Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (12240)

Vierailija
12201/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista asiaa on täällä yksityisyydestä ja tietosuojasta. On uskomatonta, miten paljon meistä ja esim. ostokäyttäytymisestämme tietoja kerätään.

Ja pianpa vuodet vierii, tänään tuli 25v WTC-iskuista.

Vierailija
12202/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä eilen oikeastaan vähän pahoitin mieleni viesteistä jossa äitiini liittyen kirjoitettiin rumasti. Myönnän sen. Hän ei ansaitse sellaista kaiken kivun ja muun harmin lisäksi. Se tuntuu pahalta jos tänne tulee kirjoittamaan iloisena jotain itselle tärkeää ja mukavaa juttua ja sitten joku ilkeilee heti siihen perään. 

Minullakaan, kun ei oikeasti ole mitään ihmisiä elämässä kuin vanhempani ja joku kirjoittaminen tänne on ainoa keino keskustella ja kertoa asioistaan edes jotain. Silloin toivon, että tänne voisi kirjoittaa siinä mielessä niin, ettei tarvisi miettiä tarttuuko joku heti viestiin tai ei. Jokainen toki saa kommentoida jne, mutta sillä on väliä miten. En tosin itsekään ole aina paras. En tarkoita sitä. 

Sinä et pysty rajoittamaan mitä muut kirjoittavat tänne. Et eilen, et tänään, et huomenna. Sanot että sinulla ei ole muuta paikkaa kuin tämä. Silloin teet kaikkesi että sinulla on jatkossa joku muu paikka kuin tämä. Ketju jossa aikuiset riitelee ja riehuu jossain avoimella palstalla ei ole terve paikka. Pahoitat mielesi tuntemattomien selvästi häiriityneiden palstatrollien kirjoituksista. Sanot että äitisi ei ansaitse sitä. Sinun äitisi ei ansaitse sitä että kerrot tänne hänen terveysasiansa ja työasiansa tai perhesuhteet. Mieti hetki miltä sinusta tuntuisi jos äitisi kertoisi sinusta tällä palstalla? Kertoisi ventovieraille julkisella palstalla paljon yksityskohtia elämästäsi? Ja ei, tähän ei ole vastaus että hän ei tekisi niin. Nyt minulle riittää tämä palsta, tämä ketju ja typeryys. En lue vastauksia viestiini, mutta miettikää nyt hetki mihin aikanne käytätte. Olette täysin naurettavia ihan jokainen riitelijä täällä. 

Jo nyt voi päätellä missä sinä P ja äiti asutte, isän kaupungin ja työpaikankin voi päätellä. Älä kerro julkiseen ketjuun muiden asioita. Kirjoita vaikka päiväkirjaan tms. Se hevosaitaus, ulkomaiset marjanpoimijat, säätiedot ja sateet ym sai mun tajuamaan missä asut.  Muutkin voivat yhdistellä asioita. Älä kerro. 

No, ette voi täältä päätellä mitään näitä asioita. Se on valetta ja en ole kirjoittanut näin tarkasti tästä kaikesta. Näin jotain suhteellisuutta myös näihin juttuihin. Sanoin jos mainitsen kerran, että äitini menee leikkaukseen yms niin tässä maassa on tuhansia muita jotka menevät. Näin tähän ei tarvitse tarttua sen enempää. Samoin minä en ole rajoittamassa muiden keskustelua, mutta kenenkään tehtävä täällä ei ole esim kirjoittaa ikävästi äidistäni ja leikkauksesta. Nyt jollain menee itsellään asiat jo yli tähän liittyen. En kirjoita enempää ja tämä on ainoa viestini tähän. - P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12203/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä eilen oikeastaan vähän pahoitin mieleni viesteistä jossa äitiini liittyen kirjoitettiin rumasti. Myönnän sen. Hän ei ansaitse sellaista kaiken kivun ja muun harmin lisäksi. Se tuntuu pahalta jos tänne tulee kirjoittamaan iloisena jotain itselle tärkeää ja mukavaa juttua ja sitten joku ilkeilee heti siihen perään. 

Minullakaan, kun ei oikeasti ole mitään ihmisiä elämässä kuin vanhempani ja joku kirjoittaminen tänne on ainoa keino keskustella ja kertoa asioistaan edes jotain. Silloin toivon, että tänne voisi kirjoittaa siinä mielessä niin, ettei tarvisi miettiä tarttuuko joku heti viestiin tai ei. Jokainen toki saa kommentoida jne, mutta sillä on väliä miten. En tosin itsekään ole aina paras. En tarkoita sitä. 

Sinä et pysty rajoittamaan mitä muut kirjoittavat tänne. Et eilen, et tänään, et huomenna. Sanot että sinulla ei ole muuta paikkaa kuin tämä. Silloin teet kaikkesi että sinulla on jatkossa joku muu paikka kuin tämä. Ketju jossa aikuiset riitelee ja riehuu jossain avoimella palstalla ei ole terve paikka. Pahoitat mielesi tuntemattomien selvästi häiriityneiden palstatrollien kirjoituksista. Sanot että äitisi ei ansaitse sitä. Sinun äitisi ei ansaitse sitä että kerrot tänne hänen terveysasiansa ja työasiansa tai perhesuhteet. Mieti hetki miltä sinusta tuntuisi jos äitisi kertoisi sinusta tällä palstalla? Kertoisi ventovieraille julkisella palstalla paljon yksityskohtia elämästäsi? Ja ei, tähän ei ole vastaus että hän ei tekisi niin. Nyt minulle riittää tämä palsta, tämä ketju ja typeryys. En lue vastauksia viestiini, mutta miettikää nyt hetki mihin aikanne käytätte. Olette täysin naurettavia ihan jokainen riitelijä täällä. 

Vastaan tähän vielä silti sen, että täällä lukuisat muut ihmiset kirjoittavat läheisistään joka päivä jotain. Kerrotaan asioita ja nyt sinä otat minut tikunnokkaan tässä asiassa. Meitä ei oikeasti tunnista kukaan. Meillä ei ole läheisiä, suku etäinen ja omillaan ollaan. Sitten täällä moni leikkii kuinka kaikki tuntevat meidät mukamas ja päivitellään miten kauheaa, kun kirjoitan sitä ja tätä. Tämä on liiottelua jo. Samoin ei kirjoita äidistäni aina ja jos hänen jutuistaan joskus mainitsen kuten moni muu täällä läheisistään niin en ole mikään musta lammas täällä ja suostu sitä olemaan. Näin jotain rajaa myös tähän kaikkeen. Viestilläni tarkoitin sitä, että ihmiset voivat miettiä sanojaan. Jos joku toinen kirjoittaa niin ei tarvitse alkaa ilkeilemään heti siihen. Se voi olla eräs toive esim minulta. 

Äitini voisi kirjoittaa minusta tänne. En minä välittäisi. Se on totuus jos halusit sen tietää. Samoin minä tiedän oikean elämän asiat. Elämäni on täynnä kaikkea pahaa ollut ja näin minä en pelkää esim tätä ketjua. Taisteluni on oikeassa elämässä jos niin voi sanoa. 

Vierailija
12204/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta esittämisestä joku kirjoitti myös hyvin. Minä olen kuulkaa elämässäni esittänyt kaikkea ja monia rooleja vetänyt. Ollut se kiltti tyttö joka miellyttää muita ja tottelee. Sitten olen ollut se reipas tyyppi joka ei välitä mistään ja kestää kaiken mitä ikinä tapahtuu oli se sitten mitä vaan. 

Sitten olen ollut se hyvähermoinen tunteeton kivi joka ei välitä ikinä mistään mitä minulle sanotaan. Kuin joku tyyppi joka on aina naama peruslukemilla niin ettei kukaan vaan huomaisi mitään miten jotkut sanat yms ovat satuttaneet. Olen vaan kestänyt kaiken ihan sama mitä joku on sanonut ja en ole reagoinut. Sitten olen ollut se tyyppi jonka tehtävä on saada muut nauramaan, että joku edes pitäisi minusta. Tämä joskus kauan sitten vielä hyvinä aikoina. Tai olen ollut se tyyppi joka miettii mitä voi sanoa ja miten voi toimia ettei kukaan suuttuisi. Kysynyt lupaa muilta, että mitä saan tehdä ja milloin. 

Tähän loppuun totean, että siihen minä en alennu niin kuin Lammas hyvin totesi, että alan miettimään miten minä kelpaan tänne ja onko viestini mielestä ok vai ei. Jos minä alan miettiä joka sanaa ja miettiä miten joku suhtautuu täällä siihen ja tähän niin sitten olen se joka kysyy muilta mitä voin tehdä ja mitä en ja kysyn lupaa saanko olla olemassa vai en sellaisena kuin olen.Siihen en enää ryhdy ja se on liikaa vaadittu myös minulta. Näin jokaisella on oma elämä ja omat asiansa ja minusta kukaan ei voi toisen puolesta niitä määrittää etenkään täällä. Nyt lopetan tähän, mutta joskus täällä pystyi vaan kirjoittamaan. Nyt ei oikein onnistu, kun minäkin olen se jatkuvasti väärintekevä tyyppi joka tekee kaiken päin seiniä joidenkin mielestä ja se pitää sanoa ääneen. 

Vierailija
12205/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tämän päivän keskustelua ketjussa. Hyviä huomioita ollut yksityisyyden suojaamisesta. Olen ehdottomasti sillä kannalla, että voi kirjoittaa omista asioistaan, tuntemuksistaan jne. ja täysin eri asia on kirjoittaa läheisten, perheenjäsenten asioita julkiselle keskustelupalstalle.

P:lle sanoisin, että ota vaarin viisaista sanoista, joita olet saanut liittyen kirjoittamiseen. Täällä on myös väkeä, jotka asuvat pienillä paikkakunnilla, ehkä samoilla suunnillakin kuin sinä. Kun tunnistettavalla tyylillä kirjoittaa vuosien ajan paljon tälle palstalle, tietoa kirjoittajasta kerääntyy ja lukijat voivat yhdistellä asioita. Suurta osaa ei kiinnosta tällainen, mutta joitakin voi kiinnostaa. Tämä nyt ystävällisesti sanoen.

Vierailija
12206/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tämän päivän keskustelua ketjussa. Hyviä huomioita ollut yksityisyyden suojaamisesta. Olen ehdottomasti sillä kannalla, että voi kirjoittaa omista asioistaan, tuntemuksistaan jne. ja täysin eri asia on kirjoittaa läheisten, perheenjäsenten asioita julkiselle keskustelupalstalle.

P:lle sanoisin, että ota vaarin viisaista sanoista, joita olet saanut liittyen kirjoittamiseen. Täällä on myös väkeä, jotka asuvat pienillä paikkakunnilla, ehkä samoilla suunnillakin kuin sinä. Kun tunnistettavalla tyylillä kirjoittaa vuosien ajan paljon tälle palstalle, tietoa kirjoittajasta kerääntyy ja lukijat voivat yhdistellä asioita. Suurta osaa ei kiinnosta tällainen, mutta joitakin voi kiinnostaa. Tämä nyt ystävällisesti sanoen.

Toisaalta miksi minä pelkäisin, kun oikeassa elämässä on jo tapahtunut se pahin asia kuin mitä pelättävää minulla enää on. Tähän voin vastata näin. Ei minua aikoinaan auttanut varovaisuus. Ei se etten käynyt missään tai mikään muukaan. Lopputulos oli ihan toinen ja tästä olen kirjoittanut. Sitten pitäisi pelätä joitain tälläistä ketjua ihmisineen. Se ei oikein omassa päässä saa suurtakaan hätää aikaan. Täytyy se todeta. Samoin ymmärrän ajatuksesi, mutta minulla ei ole oikein pelättävää enää siinä mielessä ja minua ei ole mikään varovaisuus elämässä auttanut. Kaikkea muuta. Näin ehkä kannattaa neuvoa jotain toista jota varovaisuus auttaa elämässä. Äidistäni kirjoitan joskus. Isästäni vielä harvemmin. Ja moni muu kirjoittaa myös läheisistään. Siitäkin on turhaa yksin minua syyttää ja mitään hyvin varomatonta en ole tänne kirjoittanut heistäkään. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mua ei nämä Doris- jankkaukset pahemmin kiinnostakaan (kylästyttää vaan,  kun sama jargoni jatkuu vuodesta toiseen) , niin sen verran sanon, että P on ollut tässä ja niissä aiemmissakin ketjuissa satavarmasti kaikista empaattisin, aidoin, myötätuntoisin ja ymmärtäväisin ihminen.  Me kaikki muut ollaan sieluiltamme häneen verrattuna aika kuspäitä. Ei mulla nyt muuta.. 

Vierailija
12208/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OgElta nolla kommenttia.

En koskaan ole maininnut

asuttamani paikkakunnan nimeä.

En kenenkään nimeä tai *edes

alkukirjaimia. En tunne ketään 

henkilökoht. niin, että kyläilisimme.

Paitsi yksi sukulainen/ihan lähellä. E

Vierailija
12209/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voisivat mielestäni kirjoittaa vain omista jutuistaan, ei toisten palstalaisten arvailtuja, liioiteltuja juttuja, selkeitä valheitakin, niinkuin on huomattu.

Eli: on eri asia, mitä ihminen itse kertoo asioistaan kuin se, että joku toinen kertoo.

Tämä on usein toistettu totuus täälläkin.

En minäkään ala kertoa, että nyt Lammas tarkoittaa tätä ja tuota. Hän saa itse kertoa.

Vierailija
12210/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hei kenelläkään kokemusta peikonlehdestä joka on alkanut törkeäksi ja reuhahtanut tuollaiseksi turvakoksi eikä sovi minnekään? Yrittää kaatua ja vissiin halua paeta ruukustaan. Mietin, että voiko sitä vaan leikata ja istuttaa uudelleen, vaikka pariin eri ruukkuun.

Syyskuun 11., lehdet huutaa että 25 vuotta siitä. Vaikka tiedostan että maailmassa merkittävä juttu niin itselle eu oikein mitään. Olin silloin ala-asteella ja taisi kiinnostaa Harry Potterit, luistelutunnit ja kavereiden seura.

Vierailija
12211/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vaikka mua ei nämä Doris- jankkaukset pahemmin kiinnostakaan (kylästyttää vaan,  kun sama jargoni jatkuu vuodesta toiseen) , niin sen verran sanon, että P on ollut tässä ja niissä aiemmissakin ketjuissa satavarmasti kaikista empaattisin, aidoin, myötätuntoisin ja ymmärtäväisin ihminen.  Me kaikki muut ollaan sieluiltamme häneen verrattuna aika kuspäitä. Ei mulla nyt muuta.. 

Kirjoitat nyt minusta aivan liian hyviä asioita, koska en minäkään enää aina osaa olla se empaattisin ihminen ja välillä itsekin ärsyynnyn moneen asiaan. Se ilmenee monissa jutuissa. Pyrin ymmärtämään muita ja kohtelemaan hyvin, mutta välillä väsyn silti elämääni ja moniin asioihin. Se näkyy sitten esim täällä. Mutta kiitos silti sanoistasi. Nyt riittäköön tältä päivältä. Puutarhahommat kutsuvat. 

Vierailija
12212/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän vielä silti sen, että täällä lukuisat muut ihmiset kirjoittavat läheisistään joka päivä jotain. Kerrotaan asioita ja nyt sinä otat minut tikunnokkaan tässä asiassa. Meitä ei oikeasti tunnista kukaan. Meillä ei ole läheisiä, suku etäinen ja omillaan ollaan. Sitten täällä moni leikkii kuinka kaikki tuntevat meidät mukamas ja päivitellään miten kauheaa, kun kirjoitan sitä ja tätä. Tämä on liiottelua jo. Samoin ei kirjoita äidistäni aina ja jos hänen jutuistaan joskus mainitsen kuten moni muu täällä läheisistään niin en ole mikään musta lammas täällä ja suostu sitä olemaan. Näin jotain rajaa myös tähän kaikkeen. Viestilläni tarkoitin sitä, että ihmiset voivat miettiä sanojaan. Jos joku toinen kirjoittaa niin ei tarvitse alkaa ilkeilemään heti siihen. Se voi olla eräs toive esim minulta. 

Äitini voisi kirjoittaa minusta tänne. En minä välittäisi. Se on totuus jos halusit sen tietää. Samoin minä tiedän oikean elämän asiat. Elämäni on täynnä kaikkea pahaa ollut ja näin minä en pelkää esim tätä ketjua. Taisteluni on oikeassa elämässä jos niin voi sanoa. 

Hyvä ja napakka kirjoitus.

Vierailija
12213/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hei kenelläkään kokemusta peikonlehdestä joka on alkanut törkeäksi ja reuhahtanut tuollaiseksi turvakoksi eikä sovi minnekään? Yrittää kaatua ja vissiin halua paeta ruukustaan. Mietin, että voiko sitä vaan leikata ja istuttaa uudelleen, vaikka pariin eri ruukkuun.

Syyskuun 11., lehdet huutaa että 25 vuotta siitä. Vaikka tiedostan että maailmassa merkittävä juttu niin itselle eu oikein mitään. Olin silloin ala-asteella ja taisi kiinnostaa Harry Potterit, luistelutunnit ja kavereiden seura.

Mulla kurkotti tuo peikkis jo lähelle kattoa. Teki aina poikasen tai pari juurelle, irroitin ne omaan ruukkuunsa. Samoin katkaisin läheltä latvaa pistokkaan kahdella lehdellä ja juurrutin sen. Latvominen sai aikaan taas uusia poikasia. Ajattelin jossain vaiheessa luopua emokasvista, kun on niin iso, mutta siinä on loistavan vihreät, terveet lehdet. Annan olla, kun vielä sopii. Altakasteluruukku on tuolle sopiva ja jatkuvaa sidontaa vaatii.  Ilmajuuria katkon, ellen siitä kohdasta katko pistokasta. Onnea matkaan. 

Vierailija
12214/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelitte taas jaksaa pitkän ja pimeän syksyn? Itsellä on käytössä d-vitamiini, muutama odotettava kiva tapahtuma ja Thaimaa odottaa marraskuussa. Nyt kuitenkin hetki arkea, ihan kivaa sekin. Kesä tuntui jotenkin pitkältä vaikkei mikään hellekesä ollutkaan. 

Vierailija
12215/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelitte taas jaksaa pitkän ja pimeän syksyn? Itsellä on käytössä d-vitamiini, muutama odotettava kiva tapahtuma ja Thaimaa odottaa marraskuussa. Nyt kuitenkin hetki arkea, ihan kivaa sekin. Kesä tuntui jotenkin pitkältä vaikkei mikään hellekesä ollutkaan. 

Nuorempana käytiin aina auringossa 2-3vk marras-joulukuussa, katkaisi kivasti kaamoksen. Iän myötä reissut on jääneet, ei innosta enää. Samoin on muuttunut suhde syksyynkin, tykkään hämäristä aamuista, illoista. Joskus marraskuussakin on upeita pakkaspäiviä, eikä joka vuosi ole viikkojen räntäsateita. Joululta alkaa jo päivä pidetä. Kalamaksanöljyä syön ja monivitamiiniä. Kyllä se kuuluisa asenne ratkaisee tässäkin. Ja pukeutuminen sään mukaan. Nyt on yksi juhla lokakuun alussa, kulttuurireissu myöhemmin, marraskuussa muutamat pikkujoulut.

Vierailija
12216/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta toisten huomioimisesta, vaikka olen ollut lapsi 90-luvulla ja vuosituhannen vaihteessa niin vielä silloinkin varsinkin tytöille yritettiin opettaa tuota, että pitää olla kiltti ja ottaa toiset huomioon. Sinänsä ihan ok asioita, mutta kun käytännössä se olikin sitä, että pitäisi aina olla tyytyväinen, asettaa toisten ihmisten tarpeet ja mielipiteet omien edelle ja tyytyä olemaan taustalla, ihanne oli hiljainen, kiltti ja huomaamaton. Että älä sano mitään miatä joku voi olla eri mieltä.

Vierailija
12217/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei hopeasidoksestakaan saa kirjoittaa?

Vierailija
12218/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki voisivat mielestäni kirjoittaa vain omista jutuistaan, ei toisten palstalaisten arvailtuja, liioiteltuja juttuja, selkeitä valheitakin, niinkuin on huomattu.

Eli: on eri asia, mitä ihminen itse kertoo asioistaan kuin se, että joku toinen kertoo.

En minäkään ala kertoa, että nyt Lammas tarkoittaa tätä ja tuota. Hän saa itse kertoa.

P:llekö tämän tarkoitit? Ei isän työpaikan asioita ja äidin juttuja? 

Vierailija
12219/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P:llekö tämän tarkoitit? Ei isän työpaikan asioita ja äidin juttuja? 

Tunnistin P:n isän jutusta, jossa hän kertoi nuoren harjoittelijan tykänneen olla isän mukana ja että isä oli mukava. Lumenauraus aamulla ajallaan ja kohta koittaa eläkepäivät. Vaimo ja tytär asuvat muualla. Pim! Tiedän! (En kerro kellekään.) Mutta ei vaadi paljon älyä yhdistellä juttuja. Roistoille ei ole temppu eikä mikään. Hyvä P, turvallisuutesi nimissä, älä kerro julkiseen avoimeen ketjuun asioitanne näin. Nyt tiedetään, että marraskuussa olette pois kotoa jne.  Älä ole sinilmäinen ja hyväuskoinen.

Vierailija
12220/12239 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksy ja talvi on mun vuodenajat. Pimeys on turvani ja voimani, aivan kuin raskasta, pehmeää silkkiä. Sielu rauhoittuu, mieli rauhoittuu. Uni tulee. Fyysisesti kroppa jaksaa mitä vaan. Pystyn hengittämään vapaasti viileässä. Puhdasta onnea.