Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (13308)

Vierailija
8841/13308 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Corona-oluet haettu. Ja vähän muutakin. Tyttäreni järjesteää huomenna pienelle porukalle meksikolaiset grillibileet ja lupasin tuoda juomat ja vähän muutakin. Aamulla sitten tekemään mm avocadosalaatti. Hän asuu vain noin 2 km päässä, mutta mietin, että pitääköhän mun ottaa huomenna taksi vai saanko noi kaikki vietyä mukanani ihan kävellenkin :D 

Ylihuomenna ajattelin istuttaa rosmariinin, oreganon ja timjamin kukkaruukkuihin ja laittaa pihalla olevaan pieneen kasvihuoneeseen. Olen siis ostanut ihan vaan noita kaupan hevi-osaston yrttejä, mutta hyvin ne tuntuu viihtyvän ulkona kasvihuoneessa. Kunhan vaan muistaa kastella. 

Mulla oli kerran vähän samantyyppinen kuljetusongelma, mutta muistin nähneeni talomme yleisvarastossa hylätyn näköiset lastenrattaat ja lainasin niitä, kun vein tyttöjen iltaan lupaamani virvokkeet...naurua piisas kun työnsin rattaat pihaan lasteineen.

Vierailija
8842/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dangandaga dangandaga dangandaga dai...

Yllä esimerkki mitäänymmärtämättömän viestinnästä.

Et liene  koskaan kuullut tällaista kipaletta?!

Ei tuossa mitään kuulu. 

Hyvä kuulo sinulla, kiva kun tajusit. 

Siis et ainakaan harhoja kuullut:) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8843/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Pilveilee, sadetta luvassa myöhemmin päivällä.

Molemmat olkavarret kipeenä eilisistä rokotteista. Sentään sain nukuttua.

Ei mitään suunnitelmia ole viikonlopuksi.

Vierailija
8844/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää huomenta, ruususet, joko ootte hereillä?

Älä poista tätä, häirikkö. Olet tavan rivijäsen, et isäntä, diktaattori. Ei ole oikeutta rajoittaa mukavia kirjoituksia

Katsoit sitten asiaksesi aloittaa ketjun päivän provosoimalla riitaa. Nimittelet ja syyttelet, tuot heti jotain negatiivista ketjuun. Jotkut ei näköjään koskaan opi.  Olisin voinut vastata tähän positiivisessa hengessä ja jättää huomiotta narinasi, jotta jatko olisi kääntynyt muita kirjoittajia varten positiiviseksi. En enää viitsi paikkailla toisten mokia.  Pelisilmää suosittelen. En ole häirikkö, diktaattori, isäntä tai ruusunen, vaan rivikirjoittaja, kuten sinäkin. 

Vierailija
8845/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sade teki hyvää luonnolle. Oikaisen jonkun pellontapaisen läpi lenkkipolulle, niin nyt koiranputket on kasvaneet vyötäröön saakka. Tulee viidakkofiilis.

Vierailija
8846/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jank, jank, jank...

Vierailija
8847/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tehdä jatkossa niin etten kommentoi tai vastaa yhteenkään viestiin. Kirjoitan vaan joskus oman viestini ja se saa riittää. Parempi niin. Näin ei tule minunkaan riideltyä täällä sen enempää. En ole täydellinen itsekään. En ole ikinä niin sanonut. Kaikkea muuta. Silti monesti hermostumiseni taustalla on ollut jokin asia täällä. Joku sanoo, ettei saa reagoida, mutta jos jokin toiminta tuntuu minusta epäreilulta niin sitten reagoin siihen itsekin välillä liikaa. Tiedän sen. 

Samoin edelleenkin mietin, että vaikka täällä moni on sitä mieltä, että asiat pitää vaan kestää niin minä mietin, että ehkä jokainen voi myös miettiä silti sanojaan. Joskus mietin sitä kaikkea ehkä liikaa elämäni kautta. Myönnän sen. En sen vuoksi oikein hyväksy sitä jos muista kirjoitetaan pahaa. Pahoittelen jos itse olen myös muita loukannut. - P

Vierailija
8848/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei P, arvostan sitä, että sinä pystyt aidosti pahoittelemaan, jos tunnet, että olet toiminut jotenkin väärin. Kaikki eivät siihen pysty.

Toivon sinulle kaikkea hyvää🌷

Tämä on viimeinen viestini tässä ketjussa, kiitos. Jii

Vierailija
8849/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä poista tätä, häirikkö. Olet tavan rivijäsen, et isäntä, diktaattori. Ei ole oikeutta rajoittaa mukavia kirjoituksia

Katsoit sitten asiaksesi aloittaa ketjun päivän provosoimalla riitaa. Nimittelet ja syyttelet, tuot heti jotain negatiivista ketjuun. Jotkut ei näköjään koskaan opi.  Olisin voinut vastata tähän positiivisessa hengessä ja jättää huomiotta narinasi, jotta jatko olisi kääntynyt muita kirjoittajia varten positiiviseksi. En enää viitsi paikkailla toisten mokia.  Pelisilmää suosittelen. En ole häirikkö, diktaattori, isäntä tai ruusunen, vaan rivikirjoittaja, kuten sinäkin. 

Miksi poistelet??? Kivoja!!!

Hyvää päivää ruusunnuput   

En ole poistanut koskaan yhtään viestiä. Mun viestejä on välillä poistettu, mutta eipä ne mitään klassikkokirjallisuutta ole, joutavat mennäkin. 

Vierailija
8850/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vinkiksi, älä omi viestiä, mitä ei ole sinulle tarkoitettu, siis:

Jos et ole ruusunen, poistaja, diktaattori, häirikkö, älä lainaa tuota viestiä!

Tämä on julkinen keskusteluketju. Jokainen voi vapaasti osallistua keskusteluun. 

Vierailija
8851/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä yrität määrätä, mihin saa vastata tai mitä saa kirjoittaa. Jokainen päättää itse. Tietysti. Julkinen ketju, kaikkiin saa kommentoida. Perusta oma WA-ryhmä, niin sitä voit rajoittaa, muita et.

Vierailija
8852/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä yrität määrätä, mihin saa vastata tai mitä saa kirjoittaa. Jokainen päättää itse. Tietysti. Julkinen ketju, kaikkiin saa kommentoida. Perusta oma WA-ryhmä, niin sitä voit rajoittaa, muita et.

Loistava idea. Perusta tosiaan. Pääset meistä ällöistä, diktaattoreista, häiriköistä, törpöistä, hölmöistä, idiooteista ja keskenkasvuisista pettereistä kerralla eroon.

Vierailija
8853/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava idea. Perusta tosiaan. Pääset meistä ällöistä, diktaattoreista, häiriköistä, törpöistä, hölmöistä, idiooteista ja keskenkasvuisista pettereistä kerralla eroon.

👍

Vierailija
8854/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoista:

Kun tämä nyt sattuu olemaan keskustelupalsta, toivon todella, ettei kivoja harmittomia viestejä poisteta. Esim. hyvän huomenen toivotukset nasuille, ruususille, kellokukkasille... ilahduttaa minua joka kerta.

Jos et tykkää niistä, ohita, älä poista. Moni tykkää.

Jos kirjoitan viestini aiheesta X, toivon, että joku halutessaan kommentoisi viestiäni. Näin syntyisi juuri sitä keskustelua. Mutta: jos viesti katoaa, eihän sitä kukaan voi kommentoida!

Tämä on ketju hassuttelulle, hymistelylle ja hyräilylle. Eikö vaan?

Nyt sukellan taas leffojen maailmaan...

Älä poista harmitonta kivaa viestiä. Ohita, ellet tykkää.

Vierailija
8855/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistoista:

Kun tämä nyt sattuu olemaan keskustelupalsta, toivon todella, ettei kivoja harmittomia viestejä poisteta. Esim. hyvän huomenen toivotukset nasuille, ruususille, kellokukkasille... ilahduttaa minua joka kerta.

Jos et tykkää niistä, ohita, älä poista. Moni tykkää.

Jos kirjoitan viestini aiheesta X, toivon, että joku halutessaan kommentoisi viestiäni. Näin syntyisi juuri sitä keskustelua. Mutta: jos viesti katoaa, eihän sitä kukaan voi kommentoida!

Tämä on ketju hassuttelulle, hymistelylle ja hyräilylle. Eikö vaan?

Nyt sukellan taas leffojen maailmaan...

Älä poista harmitonta kivaa viestiä. Ohita, ellet tykkää.

Vastaan vaikken ole poistanutkaan. Voi olla, että viestissä on ruusus-tervehdyksen lisäksi ollut sääntöjen vastaista tekstiä. Sellaista ei kenenkään kannata kirjoittaa. Sen verran pitää aikuisilla olla käytöstapoja. Jos pohdit aamuista ruusus-tervehdystä, sen pääsee lukemaan ainakin lainauksena siihen vastanneiden viesteistä. Voit ihan itse arvioida, sisälsikö viesti ala-arvoista piikittelyä ja toisten nimittelyä.

Vierailija
8856/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime päivien riitelyn jälkeen täällä on ankea ja surullinen tunnelma. Turhalta tuntuu kirjoittaa mitään.

Ymmärrän hyvin tunnelman, kun katselin noita viime aikojen viestittelyitä. Silti ajattelen ja yritän kaikkeni, etten anna itseeni niiden vaikuttaa, riitelijöitä on aina ollut ja tulee, ikävä kyllä aina olemaankin. Joka paikassa, jossa isompi joukko koolla, ainakin pari riidankylväjää mukana. Vaikka päälläni seisoisin, homma jatkuu, siis niin kuin täälläkin todettu, en voi kuin itseeni vaikuttaa tai antaa olla vaikuttamatta.

Kaunis ajatus. Jotkut muutkin on ajatelleet näin jo edellisissä ketjuissa, ja sitten tehneet saman johtopäätöksen kuin pappa. Kohtelias ja asiallinen puhe ei toimi missään niihin, joilla on ongelmia käsityskyvyssä ja itsetunnossa, ehkä myös persoonallisuushäiriö. He eivät kykene näkemään itsessään mitään vikaa. Yhden suurvallan johtajan käytös on parhaillaan pistämässä maailmaa uuteen uskoon. Ei ole auttanut muitten asiallinen linja siinäkään. Vähän eri mieltä olen kanssasi tuosta, että pari riitelijää on joka paikassa. Käyn toisinaan yhdessä ketjussa, jossa ei ole riitelyä. Jos sinne ilmestyy riitelijä, hän saa aika pian ymmärtää, ettei käytöstään sallita. Yleensä lähtee. Tämän ketjun ja sen edeltäjien ongelma on, että lähes kaikki asialliset on poistuneet ketjun häiriöiden vuoksi. Jäljelle jääneistä iso osa edustaa samaa arvomaailmaa kuin nimittelijät ja haukkujat. Hurskastelua ja toisten haukkumista piisaa. He muodostavat enemmistön eikä uusia tule. Sama provosoituja, joka pilaa tämän ketjun, yrittää välillä muihinkin. Eivät tykkää niissäkään. Joku ihmetteli, että tämä riitelyketju saa jatkaa. Oma arvaukseni on, että sen annetaan jatkua, jottei provosoituja pilaa muita ketjuja, vaan pysyy täällä. On helpompi hoitaa hänen poistojaan ja valituksiaan yhdestä ketjusta kuin kymmenestä. Työvoimakysymys. 

Saat olla tuota mieltä. Oma mielipiteeni on toinen. Yksi jankkaa, härkkii, häiriköi, kaivelee muita ketjuja. Pilaa tämänkin. En näe ketään muuta riitelijää.

Toki joskus jostain aiheesta tulee hetkittäinen eripura.

Mukavaa viikonloppua

Oikealla linjalla olet. Kyllä ne on muut kun kaiken pilaa, ei me mukavat. Eikä meidän törkeyksiä vanhoissa tai uusissa ketjuissa saa paljastaa! Tikulla silmään. Minäkin olen umpisokea. Omia virheitä en ole nähnyt ikinä, enkä nää. Mukavaa viikonloppua meille mukaville, ei ilniölle eikä hölmöille!

Älä jaksa ilkeillä, on tyhmää.

Ette ota mitään vastuuta viesteistänne vaikka ne voi miten satuttaa eikä kukaan täällä voi itse vastata siitä mistä loukkaantuu ja mitä tuntee kuitenkaan. Arvostelette  minun käytöstä ettekä ymmärrä  että minä en edes pahinta kiusaajaani arvostelisi enkä sitten halua sellaista käytöstä tänne ollenkaan. Minä olen aina oikeuden puolella enkä hyväksy, että täällä ilkeästi ilkeilijöistä kirjoitellaan sittenkään. Jättäkää heidät rauhaan älkääkä puuttuko heidän ilkeilyihinsä, pyydän. 

Blaa blaa blaa

Aika rajoittunut sanavarasto sulla. Toivottavasti asenteet ei ole yhtä rajoittuneet. 😂

Sivusta: Eipä sullakaan sisältöä viestissäsi ollut...

Odotapas, kun käyn ostamassa pussin kukkamultaa. Siitä piisaa sisältöä elämään ja ketjuun pariksi viikoksi. 😂

Hienoa, alat ymmärtää ketjun aihepiiriä. Minä syön nyt mangojugurttia.

Ensin kanakastike, riisi, runsas salaatti. Maukasta kaikki.

Itseänikin ilahduttaa, että olen niin oppimiskykyinen. Nyt kun multapuoli on hallussa, perehdyn seuraavaksi kiroiluun, nimittelyyn ja ketjusta poisajamiseen. Valehtelu, syyttely ja feikkipersoonat on vähän vaativampi aihe, mutta kurssiohjelmassa nekin.

Vierailija
8857/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ärsyttävää tuo kun peukuttaa viestiä niin tulee pitkä rimpsu edellisiä!

Taidan jättää peukuttamatta kivatkin viestit jatkossa.

Jotenkin vetämätön olo. Mies laittoi ruuan ja tiskasikin, minä pötkötän lukemassa.

Kotimaisia varhaisperunoita syötiin ja olipa hyviä. Voita, sinappisilliä ja kalapihvejä.

Vierailija
8858/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime päivien riitelyn jälkeen täällä on ankea ja surullinen tunnelma. Turhalta tuntuu kirjoittaa mitään.

Ymmärrän hyvin tunnelman, kun katselin noita viime aikojen viestittelyitä. Silti ajattelen ja yritän kaikkeni, etten anna itseeni niiden vaikuttaa, riitelijöitä on aina ollut ja tulee, ikävä kyllä aina olemaankin. Joka paikassa, jossa isompi joukko koolla, ainakin pari riidankylväjää mukana. Vaikka päälläni seisoisin, homma jatkuu, siis niin kuin täälläkin todettu, en voi kuin itseeni vaikuttaa tai antaa olla vaikuttamatta.

Kaunis ajatus. Jotkut muutkin on ajatelleet näin jo edellisissä ketjuissa, ja sitten tehneet saman johtopäätöksen kuin pappa. Kohtelias ja asiallinen puhe ei toimi missään niihin, joilla on ongelmia käsityskyvyssä ja itsetunnossa, ehkä myös persoonallisuushäiriö. He eivät kykene näkemään itsessään mitään vikaa. Yhden suurvallan johtajan käytös on parhaillaan pistämässä maailmaa uuteen uskoon. Ei ole auttanut muitten asiallinen linja siinäkään. Vähän eri mieltä olen kanssasi tuosta, että pari riitelijää on joka paikassa. Käyn toisinaan yhdessä ketjussa, jossa ei ole riitelyä. Jos sinne ilmestyy riitelijä, hän saa aika pian ymmärtää, ettei käytöstään sallita. Yleensä lähtee. Tämän ketjun ja sen edeltäjien ongelma on, että lähes kaikki asialliset on poistuneet ketjun häiriöiden vuoksi. Jäljelle jääneistä iso osa edustaa samaa arvomaailmaa kuin nimittelijät ja haukkujat. Hurskastelua ja toisten haukkumista piisaa. He muodostavat enemmistön eikä uusia tule. Sama provosoituja, joka pilaa tämän ketjun, yrittää välillä muihinkin. Eivät tykkää niissäkään. Joku ihmetteli, että tämä riitelyketju saa jatkaa. Oma arvaukseni on, että sen annetaan jatkua, jottei provosoituja pilaa muita ketjuja, vaan pysyy täällä. On helpompi hoitaa hänen poistojaan ja valituksiaan yhdestä ketjusta kuin kymmenestä. Työvoimakysymys. 

Saat olla tuota mieltä. Oma mielipiteeni on toinen. Yksi jankkaa, härkkii, häiriköi, kaivelee muita ketjuja. Pilaa tämänkin. En näe ketään muuta riitelijää.

Toki joskus jostain aiheesta tulee hetkittäinen eripura.

Mukavaa viikonloppua

Oikealla linjalla olet. Kyllä ne on muut kun kaiken pilaa, ei me mukavat. Eikä meidän törkeyksiä vanhoissa tai uusissa ketjuissa saa paljastaa! Tikulla silmään. Minäkin olen umpisokea. Omia virheitä en ole nähnyt ikinä, enkä nää. Mukavaa viikonloppua meille mukaville, ei ilniölle eikä hölmöille!

Älä jaksa ilkeillä, on tyhmää.

Ette ota mitään vastuuta viesteistänne vaikka ne voi miten satuttaa eikä kukaan täällä voi itse vastata siitä mistä loukkaantuu ja mitä tuntee kuitenkaan. Arvostelette  minun käytöstä ettekä ymmärrä  että minä en edes pahinta kiusaajaani arvostelisi enkä sitten halua sellaista käytöstä tänne ollenkaan. Minä olen aina oikeuden puolella enkä hyväksy, että täällä ilkeästi ilkeilijöistä kirjoitellaan sittenkään. Jättäkää heidät rauhaan älkääkä puuttuko heidän ilkeilyihinsä, pyydän. 

Blaa blaa blaa

Aika rajoittunut sanavarasto sulla. Toivottavasti asenteet ei ole yhtä rajoittuneet. 😂

Sivusta: Eipä sullakaan sisältöä viestissäsi ollut...

Odotapas, kun käyn ostamassa pussin kukkamultaa. Siitä piisaa sisältöä elämään ja ketjuun pariksi viikoksi. 😂

Hienoa, alat ymmärtää ketjun aihepiiriä. Minä syön nyt mangojugurttia.

Ensin kanakastike, riisi, runsas salaatti. Maukasta kaikki.

Itseänikin ilahduttaa, että olen niin oppimiskykyinen. Nyt kun multapuoli on hallussa, perehdyn seuraavaksi kiroiluun, nimittelyyn ja ketjusta poisajamiseen. Valehtelu, syyttely ja feikkipersoonat on vähän vaativampi aihe, mutta kurssiohjelmassa nekin.

Sitten on vielä satujen kertominen. Mitä muka on tehnyt ja missä käynyt kuviteltujen sukulaisten kanssa ja opiskelupaikat vedetään kans ihan hatusta. Mutta, sä opit, täällä on hyvä mentori.

Vierailija
8859/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän laiskottaa, no itse asiassa aika paljonkin vaikken edes aamuyön peliä reaaliajassa katsellut niinkuin edellisenä yönä. Tuntuu että jotain pitäisi ruveta tekemään, aloittaako kattilan pesukierre taas alusta että huomenna olisi puhdas kattila käyttövalmiina, vai tiskatako vasta huomenna? Kas siinäpä pulma mitä sohvalla voin tämän päivän miettiä vai menenkö parvekkeen sohvalle lukemaan Belgarath-velhon tarinaa...  höh, nyt on KAKSI pulmaa! Ei pulmatonta päivää, ei! Ei parane muita tekemättömiä hommia pohtia ettei pulmat lisäänny enempää, johan siinä pääkin poksahtais.

Vierailija
8860/13308 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Corona-oluet haettu. Ja vähän muutakin. Tyttäreni järjesteää huomenna pienelle porukalle meksikolaiset grillibileet ja lupasin tuoda juomat ja vähän muutakin. Aamulla sitten tekemään mm avocadosalaatti. Hän asuu vain noin 2 km päässä, mutta mietin, että pitääköhän mun ottaa huomenna taksi vai saanko noi kaikki vietyä mukanani ihan kävellenkin :D 

Ylihuomenna ajattelin istuttaa rosmariinin, oreganon ja timjamin kukkaruukkuihin ja laittaa pihalla olevaan pieneen kasvihuoneeseen. Olen siis ostanut ihan vaan noita kaupan hevi-osaston yrttejä, mutta hyvin ne tuntuu viihtyvän ulkona kasvihuoneessa. Kunhan vaan muistaa kastella. 

Mulla oli kerran vähän samantyyppinen kuljetusongelma, mutta muistin nähneeni talomme yleisvarastossa hylätyn näköiset lastenrattaat ja lainasin niitä, kun vein tyttöjen iltaan lupaamani virvokkeet...naurua piisas kun työnsin rattaat pihaan lasteineen.

Minä olen joskus talvella miettinyt uskaltaisinko lainata jonkun pulkkaa lähikauppareissulle, joskus oon ostoslistaa joutunut karsimaan kun tulis liian raskaat kantamukset.