Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (10748)
Vierailija kirjoitti:
Sisustuksesta. Itse aina tykkäisin, että tämäkin kämppä olisi sellainen, että se ns näyttäisi minulta. Nyt sisustus on vaan kaikenlaisten huonekalujen ja tavaroiden yhdistelmä. Ei paljon voi värejä tms miettiä vaan huonekalutkin kotoa aikoinaan tulleet ja kirppikseltä.
Minulla on kaksi sohvaa. Toinen tunmanvihreä pieni nahkasohva. Kirppikseltä ostettu aikoinaan ja varmaan melko vanha. Pidän siitä silti. Toinen iso sohva kotoa tänne ison kämppämme myynnin jälkeen pelastettu. Ei ollut muuta paikkaa joten otin tänne, koska melko hieno mokkasohva. Sitten vielä nojatuolit myös tänne, kun muuta, paikkaa ei ollut. No, ovat jo tiellä ja painavat muutenkin. Siirtelen niitä. Näin istumaan mahtuisi niille kaikille mahtuisi ainakin 10 ihmistä. Se on huvittavaa, kun kuka pitää tuollaista määrää "paikkoja", kun täällä käy vaan vanhempani. Itsellä lähinnä se ajatus, että kun monet huonekaluista pistettiin muutossa pois (esim hieno ruokailuryhmä) niin piti minun sentään jotain huonekaluja pelastaa.
Matto on pappani isän veljen tuoma maailman meriltä. Olin jo heittämässä pois ja oli jossain varastossa vuosia. Ihme kyllä hiiret eivät syöneet sitä. Sitten säästin sen kuitenkin Isäni kantoi sen ulos, että sain pestä sen ja takaisin sisälle. Painaa tosi paljon ja peittää olohuoneen melkein kokonaan.
Muuten ruokapöytä pysyy juuri pystyssä. On lapsuudestani asti ollut pieni pirttipyötä. Tuolit siihen kirppikseltä eri paria. Matot paria lukuun ottamatta mitä sattuu. Ihan eri kuosit. Verhot samoin. Lipastot ja kaappi lapsuuden kodista. Olleet meillä alusta asti. Ihan eri paria nekin ja pysyvät juuri pystyssä. Muuten täällä ei olekaan paljon mitään huonekaluja. Muuta tavaraa sitten liikaakin. Niin pienet tilat. Vaatteille ei ole oikein mitään paikkaa. Tuo minikokoinen vaatehuone on paremmille vaatteille ja näillä muille ei ole oikein mitään paikkaa. Näin se varmaan pahin ongelma ja seinät täällä sellaiset, ettei oikein tauluja yms koristeita voi oikein laittaa. Näin niillekään ei ole paikkaa ja eräskin kolmiosainen taulu odottaa laittamista. Katsotaan.
No, kuitenkin kämppäni on senverran kaamea, että joskus mietin että ettei tänne tule ihmisiä. Mietin jo valmiiksi, että jos tulisi niin mitä sitten tekisin. En minä tavallaan häpeä, mutta ymmärrän sen että jos olisi rahaa ja eri tilanne niin tekisin muutoksia ja hommaisin tänne esim kaappeja lisää. Jos mahtuisi. En tavallaan ole tyhmä näissä asioissa ja tiedän mitä muuttaisin, mutta samalla tilanne ei anna myöden ja toisaalta en välitä paljon etenkään kun täällä ei käy juuri kukaan. Käytettynä ostaisin varmaan kaiken melkein.
Tervehdys vihreältä sohvalta vihreälle sohvalle;)
Kerroksellinen sisustus! Ihanalta kuulostaa, pitäisin!
Oletko "kiristänyt" pirtinpöytäsi kiilat, huojuminen voi johtua kiilojen löystymisestä. Yställisyydellä vinkkinä...
Muistan menneiltä ajoilta "vaatemainoksen", missä oli eräänlainen sekametelisoppa ruutua, raitaa, hipsua ja hapsua. Sehän ei ollut vaatemainos lainkaan, mutta sellaisesta erilaisten kuosien ja materiaalien yhdistämisestä tuli muotia muistaakseni -90-luvulla? Entinen työkaveri osasi tiedostamattaan yhdistellä väreja ja kuoseja ihanaksi kokonaisuudeksi, itse jos yrittäisin kokonaisuudesta tulisi kaaos, kun miettisin liian kriittisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon 5kk jouluun viestiin vastauksena, kerron vähän nolostellen, että olen niitä, jotka alennusmyynneistä pitkin kesää ja oikeastaan vuottakin, jo ostelen joululahjoja, lähinnä hyvälaatuisia leluja alennuksella, legoja yms lastenlapsille ja joulunalla hyvissä ajoin jo kaikki ostettuna. Mutta eipä mittään, isohkon summan näin kyllä aina säästän ja hermojani myös, ei tarvitse jouluruuhkissa tuskailla...
Ei syytä nolostella, noin minäkin tein kun oli vielä tapana muita lahjoa. Ensimmäiset lahjat jo joulun ja uuden vuoden välipäivien alennusmyynneistä ;) Ja kun kuunteli herkällä korvalla toiveita pitkin vuotta, oli helppoa ottaa toive "korvan takaa", kun oli niiden tavaroiden aika olla alessa.
Kerran sain lahjaidean vähän myöhässä, juuri joulun alla. Tyttärelle sieniveitsi ja sienikirja. Kirja löytyi viimein kirjakaupan varaston perukoilta eikä sieniveistäkään ollut helppo löytää sesongin päätyttyä, pitkään sain etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Joku joskus täällä ihmetteli etteikö vuokranantaja välitä tästä kämpästään tms. Tämä siis, kun rännit roikkui yms. Voin kertoa sen, että tämä oli vanhempien ihmisten koti pitkään. He eivät pysyneet tekemään itse tänne mitään ja ehkä varatkin loppuivat. Näin täällä sisätilat silti osin huonossa kunnossa. Toinen pyörätuolissa sillä täällä kuljettu ja näin lattiat sen näköiset, että lakkaukset pois lähteneet. Sama juttu kaikkien asioiden kanssa.
Heidän jälkipolvensa vuokraa, mutta asuvat tosi kaukana ja heillä tämä kämppä oli vaan rasite. Näin täällä myyntikin takkuaa niin vuokralle pistivät ja muuten tämä varmaan autioituisikin tänne. Ei ole niin vanha kämppä, mutta silti kunto on mikä on. Kämpän tarina siis tämä. Enempää en kirjoita.
Ei sun tarvitsekaan enempää kirjoittaa, mutta toivon, että mietit hetken mun nyt kirjoittamaani. Jos talon tilanne on tuo ja sen omistaja päästää sen romahtamaan ja sitä ennen homehtumaan, niin oletko ajatellut, kuinka pitkään itse haluat siinä asua? Ja ei, älä vastaa mun kysymykseeni, jos et halua, mutta mieti. Samoin kuin seuraavien kysymysteni kohdallakin. Varmasti tiedät, että on asukkaalle terveysriski, jos asunnossa on hometta. Se home voi pilata myös kaikki sun huonekalusi ja muun omaisuutesi. Mitä, jos putket jäätyy tai kattoon tulee reikä ja vettä alkaa valua sisälle. En laita kysymysmerkkejä, koska ei sun tarvitse vastata mulle. Olet monesti kertonut ostelleesi sinne ruusupensaita, omenapuita yms, mutta kuinka pitkäksi aikaa. Laitat vähiä rahojasi pihaan, joka ei edes ole sun. Ymmärtäisin, jos vuokranantajasi huolehtisi talosta ja siten toivoisi sun asuvan siinä vielä vuosikymmenen tai parikin. Minä en ole sinä, mutta minä laittaisin ne rahat huonekalujesi tuunaamiseen. NE on kuitenkin sun omaisuutta eikä vuokranantajan omaisuutta.
Samaapa olen mielessäni ihmetellyt Lammas.
Outoa ettei mökin/ talon omistajat pidä huolta ettei talo noin rapistuisi!
No se siitä.
Meillä oli edellisessä talossamme sadevesitynnyrin päällä juuri sellainen tiheäsilmäinen verkko jossa oli helmoissa paino pitämässä sitä aloillaan. Ehkä semmoisen saisi itsekin askarreltua jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Samaapa olen mielessäni ihmetellyt Lammas.
Outoa ettei mökin/ talon omistajat pidä huolta ettei talo noin rapistuisi!
No se siitä.
Meillä oli edellisessä talossamme sadevesitynnyrin päällä juuri sellainen tiheäsilmäinen verkko jossa oli helmoissa paino pitämässä sitä aloillaan. Ehkä semmoisen saisi itsekin askarreltua jotenkin.
Niinpä. Mä asun 56 asunnon rivitaloyhtiössä enkä mäkään aina ole riemusta kiljunut, kun taloyhtiössä on tehty isojakin remontteja. Tai no oikeastaan se yksi mulle tosi ahdistava remppa oli samaan aikana, kun mun koirani vietti elämänsä viimeisiä elinpäiviä. Toisaalta ne remppamiehet oli niin ihania mun koiraani kohtaan, että remppamiesten ansiosta koirani viimeinen viikko oli sille aika mukava. Remppamiehille maksetaan siitä, että ne tekee sen rempan. Mutta kun remppamiehet huomioi töitään tehdessään vanhan koirankin, niin...ei mulla ole edes sanoja siihen,
En ikinä muuttaisi vuokralle asuntoon, jossa vuokranantaja antaa asuntonsa ränsistyä. Tai ehkä siinä tapauksessa, jos vuokra olisi alle 10 €/kk. En juuri nyt jaksa perehtyä lakiin vuokranantajan velvollisuuksista, mutta voin perehtyä ensi viikolla.
Tilasin vkl ruuat kotiin pitseriasta 20e, kebab aurajuustoperunoilla ja julia pitsa. En tee muuta kun katson tv ja olen netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisustuksesta. Itse aina tykkäisin, että tämäkin kämppä olisi sellainen, että se ns näyttäisi minulta. Nyt sisustus on vaan kaikenlaisten huonekalujen ja tavaroiden yhdistelmä. Ei paljon voi värejä tms miettiä vaan huonekalutkin kotoa aikoinaan tulleet ja kirppikseltä.
Minulla on kaksi sohvaa. Toinen tunmanvihreä pieni nahkasohva. Kirppikseltä ostettu aikoinaan ja varmaan melko vanha. Pidän siitä silti. Toinen iso sohva kotoa tänne ison kämppämme myynnin jälkeen pelastettu. Ei ollut muuta paikkaa joten otin tänne, koska melko hieno mokkasohva. Sitten vielä nojatuolit myös tänne, kun muuta, paikkaa ei ollut. No, ovat jo tiellä ja painavat muutenkin. Siirtelen niitä. Näin istumaan mahtuisi niille kaikille mahtuisi ainakin 10 ihmistä. Se on huvittavaa, kun kuka pitää tuollaista määrää "paikkoja", kun täällä käy vaan vanhempani. Itsellä lähinnä se ajatus, että kun monet huonekaluista pistettiin muutossa pois (esim hieno ruokailuryhmä) niin piti minun sentään jotain huonekaluja pelastaa.
Matto on pappani isän veljen tuoma maailman meriltä. Olin jo heittämässä pois ja oli jossain varastossa vuosia. Ihme kyllä hiiret eivät syöneet sitä. Sitten säästin sen kuitenkin Isäni kantoi sen ulos, että sain pestä sen ja takaisin sisälle. Painaa tosi paljon ja peittää olohuoneen melkein kokonaan.
Muuten ruokapöytä pysyy juuri pystyssä. On lapsuudestani asti ollut pieni pirttipyötä. Tuolit siihen kirppikseltä eri paria. Matot paria lukuun ottamatta mitä sattuu. Ihan eri kuosit. Verhot samoin. Lipastot ja kaappi lapsuuden kodista. Olleet meillä alusta asti. Ihan eri paria nekin ja pysyvät juuri pystyssä. Muuten täällä ei olekaan paljon mitään huonekaluja. Muuta tavaraa sitten liikaakin. Niin pienet tilat. Vaatteille ei ole oikein mitään paikkaa. Tuo minikokoinen vaatehuone on paremmille vaatteille ja näillä muille ei ole oikein mitään paikkaa. Näin se varmaan pahin ongelma ja seinät täällä sellaiset, ettei oikein tauluja yms koristeita voi oikein laittaa. Näin niillekään ei ole paikkaa ja eräskin kolmiosainen taulu odottaa laittamista. Katsotaan.
No, kuitenkin kämppäni on senverran kaamea, että joskus mietin että ettei tänne tule ihmisiä. Mietin jo valmiiksi, että jos tulisi niin mitä sitten tekisin. En minä tavallaan häpeä, mutta ymmärrän sen että jos olisi rahaa ja eri tilanne niin tekisin muutoksia ja hommaisin tänne esim kaappeja lisää. Jos mahtuisi. En tavallaan ole tyhmä näissä asioissa ja tiedän mitä muuttaisin, mutta samalla tilanne ei anna myöden ja toisaalta en välitä paljon etenkään kun täällä ei käy juuri kukaan. Käytettynä ostaisin varmaan kaiken melkein.
Oletko "kiristänyt" pirtinpöytäsi kiilat, huojuminen voi johtua kiilojen löystymisestä. Yställisyydellä vinkkinä...
Muistan menneiltä ajoilta "vaatemainoksen", missä oli eräänlainen sekametelisoppa ruutua, raitaa, hipsua ja hapsua. Sehän ei ollut vaatemainos lainkaan, mutta sellaisesta erilaisten kuosien ja materiaalien yhdistämisestä tuli muotia muistaakseni -90-luvulla? Entinen työkaveri osasi tiedostamattaan yhdistellä väreja ja kuoseja ihanaksi kokonaisuudeksi, itse jos yrittäisin kokonaisuudesta tulisi kaaos, kun miettisin liian kriittisesti.
Terveiset vihreälle... tänään on ollut yksi elämäni onnellisimmasta päivistä. Tiskit odottaa...
Vierailija kirjoitti:
Tilasin vkl ruuat kotiin pitseriasta 20e, kebab aurajuustoperunoilla ja julia pitsa. En tee muuta kun katson tv ja olen netissä.
Hyvä suunnitelma.
Ihanan lämmintä taas vaihteeksi. Ehdin leikata osan nurmikkoa ja odotellaan tyttären perheen tuloa käymään.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan lämmintä taas vaihteeksi. Ehdin leikata osan nurmikkoa ja odotellaan tyttären perheen tuloa käymään.
Odotan meidän lapsen perhettä myös käymään, kovasti on ikävä heitä.
Kiinteistöistä en tiedä, mutta Huoneenvuokralaki säätelee ainakin huoneistojen vuokrausta. Lisäksi vuokrasopimuksessa voi olla lisäehtoja. Asuinhuoneisto vuokrataan siinä kunnossa kuin se vuokraushetkellä on. Vuokranantaja on vastuussa siitä, että huoneisto on asumiskuntoinen. Vuokranantaja ei ole velvollinen nostamaan sen tasoa hankinnoilla tai korjauksilla, mutta on velvollinen ylläpitämään tuon kunnon, joka on vuokraushetkellä ollut. Vuokralainen on velvollinen ilmoittamaan asunnon virheistä/rikkoontumisista.
Maalaisjärjellä ajatellen jos huonokuntoinen kiinteistö sijaitsee syrjässä muuttotappioalueella, ja perikunta vuokraa sitä kulujen (kiinteistövero, sähkö, tiemaksut) kattamiseksi, heillä tuskin on motivaatiota lähteä rahoittamaan remontteja, jos kaupaksi meno on epävarmaa. Usein tällaiset kiinteistöt vuokrataan sillä sopimuksella, että vuokralainen itse vastaa pienistä korjauksista. Tavoitteena voi olla, että vuokralainen kiintyy kiinteistöön ja tehtyään remontteja on valmis ostamaan sen jollain hintaa. Näin omistaja pääsisi siitä eroon.
Aina voi olla yhteydessä vuokranantajaan, jos kiinteistöön on tullut vikoja, jotka voivat aiheuttaa pysyvää vahinkoa ja johtaa sen arvon laskemiseen. Samalla voi kuulostella, miten vuokranantaja suhtautuu mahdollisiin remontteihin. Hän joutuu tasapainoilemaan sen välillä, ettei kiinteistö menetä arvoaan tai ettei hän joudu tekemään suuria satsauksia kiinteistöön, joka kuitenkaan ei mene kaupaksi. Kunto toki vaikuttaa myös vuokrattavuuteen. Jos taas tehdään mittavia remontteja, se voi oikeuttaa vuokrankorotukseen. Asuinkuntoisuus on kuitenkin tärkeä kriteeri.
Nämä on vaan ajatuksia. Mulla ei ole kokemusta asiasta. Jokainen pättää tietenkin itse, miten haluaa menetellä. Aihe vaan on kiinnostava. Jäädään odottamaan Lampaan tietoja.
Muuttotappiokunnat on täynnä hylkytaloja. Kangasniemellä oli vastikään vanhojen asumattomien talojen messut, jossa niitä esiteltiin. Jotkut menivät kaupaksi ja saivat uudet asukkaat.
Lammas, kotiutuiko isäsi?
Jouduit vissiin olemaan vastaanottamassa?
Kylläpä eilen tekemäni kaalilaatikko on hyvää!
Kerrankin onnistui kun paistoin kaalisilpun ensin ja annoin kauan muhia uunissa.
Pyöräilimme kirjastoon hakemaan pari varauksesta tullutta kirjaa. Oli tosi synkeitä pilviä joten äkkiä kotiin. Vähän ajan päästä tuli ilmoitus minulle tulleesta kirjasta.
Lähettiin sitten autolla hakemaan ja samalla jätskiostoksille kylmälaukku täynnä kylmäkalleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset vihreälle... tänään on ollut yksi elämäni onnellisimmasta päivistä. Tiskit odottaa...
Viisi lusikkaa ;) Minä laiskimus käytän kertakäyttölautasia!
Annas kun arvaan: oisitko mummoutunut? Se ainakin on onnellinen hetki!
En jaksanut kelata, mikä viesti se oli, mutta kommentti vuokra-asunnon istutuksiin. Itse asiassa, kun asunnon myy, sinne istutukset silloinkin jää. On niistä kuitenkin saanut kerätä satoa ja nauttia sen ajan, kun on asunut.
Samoin, kun ostaa uuden asunnon, silloin perii vastaavasti jonkun muun istutukset. Vaikka isot omenapuut. Viehättää ajatus, että jättää jälkeensä jotain, josta joku muu voi nauttia ja jatkaa hoitoa. Tavallaan on linkki jossain ketjussa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku joskus täällä ihmetteli etteikö vuokranantaja välitä tästä kämpästään tms. Tämä siis, kun rännit roikkui yms. Voin kertoa sen, että tämä oli vanhempien ihmisten koti pitkään. He eivät pysyneet tekemään itse tänne mitään ja ehkä varatkin loppuivat. Näin täällä sisätilat silti osin huonossa kunnossa. Toinen pyörätuolissa sillä täällä kuljettu ja näin lattiat sen näköiset, että lakkaukset pois lähteneet. Sama juttu kaikkien asioiden kanssa.
Heidän jälkipolvensa vuokraa, mutta asuvat tosi kaukana ja heillä tämä kämppä oli vaan rasite. Näin täällä myyntikin takkuaa niin vuokralle pistivät ja muuten tämä varmaan autioituisikin tänne. Ei ole niin vanha kämppä, mutta silti kunto on mikä on. Kämpän tarina siis tämä. Enempää en kirjoita.
Ei sun tarvitsekaan enempää kirjoittaa, mutta toivon, että mietit hetken mun nyt kirjoittamaani. Jos talon tilanne on tuo ja sen omistaja päästää sen romahtamaan ja sitä ennen homehtumaan, niin oletko ajatellut, kuinka pitkään itse haluat siinä asua? Ja ei, älä vastaa mun kysymykseeni, jos et halua, mutta mieti. Samoin kuin seuraavien kysymysteni kohdallakin. Varmasti tiedät, että on asukkaalle terveysriski, jos asunnossa on hometta. Se home voi pilata myös kaikki sun huonekalusi ja muun omaisuutesi. Mitä, jos putket jäätyy tai kattoon tulee reikä ja vettä alkaa valua sisälle. En laita kysymysmerkkejä, koska ei sun tarvitse vastata mulle. Olet monesti kertonut ostelleesi sinne ruusupensaita, omenapuita yms, mutta kuinka pitkäksi aikaa. Laitat vähiä rahojasi pihaan, joka ei edes ole sun. Ymmärtäisin, jos vuokranantajasi huolehtisi talosta ja siten toivoisi sun asuvan siinä vielä vuosikymmenen tai parikin. Minä en ole sinä, mutta minä laittaisin ne rahat huonekalujesi tuunaamiseen. NE on kuitenkin sun omaisuutta eikä vuokranantajan omaisuutta.
Ei tämä kämppä nyt kuitenkaan ulkoisesti ole kovin huonossa kunnossa. Lähinnä sisätilat, mutta kuitenkin terve talo tämä on. Voin sen todeta ja kattokin on kunnossa. Edellinen kämppä toki oli parempi, mutta en sitten enää asunut siinä tietystä syistä johtuen.
Sitä ennen taas asuin täällä myös vanhemmassa talossa. Se taas oli sisältä hyvä ja ulkoa huonompi. Katto olisi voinut pettää jos siinä olisi pitkään asunut. No, muiden syiden vuoksi sitten lähdin siitäkin. Ei meidän omakaan kämppä aikoinaan ollut mikään luksus. Isäni teki sinne mitä pystyi ja mihin rahat riitti. Silti sekin on edelleen pystyssä ja se ostettiin vuosia sitten eräiden toimesta. Ei hometta.
Näin siinä mielessä ei ole hätää tämän asian kanssa. Sisätilat nyt silmille ikävät täällä, mutta kylppärikin ja sauna hyvässä kunnossa. Olen siinä mielessä tottunut asumaan tälläisissä ja suoraan sanoen isäni ei antaisi minun asua homekämpässä. Seurailee kaikkea.
Toki tässä pitää muistaa kohtuus. Vuokranantaja panostaa siihen mihin tahtoo ja se on minulle ok. Putket ei ole jäätyneet yhdessäkään kämpässä missä olen asunut. Ehkä tuuria, mutta samalla siihenkin auttaa ihan se asuminen ja se ettei ole tyhjillään. Jätekaivo jäätyi kerran toisaalla, mutta siihen sain apua.
Samalla oikeastaan tässä ei siis sellaista hätää ole. Nämä kämpät sopivat minulle ja samalla luksusta ei tällä budjetilla voi odottaa. Edellinen paikka oli parempi, mutta en oikein selvinnyt enää siinä. Siihen kuului sähkö ja vesi vuokraan, mutta kuitenkin vaikeaa jo oli. Näin vaihto muualle.
Pihaa haluan laittaa lähinnä itseni takia. Jokainen tekee niitä juttuja mistä pitää. Ehkä näin oli järkeä sitten tai ei. Huonekaluni taas ovat osiltaan melkein mennyttä jos niin voi sanoa. Osa taas ihan ok ja minä en välitä kovin paljon tästä asiasta. Minulla on ehkä tapana kirjoittaa siten, että joku miettii kaiken olevan pilalla täällä. Lähinnä siis pitäisi ehkä minunkin tarkemmin kirjoittaa, että talo kyllä pystyssä pysyy täällä ja pidän tästä paikasta paljon. Samoin jokainen ymmärtää näiden talojen tason mitä nämä ovat. En odota mitään luksusta näiltä osin. Jos haluan asua omassa rauhassa maalla niin asun sitten kämpässä missä voin asua ja hyväksyn sen.
Oikeastaan ostaisin tämän kämpän jos voisin. Pistäisin rahani tähän, koska tämä on kuitenkin hyvä talo kaikesta huolimatta. Asumisestani täällä en voi sanoa mitään. Kuinka kauan olen. Sen näkee sitten. Joku saa valita parempaa jos pystyy. Minä olen kiitollinen tästä kämpästä joka päivä ja tästä alueesta missä asun. Oli hyvä alue täällä ollessa kuitenkin. Olisi voinut olla paljon huonompikin monin tavoin.
Miten voikin tulla niin hyvä olo itsellekin, kun kuulee ja näkee toisilla menevän hyvin. Onnellinen olotila, kun huomaa toisten olevan onnellisia.
"En ikinä muuttaisi vuokralle asuntoon, jossa vuokranantaja antaa asuntonsa ränsistyä. Tai ehkä siinä tapauksessa, jos vuokra olisi alle 10 €/kk. En juuri nyt jaksa perehtyä lakiin vuokranantajan velvollisuuksista, mutta voin perehtyä ensi viikolla."
Tähän totean vielä, että ihminen ei voi aina valita kaikkea. Jos minä haluan asua okt:ssa vuokralla ja tällä budjetilla niin etsin sellaisen mihin varani riittää ja se on sitten tätä tasoa ja minä hyväksyn sen. En voi vaatia tänne talon maalausta tai lattioiden laittoa tms. Olen nähnyt tämän ja hyväksynyt tämän kaiken. Ja iloitsen joka päivä, ettei minun tarvitse asua täällä esim rivarissa ja maksaa jopa enemmän vuokraa ns turhasta. Saan asua omassa olossa täällä rauhassa ja jos kämppä pysyy pystyssä niin minua ei haittaa mikään. Ulkoisesti katson kaiken olevan ok. Sisältä ei, mutta mitään vakavia juttuja ei ole. Näin mitä murehtia tästä toisaalta. Anteeksi viestini, mutta vaikka en vuokraa mainitse niin joku voi miettiä minkä tasoisessa kämpässä pystyn "rahallisesti" asumaan. Miettikää sitä ensin. Vinkkinä se ei ole esim huvila minkä vuokra on 1000 euroa kuussa. Jotain ihan muuta ja olen kiitollinen, että pääsin tähän kämppään. Tosi kiitollinen, että ottivat minut asumaan. Se paniikki joudunko esim kerrostaloon asumaan oli hirveä vuosia sitten. Melkein yöunet meni. En kirjoita enempää tästä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voikin tulla niin hyvä olo itsellekin, kun kuulee ja näkee toisilla menevän hyvin. Onnellinen olotila, kun huomaa toisten olevan onnellisia.
Ihana viesti. Minäkin osaan ilahtua toisten tyytyväisyydestä. Harmittaa, kun toiset helposti lyttää.
Onnellista iltaa ja viikonloppua, nautitaan elämästä.
Hyvää yötä sudenkorennot ja surviaisensääsket.
Vierailija kirjoitti:
Lammas, kotiutuiko isäsi?
Jouduit vissiin olemaan vastaanottamassa?
Kylläpä eilen tekemäni kaalilaatikko on hyvää!Kerrankin onnistui kun paistoin kaalisilpun ensin ja annoin kauan muhia uunissa.
Pyöräilimme kirjastoon hakemaan pari varauksesta tullutta kirjaa. Oli tosi synkeitä pilviä joten äkkiä kotiin. Vähän ajan päästä tuli ilmoitus minulle tulleesta kirjasta.
Lähettiin sitten autolla hakemaan ja samalla jätskiostoksille kylmälaukku täynnä kylmäkalleja.
Hauska kaalilaatikkotarina. Mekin grillattiin viikkojen ajan, sitten keksin ruoaksi jauhelihamakaronilaatikon. Oli maukasta myös. Vaihtelua. Puolukkasoseen kanssa namia.
Silloin, kun oli vielä "joululahjottavia", mä aloitin joululahjojen oston jo heti tammikuussa alennusmyynneistä.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/