Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (10311)
No niin ihmiset, rauhoitutaanpa taas!
Kunnon yöunet niin aamulla heräämme sovinnollisina ilman riitaa.
Hyvää yötä😴😴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellinen kysymys on: Miksi jotkut hyppii seinille ja yrittää rajoittaa keskustelua, jota julkisuudessa, työpaikoilla ja kodeissa käydään ihan normaalisti? Mikä tähän on perusteltu syy?
Koska on itse narsisti. Eikä ole vielä hyväksynyt sitä. Kieltäminen ja välttely on suojautumismekanismi.
Ja diagnoosi perustuu mihin? Törppö ääliö.
Tässä esimerkki. Haukut toista. Etkö muista vai etkö vaan edes itse tajua?
Isäni lähtee huomenna omasta tahdostaan. Aikansa kului melko hyvin ja itsekin avustin. Samalla kuitenkin isästäni on hyvät puolensa. En tarkoita aiemmilla viestilläni pahaa siinä mielessä. Ollaan vaan esim melko erilaiset ihmiset ja isäni perässä ei meinaa pysyä millään ja herää tosi aikaisin. Näin olen uuvuksissa nyt, kun isäni on viikon täällä huomenna ollut jo. Olisi halunnut tulla jo ensi viikolla uudestaan, mutta sain puhuttua myöhemmäksi tulon, että saan vähän hengähtää ja omia hommia pois. Pakko vähän vetää henkeä ja hänellä lomaa vielä paljon.
Vierailija kirjoitti:
No niin ihmiset, rauhoitutaanpa taas!
Kunnon yöunet niin aamulla heräämme sovinnollisina ilman riitaa.
Hyvää yötä😴😴
Aamu on iltaa viisaampi, toivon. Kaunis ja lämmin kesäpäivä, nautitaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heips, mua ärsyttää suunnattomasti nämä "tautiluokitukset" täällä, narsismikeskustelut ylipäänsä. Älkää hyvät ihmiset heitelkö noita kotikokkien diagnooseja. Täällä kerrotaan aina yhden henkilön näkökulma ja ihmiset tuovat tänne haluamansa kuvan itsestään.
Tämä on yksi syy, miksi en enää paljoa kirjoittele tässä ketjussa.
Täällä on keskusteltu kaikesta, mksi pitäisi rajata pois jotakin? Jos itse haluaa kertoa ADHDstään, miksi ei saisi? Hypi yli jollei kiinnosta. Et voi tietää kirjoittajien koulutusta tai ammattia. "Kotikokki" voi hyvinkin olla alan ammattilainen.
Täällä joku just kirjoitti, että omista asioista/oireista saa kirjoittaa. Nuo yleiset "diagnoosit" ei kiinnosta useimpia.
Narsismi on nykyään hyvin pinnalla ja kiinnostava aihe. Amerikan pressa on yksi syy keskustella siitä. Koskaan ei ole liikaa tietoa ihmisen käyttäytymisestä.
Tämä on tärkeä huomata. Ihmisten käytöstä selittää usein narsismi, joka ei ole vielä kaikille tuttu asia. Tietoa pitää levittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heips, mua ärsyttää suunnattomasti nämä "tautiluokitukset" täällä, narsismikeskustelut ylipäänsä. Älkää hyvät ihmiset heitelkö noita kotikokkien diagnooseja. Täällä kerrotaan aina yhden henkilön näkökulma ja ihmiset tuovat tänne haluamansa kuvan itsestään.
Täällä on keskusteltu kaikesta, mksi pitäisi rajata pois jotakin? Jos itse haluaa kertoa ADHDstään, miksi ei saisi? Hypi yli jollei kiinnosta. Et voi tietää kirjoittajien koulutusta tai ammattia. "Kotikokki" voi hyvinkin olla alan ammattilainen.
Olen lukenut psykologiaa viisi vuotta yliopistossa, tehnyt sairaalaharjoittelun neuropsykiatrisella osastolla ja pätevöitynyt vielä terapeutiksi. Yhteensä 7 vuotta ammattiopintoja. Olenko kotikokki?
Olet kotikokki, jos muutamien kirjoitusten takia täällä luot jotain diagnooseja palstalla. Ellet, olet ok, ymmärtääkseni.
Miksi ammattilainen kirjoittelee vauvapalstalla? Ihmettelen.
Miksi lapseton puutarhuri kirjoittelee Vauva-palstalla? Ihmettelen.
Vaikea on vastata outoon kysymykseesi, yritän silti (ohi aiheen, sivusta). Vauvapalsta on nykyään laajentunut laajasti Aihe vapaa palstaan. Siellä on laajat keskustelualueet eri aiheisiin. Ketjun otsikko kertoo aiheen, mistä keskustelu koostuu. Tai toivotaan koostuvan, törppöjä kertyy joka ketjuun.
Ihan niin kuin nimittelijöitäkin.
Härkitkö riitaa, taas? Miksi? Miksei voitais olla sovussa, en vaan voi ymmärtää.
Niin että itse haukut törpöksi ja nyt tämä toinen härkkii riitaa?
Mistä kirjoitat? Kuka muka haukkuu ketä törpöksi?
Tosi vaikea seurata keskustelua, kun kommentit poistuu. Ällöä.
Tässä tyypillistä narsistin kirjoitusta. Siirretään oma syyllisyys muiden kannettavaksi. Halveksivaa nimittelyä ja itsensä nostamista. Rumaa ja lapsellista kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut psykologiaa viisi vuotta yliopistossa, tehnyt sairaalaharjoittelun neuropsykiatrisella osastolla ja pätevöitynyt vielä terapeutiksi. Yhteensä 7 vuotta ammattiopintoja. Olenko kotikokki?
Olet kotikokki, jos muutamien kirjoitusten takia täällä luot jotain diagnooseja palstalla. Ellet, olet ok, ymmärtääkseni.
Miksi ammattilainen kirjoittelee vauvapalstalla? Ihmettelen.
Miksi lapseton puutarhuri kirjoittelee Vauva-palstalla? Ihmettelen.
Vaikea on vastata outoon kysymykseesi, yritän silti (ohi aiheen, sivusta). Vauvapalsta on nykyään laajentunut laajasti Aihe vapaa palstaan. Siellä on laajat keskustelualueet eri aiheisiin. Ketjun otsikko kertoo aiheen, mistä keskustelu koostuu. Tai toivotaan koostuvan, törppöjä kertyy joka ketjuun.
Ihan niin kuin nimittelijöitäkin.
Härkitkö riitaa, taas? Miksi? Miksei voitais olla sovussa, en vaan voi ymmärtää.
Niin että itse haukut törpöksi ja nyt tämä toinen härkkii riitaa?
Tässä tyypillistä narsistin kirjoitusta. Siirretään oma syyllisyys muiden kannettavaksi. Halveksivaa nimittelyä ja itsensä nostamista. Rumaa ja lapsellista kieltä.
👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku just kirjoitti, että omista asioista/oireista saa kirjoittaa. Nuo yleiset "diagnoosit" ei kiinnosta useimpia.
Narsismi on nykyään hyvin pinnalla ja kiinnostava aihe. Amerikan pressa on yksi syy keskustella siitä. Koskaan ei ole liikaa tietoa ihmisen käyttäytymisestä.
Tämä on tärkeä huomata. Ihmisten käytöstä selittää usein narsismi, joka ei ole vielä kaikille tuttu asia. Tietoa pitää levittää.
Varsinkin valtaan pyrkiviä ajaa usein narsismi ja usko omaan ylivoimaisuuteen. Politiikka ja johtajuus ovat tyypillisiä narsistien paikkoja. Ilman omaatuntoa ja katumusta on helppo tehdä muita sortavia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Odotan edelleen "8 vuotta opiskelleen" viestiä. Missä opiskelit ja harjoittelit? Olemmeko olleet yhtäaikaa luennoilla ja harjoittelussa. Feikkihahmosi paljastuu taas Doris. Jatkuva valehtelu ja itsensä nostaminen on narsistille ominaista.
Huomenta. Miten ihmeessä sinä jaksat jo aamusta alkaa noita samoja juttuja? Emme ole opiskelleet samaan aikaan. Mulla on niin pitkä työkokemus, että pitää oikein miettiä, että missäs olinkaan harjoittelussa, siitä on aikaa.
Aamukahvilla tässä. Jalkapallossa on nyt jännät ottelut ensi yönä, Norja - Englanti ja Argentiina -Sveitsi. Ihan mun suosikkijoukkueet. Nyt saa sitten valvoa, kun Argentiinan peli alkaa aamuneljän maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin valtaan pyrkiviä ajaa usein narsismi ja usko omaan ylivoimaisuuteen. Politiikka ja johtajuus ovat tyypillisiä narsistien paikkoja. Ilman omaatuntoa ja katumusta on helppo tehdä muita sortavia päätöksiä.
Mielenkiintoista. Ihmismieli on kiehtova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan edelleen "8 vuotta opiskelleen" viestiä. Missä opiskelit ja harjoittelit? Olemmeko olleet yhtäaikaa luennoilla ja harjoittelussa. Feikkihahmosi paljastuu taas Doris. Jatkuva valehtelu ja itsensä nostaminen on narsistille ominaista.
Huomenta. Miten ihmeessä sinä jaksat jo aamusta alkaa noita samoja juttuja? Emme ole opiskelleet samaan aikaan. Mulla on niin pitkä työkokemus, että pitää oikein miettiä, että missäs olinkaan harjoittelussa, siitä on aikaa.
Aamukahvilla tässä. Jalkapallossa on nyt jännät ottelut ensi yönä, Norja - Englanti ja Argentiina -Sveitsi. Ihan mun suosikkijoukkueet. Nyt saa sitten valvoa, kun Argentiinan peli alkaa aamuneljän maissa.
Valehtelit siis. Kerro jotain. Haluan osoittaa, että olet Doriksen feikkihahmo. Todista että et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelit siis. Kerro jotain. Haluan osoittaa, että olet Doriksen feikkihahmo. Todista että et ole.
Tottakai se on hahmo. Samaa d on tehnyt ennenkin. Oli muka äikänope, mutta ei opiskeluista ja tavoista tiennyt mitään. Valehtelee taas.
Kaikki huomaa.
Jenkeissä ison pomon tilannetta arvuutellaan julkisuudessa jatkuvasti. Näitä uutisia on netti väärällään. Lääkärintarkastuksessa annetut diagnoosit hän kiisti ja ilmoitti olevansa sen sijaan harvinaislaatuinen nero.
Valtaan hakeutuu tosiaan tietynlaiset ihmiset. Hellyyttävä on mielestäni naapurimaan kuningas, joka ei halunnut kuninkaaksi, vaan puutarhuriksi. Ehdotti rakastajattarelleen, että he muuttaisivat yhdessä trooppiselle saarelle ja eläisivät siellä kookospähkinöillä.
Huomenta, onkin niin lämmin aamu, että pitkästä aikaa kävin pikku partsillani aamukahvit juomassa, aamuaurinko porottikin siihen niin, että päivänvarjon jouduin aukaisemaan. Suunnittelin tälle päivälle ohjelmaa ja keksin että teenkin eväät mukaani ja lähden pyörällä läheiselle rannalle aikaa viettämään ja lueskelemaan. En ole varsinainen auringonpalvoja, enemmänkin varjoissa viihtyvä vesikahlaaja. Mitäpäs suunnitelmia teillä kesäpäivänne ratoksi?
Miettikää huviksenne, jos johonkin tapahtumaan osallistuisi joku, joka alkaisi arvostella ja nimitellä muita, vääntäisi vainoharhaisesti muitten puheista kolmannen asteen yhtälöitä ja alkaisi komennella muita lähtemään pois. Mitä tapahtuisi? Järjestysmiehet saattaisi ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää huviksenne, jos johonkin tapahtumaan osallistuisi joku, joka alkaisi arvostella ja nimitellä muita, vääntäisi vainoharhaisesti muitten puheista kolmannen asteen yhtälöitä ja alkaisi komennella muita lähtemään pois. Mitä tapahtuisi? Järjestysmiehet saattaisi ovelle.
Tai poistaisi toistuvasti toisten viestejä, estäisi mukavaa keskustelua?
Ikuinen porttikielto napsahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta, onkin niin lämmin aamu, että pitkästä aikaa kävin pikku partsillani aamukahvit juomassa, aamuaurinko porottikin siihen niin, että päivänvarjon jouduin aukaisemaan. Suunnittelin tälle päivälle ohjelmaa ja keksin että teenkin eväät mukaani ja lähden pyörällä läheiselle rannalle aikaa viettämään ja lueskelemaan. En ole varsinainen auringonpalvoja, enemmänkin varjoissa viihtyvä vesikahlaaja. Mitäpäs suunnitelmia teillä kesäpäivänne ratoksi?
Ulkona olen varmaan koko päivän. Varjossa enimmäkseen. Kirja seurana.
Riitti tämä ketju tällä erää, en kaipaa saman jankutusta, vaan mukavaa keskustelua.
Ei ole mitään erityisiä suunnitelmia tälle päivälle, mutta sulatin pakastimen aamulla. Puhdistin mieheni aamulla poimimat lakat. Pieni satsi lakkahilloa on porisemassa. On sitten mitä antaa lahjaksi lakkasuolle pääsemättömille ja itsekin voimme herkutella leipäjuuston kanssa.
Mieheni lähti etsimään mustikoita, ne sitten putsaan.