Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (9574)
Vierailija kirjoitti:
Taas lähti Suomelta Ukrainaan 40 milj. euroa. Äkkiäkös tuo on taas suomalaisten pussista pois ja kaikki hyvin.
Et taida tietää, mitä sota on. Nyt 5v Ukrainan lapset ei muuta elämää tiedä kuin sodan. Lähellä Suomea on tämä, muistuttaa mieliin jatkosodan. Ehkä sinun läheisiäsi ole sodan kurimukseen joutunut, minun on. Nuoret teinit selvisi, puhumattomuus saatteli pitkälle aikuisuuteen. Sinne evakkomatkalle jäi nuorten äiti, vasikka, muistot. Ymmärrän paljon. Suren Ukrainaa. Toisen polven evakotkin suree. Ehkä kolmannenkin.
Tämä tästä aiheesta.
No, ehkä vähän kevennän, vaikka sota onkin niin lähellä. Maantieteellisesti ja historiallisesti.
Matto on kuivunut, pihakukat on kasteltu. Huomenna on vapaapäivä. Lauantaina myyjäiset.
Kesä on ihanaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas lähti Suomelta Ukrainaan 40 milj. euroa. Äkkiäkös tuo on taas suomalaisten pussista pois ja kaikki hyvin.
Et taida tietää, mitä sota on. Nyt 5v Ukrainan lapset ei muuta elämää tiedä kuin sodan. Lähellä Suomea on tämä, muistuttaa mieliin jatkosodan. Ehkä sinun läheisiäsi ole sodan kurimukseen joutunut, minun on. Nuoret teinit selvisi, puhumattomuus saatteli pitkälle aikuisuuteen. Sinne evakkomatkalle jäi nuorten äiti, vasikka, muistot. Ymmärrän paljon. Suren Ukrainaa. Toisen polven evakotkin suree. Ehkä kolmannenkin.
Tämä tästä aiheesta.
Isäni oli nimenomaan nuorena miehenä puolustamassa Suomea, joutui rintamalle suoraan armeijasta että kyllä minulla jos kenellä on tietoa myös sotilaan kokemuksista ja seuraamuksista sodassa hyvin läheltä. Muitakin suvun miehiä ollut sodassa ja naisia Lottana, evakoista ei kokemusta kun tarinoissa koska en ole karjalainen onneksi vaan Länsi-Suomesta Luojan kiitos. Ei kannata noin ylimielisesti tehdä vääriä tulkintoja toisista.
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä vähän kevennän, vaikka sota onkin niin lähellä. Maantieteellisesti ja historiallisesti.
Matto on kuivunut, pihakukat on kasteltu. Huomenna on vapaapäivä. Lauantaina myyjäiset.
Kesä on ihanaa aikaa.
Kannattaa varmaan ennemmin kun kettuilla toisille asiattomasti. Sulla tais olla taas huono päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas lähti Suomelta Ukrainaan 40 milj. euroa. Äkkiäkös tuo on taas suomalaisten pussista pois ja kaikki hyvin.
Kohtahan koko maa on rahoitettu moneen kertaan, toivon että rahat menee maan asukkaiden hyödyksi eikä pressan perheen yksityiselämään kun se on tapana tuolla suunnalla että hallitsijat vie kermat päältä.
Toivon totisesti, että sota loppuisi pian. Ei veli-Venäjä voinut arvata! Miksi muka edes tarvii lisämaata, rikkauksia.
Slava Ukraini.
Aluksihan ne puolusteli typerää sotaansa tarvitsemalla ajotien maanteitse Krimille, nyt kun maata ovat vallanneet vähän enemmänkin kun tien leveydeltä sota vaan jatkuu.
Ei ihme kun meille on opetettu että itänaapuriin ei voi koskaan luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä vähän kevennän, vaikka sota onkin niin lähellä. Maantieteellisesti ja historiallisesti.
Matto on kuivunut, pihakukat on kasteltu. Huomenna on vapaapäivä. Lauantaina myyjäiset.
Kesä on ihanaa aikaa.
Kannattaa varmaan ennemmin kun kettuilla toisille asiattomasti. Sulla tais olla taas huono päivä.
Sallithan, että ihmettelen kommenttiasi. En mielestäni kettuillut kellekään. Kerro toki tarkemmin.
Jos kiinnostaa, niin Ukraina-raportissa Alfa-tv:lla tulee perjantaisin hyviä analyyseja, toimittajan kanssa on valtiotieteen tohtori Alpo Rusi. Ukrainan tilanteesta, Venäjästä, Euroopan ja Lähi-idän tilanteesta, tapahtumista maailmanlaajuisesti ja miten asiat liittyvät toisiinsa, esim. kysymyksiin siitä, mitä Pu tin sodalla tavoittelee. Myös youtubesta voi katsoa nämä lähetykset. Asiantuntevaa tietoa kiinnostavasti esitettynä.
Viimeinen sota Suomessa on reilut 80v sitten, ei tosiaan satoja vuosia sitten. On ihan lähihistoriaa, mikä helposti unohtuu. Evakon tyttärenä koskettaa todellakin.
Vakavaa keskustelua Hymistelyketjussa, joskus niinkin. Jatketaan eri aiheista. Suomenkielen kauneimpia sanoja on lahea, ystävyys ja suo. Joku kysyi näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä vähän kevennän, vaikka sota onkin niin lähellä. Maantieteellisesti ja historiallisesti.
Matto on kuivunut, pihakukat on kasteltu. Huomenna on vapaapäivä. Lauantaina myyjäiset.
Kesä on ihanaa aikaa.
Kannattaa varmaan ennemmin kun kettuilla toisille asiattomasti. Sulla tais olla taas huono päivä.
Sallithan, että ihmettelen kommenttiasi. En mielestäni kettuillut kellekään. Kerro toki tarkemmin.
Sallithan myös toisten kertoa asiansa ilman että asioista tietämättä tuomitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä vähän kevennän, vaikka sota onkin niin lähellä. Maantieteellisesti ja historiallisesti.
Matto on kuivunut, pihakukat on kasteltu. Huomenna on vapaapäivä. Lauantaina myyjäiset.
Kesä on ihanaa aikaa.
Kannattaa varmaan ennemmin kun kettuilla toisille asiattomasti. Sulla tais olla taas huono päivä.
Sallithan, että ihmettelen kommenttiasi. En mielestäni kettuillut kellekään. Kerro toki tarkemmin.
Etsitkö täällä taas uutta riitelykaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vakavaa keskustelua Hymistelyketjussa, joskus niinkin. Jatketaan eri aiheista. Suomenkielen kauneimpia sanoja on lahea, ystävyys ja suo. Joku kysyi näitä.
Monista asioista voikin hymistellä. Ei kaikki hymistele pelkästään pyykinpesulla, ostoksilla, säällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas lähti Suomelta Ukrainaan 40 milj. euroa. Äkkiäkös tuo on taas suomalaisten pussista pois ja kaikki hyvin.
Kohtahan koko maa on rahoitettu moneen kertaan, toivon että rahat menee maan asukkaiden hyödyksi eikä pressan perheen yksityiselämään kun se on tapana tuolla suunnalla että hallitsijat vie kermat päältä.
Toivon totisesti, että sota loppuisi pian. Ei veli-Venäjä voinut arvata! Miksi muka edes tarvii lisämaata, rikkauksia.
Slava Ukraini.
Aluksihan ne puolusteli typerää sotaansa tarvitsemalla ajotien maanteitse Krimille, nyt kun maata ovat vallanneet vähän enemmänkin kun tien leveydeltä sota vaan jatkuu.
Ei ihme kun meille on opetettu että itänaapuriin ei voi koskaan luottaa.
Muistetaan tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä vähän kevennän, vaikka sota onkin niin lähellä. Maantieteellisesti ja historiallisesti.
Matto on kuivunut, pihakukat on kasteltu. Huomenna on vapaapäivä. Lauantaina myyjäiset.
Kesä on ihanaa aikaa.
Kannattaa varmaan ennemmin kun kettuilla toisille asiattomasti. Sulla tais olla taas huono päivä.
Sallithan, että ihmettelen kommenttiasi. En mielestäni kettuillut kellekään. Kerro toki tarkemmin.
Etsitkö täällä taas uutta riitelykaveria.
Ohi tähän
En ymmärrä mitään riitaa. Onkohan joku sisäpiirijuttu? Joskus on vaikea seurata.
Aluksihan ne puolusteli typerää sotaansa tarvitsemalla ajotien maanteitse Krimille, nyt kun maata ovat vallanneet vähän enemmänkin kun tien leveydeltä sota vaan jatkuu.