Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

 

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (9768)

Vierailija
9761/9768 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen joku yritti aloittaa keskistelua akuutista aiheesta, mutta dee poisti sen. Pysyisikö nyt ?

Ikäihmisten seksuaalisuus.

Ystäväpariskunta suree jo nyt, että hoivakodissa he eivät voi harrastaa seksiä keskenään enää. Ovat muuten viriilejä ja hyväkuntoisia, mutta toisella on otsalohkodementia ja toinen liikkuu huonosti. Harrastavat edelleen seksiä viikoittain. Mutta miten dementikolta kysytään suostumus, kuinka jne. Ovat olleet yli 60 vuotta naimisissa. 

Miten hoivakodeissa tämä on huomioitu? Tietääkö kukaan? 

Vanhusväki lisäänyy ja ovat tottuneet erilaisin apuneuvoin seksielämän sujuvuuteen, mutta tästä ei ole julkisesti keskusteltu. Miten P;n äidin työpaikalla tähän on suhtauduttu?

Sama ongelma muissa laitoksissa. Olin nuorena kesätöissä mielisairaalassa ja siellä kiellettiin kaikki kanssakäyminen 1970-luvulla. ( ei auttanut, menivät piilossa touhuamaan) . Nyt kieltäminen on varmaan laitonta rajoittamista. Vankiloissahan on perhehuoneet tätä varten.

Eikä riittänyt että oli miesten ja naisten osastot. He touhusivat sitten miesparina ja naiset keskenään. Seksuaalisuus on niin valtava voima ja tarve, ettei sitä voi väkisin sammuttaa laitoksissakaan.

Rikollisia toki lääkittiin, etteivät pysty jatkamaan.

Oli sekin kesätyöpaikka nuorelle  Elämän rajut puolet tuli tutuiksi.

Vierailija
9762/9768 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä tuleeko se ukkosrintama tänne. Kovasti sillä on peloteltu. Ainakin ilma on hautova ja painostava.

Kävimme autolla kylmälaukun kanssa jätskiostoksilla, nyt on pitkäksi aikaa sitä herkkua.

Lapsuudesta muistan harvoin saaneeni jäätelöä. Kauppa-auto kävi pari kertaa viikossa kilometrin päässä, kirkonkylälle oli yli 40 km matkaa. Meillä ei ollut autoa vielä silloin joten matkanteko oli hidasta.

Joskus isä toi jätskipaketin moneen sanomalehteen käärittynä ettei ihan ollut ehtinyt sulaa.

Se sitten tarkkoihin määräpalasiin leikattiin. Isä nuoli pahvikääreen ja sanoi hänelle sen riittävän.

Ei silloin joka päivä herkuteltu!

Saunalimsatkin jaettiin meilläkin laseihin, viivotinkin joskus apuna, että jokaisessa kolmessa lasissa just saman verran. Omenaporetta tietysti ;)

Tuollaiset on hankalia immeisiä aikuisena kun asiat on jaettu viivottimella. Yleensä ovat aikuisenakin sen mitan kanssa kadehtimassa ettei työkaverit, puolisot ja muut saa enemmän ja se tekee työyhteisönkin ikäväksi, ankeaksi kyttäilyksi ja vähän sairaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9763/9768 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä tuleeko se ukkosrintama tänne. Kovasti sillä on peloteltu. Ainakin ilma on hautova ja painostava.

Kävimme autolla kylmälaukun kanssa jätskiostoksilla, nyt on pitkäksi aikaa sitä herkkua.

Lapsuudesta muistan harvoin saaneeni jäätelöä. Kauppa-auto kävi pari kertaa viikossa kilometrin päässä, kirkonkylälle oli yli 40 km matkaa. Meillä ei ollut autoa vielä silloin joten matkanteko oli hidasta.

Joskus isä toi jätskipaketin moneen sanomalehteen käärittynä ettei ihan ollut ehtinyt sulaa.

Se sitten tarkkoihin määräpalasiin leikattiin. Isä nuoli pahvikääreen ja sanoi hänelle sen riittävän.

Ei silloin joka päivä herkuteltu!

Saunalimsatkin jaettiin meilläkin laseihin, viivotinkin joskus apuna, että jokaisessa kolmessa lasissa just saman verran. Omenaporetta tietysti ;)

Tuollaiset on hankalia immeisiä aikuisena kun asiat on jaettu viivottimella. Yleensä ovat aikuisenakin sen mitan kanssa kadehtimassa ettei työkaverit, puolisot ja muut saa enemmän ja se tekee työyhteisönkin ikäväksi, ankeaksi kyttäilyksi ja vähän sairaaksi.

Olen eri mieltä, näin oppii jakamaan tasapuolisesti, ahnehtia ei saa kukaan.

Vierailija
9764/9768 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä tuleeko se ukkosrintama tänne. Kovasti sillä on peloteltu. Ainakin ilma on hautova ja painostava.

Kävimme autolla kylmälaukun kanssa jätskiostoksilla, nyt on pitkäksi aikaa sitä herkkua.

Lapsuudesta muistan harvoin saaneeni jäätelöä. Kauppa-auto kävi pari kertaa viikossa kilometrin päässä, kirkonkylälle oli yli 40 km matkaa. Meillä ei ollut autoa vielä silloin joten matkanteko oli hidasta.

Joskus isä toi jätskipaketin moneen sanomalehteen käärittynä ettei ihan ollut ehtinyt sulaa.

Se sitten tarkkoihin määräpalasiin leikattiin. Isä nuoli pahvikääreen ja sanoi hänelle sen riittävän.

Ei silloin joka päivä herkuteltu!

Saunalimsatkin jaettiin meilläkin laseihin, viivotinkin joskus apuna, että jokaisessa kolmessa lasissa just saman verran. Omenaporetta tietysti ;)

Tuollaiset on hankalia immeisiä aikuisena kun asiat on jaettu viivottimella. Yleensä ovat aikuisenakin sen mitan kanssa kadehtimassa ettei työkaverit, puolisot ja muut saa enemmän ja se tekee työyhteisönkin ikäväksi, ankeaksi kyttäilyksi ja vähän sairaaksi.

Olen eri mieltä, näin oppii jakamaan tasapuolisesti, ahnehtia ei saa kukaan.

En uko tuota. Jakaja ottaa itelleen jossain vaiheessa isomman palan kuitenkin. Niin kun on nähty.

Vierailija
9765/9768 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä tuleeko se ukkosrintama tänne. Kovasti sillä on peloteltu. Ainakin ilma on hautova ja painostava.

Kävimme autolla kylmälaukun kanssa jätskiostoksilla, nyt on pitkäksi aikaa sitä herkkua.

Lapsuudesta muistan harvoin saaneeni jäätelöä. Kauppa-auto kävi pari kertaa viikossa kilometrin päässä, kirkonkylälle oli yli 40 km matkaa. Meillä ei ollut autoa vielä silloin joten matkanteko oli hidasta.

Joskus isä toi jätskipaketin moneen sanomalehteen käärittynä ettei ihan ollut ehtinyt sulaa.

Se sitten tarkkoihin määräpalasiin leikattiin. Isä nuoli pahvikääreen ja sanoi hänelle sen riittävän.

Ei silloin joka päivä herkuteltu!

Saunalimsatkin jaettiin meilläkin laseihin, viivotinkin joskus apuna, että jokaisessa kolmessa lasissa just saman verran. Omenaporetta tietysti ;)

Tuollaiset on hankalia immeisiä aikuisena kun asiat on jaettu viivottimella. Yleensä ovat aikuisenakin sen mitan kanssa kadehtimassa ettei työkaverit, puolisot ja muut saa enemmän ja se tekee työyhteisönkin ikäväksi, ankeaksi kyttäilyksi ja vähän sairaaksi.

Olen eri mieltä, näin oppii jakamaan tasapuolisesti, ahnehtia ei saa kukaan.

En uko tuota. Jakaja ottaa itelleen jossain vaiheessa isomman palan kuitenkin. Niin kun on nähty.

Meillä jakaja sai ottaa viimeiseksi. Muut valitsi ensin. Omasta osuudesta sai antaa muille, pikkusiskolle annettiin ja isälle. Äidille ei, kun hän oli ilkeä valttajanarsisti. 

Vierailija
9766/9768 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä tuleeko se ukkosrintama tänne. Kovasti sillä on peloteltu. Ainakin ilma on hautova ja painostava.

Kävimme autolla kylmälaukun kanssa jätskiostoksilla, nyt on pitkäksi aikaa sitä herkkua.

Lapsuudesta muistan harvoin saaneeni jäätelöä. Kauppa-auto kävi pari kertaa viikossa kilometrin päässä, kirkonkylälle oli yli 40 km matkaa. Meillä ei ollut autoa vielä silloin joten matkanteko oli hidasta.

Joskus isä toi jätskipaketin moneen sanomalehteen käärittynä ettei ihan ollut ehtinyt sulaa.

Se sitten tarkkoihin määräpalasiin leikattiin. Isä nuoli pahvikääreen ja sanoi hänelle sen riittävän.

Ei silloin joka päivä herkuteltu!

Saunalimsatkin jaettiin meilläkin laseihin, viivotinkin joskus apuna, että jokaisessa kolmessa lasissa just saman verran. Omenaporetta tietysti ;)

Tuollaiset on hankalia immeisiä aikuisena kun asiat on jaettu viivottimella. Yleensä ovat aikuisenakin sen mitan kanssa kadehtimassa ettei työkaverit, puolisot ja muut saa enemmän ja se tekee työyhteisönkin ikäväksi, ankeaksi kyttäilyksi ja vähän sairaaksi.

Olen eri mieltä, näin oppii jakamaan tasapuolisesti, ahnehtia ei saa kukaan.

En uko tuota. Jakaja ottaa itelleen jossain vaiheessa isomman palan kuitenkin. Niin kun on nähty.

Meillä jakaja sai ottaa viimeiseksi. Muut valitsi ensin. Omasta osuudesta sai antaa muille, pikkusiskolle annettiin ja isälle. Äidille ei, kun hän oli ilkeä valttajanarsisti. 

Ei ihme että äiti parka valitti, oli tainnut useinkin jäädä ilman. Ilkeet ihmiset tekee usein jostakin valittavan narsistin joka yrittää pitää puoliaan jos viittitte ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9767/9768 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä tuleeko se ukkosrintama tänne. Kovasti sillä on peloteltu. Ainakin ilma on hautova ja painostava.

Kävimme autolla kylmälaukun kanssa jätskiostoksilla, nyt on pitkäksi aikaa sitä herkkua.

Lapsuudesta muistan harvoin saaneeni jäätelöä. Kauppa-auto kävi pari kertaa viikossa kilometrin päässä, kirkonkylälle oli yli 40 km matkaa. Meillä ei ollut autoa vielä silloin joten matkanteko oli hidasta.

Joskus isä toi jätskipaketin moneen sanomalehteen käärittynä ettei ihan ollut ehtinyt sulaa.

Se sitten tarkkoihin määräpalasiin leikattiin. Isä nuoli pahvikääreen ja sanoi hänelle sen riittävän.

Ei silloin joka päivä herkuteltu!

Saunalimsatkin jaettiin meilläkin laseihin, viivotinkin joskus apuna, että jokaisessa kolmessa lasissa just saman verran. Omenaporetta tietysti ;)

Tuollaiset on hankalia immeisiä aikuisena kun asiat on jaettu viivottimella. Yleensä ovat aikuisenakin sen mitan kanssa kadehtimassa ettei työkaverit, puolisot ja muut saa enemmän ja se tekee työyhteisönkin ikäväksi, ankeaksi kyttäilyksi ja vähän sairaaksi.

Olen eri mieltä, näin oppii jakamaan tasapuolisesti, ahnehtia ei saa kukaan.

En uko tuota. Jakaja ottaa itelleen jossain vaiheessa isomman palan kuitenkin. Niin kun on nähty.

Ootpa elänyt ankeassa ja ahneessa ympäristössä. Ei meillä tuollaista ollut eikä ole.

Vierailija
9768/9768 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä tuleeko se ukkosrintama tänne. Kovasti sillä on peloteltu. Ainakin ilma on hautova ja painostava.

Kävimme autolla kylmälaukun kanssa jätskiostoksilla, nyt on pitkäksi aikaa sitä herkkua.

Lapsuudesta muistan harvoin saaneeni jäätelöä. Kauppa-auto kävi pari kertaa viikossa kilometrin päässä, kirkonkylälle oli yli 40 km matkaa. Meillä ei ollut autoa vielä silloin joten matkanteko oli hidasta.

Joskus isä toi jätskipaketin moneen sanomalehteen käärittynä ettei ihan ollut ehtinyt sulaa.

Se sitten tarkkoihin määräpalasiin leikattiin. Isä nuoli pahvikääreen ja sanoi hänelle sen riittävän.

Ei silloin joka päivä herkuteltu!

Saunalimsatkin jaettiin meilläkin laseihin, viivotinkin joskus apuna, että jokaisessa kolmessa lasissa just saman verran. Omenaporetta tietysti ;)

Tuollaiset on hankalia immeisiä aikuisena kun asiat on jaettu viivottimella. Yleensä ovat aikuisenakin sen mitan kanssa kadehtimassa ettei työkaverit, puolisot ja muut saa enemmän ja se tekee työyhteisönkin ikäväksi, ankeaksi kyttäilyksi ja vähän sairaaksi.

Olen eri mieltä, näin oppii jakamaan tasapuolisesti, ahnehtia ei saa kukaan.

En uko tuota. Jakaja ottaa itelleen jossain vaiheessa isomman palan kuitenkin. Niin kun on nähty.

Meillä jakaja sai ottaa viimeiseksi. Muut valitsi ensin. Omasta osuudesta sai antaa muille, pikkusiskolle annettiin ja isälle. Äidille ei, kun hän oli ilkeä valttajanarsisti. 

Ei ihme että äiti parka valitti, oli tainnut useinkin jäädä ilman. Ilkeet ihmiset tekee usein jostakin valittavan narsistin joka yrittää pitää puoliaan jos viittitte ajatella.

Tämä on usein perheen pienimpien lasten ongelma kun ovat saaneet osansa viimeisenä jos silloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9769/9768 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä tuleeko se ukkosrintama tänne. Kovasti sillä on peloteltu. Ainakin ilma on hautova ja painostava.

Kävimme autolla kylmälaukun kanssa jätskiostoksilla, nyt on pitkäksi aikaa sitä herkkua.

Lapsuudesta muistan harvoin saaneeni jäätelöä. Kauppa-auto kävi pari kertaa viikossa kilometrin päässä, kirkonkylälle oli yli 40 km matkaa. Meillä ei ollut autoa vielä silloin joten matkanteko oli hidasta.

Joskus isä toi jätskipaketin moneen sanomalehteen käärittynä ettei ihan ollut ehtinyt sulaa.

Se sitten tarkkoihin määräpalasiin leikattiin. Isä nuoli pahvikääreen ja sanoi hänelle sen riittävän.

Ei silloin joka päivä herkuteltu!

Saunalimsatkin jaettiin meilläkin laseihin, viivotinkin joskus apuna, että jokaisessa kolmessa lasissa just saman verran. Omenaporetta tietysti ;)

Tuollaiset on hankalia immeisiä aikuisena kun asiat on jaettu viivottimella. Yleensä ovat aikuisenakin sen mitan kanssa kadehtimassa ettei työkaverit, puolisot ja muut saa enemmän ja se tekee työyhteisönkin ikäväksi, ankeaksi kyttäilyksi ja vähän sairaaksi.

Olen eri mieltä, näin oppii jakamaan tasapuolisesti, ahnehtia ei saa kukaan.

En uko tuota. Jakaja ottaa itelleen jossain vaiheessa isomman palan kuitenkin. Niin kun on nähty.

Ootpa elänyt ankeassa ja ahneessa ympäristössä. Ei meillä tuollaista ollut eikä ole.

Ei tuota tapahtunut perheessä mutta työelämässä kyllä useinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme