Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (11946)

Vierailija
11701/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on sellainen elämä, että siinä ei mieti sitä onko kirjoittanut tänne viestin tai pari vai ei. Itsellä taas erilainen elämä ja joku viesti tänne voi olla ainoita juttelusta mistään. Säälittävää varmaan, eikö olekin. Silti en viitsi sitten kirjoittaa mitään. 

Lampaalle sen totean vielä lisäyksenä viestisi lapsuutesi kesistä yms niin minullekin ne muistot lapsuudesta ja kaikesta mahdollisesta ulkona tekemisestä on jääneet mieleen. Tykkäsin olla aina ulkona. Pyöräiltiin joka paikkaan, samoiltiin metsässä, marjastettiin, lenkitin naapurin koirat ja hevostallilla kävin paljon. Ne muistot ovat tärkeitä. Muuten isäni puureissu meni hyvin ja saatiin kaadettua iso kuusi pois. Kaikki ok sen suhteen. Nyt kiitos ja hei taas vaihteeksi. 

Vierailija
11702/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikeastaan suostu siihen, että joku täällä arpoo mikä viesti saa jäädä ja mikä ei. Siinä on kuin joku pelle joka hyppii muiden tahtiin. Parempi poistua sitten.

Samaa mieltä, mutta tätähön on jatkunut jo kauan. Oma viestini koski Dorista. Ei ollut asiaton. Silti poistui. Kertoo jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11703/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punapäät ei pääse taivaaseen. Pääseekö teko-redit? Nyt on heillä omat tapahtumat, oliko Amerikassa.

Vierailija
11704/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutit ja kokemukset heistä!

Aikataulu oli ehdotettu aamun ekalle kirjoittajalle. Jatketaanko tänään vielä papeista?

Meillä oli oikein ihana perhepappi, vihki suurimman osan meistä sisaruksista, kastoi useimmat lähisuvun lapset ja siunasi molemmat vanhempamme ja monet muut läheiset.

Nice papit on niin syvöltä

Vierailija
11705/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies harrasta vain FT8:aa. Katson aikani ja häivyn.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, alustavasti sovitulle siunauspäivälle lokakuun 10. ei sitten olekaan muistotilaisuuspaikkaa vapaana, 16. lokakuuta olisi molemmat. Sukulaiset ja tuttavatkin jo kyselee että milloin hautajaiset on, pakko vastata että en tiedä, ehkä lokakuussa. Alunperin luulin että kuljetusten järjestäminen olisi vaikeinta mutta se onkin ilmeisesti helpointa. Arkun suhteen on hyvä yhteisymmärrys, ruskea puuarkku.

Vähän ankea sateisen pilvinen päivä, voi hyvin uskoa että huomenna alkaa syyskuu. Tavallaan kyllä nautin sateestakin kunhan on hyvät saappaat ja sateenvarjo.

Hoidatteko asiaa itse vai hautaustoimisto? Me jätettiin kaikki hautaustoimistolle ja ainakin tällä hautaustoimistolla näyttää olevan vaikka minkälaisia yhteyksiä. Siis soittavat suoraan niille papeillekin, jotka mahdollisesti voisivat tulla siunaamaan. Ja tosiaan kuljetukset tuntuu olevan tällekin hautaustoimistolle ihan helppoa, vaikka niitä ajomatkoja nyt tuleekin ainakin kolme.  Tämä meidän valitsema hautaustoimisto on perheyritys, joten sieltä kyllä sitten löytyy palvelualttiutta. 

Itse ollaan oltu yhteydessä seurakuntaan, mitään tiettyä hautaustoimistoa ei olla oikeastaan vielä valittu. Ilmeisesti nyt vaan on ruuhkaa, ihmiset kun ei kuole tasaisesti sen mukaan miten seurakunnilla on siunausaikoja, siunauspaikkoja ja pappeja saatavilla.

Tuossa on kyllä aika paljon tekemistä, kun itse koittaa hoitaa kaiken. Ja varsinkin, jos ei ole kaikkia niitä yhteyksiä, mitä hautaustoimistoilla on. Me jätettiin hautaustoimistolle koko homma. Siis kirkon varaamiset, papin järjestämiset, muistotilaisuuspaikan varaamiset, catering yritysten varaamiset jne. Meillä siunaustilaisuus on erikseen ja sitten hautaanlasku seuraavana päivänä, niin hautaustoimisto hoitaa ihan kaiken. Me vaan valitaan arkku, kukkalaitteet ja sapuskat, mitä halutaan muistotilaisuuksiin. 

Vierailija
11707/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä jatkan, että minuakin harmittaa viestini poisto sen vuoksi, että monesti esim lenkillä ollessa keksin jotain lisä asiaa viestini myötä. Nytkin Lampaan viestiin liittyen omia pohdintoja ja sitten vielä jatko-asian omaan viestiini. Näitä viestejä on vaan vähän turhaa enää ns jatkona kirjoittaa, kun joku ei ole nähnyt edes sitä ekaa viestiä sitten tuntuu turhalta enää selittää jatkona esim miten opiskeluihin liittyen on vaikeaa kirjoittaa yhtä tehtävää paikkakunnasta missä on asunut, kun ei edes omaa sellaista paikkakuntaa mistä olisi asunut ja tahtoisi siitä kirjoittaa ns julkisesti niin, että muut kommentoisivat. Sitten pitää valita joka lomareissukohde ja paikkakunta ja säveltää jotain siihen, että voi tehtävän tehdä. 

Sitten olisi kiva tässäkin, että joku saisi lukea sen ekan viestin ensin missä kerron asioista niin jatkona sitten muu. Tämä eniten jos enemmän kirjoitan. Nyt tänään on ollut sellainen päivä muuten etten tappele täällä nyt. Oikeassa elämässä muutenkin omat juttunsa. Samoin ymmärrän ettei joku viesti täällä  merkitse yhtään mitään monellakaan ihmiselle. Minulle se ehkä jotain olemassa oloa myös. Jokin merkki toisten elämästä ja jotain keskustelua. En minä edes äitini kanssa (meillä vähän vaikeaa nyt muutenkin) paljonkaan muistele asioita. Sitten täällä jokin viesti voi tuoda ne asiat mieleen. 

Vierailija
11708/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun piti poistaa viestini jossa juurettomuudesta ja asuinpaikoista yms kirjoitin pitkästi? Kysyn sitä, että haluatko olla kiusaajien puolella sitten jos poistat viestin, jossa kerron niistä kokemuksista, koska tietynlaista kiusaa tuokin on. Jättäisit viestini rauhaan etenkin, kun se on ainoa viestini täällä päiviin. Sitä olen toivonut, kun viestissäni ei ollut mitään pahaa muita kohtaan. Ja kyllä se on vaan viesti. Ja mitä väliä sillä on. Ei kai mitään, mutta minulle silläkin on jotain väliä sentään. Kiitos ja hei. Terveisin P. 

Älä välitä. Täällä on ilkeä poistajahäirikkö. Me muut tykätään sun jutuista kyllä.

No jos joku tykkää niin mietin toisaalta, että miksi. Ei minun elämästäni tietenkään mitään erikoista tänne saa kirjoitettua. Aina samaa asiaa ja tylsää menoa. Tämä näin oikeasti sanottuna. Näin en minä oikeastaan odota yhtään mitään sen osalta. Myönnän tämän asian. Silti jos joku ei pidä niin jättäisi edes tänne. Minä en ole muiden viestejä poistanut. Mutta nyt pois täältä. Muita asioita. 

Vierailija
11709/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, alustavasti sovitulle siunauspäivälle lokakuun 10. ei sitten olekaan muistotilaisuuspaikkaa vapaana, 16. lokakuuta olisi molemmat. Sukulaiset ja tuttavatkin jo kyselee että milloin hautajaiset on, pakko vastata että en tiedä, ehkä lokakuussa. Alunperin luulin että kuljetusten järjestäminen olisi vaikeinta mutta se onkin ilmeisesti helpointa. Arkun suhteen on hyvä yhteisymmärrys, ruskea puuarkku.

Vähän ankea sateisen pilvinen päivä, voi hyvin uskoa että huomenna alkaa syyskuu. Tavallaan kyllä nautin sateestakin kunhan on hyvät saappaat ja sateenvarjo.

Hoidatteko asiaa itse vai hautaustoimisto? Me jätettiin kaikki hautaustoimistolle ja ainakin tällä hautaustoimistolla näyttää olevan vaikka minkälaisia yhteyksiä. Siis soittavat suoraan niille papeillekin, jotka mahdollisesti voisivat tulla siunaamaan. Ja tosiaan kuljetukset tuntuu olevan tällekin hautaustoimistolle ihan helppoa, vaikka niitä ajomatkoja nyt tuleekin ainakin kolme.  Tämä meidän valitsema hautaustoimisto on perheyritys, joten sieltä kyllä sitten löytyy palvelualttiutta. 

Itse ollaan oltu yhteydessä seurakuntaan, mitään tiettyä hautaustoimistoa ei olla oikeastaan vielä valittu. Ilmeisesti nyt vaan on ruuhkaa, ihmiset kun ei kuole tasaisesti sen mukaan miten seurakunnilla on siunausaikoja, siunauspaikkoja ja pappeja saatavilla.

Tuossa on kyllä aika paljon tekemistä, kun itse koittaa hoitaa kaiken. Ja varsinkin, jos ei ole kaikkia niitä yhteyksiä, mitä hautaustoimistoilla on. Me jätettiin hautaustoimistolle koko homma. Siis kirkon varaamiset, papin järjestämiset, muistotilaisuuspaikan varaamiset, catering yritysten varaamiset jne. Meillä siunaustilaisuus on erikseen ja sitten hautaanlasku seuraavana päivänä, niin hautaustoimisto hoitaa ihan kaiken. Me vaan valitaan arkku, kukkalaitteet ja sapuskat, mitä halutaan muistotilaisuuksiin. 

Ei tässä oikeastaan niin kummempaa tekemistä ole ollut, hankaluus on ollut vaan siinä että seurakunnan kalenterissa ei ole vapaita aikoja ennen sitä lokakuuta.

Vierailija
11710/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikeastaan suostu siihen, että joku täällä arpoo mikä viesti saa jäädä ja mikä ei. Siinä on kuin joku pelle joka hyppii muiden tahtiin. Parempi poistua sitten.

Samaa olen miettinyt, en ainakaan pitempiä viestejä viitsi enää kirjoitella, ei kai moni muukaan. Onneksi on muitakin kivoja ketjuja, joissa poistohäirikkö ei asu. Tää olis muuten kiva ketju.

Minä olen jo niin tottunut poistoihin entisissä ketjuissa, etten paljon välitä. Sattumalta huomasin.

Vierailija
11711/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vahvistaako vastoinkäymiset niin kyllä. Olen huomannut omassa elämässäni, menetin vanhempani kun olin lapsi ja siksi on joutunut tottumaan menetyksiin ja ajatukseen ettei ole vanhempia tukena. Huomaan senkin etteivät kaikki edes osaa arvostaa tai olla kiitollisia siitä että ovat saaneet elää aikuisiksi omien vanhempiensa kanssa. Joskus se ärsyttääkin kun eivät tajua miten helpommalla ovat päässeet verrattuna minuun. Uskon vastoinkäymisistä olevan aina jotain opittavaa, kenenkään perhe ei varmaan ole täydellinen mutta voi silti opetella tuntemaan kiitollisuutta vanhemmistaan.

Vierailija
11712/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa lusikkani soppaan minäkin. Jos lainaa jonkun tekstiä, laulunsanoja tai runoa, on alkuperäinen kirjoittaja mainittava. Lähdeviittaus on oltava, muuten se on kirjallinen varkaus. Näin ja oikein toimi taivasvitsin kertoja. Hyvä. Mutta tosi usein on laulunsanoja, joihin ei ole merkitty alkuperäistä tekijää. Se on varkautta. T. nipottaja, joka saa niukan elantonsa kirjoittamalla

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä oikeastaan niin kummempaa tekemistä ole ollut, hankaluus on ollut vaan siinä että seurakunnan kalenterissa ei ole vapaita aikoja ennen sitä lokakuuta.

Tarkoitinkin lähinnä sitä, että jos haluaisi siunaustilaisuuden ennen lokakuuta. Jos kelpaa se, mihin vainajan oma seurakunta kykenee, niin sittenhän asia on ihan ok. Mä en tiedä, kuinka pitkälle isän siunaustilaisuus olisi mennyt, jos oltaisiin yritetty saada sitä vain isän omasta seurakunnasta. Siis sekä tilat että pappi.

Vierailija
11714/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitanpa lusikkani soppaan minäkin. Jos lainaa jonkun tekstiä, laulunsanoja tai runoa, on alkuperäinen kirjoittaja mainittava. Lähdeviittaus on oltava, muuten se on kirjallinen varkaus. Näin ja oikein toimi taivasvitsin kertoja. Hyvä. Mutta tosi usein on laulunsanoja, joihin ei ole merkitty alkuperäistä tekijää. Se on varkautta. T. nipottaja, joka saa niukan elantonsa kirjoittamalla

Tämä ei ole totta. Lukuisilla alustoilla julkaistaan jatkuvasti laulunsanoja, runoja yms. Puolet suomalaisista istuisi vankiloissa, jos suurikin rikos olisi. Postikorteissa, lehtijutuissa näitä sumeilematta lainataan.

Sanoinko vankila? En. Se on toisen työn varastamista. Myös moraalisesti väärin. Aina ei tekijää tiedetä, silloin kerrotaan esim.  kansanlaulu tai tekijä tuntematon. 

Vierailija
11715/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä noi Katamandun tulvat joissa ihmiset hukkuu.

Vierailija
11716/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta vahvistaako vastoinkäymiset niin kyllä. Olen huomannut omassa elämässäni, menetin vanhempani kun olin lapsi ja siksi on joutunut tottumaan menetyksiin ja ajatukseen ettei ole vanhempia tukena. Huomaan senkin etteivät kaikki edes osaa arvostaa tai olla kiitollisia siitä että ovat saaneet elää aikuisiksi omien vanhempiensa kanssa. Joskus se ärsyttääkin kun eivät tajua miten helpommalla ovat päässeet verrattuna minuun. Uskon vastoinkäymisistä olevan aina jotain opittavaa, kenenkään perhe ei varmaan ole täydellinen mutta voi silti opetella tuntemaan kiitollisuutta vanhemmistaan.

Vastoinkäymisten vertailu on varmaan ihan turhaa. Heidän elämänsä ei ole samanlainen kuin sinun, kukaan ei voi tietää että mitä toisten perheissä on tapahtunut.

Vierailija
11717/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin ajelimme pohjoisesta. Melkein koko matkan satoi vettä, onneksi ei mitään rankkasadetta kuitenkaan. Muutamia joutsenia ja kurkia näkyi pelloilla.

Kyllä meille sattui hienot ilmat siellä, aurinkoista ja lämmintä. Ei hyttysetkään kiusanneet.

Huomenna ollaan jo syyskuussa! Kesä on ohi.

Täällä on nyt jollakulla vissiin nälkäkiukku tai univaje päällä viesteistä päätellen.

Jospa aamulla olisit sinäkin sovinnollisella tuulella!

Hyvää yötä.

Vierailija
11718/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiin ajelimme pohjoisesta. Melkein koko matkan satoi vettä, onneksi ei mitään rankkasadetta kuitenkaan. Muutamia joutsenia ja kurkia näkyi pelloilla.

Kyllä meille sattui hienot ilmat siellä, aurinkoista ja lämmintä. Ei hyttysetkään kiusanneet.

Huomenna ollaan jo syyskuussa! Kesä on ohi.

Täällä on nyt jollakulla vissiin nälkäkiukku tai univaje päällä viesteistä päätellen.

Jospa aamulla olisit sinäkin sovinnollisella tuulella!

Hyvää yötä.

Hyvää yötä

Vierailija
11719/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastoinkäymisten vertailu on varmaan ihan turhaa. Heidän elämänsä ei ole samanlainen kuin sinun, kukaan ei voi tietää että mitä toisten perheissä on tapahtunut.

Eikä kaikki kykene oppimaan edes omista virheistään. Se vaatii älyä.

Vierailija
11720/11946 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina tarvitse olla kiitollinen vaikka vanhemmat olisi tehneet mitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi