita ovat kyllä muutaman päivän ja maljakoissakin löytyisi.

Viherkasveja kyllä on. 
Pihassa daaliat kukkii kauniisti ja niissä pörrää paljon kukkakärpäsiä.

Vierailija
12698/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Tämä oli hauska.

"Mikä separaattori?!"

.....

Sitäkin. Tosin naisten esittäminen tyhmänä voi heijastaa miehen alemmuudentuntoa. Nythän on ollut metoon yhteydessä juttua Speden ongelmista. 

Mä aattelen, että näissä Naisen logiikan sketseissä on jotain sellaista, että naiset voi nauraa itselleen. Esim. auton jarrukenkä ja kaasukenkä, kyllä, ne on tärkeitä auton toiminnassa! 

Niin on. Ja kyllä ne naurattaakin. Mutta kun tietää, miten Spede suhtautui naisiin ja miten hänen töissään näkyy se lapsenomainen pikkupoika, joka yrittää pärjätä naisten maailmassa. Esim. Uunohan on tästä hyvä esimerkki. Hän on mahtava naistenhurmaaja, vaikka ominaisuudet puhuu ihan muuta. Tuskin niin epätoivoista naista olisi, joka Uunon ottaisi. Ehkä Spede haki siinä tasapainoa. Hänhän oli lehtitietojen mukaan todella vaikea luonne. Mullisti kyllä taidoillaan suomalaisen komedian omaan luokkaansa.

Vierailija
12699/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spede kyllä osasi tehdä kansaa naurattavaa huumoria. Oli sarjaa, pelejä, Uunot ja muut elokuvat. Keksinnöt. Oli pätevä liikemies.

Vierailija
12700/12756 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovan päivän ilta ei uppoa minuun. Tykkäään enemmänkin Uutisvuoto-tyyppisestä huumorista, varsinkin silloin Tommyn ja Jarin aikaan.

Nuo tosi-TV seikkailut, kisat yms ei natsaa. Ilmeisesti ovat kyllä suosittuja. Maajussille morsian menee, mutta nuo vihkiäiset ensitapaamisella ei osu, halveeraa avioliittoa.

Näin siis on minun mielipiteeni näistä ohjelmista.