Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

 

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (9709)

Vierailija
9661/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tiukkapiposet on käy siellä seksibussissa. Menkää ihmeessä sinne niin ei kiristä päätä.

Ei sinne mummot pääse, siellä on jo se Sussu. Onneksi mulla on viriili pappa.

Varo ettei papan selkä naksahda tai saa sydäriä.

Kun joka päivä lemmitään, se käy urheilusta ja kunto pysyy hyvänä. Eikä enää mitä seksikiikkuja tai muuta akropatiaa, tavallisia asentoja vaan.

Sellainen iltasatu tänään.

Ei ole. Meillä on aktiivinen seksielämä.

Varokaa nyt vähän ettei paikat veny ja puhelin kuitenkin lähellä siinä. 

Paikat pysyy kunnossa näin. Paljon liukuvoidetta aina. 

Acon oli hyvää mutta sitä ei enää saa apteekista.

Hormonikorvaushoito pitää limakalvot hyvinä ja halut  korkealla. Syön vieläkin vaikka olen jo 70v.

Pappa ei tarvitse mitään. Urheilee ja on hoikka ja hyväkuntoinen 73v.

Diabetes ja versusuonisairaudet on ikäviä, kun vaikuttavat potenssiinkin. Moni ikämies on täysin kyvytön jollei veri kierrä vehkeessäkään kunnolla. Kannattaa pitää paino alhaalla ja hoitaa itsensä. Saa nauttia seksistäkin loppuun asti. Se on miehelle todella tärkeää. Tärkeämpää kuin ruoka.

Tärkeämpää kuin ruoka? O.K. Pannaanpa pappa paastolle  ja katsotaan kuinka kauan peli pelittää, veikkaan että loppupeleissä valitsee kuitenkin ennemmin mummon muusin ja lihapullat.

Tämä oli hyvä 😅 voi tutustua myös siihen Maslowin tarvehierarkiaan, jos ei ole vielä tuttu.

On tuttu. Yliopistot käyty. Ruoka voi olla mitä vaan jauhoa ja vettä, mutta seksi ei voi olla huonoa. Kunhan saa ruokaa sen verran että elossa pysyy. Sen laadulla ei ole väliä.

Oikee ylopisto! Mielipiteensä voi jokainen tästäkin aiheesta muovata itse.

Täällä on paljon korkeakoulutettuja. Minäkin. Asenteesi on outo.

Sinulla on tietenkin oikeus tuohon mielipiteeseen. Minusta nolompaa on mainita koulutustaso.

Eri

Täällä on eräs maininnut useasti olevansa ihan puutarhuri. Noloa.

On hänellä ollut muitakin ammatteja. Korkeakoulutettu toimittajakin,  opettaja ja asianajaja. 

Tosin ei näkynyt käytöksessä eikä kielessä nämä korkeat opinnot.

Ei näy. Eikä oikeinkirjoituksessa. 

Vierailija
9662/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tiukkapiposet on käy siellä seksibussissa. Menkää ihmeessä sinne niin ei kiristä päätä.

Ei sinne mummot pääse, siellä on jo se Sussu. Onneksi mulla on viriili pappa.

Varo ettei papan selkä naksahda tai saa sydäriä.

Kun joka päivä lemmitään, se käy urheilusta ja kunto pysyy hyvänä. Eikä enää mitä seksikiikkuja tai muuta akropatiaa, tavallisia asentoja vaan.

Sellainen iltasatu tänään.

Ei ole. Meillä on aktiivinen seksielämä.

Varokaa nyt vähän ettei paikat veny ja puhelin kuitenkin lähellä siinä. 

Paikat pysyy kunnossa näin. Paljon liukuvoidetta aina. 

Acon oli hyvää mutta sitä ei enää saa apteekista.

Hormonikorvaushoito pitää limakalvot hyvinä ja halut  korkealla. Syön vieläkin vaikka olen jo 70v.

Pappa ei tarvitse mitään. Urheilee ja on hoikka ja hyväkuntoinen 73v.

Diabetes ja versusuonisairaudet on ikäviä, kun vaikuttavat potenssiinkin. Moni ikämies on täysin kyvytön jollei veri kierrä vehkeessäkään kunnolla. Kannattaa pitää paino alhaalla ja hoitaa itsensä. Saa nauttia seksistäkin loppuun asti. Se on miehelle todella tärkeää. Tärkeämpää kuin ruoka.

Tärkeämpää kuin ruoka? O.K. Pannaanpa pappa paastolle  ja katsotaan kuinka kauan peli pelittää, veikkaan että loppupeleissä valitsee kuitenkin ennemmin mummon muusin ja lihapullat.

Tämä oli hyvä 😅 voi tutustua myös siihen Maslowin tarvehierarkiaan, jos ei ole vielä tuttu.

On tuttu. Yliopistot käyty. Ruoka voi olla mitä vaan jauhoa ja vettä, mutta seksi ei voi olla huonoa. Kunhan saa ruokaa sen verran että elossa pysyy. Sen laadulla ei ole väliä.

Oikee ylopisto! Mielipiteensä voi jokainen tästäkin aiheesta muovata itse.

Täällä on paljon korkeakoulutettuja. Minäkin. Asenteesi on outo.

Sinulla on tietenkin oikeus tuohon mielipiteeseen. Minusta nolompaa on mainita koulutustaso.

Eri

Siellähän joku kyseli onko Maslowin tarvehierarkia tuttu ja jokaiselle kasvatustieteestä edes appron suorittaneelle se on erittäin tuttu. Sitähän tuo yliopiston maininta varmaan tarkoitti selittää. 

Ei koulutus ole koskaan noloa. Miksi sitä pitäisi hävetä?

Muistaakseni tuo kuului ihan lukion ohjelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9663/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tiukkapiposet on käy siellä seksibussissa. Menkää ihmeessä sinne niin ei kiristä päätä.

Ei sinne mummot pääse, siellä on jo se Sussu. Onneksi mulla on viriili pappa.

Varo ettei papan selkä naksahda tai saa sydäriä.

Kun joka päivä lemmitään, se käy urheilusta ja kunto pysyy hyvänä. Eikä enää mitä seksikiikkuja tai muuta akropatiaa, tavallisia asentoja vaan.

Sellainen iltasatu tänään.

Ei ole. Meillä on aktiivinen seksielämä.

Varokaa nyt vähän ettei paikat veny ja puhelin kuitenkin lähellä siinä. 

Paikat pysyy kunnossa näin. Paljon liukuvoidetta aina. 

Acon oli hyvää mutta sitä ei enää saa apteekista.

Hormonikorvaushoito pitää limakalvot hyvinä ja halut  korkealla. Syön vieläkin vaikka olen jo 70v.

Pappa ei tarvitse mitään. Urheilee ja on hoikka ja hyväkuntoinen 73v.

Diabetes ja versusuonisairaudet on ikäviä, kun vaikuttavat potenssiinkin. Moni ikämies on täysin kyvytön jollei veri kierrä vehkeessäkään kunnolla. Kannattaa pitää paino alhaalla ja hoitaa itsensä. Saa nauttia seksistäkin loppuun asti. Se on miehelle todella tärkeää. Tärkeämpää kuin ruoka.

Tärkeämpää kuin ruoka? O.K. Pannaanpa pappa paastolle  ja katsotaan kuinka kauan peli pelittää, veikkaan että loppupeleissä valitsee kuitenkin ennemmin mummon muusin ja lihapullat.

Tämä oli hyvä 😅 voi tutustua myös siihen Maslowin tarvehierarkiaan, jos ei ole vielä tuttu.

On tuttu. Yliopistot käyty. Ruoka voi olla mitä vaan jauhoa ja vettä, mutta seksi ei voi olla huonoa. Kunhan saa ruokaa sen verran että elossa pysyy. Sen laadulla ei ole väliä.

Oikee ylopisto! Mielipiteensä voi jokainen tästäkin aiheesta muovata itse.

Täällä on paljon korkeakoulutettuja. Minäkin. Asenteesi on outo.

Sinulla on tietenkin oikeus tuohon mielipiteeseen. Minusta nolompaa on mainita koulutustaso.

Eri

Täällä on eräs maininnut useasti olevansa ihan puutarhuri. Noloa.

On hänellä ollut muitakin ammatteja. Korkeakoulutettu toimittajakin,  opettaja ja asianajaja. 

Tosin ei näkynyt käytöksessä eikä kielessä nämä korkeat opinnot.

Tykkäät sitten jankkauksesta, vai? Miksi ihmeessä? Tulee vaikutelma, ettet lainkaan tykkää koko ketjusta, kirjottaisit itsestäsi ja touhuistasi.

Olen kirjoittanutkin. Vai mun touhut kiinnostaa sua? Miksi sitten poistat niitä? Eilenkin vaikka kuinka paljon.

Vierailija
9664/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tiukkapiposet on käy siellä seksibussissa. Menkää ihmeessä sinne niin ei kiristä päätä.

Ei sinne mummot pääse, siellä on jo se Sussu. Onneksi mulla on viriili pappa.

Varo ettei papan selkä naksahda tai saa sydäriä.

Kun joka päivä lemmitään, se käy urheilusta ja kunto pysyy hyvänä. Eikä enää mitä seksikiikkuja tai muuta akropatiaa, tavallisia asentoja vaan.

Sellainen iltasatu tänään.

Ei ole. Meillä on aktiivinen seksielämä.

Varokaa nyt vähän ettei paikat veny ja puhelin kuitenkin lähellä siinä. 

Paikat pysyy kunnossa näin. Paljon liukuvoidetta aina. 

Acon oli hyvää mutta sitä ei enää saa apteekista.

Hormonikorvaushoito pitää limakalvot hyvinä ja halut  korkealla. Syön vieläkin vaikka olen jo 70v.

Pappa ei tarvitse mitään. Urheilee ja on hoikka ja hyväkuntoinen 73v.

Diabetes ja versusuonisairaudet on ikäviä, kun vaikuttavat potenssiinkin. Moni ikämies on täysin kyvytön jollei veri kierrä vehkeessäkään kunnolla. Kannattaa pitää paino alhaalla ja hoitaa itsensä. Saa nauttia seksistäkin loppuun asti. Se on miehelle todella tärkeää. Tärkeämpää kuin ruoka.

Tärkeämpää kuin ruoka? O.K. Pannaanpa pappa paastolle  ja katsotaan kuinka kauan peli pelittää, veikkaan että loppupeleissä valitsee kuitenkin ennemmin mummon muusin ja lihapullat.

Tämä oli hyvä 😅 voi tutustua myös siihen Maslowin tarvehierarkiaan, jos ei ole vielä tuttu.

On tuttu. Yliopistot käyty. Ruoka voi olla mitä vaan jauhoa ja vettä, mutta seksi ei voi olla huonoa. Kunhan saa ruokaa sen verran että elossa pysyy. Sen laadulla ei ole väliä.

Oikee ylopisto! Mielipiteensä voi jokainen tästäkin aiheesta muovata itse.

Täällä on paljon korkeakoulutettuja. Minäkin. Asenteesi on outo.

Sinulla on tietenkin oikeus tuohon mielipiteeseen. Minusta nolompaa on mainita koulutustaso.

Eri

Täällä on eräs maininnut useasti olevansa ihan puutarhuri. Noloa.

On hänellä ollut muitakin ammatteja. Korkeakoulutettu toimittajakin,  opettaja ja asianajaja. 

Tosin ei näkynyt käytöksessä eikä kielessä nämä korkeat opinnot.

Ei näy. Eikä oikeinkirjoituksessa. 

Nyt se taas vastailee itselleen, "juuri samaa olin tulossa sanomaan" ja "samaa mieltä" blaa blaa jankuti jankuti. On se nolo. 

Vierailija
9665/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tiukkapiposet on käy siellä seksibussissa. Menkää ihmeessä sinne niin ei kiristä päätä.

Ei sinne mummot pääse, siellä on jo se Sussu. Onneksi mulla on viriili pappa.

Varo ettei papan selkä naksahda tai saa sydäriä.

Kun joka päivä lemmitään, se käy urheilusta ja kunto pysyy hyvänä. Eikä enää mitä seksikiikkuja tai muuta akropatiaa, tavallisia asentoja vaan.

Sellainen iltasatu tänään.

Ei ole. Meillä on aktiivinen seksielämä.

Varokaa nyt vähän ettei paikat veny ja puhelin kuitenkin lähellä siinä. 

Paikat pysyy kunnossa näin. Paljon liukuvoidetta aina. 

Acon oli hyvää mutta sitä ei enää saa apteekista.

Hormonikorvaushoito pitää limakalvot hyvinä ja halut  korkealla. Syön vieläkin vaikka olen jo 70v.

Pappa ei tarvitse mitään. Urheilee ja on hoikka ja hyväkuntoinen 73v.

Diabetes ja versusuonisairaudet on ikäviä, kun vaikuttavat potenssiinkin. Moni ikämies on täysin kyvytön jollei veri kierrä vehkeessäkään kunnolla. Kannattaa pitää paino alhaalla ja hoitaa itsensä. Saa nauttia seksistäkin loppuun asti. Se on miehelle todella tärkeää. Tärkeämpää kuin ruoka.

Tärkeämpää kuin ruoka? O.K. Pannaanpa pappa paastolle  ja katsotaan kuinka kauan peli pelittää, veikkaan että loppupeleissä valitsee kuitenkin ennemmin mummon muusin ja lihapullat.

Tämä oli hyvä 😅 voi tutustua myös siihen Maslowin tarvehierarkiaan, jos ei ole vielä tuttu.

On tuttu. Yliopistot käyty. Ruoka voi olla mitä vaan jauhoa ja vettä, mutta seksi ei voi olla huonoa. Kunhan saa ruokaa sen verran että elossa pysyy. Sen laadulla ei ole väliä.

Oikee ylopisto! Mielipiteensä voi jokainen tästäkin aiheesta muovata itse.

Täällä on paljon korkeakoulutettuja. Minäkin. Asenteesi on outo.

Sinulla on tietenkin oikeus tuohon mielipiteeseen. Minusta nolompaa on mainita koulutustaso.

Eri

Siellähän joku kyseli onko Maslowin tarvehierarkia tuttu ja jokaiselle kasvatustieteestä edes appron suorittaneelle se on erittäin tuttu. Sitähän tuo yliopiston maininta varmaan tarkoitti selittää. 

Ei koulutus ole koskaan noloa. Miksi sitä pitäisi hävetä?

Muistaakseni tuo kuului ihan lukion ohjelmaan.

Lukion psykologiaan, mutta käsitellään laajemmin kasvatustieteen approssa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tiukkapiposet on käy siellä seksibussissa. Menkää ihmeessä sinne niin ei kiristä päätä.

Ei sinne mummot pääse, siellä on jo se Sussu. Onneksi mulla on viriili pappa.

Varo ettei papan selkä naksahda tai saa sydäriä.

Kun joka päivä lemmitään, se käy urheilusta ja kunto pysyy hyvänä. Eikä enää mitä seksikiikkuja tai muuta akropatiaa, tavallisia asentoja vaan.

Sellainen iltasatu tänään.

Ei ole. Meillä on aktiivinen seksielämä.

Varokaa nyt vähän ettei paikat veny ja puhelin kuitenkin lähellä siinä. 

Paikat pysyy kunnossa näin. Paljon liukuvoidetta aina. 

Acon oli hyvää mutta sitä ei enää saa apteekista.

Hormonikorvaushoito pitää limakalvot hyvinä ja halut  korkealla. Syön vieläkin vaikka olen jo 70v.

Pappa ei tarvitse mitään. Urheilee ja on hoikka ja hyväkuntoinen 73v.

Diabetes ja versusuonisairaudet on ikäviä, kun vaikuttavat potenssiinkin. Moni ikämies on täysin kyvytön jollei veri kierrä vehkeessäkään kunnolla. Kannattaa pitää paino alhaalla ja hoitaa itsensä. Saa nauttia seksistäkin loppuun asti. Se on miehelle todella tärkeää. Tärkeämpää kuin ruoka.

Tärkeämpää kuin ruoka? O.K. Pannaanpa pappa paastolle  ja katsotaan kuinka kauan peli pelittää, veikkaan että loppupeleissä valitsee kuitenkin ennemmin mummon muusin ja lihapullat.

Tämä oli hyvä 😅 voi tutustua myös siihen Maslowin tarvehierarkiaan, jos ei ole vielä tuttu.

On tuttu. Yliopistot käyty. Ruoka voi olla mitä vaan jauhoa ja vettä, mutta seksi ei voi olla huonoa. Kunhan saa ruokaa sen verran että elossa pysyy. Sen laadulla ei ole väliä.

Oikee ylopisto! Mielipiteensä voi jokainen tästäkin aiheesta muovata itse.

Täällä on paljon korkeakoulutettuja. Minäkin. Asenteesi on outo.

Sinulla on tietenkin oikeus tuohon mielipiteeseen. Minusta nolompaa on mainita koulutustaso.

Eri

Täällä on eräs maininnut useasti olevansa ihan puutarhuri. Noloa.

Ja mitähän noloa on olla puutarhuri? Mä maksoin viime kesänä ihan mukavan summan siitä, että yksi puutarhuri kävi tekemässä mun pihaani suunnitelman. Mulla on viherpeukalo keskellä kämmentä ja vuosikymmeniä olen tohon pihaani kaikenlaista koittanut istuttaa, mutta huonolla menestyksellä. Mielelläni maksoin ammattilaiselle siitä hommasta. Eikä tarvinnut itse näillä kipeillä nivelillä kiivetä edes tikapuille leikatakseni omenapuusta oksia pois. Mielelläni olen maksanut myös lvi-asentajille, sähköasentajille ja erilaisille remppamiehille hommista, joita itse en osaa tai pysty tekemään. Mulla ei ole akateemista loppututkintoa, mutta en ole koskaan sellaista kaivannutkaan.  Ihan kiva, että lääkäreillä sellainen on, mutta monta kertaa käydessäni lääkärissä ovat omat epäilykseni kerrottuani sanoneet, että taisit tietää diagnoosisi jo ennenkuin tänne tulit. 

Tämä ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö arvostaisi akateemisesti koulutettuja. Tiedettä ja tutkimustyötä pitää tottakai tehdä. Koska muuten mikään ei kehity. Jonkun pitää tutkia, jonkun toisen taas suunnitella, miten se juttu voitaisiin toteuttaa ja sitten on ne, jotka sen suunnitelman perusteella sen homman toteuttavat. Mun mielestä ei kannata halveksia niitä, jotka sen homman lopulta toteuttavat. Mistä tulikin mieleen, että about tunti sitten tulin isäni luota. Siis tämän "kaikkien alojen asiantuntijan" ja tekniikan tohtorin luota. Jonka mielestä vain akateemisilla ihmisillä on mitään osaamista. Olisi halunnut vielä jotain - sen lisäksi, että kävin avaamassa hänelle tulevaan toimitukseen oven - mutta mä sanoin vaan heipat ja tulin kotiin. Osaa varmaan - kun kerran niin fiksu on - ratkaista ongelamsa ihan ilman mun apuanikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9667/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoittelen tänne vapaammin ja puhekieltä, murrettakin joskus. Osaan kyllä kielioppini, ainekirjoituskin sujui kuin vettä vaan opiskeluaikoina. L tuli yo-aineestakin.

Täällä olen vapaalla. Hupsuttelen otsikon mukaisesti.

Huvittaa tuo yksi, joka aina huomauttelee toisten kirjoitusvirheistä, huomaamatta omiaan. Peiliin katsomisen paikka.

Poistuu varmaan tämäkin jaarikointini, ei haittaa.

Puhekieltä ei voi kirjoittaa kukaan, se on vain puhuttua kieltä. Kaikki kirjoitettu kieli on kirjakieltä ja sen korrektimpi muoto on yleiskieli, jota kaikki suomea taitavat ymmärtävät murretaustastaan huolimatta. 

Sinä vänkäät useasti oikeakielisyydestä tietämättä siitä. Et voi myöntää koskaan olleesi väärässä. Lapsukset ja tahattomat virheet ovat inhimillisiä, typerä väärän vänkäys vähä-älyisyyttä.

Vierailija
9668/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuo kahden kodin väliä reissaava.

Usein ajamme pikkuteitä ja eri reittejä. Mies ei tykkää ajaa moottoriteitä joitten varrella harvoin on kivoja maisemia katsottavaksi.

Mukava on nähdä eri maisemia.

Koulutuksesta- vanhempani eivät syrjäkyliltä päässeet opiskelemaan vaikka päätä olisi ollut.

Sydämen sivistystä heillä oli, lukivat paljon ja seurasivat maailmanmenoa.

Minä arvostan korkealle kädentaitajia, ihmisiä jotka tekevät työnsä hyvin. 
Usein näyttää ammattietiikka nykyään puuttuvan, rakennusalalla kaikki täytyy tehdä nopeasti vaikka esim. pitäisi valujen antaa kuivua kunnolla.

Homeessa on sitten heti isotkin rakennukset.

Leppoisaa viikonlopun odotusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9669/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha ja taas mennään. Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneitä. Kyllä, olemme kyllästyneitä tähän riitelyyn.

Vierailija
9670/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein just kädentaitojen ihmisillä töitä riittää varmimmin. Aina tarvitaan ruokaa, korjaajaa, nuohoojaa, jätekuskia. Akateemisilla aloilla työttömyys lisääntyy, niin myös kulttuurin piirissä.

Puutarhurithan ovat tunnetusti onnellisia ja tyytyväisiä. Se kasvun ihme konkretisoituu - joka päivä.

Johan vitsin laitoit. Ei tyytyväinen ihminen täytä päiviään vauva palstalla. Riitele ja jankkaa olemattomia loputtomiin. Tämä ihan dooriksen mantra. Vai onnellinen puutarhuri, pyh. Teot puhukoon puolestaan.

Ei hän näe rehellisesti itseään. Itsekäs riidanhaastaja joka ei kestä eri mielipiteitä eikä osaa keskustella. Keskustelussa otetaan huomioon vastapuoli ja perustellaan rakentavasti. Onnellinen ihminen ei riitele pikkuasioista eikä nimittele toisia alatyylisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9671/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoittelen tänne vapaammin ja puhekieltä, murrettakin joskus. Osaan kyllä kielioppini, ainekirjoituskin sujui kuin vettä vaan opiskeluaikoina. L tuli yo-aineestakin.

Täällä olen vapaalla. Hupsuttelen otsikon mukaisesti.

Huvittaa tuo yksi, joka aina huomauttelee toisten kirjoitusvirheistä, huomaamatta omiaan. Peiliin katsomisen paikka.

Poistuu varmaan tämäkin jaarikointini, ei haittaa.

Puhekieltä ei voi kirjoittaa kukaan, se on vain puhuttua kieltä. Kaikki kirjoitettu kieli on kirjakieltä ja sen korrektimpi muoto on yleiskieli, jota kaikki suomea taitavat ymmärtävät murretaustastaan huolimatta. 

Sinä vänkäät useasti oikeakielisyydestä tietämättä siitä. Et voi myöntää koskaan olleesi väärässä. Lapsukset ja tahattomat virheet ovat inhimillisiä, typerä väärän vänkäys vähä-älyisyyttä.

Vaude mikä viisauden ylistys, omakehu haisee tänne asti.

Sivusta tämä.

No onhan hän viisas! Kertoo kansantajuisesti sinulle dee, miten mokasit.

Älä yritä narrata. Läpinäkyvää. Keskustelet itsesi kanssa. Jatka toki, muut täältä taas sait karkoitettua!

Sinun kannattaa kuunnella viisaampiasi ja niitä täällä on. Älä riitele ja nimittele. Älä hyökkää ja suutu. Rauhoitu. Mieti ennen kuin kirjoitat. Tuotko hyvää mieltä viestilläsi vai pahoitatko jonkun mielen. Älä jankkaa samaa. Tämä on hymistelyketju, mutta sinä et taida sitä osata. Tai haluta. 

Vierailija
9672/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoittelen tänne vapaammin ja puhekieltä, murrettakin joskus. Osaan kyllä kielioppini, ainekirjoituskin sujui kuin vettä vaan opiskeluaikoina. L tuli yo-aineestakin.

Täällä olen vapaalla. Hupsuttelen otsikon mukaisesti.

Huvittaa tuo yksi, joka aina huomauttelee toisten kirjoitusvirheistä, huomaamatta omiaan. Peiliin katsomisen paikka.

Poistuu varmaan tämäkin jaarikointini, ei haittaa.

Puhekieltä ei voi kirjoittaa kukaan, se on vain puhuttua kieltä. Kaikki kirjoitettu kieli on kirjakieltä ja sen korrektimpi muoto on yleiskieli, jota kaikki suomea taitavat ymmärtävät murretaustastaan huolimatta. 

Sinä vänkäät useasti oikeakielisyydestä tietämättä siitä. Et voi myöntää koskaan olleesi väärässä. Lapsukset ja tahattomat virheet ovat inhimillisiä, typerä väärän vänkäys vähä-älyisyyttä.

Vaude mikä viisauden ylistys, omakehu haisee tänne asti.

Sivusta tämä.

No onhan hän viisas! Kertoo kansantajuisesti sinulle dee, miten mokasit.

Älä yritä narrata. Läpinäkyvää. Keskustelet itsesi kanssa. Jatka toki, muut täältä taas sait karkoitettua!

Sinun kannattaa kuunnella viisaampiasi ja niitä täällä on. Älä riitele ja nimittele. Älä hyökkää ja suutu. Rauhoitu. Mieti ennen kuin kirjoitat. Tuotko hyvää mieltä viestilläsi vai pahoitatko jonkun mielen. Älä jankkaa samaa. Tämä on hymistelyketju, mutta sinä et taida sitä osata. Tai haluta. 

Sivusta tähän:

Yks parjaa ja jankuttaa loputtomiin. Hän, joka yrittää lopettaa tyhmyydet, saa torut! Reiluako?

Aloita itsestäsi. Vain itsesi voit muuttaa, et muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9673/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoittelen tänne vapaammin ja puhekieltä, murrettakin joskus. Osaan kyllä kielioppini, ainekirjoituskin sujui kuin vettä vaan opiskeluaikoina. L tuli yo-aineestakin.

Täällä olen vapaalla. Hupsuttelen otsikon mukaisesti.

Huvittaa tuo yksi, joka aina huomauttelee toisten kirjoitusvirheistä, huomaamatta omiaan. Peiliin katsomisen paikka.

Poistuu varmaan tämäkin jaarikointini, ei haittaa.

Puhekieltä ei voi kirjoittaa kukaan, se on vain puhuttua kieltä. Kaikki kirjoitettu kieli on kirjakieltä ja sen korrektimpi muoto on yleiskieli, jota kaikki suomea taitavat ymmärtävät murretaustastaan huolimatta. 

Sinä vänkäät useasti oikeakielisyydestä tietämättä siitä. Et voi myöntää koskaan olleesi väärässä. Lapsukset ja tahattomat virheet ovat inhimillisiä, typerä väärän vänkäys vähä-älyisyyttä.

Vaude mikä viisauden ylistys, omakehu haisee tänne asti.

Sivusta tämä.

No onhan hän viisas! Kertoo kansantajuisesti sinulle dee, miten mokasit.

Älä yritä narrata. Läpinäkyvää. Keskustelet itsesi kanssa. Jatka toki, muut täältä taas sait karkoitettua!

Sinun kannattaa kuunnella viisaampiasi ja niitä täällä on. Älä riitele ja nimittele. Älä hyökkää ja suutu. Rauhoitu. Mieti ennen kuin kirjoitat. Tuotko hyvää mieltä viestilläsi vai pahoitatko jonkun mielen. Älä jankkaa samaa. Tämä on hymistelyketju, mutta sinä et taida sitä osata. Tai haluta. 

Täällä oli tosi kivaa keskustelya ennenkuin solvaaja, djankkis taas aloitti. Hänen syytään on riitely!

Aloita itsestäsi. Älä syytä muita. Oletko aina itse käyttäytynyt hyvin? Et todellakaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuo kahden kodin väliä reissaava.

Usein ajamme pikkuteitä ja eri reittejä. Mies ei tykkää ajaa moottoriteitä joitten varrella harvoin on kivoja maisemia katsottavaksi.

Mukava on nähdä eri maisemia.

Koulutuksesta- vanhempani eivät syrjäkyliltä päässeet opiskelemaan vaikka päätä olisi ollut.

Sydämen sivistystä heillä oli, lukivat paljon ja seurasivat maailmanmenoa.

Minä arvostan korkealle kädentaitajia, ihmisiä jotka tekevät työnsä hyvin. 
Usein näyttää ammattietiikka nykyään puuttuvan, rakennusalalla kaikki täytyy tehdä nopeasti vaikka esim. pitäisi valujen antaa kuivua kunnolla.

Homeessa on sitten heti isotkin rakennukset.

Leppoisaa viikonlopun odotusta!

Syrjäkyliltä ei tosiaan päästy opiskelemaan. Eikä oikein muualtakaan, jos vanhemmilla ei ollut varaa. Minäkin sain käydä ensimmäiset 4 vuotta maksutonta kansakoulua, mutta jo mun aikananani oppikoulussa oli niin lukukausimaksut kuin kaikki oppikirjat, vihkot, kynät jne sekä koulussa tarjottava ruoka piti vanhempien maksaa erikseen. Omat vanhempani ovat syntyneet 1920-luvun lopulla. Siihen aikaan lapsia oli paljon, koska e-pillereitä ei ollut vielä keksitty. Osa lapsista tottakai kuoli mitä erilaisimpiin sairauksiin. Suomeen antibiootitkin tulivat vasta 1945. Äitini vanhemmilla ei ollut varaa laittaa yhtäkään lapsistaan oppikouluun. Äitini oli kuitenkin matemaattisesti erittäin lahjakas (ja todennäköisesti olen perinyt matemaattisen lahjakkuuteni nimenomaan äidiltäni) , mutta minkäs teet. Isäni vanhemmilla oli varaa laittaa oppikouluun kuudesta elossa olevasta lapsestaan vain yksi. Tämä yksi on mun isäni. 

Olen joskus nyt jo aikuisten lasteni kanssa jutellut mun roolistani äitinä ja millainen äiti olin. Noh, kuulemma olin välillä aika "natsimutsi", kun asetin lapsilleni jo pienestä pitäen velvollisuuksia. Ja  ne velvollisuudet sitten lasten kasvaessa lisäsivät tietenkin myös heidän oikeuksiaan. Mutta mun lapseni ovat pitäneet tärkeimpänä asiana sitä, että olen kertonut heille meidän suvun historiaa. Tyttäreni kanssa joskus juteltu siitä, miten vaikeaa mun isovanhemmilleni varmaan oli aikoinaan päättää, kuka heidän kuudesta lapsestaan saisi mahdollisuuden johonkin parempaan. Mulla on vain kaksi lasta, mutta tuntuisi mahdottomalta päättää, että toiselle olisin antanut mahdollisuudet ja toiselle en. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9675/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoittelen tänne vapaammin ja puhekieltä, murrettakin joskus. Osaan kyllä kielioppini, ainekirjoituskin sujui kuin vettä vaan opiskeluaikoina. L tuli yo-aineestakin.

Täällä olen vapaalla. Hupsuttelen otsikon mukaisesti.

Huvittaa tuo yksi, joka aina huomauttelee toisten kirjoitusvirheistä, huomaamatta omiaan. Peiliin katsomisen paikka.

Poistuu varmaan tämäkin jaarikointini, ei haittaa.

Puhekieltä ei voi kirjoittaa kukaan, se on vain puhuttua kieltä. Kaikki kirjoitettu kieli on kirjakieltä ja sen korrektimpi muoto on yleiskieli, jota kaikki suomea taitavat ymmärtävät murretaustastaan huolimatta. 

Sinä vänkäät useasti oikeakielisyydestä tietämättä siitä. Et voi myöntää koskaan olleesi väärässä. Lapsukset ja tahattomat virheet ovat inhimillisiä, typerä väärän vänkäys vähä-älyisyyttä.

Vaude mikä viisauden ylistys, omakehu haisee tänne asti.

Sivusta tämä.

No onhan hän viisas! Kertoo kansantajuisesti sinulle dee, miten mokasit.

Älä yritä narrata. Läpinäkyvää. Keskustelet itsesi kanssa. Jatka toki, muut täältä taas sait karkoitettua!

Sinun kannattaa kuunnella viisaampiasi ja niitä täällä on. Älä riitele ja nimittele. Älä hyökkää ja suutu. Rauhoitu. Mieti ennen kuin kirjoitat. Tuotko hyvää mieltä viestilläsi vai pahoitatko jonkun mielen. Älä jankkaa samaa. Tämä on hymistelyketju, mutta sinä et taida sitä osata. Tai haluta. 

Täällä oli tosi kivaa keskustelya ennenkuin solvaaja, djankkis taas aloitti. Hänen syytään on riitely!

Aloita itsestäsi. Älä syytä muita. Oletko aina itse käyttäytynyt hyvin? Et todellakaan.

Turhaa yrittää! Vuosien ajan hänelle on puhuttu kauniisti ja yritetty saada käytöstä muuttumaan. Ihan sieltä  Mitä Sinulle kuuluu - ketjusta lähtien. Ei mitään muutosta. Narsisti ei muutu. Älä tuhlaa energiaa häneen. Ainoa tapa on ottaa etäisyyttä ja olla välittämättä mitenkään. 

Vierailija
9676/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä puuhastelua pihalla. Mies käsitteli rappuset uudella pinnalla, minä raivasin karviaisten aluset. Tulee paljon niihin marjoja!

Sanomme niitä hinomäeksi kun sen niminen karviainen on olemassa, näistä en tiedä.

Vielä koulutuksesta- vanhempani ovat 20- luvun loppupuolella syntyneet korpipitäjään.

Äitin veljet saivat koulutuksen, äitini äiti piti ainoata tytärtään piikana joka ei tarvinnut mitään opiskelua. Äiti olisi halunnut johonkin opistoon mennä ja taiteellisena kaunosieluna olisi vaikka mihin ollut edellytyksiä. 
Moni lahjakkuus siellä ei päässyt etenemään mihinkään.

Nykyinen peruskoulu on siinä mielessä tasa-arvoinen, jos vaan päätä ja intoa riittää niin voi päästä pitkälle elämässä.

Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vielä mieleeni tuosta koulutuksen arvostamisesta. Mun vanhemmat olisi aikoinaan halunneet musta juristin, arkkitehdin, lääkärin tai jotain muuta "kunniakasta". Akateemisen loppututkinnon suorittaneen, Sellaisen, joka on ylempänä hierarkiassa kuin muut. Mutta entä, jos musta olisikin tullut lääkäri? Oli nimittäin harkinnassa lääkis silloin, kun olin valmistumassa sairaanhoitajaksi. Mietin silloin, että tähän elämänsaumaan joko lapsi tai sitten lääkis. Noh, tulin raskaaksi. Lääkis jäi. Mitä, jos olisinkin ollut lääkäri? Juossut muka kesken työpäivän ja öisinkin etsimässä muistisairasta äitiäni? No ei todellakaan. Äiti olisi päätynyt jonnekin hoivakotiin jo muutama vuosi ennen kuolemaansa ja isä todennäköisesti viimeistään vuosi sen jälkeen. Ja mä olisin elvistellyt somessa hulppealla huvilalla, purjeveneellä ja lomareissuilla jossain Malediiveilla.

Vierailija
9678/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientä puuhastelua pihalla. Mies käsitteli rappuset uudella pinnalla, minä raivasin karviaisten aluset. Tulee paljon niihin marjoja!

Sanomme niitä hinomäeksi kun sen niminen karviainen on olemassa, näistä en tiedä.

Vielä koulutuksesta- vanhempani ovat 20- luvun loppupuolella syntyneet korpipitäjään.

Äitin veljet saivat koulutuksen, äitini äiti piti ainoata tytärtään piikana joka ei tarvinnut mitään opiskelua. Äiti olisi halunnut johonkin opistoon mennä ja taiteellisena kaunosieluna olisi vaikka mihin ollut edellytyksiä. 
Moni lahjakkuus siellä ei päässyt etenemään mihinkään.

Nykyinen peruskoulu on siinä mielessä tasa-arvoinen, jos vaan päätä ja intoa riittää niin voi päästä pitkälle elämässä.

Meidänkin suvussa samanlainen tarina, isäni nelilapsisesta perheestä, jossa pojat ilman muuta koulutettiin ja ainoa tytär ei kuulema tarvinnut mitään kouluja ylenmäärin käydä, talouskouluun ja emännäksi, oli ollut papan mielipide. Mutta tämäpä tytär, siis tätini, olikin ollut toista mieltä ja "karkasi opiskelemaan ominpäin" ja lainarahaoilla,  valmistui aikanaan tuomariksi, eikä mennyt koskaan naimisiin. Kun kuulin tämän salassa pidetyn tarinan, arvostin ainoaa tätiäni entistä enemmän. Siihen aikaan papan sana oli ollut perheessä laki...

Vierailija
9679/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään hyvästä seksistä ja hyvästä ruoasta yhtä paljon, miksi niitä pitäisi arvottaa?

Tykkäisin myös mutta en voi enää sekstailla puolison kanssa kun tulee niin paha pään särky ja ilmeisesti verenpaine nousee tappiin.

Vierailija
9680/9709 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi tarkemmin kirjoittaa, mutta sukulaiseni on arvostettu  lääkäri. Petti puolisoaan vuosia ja rikkoi monilapsisen perheen. Sitten on niin m*muvastainen, että kirjoittaa, kaikista, jotka vähänkään ulkomaalaisen näköisiä kamalaa tekstiä somessa. Ja silti on arvostettu lääkäri. Tässäkin ristiriita ja koulutus mennyt hukkaan jos miettii käytöstä ja arvoja. Sen totean.