Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (12293)

Vierailija
12281/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta sanon minäkin: hyvät ihmiset, nyt on mitä kaunein syyspäivä. Paljon on ajateltavaa ja tekemistä. Kukaan ei ehdoin tahdoin ala täällä vängätä P:n tai Lampaan kanssa, se on uuvuttavaa. Asiasta sanotaan, kun tulee aihetta, mutta mitään sen enempää intressejä toisten elämän setvimiseen tuskin on kenelläkään tolkun ihmisellä. Ja heitä on tässäkin ketjussa monia, että hyvää päivän jatkoa kaikille.

Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten kuulumisiin. Syksy on tullut. Mistä tiedän? Koska Kyylä nukkuu nyt aina tiskikoneen päällä, kun tiskit on pestävänä. Kun tiskikone lopettaa pesuohjelmansa, Kyylä palaa taas mun  syliini. 

Paljon on ollut asioita hoidettavana viime aikoina. Muita kuin omiani. Heräsin tänään klo 04:20 enkä vieläkään ole syönyt edes aamiaista. Mulla vaan ei ole nälkä. Olen jossain määrin vähän huolestunut siitä, että elimistöni ei tunnu tarvitsevan enää muuta kuin vettä ja vähän suolaa. Olen pakottanut itseni syömään ja varsinkin silloin, kun syöminen on ollut jokin sosiaalinen tapahtuma. En tiedä, onko tämä ruokahaluttomuus fyysistä vai psyykkistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12283/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jatkuu telkassa kesätauon jälkeen Kovan päivän ilta. 

Uusintana tulee Mielensäpahoittaja, se eka osa, joka on paras. 

Vierailija
12284/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta sanon minäkin: hyvät ihmiset, nyt on mitä kaunein syyspäivä. Paljon on ajateltavaa ja tekemistä. Kukaan ei ehdoin tahdoin ala täällä vängätä P:n tai Lampaan kanssa, se on uuvuttavaa. Asiasta sanotaan, kun tulee aihetta, mutta mitään sen enempää intressejä toisten elämän setvimiseen tuskin on kenelläkään tolkun ihmisellä. Ja heitä on tässäkin ketjussa monia, että hyvää päivän jatkoa kaikille.

Erikoista tätä on seurata. Suomen kielessä on sanonta joukossa tyhmyys tiivistyy. Omalla äidinkielelläni on parempi: Bad company ruins good morals. Tolkun ihmiset kadoksissa.

Vierailija
12285/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähin jokainen voi jättää minut rauhaan täällä ihan tyystin. Lopettaa pelinpito kanssani täällä. Rajansa kaikella sentään, että voi ihan mitä vaan kirjoittaa itsekään minuun liittyen. - P

Itse kirjoitat mitä tahansa isästäsi ja äidistäsi, jätä heidät tämän kirjoittelun ulkopuolelle kokonaan. Tietääkö isäsi, että hänen juttunsa leviää ympäriinsä? Suostuuko hän tähän.  Ja se että kirjoitat henkilökohtaisia asioita julkiseen someen, on typerää, et voi sitä hallita tai komentaa. 

Miksi et ole vielä hyökännyt minua vastaan, kun olen kirjoittanut isästäni?

Vastaan sivusta. Ehkä sinut tunnetaan kovana luuna, ei kannata, voi tulla takkiin. Joku toinen arveltiin helpommaksi kohteeksi, mutta siinä iskettiinkin yllättäen kirves kiveen. Vastassa olikin selkeitä ja asiallisia perusteluja. 

Ihan en saa otetta tästä kokonaisuudesta ja sen syistä, mutta innokasta keskustelua se on tuottanut.

Jos ketjun idea on riitely ja vaikuttaa olevan. Keskustelun kanssa ei juuri mitään tekemistä. Uhoa ja uhkailua, kakaroiden touhuja. 

Vierailija
12286/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähin jokainen voi jättää minut rauhaan täällä ihan tyystin. Lopettaa pelinpito kanssani täällä. Rajansa kaikella sentään, että voi ihan mitä vaan kirjoittaa itsekään minuun liittyen. - P

Itse kirjoitat mitä tahansa isästäsi ja äidistäsi, jätä heidät tämän kirjoittelun ulkopuolelle kokonaan. Tietääkö isäsi, että hänen juttunsa leviää ympäriinsä? Suostuuko hän tähän.  Ja se että kirjoitat henkilökohtaisia asioita julkiseen someen, on typerää, et voi sitä hallita tai komentaa. 

Miksi et ole vielä hyökännyt minua vastaan, kun olen kirjoittanut isästäni?

Vastaan sivusta. Ehkä sinut tunnetaan kovana luuna, ei kannata, voi tulla takkiin. Joku toinen arveltiin helpommaksi kohteeksi, mutta siinä iskettiinkin yllättäen kirves kiveen. Vastassa olikin selkeitä ja asiallisia perusteluja. 

Ihan en saa otetta tästä kokonaisuudesta ja sen syistä, mutta innokasta keskustelua se on tuottanut.

Jos ketjun idea on riitely ja vaikuttaa olevan. Keskustelun kanssa ei juuri mitään tekemistä. Uhoa ja uhkailua, kakaroiden touhuja. 

Vaikea aihe, mutta käsitelty asialinjalla ilman nimittelyä ja haukkumista. 

Ei se, että ollaan eri mieltä asioista, itsessään ole riitelyä. Eri mieltä olevat voivat keskustella ja väitellä erilaisista näkökannoista sovussa. Joskus päädytään yksimielisyyteen, joskus todetaan, että tyydytään olemaan eri mieltä, ja keskustelu päättyy.

Vierailija
12287/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun täytyisi pelätä tänne kirjoittamista jonkun syyn vuoksi niin mitä minä olisin voinut sanoa esim Danille ja Nevolle heidän toimistaan nettimaailmassa, koska tänne kirjoittaminen on vielä pieni paha jos vertaa heidän elämäänsä nettimaailmassa. Silti minä en neuvonut heitä ja se oli heidän elämänsä ja heidän asiansa mitä tekevät. Muuten en olisi voinut edes heidän kanssaan viettää aikaa jos olisin alkanut väitellä tästä. Oikeastaan tämä ketju osoittaa sen, että mistä kaikki lähtee. Se alkuperä jätetään huomiotta ja sitten tartutaan vaan siihen jatkoon. Jos minä sanon, että älä ole ilkeä tms niin sitten rajoitan. Nyt muihin asioihin. Ennen tänne pystyi kirjoittamaan elämästään. Joskus vuosia sitten ihan vapaasti ja tarvinnut miettiä joka sanaa.  Voin vapaasti kirjoittaa remontista ja muutosta jne. Nyt teen kaiken väärin ja joku tarkkailee koko soppaa huvikseen. Näin tulkitsen. 

Vierailija
12288/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinistö käytti tolkun ihmiset. Johan täällä lainattiin Koivistoakin. Ei kannata provosoitua kun provosoidaan. Ei toimi tässä ketjussa. 

Vierailija
12289/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis päivä tänäänkin. Leikkattiin vielä nurmikko, jokohan viimeinen kerta tänä vuonna. Mitä olette puuhaillut?

Vierailija
12290/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis päivä tänäänkin. Leikkattiin vielä nurmikko, jokohan viimeinen kerta tänä vuonna. Mitä olette puuhaillut?

Pesin koneellisen pyykkiä, poimin pienen sangollisen luumuja, juttelin ystävän kanssa puhelimessa. 

Kohta laitan leivinuuniin ruoat paistumaan. 

Vierailija
12291/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimittiin vieä viisi litraa mustikoita. Ihan hyviä ovat. Putoavat vaan herkästi. Toissa päivänä sama saalis. Syödään paljon aamupuuron kanssa, oikeastaan syömme puuroa mustikoiden kanssa. 

Vierailija
12292/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinistö käytti tolkun ihmiset. Johan täällä lainattiin Koivistoakin. Ei kannata provosoitua kun provosoidaan. Ei toimi tässä ketjussa. 

Niinistö onkin tolkun ihminen. Mutta. Hänhän harrasti rullaluistelua. Ei tolkun häivääkään. Kokeilin rullahiihtoa viikolla ja vieläkin tunne että jalat irtosivat kuopistaan ja jokainen lihas on krampissa edelleen. Ja toinen polvi niin kipeä etten pysty kävelemään. Kyllä oli tolkuttomin kokeilu minun kunnolleni ikinä. Ihme että kädet vielä toimii vaikka niiden sauvojen ansiosta olen edes hengissä enää. Ei jatkoon tämä harrastus.

Vierailija
12293/12293 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu oli kaunis, nyt vetäytyy pilveen.

Olimme tänään ahkeria, pesimme pihan puolen ikkunat. Mies ulkoa, minä sisältä. Kadun puoliset saavat odottaa.

Aika rankka homma, ihan kuin olisi töitä tehnyt.

Piti vielä istuttaa purppurapunalatvat joita ostimme pari päivää sitten. Naapurin pihassa on niitä ja keräävät paljon perhosia. Jätetään huomiselle, ei sentään liikaa pidä rehkiä samana päivänä!

Leppoisaa viikonloppua itsekullekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän