Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (8841)

Vierailija
8801/8842 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei lampaan viestit yllättäneet. Jo hänen aiemmista viesteistään on kuvastunut patoutunutta vihaa. Nyt se vaan räjähti käsiin.  Ymmärrettävää hänen kertomansa kotitilanteen vuoksi, mutta osoite on väärä. 

Teidän pitäisi täällä lopettaa toisten elämän ottaminen tänne käsittelyyn. Nytkin puututte Lampaan elämään ja täällä yleisesti kirjoitatte hänestä. Se on väärin ja se ei ole kenenkään tehtävä täällä. Se on myös julmaa käytöstä. Voisitte miettiä viestejänne. 

Sinä puutut  nyt muiden kirjoitteluun. Arvostelet. Se ei ole kenenkään tehtävä täällä, sanot, ja itse teet niin. Lammas on jakanut hyvin avoimesti elämäänsä täällä, hän on tietoinen sen seurauksista ja  kestää kyllä.

Sinä et tiedä mitään siitä mitä toinen kestää ja mitä ei. Naurettavaa edes väittää sellaista. Ihan pelottavaakin toisaalta, että joku miettii, että kyllä joku tuntematon täällä kestää sitä ja tätä. Samoin minä annan oikeasti muiden kirjoittaa. En tykkää siitä, että täällä puututaan toisten elämään. Otetaan joku asia tikunnokkaan ja arvostellaan. Sen teette te. Aihe vaan vaihtuu päivittäin. Minä en kannata sitä. 

Silloin on pysyttävä pois somesta, jos se ahdistaa. 

Sinä emännöit nyt! Lopeta.

Vierailija
8802/8842 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei lampaan viestit yllättäneet. Jo hänen aiemmista viesteistään on kuvastunut patoutunutta vihaa. Nyt se vaan räjähti käsiin.  Ymmärrettävää hänen kertomansa kotitilanteen vuoksi, mutta osoite on väärä. 

Teidän pitäisi täällä lopettaa toisten elämän ottaminen tänne käsittelyyn. Nytkin puututte Lampaan elämään ja täällä yleisesti kirjoitatte hänestä. Se on väärin ja se ei ole kenenkään tehtävä täällä. Se on myös julmaa käytöstä. Voisitte miettiä viestejänne. 

Sinä puutut  nyt muiden kirjoitteluun. Arvostelet. Se ei ole kenenkään tehtävä täällä, sanot, ja itse teet niin. Lammas on jakanut hyvin avoimesti elämäänsä täällä, hän on tietoinen sen seurauksista ja  kestää kyllä.

Sinä et tiedä mitään siitä mitä toinen kestää ja mitä ei. Naurettavaa edes väittää sellaista. Ihan pelottavaakin toisaalta, että joku miettii, että kyllä joku tuntematon täällä kestää sitä ja tätä. Samoin minä annan oikeasti muiden kirjoittaa. En tykkää siitä, että täällä puututaan toisten elämään. Otetaan joku asia tikunnokkaan ja arvostellaan. Sen teette te. Aihe vaan vaihtuu päivittäin. Minä en kannata sitä. 

Jos ihminen itse on kirjoittanut kestävänsä,  jopa kehoittanut kohdistamaan haukut itseensä säästääkseen muita, koska hän ei välitä, hän ohittaa ne lukematta tai pelkästään olankohautuksella, niin hän varmasti kestää. 

Olen tämän ihmisen kirjoituksia osannut ymmärryksellä lukea ja yleensäkin ymmärrän lukemani, myös kirjoituksen pointin, toki jokainen ymmärtää lukemansa omista lähtökohdistaan lähtien tai jotkut jopa tahallaan väärin ymmärtäen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8803/8842 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen itse on kirjoittanut kestävänsä,  jopa kehoittanut kohdistamaan haukut itseensä säästääkseen muita, koska hän ei välitä, hän ohittaa ne lukematta tai pelkästään olankohautuksella, niin hän varmasti kestää. 

Olen tämän ihmisen kirjoituksia osannut ymmärryksellä lukea ja yleensäkin ymmärrän lukemani, myös kirjoituksen pointin, toki jokainen ymmärtää lukemansa omista lähtökohdistaan lähtien tai jotkut jopa tahallaan väärin ymmärtäen! 

Tämähän on julkinen keskusteluketju. Jokaisen tulee itse arvioida, mitä tietoa tänne haluaa jakaa ja huomioida sen seuraukset. Somessa voi kohdata hyvinkin erilaisia kirjoittajia ja näkökantoja. Siihen pitää ymmärtää varautua. Uhriutuminen ei auta.  Aikuiset ovat itse vastuussa asioistaan täälläkin. 

Vierailija
8804/8842 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette itse väärässä täällä. Aivan väärässä. Oikeutatte käytöksenne sen mukaan jos joku on joskus tehnyt väärin. Sen perustella saatte mielestänne itse tehdä täällä nyt mitä vaan. Oikeutatte sen sillä. Ette ole itse vastuussa sanoistanne mukamas. Syytätte toisia herkiksi, mutta ette itse katso sanojanne. 

Miettikää, vaikka Risumiehen tapausta. Ok hän teki väärin. Jätti risut väärään paikkaan ja suuttui. Silti häntä kuvannut teki myös väärin. Asetti hänet ikävään asemaan ja häpäisi ja jokainen videoita katsonut ja muuten tätä henkilöä pilkannut teki myös väärin. Te olette täällä sillä kannalla, että vain Risumies teki väärin ja kaikki muut oikein, koska hän oli se asian alkuun laittaja ja syntipukki. Näin ajattelette. Ja näin ketju toimii. 

Vierailija
8805/8842 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomioita viestien perusteella. Kirjoittajaa henkilönä en tunne enkä kommentoi. 

Jatkuvasti arvostelee ja syyttelee muita. Kaikessa luulee olevan kyse hänestä. Ketjun pahin moralisti. Puhuu ristiin itsensä kanssa. Syyttelee muita päätelmistä, joita itse tekee viesteistä. Kehuu moraaliaan, mutta sallii huonon käytöksen itselleen ja joillekin muille. Käyttää omaa kuvailemaansa herkkyyttä tekosyynä sille, että voi rajoittaa muiden puheenaiheita ja vaatia erityiskohtelua. Epäoikeudenmukainen, sallii joidenkin kiusata, mutta toiset ei saa kirjoittaa edes asiaa. Outoja syytöksiä, esim. Muut kirjoittaa selän takana. Ketjussa ei edes voi kirjoittaa kenenkään selän takana. Kaikki näkyy heti. En ryhdy tästä kilometrien pituiseen väittelyyn. Rauhassa saa kuka vaan olla eri mieltä.

Kiitos arvionnista mitä en ole täällä pyytänyt keneltäkään. Se on melko julma alkaa täällä toisia analysoimaan tuolla tavoin. Jos minusta ei ole ok, että täällä vaikka Lampaasta kirjoitetaan pahaa niin saan olla sitä mieltä ja olla samaa mieltä kuin hän asioissa. Samoin se on kirjoittamista takanapäin jos täällä arvostellaan hänen elämäänsä. Ei hänkään ole sitä pyytänyt. 

Minä en ole täydellinen, mutta monesti moni muu täällä kyllä loukkaa toisia. On minustakin kirjoitettu mitä vaan mitä viestisi myös osoittaa. Enkä minä rajoita kuin sitä käytöstä mitä täällä on eli toisten arvostelua ja pilkkaamista. Sitä mitä rajoitan. Enkä minä luulen kaiken koskevan itseäni. Silti joku muu täällä käyttäytyy joka päivä ikävästi. Ei näe sitä itse ja se on harmi. 

Vierailija
8806/8842 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ette itse ota mitään vastuuta kirjoittamistanne. Ette yhtään mitään. Kaikki pitää kestää ja hyväksyä. Muuten vika on toisessa. Ette itse näe omia virheitänne. 

Vierailija
8807/8842 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jank jank jank

Vierailija
8808/8842 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä Dorus oletat, että joku haluaisi nähdä sun viestin?

Sivusta:

Jos hän valheet oikaisee, pitäisi kaikkien haluta nähdä ne! Eikö?

Valehtelija poistaa ne, ettei jäisi valheistaan kiinni. Ei se elämä niin mene!

Ketä kiinnostaa Doriksen elämä, valheet tai  totuudet.  Ei ketään. Turhaa riitaa ja ikuista vääntöä. Eikä mitään sisältöä viesteissä.

Vierailija
8809/8842 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa tulee paha olo. Tahallaan puhutaan ilkeästi ja nimitellään toisia. Siihen ei saa turtua ja tottua. Se ei ole normaalia keskustelua ventovieraiden kesken. Nuoria ja lapsia syytellään, mutta täällä aikuiset käyttäytyy huonosti.

Olet oikeassa. Joskus vaikuttaa kuin  jotkut kirjoittajat olisi jossain aineissa. Meno on ihan hallitsematonta.

Jankkausta ja jaarittelua koko päivän. Aineissa tai jumissa.

Vierailija
8810/8842 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia, Juhannusta jo mietin , kun kovaa vauhtia taas lähestyy tuo keskikesän juhla. Olen jo useita vuosia viettänyt jussit ihan kotona, yksin ja nauttinut joka hetkestä. Muutaman kerran tuttavan kysellessä mitäs suunnitelmia mulla on, vastaukseeni yksin kotona vietän, olen saanut vähän sääliviäkin katseita...Koko taloyhtiö hiljenee ympärilläni, asun rivarissa ja tuntuu monesti että kaikki muut lähteneet jonnekin maille. Nostan taloyhtiön Suomen lipun salkoon, kippistän sille ja laitan uudet perunat kiehumaan ja katan takaterassille itselleni ja syön ihanassa hiljaisuudessa, uudet perunat, voisipaisu päälle ja silliä, niin hyvää, melkein  vedet silmissä nautiskelen. Siihen pöydälle seitsemää sorttia luonnonkukkia vaasiin, niitä onkin joskus vaikea löytää, kun kaupungin koneet niittävät ojanpenkereet usein juuri juhannuksen alla. Kuuntelen vanhoja kotimaisia, joita en juurikaan muulloin, ilta Saimaalla...katselen telkkariohjelmia ja elokuvia, saatanpa kaivaa vanhan sähkögrillinkin taas esiin, jo ihan sen ruuantuoksunkin vuoksi. Tämä juhlintatapa aivan oma vapaaehtoinen valintani, jonka lapset jo hyväksyneet, mutta aina silti pyytelevät mökkivieraaksi. Eipä varmaan heitä haittaa, sillä mökkivieraita riittää aitan täydeltä. Olen aina tykännyt omasta rauhasta, voisin sanoa että olen "sosiaalinen erakko" Onkos teillä jo suunnitelmia tehtynä, tai joitain juhannustapoja, perinteitä tai jopa taikoja...

Vierailija
8811/8842 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole suunnitelmia juhannuksenviettoon.

Ehkä lähdemme kakkoskotiin, ehkä pysymme kotona.

Lapsettomina meille ei ole muodostunut mitään traditioita minkään juhlan viettoon.

Ostamme hyvää ruokaa, siinäpä se.

Harmi jos pappa vallan hävisi täältä, kiva oli lukea pikkupoikien touhuista. 
Hyvää alkavaa viikoloppua!

Vierailija
8812/8842 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime päivien riitelyn jälkeen täällä on ankea ja surullinen tunnelma. Turhalta tuntuu kirjoittaa mitään.

Ymmärrän hyvin tunnelman, kun katselin noita viime aikojen viestittelyitä. Silti ajattelen ja yritän kaikkeni, etten anna itseeni niiden vaikuttaa, riitelijöitä on aina ollut ja tulee, ikävä kyllä aina olemaankin. Joka paikassa, jossa isompi joukko koolla, ainakin pari riidankylväjää mukana. Vaikka päälläni seisoisin, homma jatkuu, siis niin kuin täälläkin todettu, en voi kuin itseeni vaikuttaa tai antaa olla vaikuttamatta.

Vierailija
8813/8842 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu, nimittely ja haukkuminen on ihan ok, mutta jotkut törpöt rupesi vastustamaan niitä.

Vierailija
8814/8842 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole suunnitelmia juhannuksenviettoon.

Ehkä lähdemme kakkoskotiin, ehkä pysymme kotona.

Lapsettomina meille ei ole muodostunut mitään traditioita minkään juhlan viettoon.

Ostamme hyvää ruokaa, siinäpä se.

Harmi jos pappa vallan hävisi täältä, kiva oli lukea pikkupoikien touhuista. 
Hyvää alkavaa viikoloppua!

Kannattaa lukea ajatuksella papan lähtiäisviesti. Sen jälkeen jokaisen kannattaa katsoa peiliin. No ei vaineskaan, muuthan ne on syyllisiä. Mitään me  ei aineskaan myönnetä.

"Minä olen Ensio Siilasvuo, enkä minä koskaan viinaa juo. Ja kun minä viinaa juon, niin en ole Siilasvuo."  YK-joukkojen laulu. Sopis meille tunnuslauluksi, just meidän moraalin mukainen.

Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita nasut ja epänasut! Jos joku tässä digiajassa on helppoa, niin se on eläkkeelle jääminen. Ja tarkoitan nyt vanhuuseläkettä. Kun toissapäivänä iltapäivällä remppamiehet olivat vihdoin lopullisesti lähteneet, päätin alkaa edistää eläkkeen hakemista. Ei ollut mitään tietoa, kuinka kauan eläkehakemuksen käsittelyssä kestää ja vaikuttaako asiaan se, että juhannus on jo ensi viikolla ja ihmisiä jää varmaan yhä enemmän kesälomille. Noh, hakemuksen tekemiseen ei eläkeyhtiön verkkopalvelussa mennyt kuin alle minuutti. Sitten vaan odottelemaan, että kun päätös joskus tulee, pitää hankkia eläkkeeseen verokortti. Eilen aamulla tulikin jo sähköpostiin viesti, että eläkepäätös on valmis. Eipä muuta kuin OmaVeroon  täyttämään hakemus uutta verokorttia varten. Siihenkin meni alle minuutti ja verottaja toimittaa sen suoraan eläkeyhtiölle. Vajaassa kahdessa minuutissa koko homma hoidettu.

Vierailija
8816/8842 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime päivien riitelyn jälkeen täällä on ankea ja surullinen tunnelma. Turhalta tuntuu kirjoittaa mitään.

Ymmärrän hyvin tunnelman, kun katselin noita viime aikojen viestittelyitä. Silti ajattelen ja yritän kaikkeni, etten anna itseeni niiden vaikuttaa, riitelijöitä on aina ollut ja tulee, ikävä kyllä aina olemaankin. Joka paikassa, jossa isompi joukko koolla, ainakin pari riidankylväjää mukana. Vaikka päälläni seisoisin, homma jatkuu, siis niin kuin täälläkin todettu, en voi kuin itseeni vaikuttaa tai antaa olla vaikuttamatta.

Kaunis ajatus. Jotkut muutkin on ajatelleet näin jo edellisissä ketjuissa, ja sitten tehneet saman johtopäätöksen kuin pappa. Kohtelias ja asiallinen puhe ei toimi missään niihin, joilla on ongelmia käsityskyvyssä ja itsetunnossa, ehkä myös persoonallisuushäiriö. He eivät kykene näkemään itsessään mitään vikaa. Yhden suurvallan johtajan käytös on parhaillaan pistämässä maailmaa uuteen uskoon. Ei ole auttanut muitten asiallinen linja siinäkään. Vähän eri mieltä olen kanssasi tuosta, että pari riitelijää on joka paikassa. Käyn toisinaan yhdessä ketjussa, jossa ei ole riitelyä. Jos sinne ilmestyy riitelijä, hän saa aika pian ymmärtää, ettei käytöstään sallita. Yleensä lähtee. Tämän ketjun ja sen edeltäjien ongelma on, että lähes kaikki asialliset on poistuneet ketjun häiriöiden vuoksi. Jäljelle jääneistä iso osa edustaa samaa arvomaailmaa kuin nimittelijät ja haukkujat. Hurskastelua ja toisten haukkumista piisaa. He muodostavat enemmistön eikä uusia tule. Sama provosoituja, joka pilaa tämän ketjun, yrittää välillä muihinkin. Eivät tykkää niissäkään. Joku ihmetteli, että tämä riitelyketju saa jatkaa. Oma arvaukseni on, että sen annetaan jatkua, jottei provosoituja pilaa muita ketjuja, vaan pysyy täällä. On helpompi hoitaa hänen poistojaan ja valituksiaan yhdestä ketjusta kuin kymmenestä. Työvoimakysymys. 

Vierailija
8817/8842 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Perjantaita nasut ja epänasut! Jos joku tässä digiajassa on helppoa, niin se on eläkkeelle jääminen. Ja tarkoitan nyt vanhuuseläkettä. Kun toissapäivänä iltapäivällä remppamiehet olivat vihdoin lopullisesti lähteneet, päätin alkaa edistää eläkkeen hakemista. Ei ollut mitään tietoa, kuinka kauan eläkehakemuksen käsittelyssä kestää ja vaikuttaako asiaan se, että juhannus on jo ensi viikolla ja ihmisiä jää varmaan yhä enemmän kesälomille. Noh, hakemuksen tekemiseen ei eläkeyhtiön verkkopalvelussa mennyt kuin alle minuutti. Sitten vaan odottelemaan, että kun päätös joskus tulee, pitää hankkia eläkkeeseen verokortti. Eilen aamulla tulikin jo sähköpostiin viesti, että eläkepäätös on valmis. Eipä muuta kuin OmaVeroon  täyttämään hakemus uutta verokorttia varten. Siihenkin meni alle minuutti ja verottaja toimittaa sen suoraan eläkeyhtiölle. Vajaassa kahdessa minuutissa koko homma hoidettu.

Tervetuloa eläkkeelle, tämä on uusi nuoruus

t. Tuore eläkeläinen

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Tervetuloa eläkkeelle, tämä on uusi nuoruus

t. Tuore eläkeläinen

Kiitos :) 

Vierailija
8819/8842 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ajatus. Jotkut muutkin on ajatelleet näin jo edellisissä ketjuissa, ja sitten tehneet saman johtopäätöksen kuin pappa. Kohtelias ja asiallinen puhe ei toimi missään niihin, joilla on ongelmia käsityskyvyssä ja itsetunnossa, ehkä myös persoonallisuushäiriö. He eivät kykene näkemään itsessään mitään vikaa. Yhden suurvallan johtajan käytös on parhaillaan pistämässä maailmaa uuteen uskoon. Ei ole auttanut muitten asiallinen linja siinäkään. Vähän eri mieltä olen kanssasi tuosta, että pari riitelijää on joka paikassa. Käyn toisinaan yhdessä ketjussa, jossa ei ole riitelyä. Jos sinne ilmestyy riitelijä, hän saa aika pian ymmärtää, ettei käytöstään sallita. Yleensä lähtee. Tämän ketjun ja sen edeltäjien ongelma on, että lähes kaikki asialliset on poistuneet ketjun häiriöiden vuoksi. Jäljelle jääneistä iso osa edustaa samaa arvomaailmaa kuin nimittelijät ja haukkujat. Hurskastelua ja toisten haukkumista piisaa. He muodostavat enemmistön eikä uusia tule. Sama provosoituja, joka pilaa tämän ketjun, yrittää välillä muihinkin. Eivät tykkää niissäkään. Joku ihmetteli, että tämä riitelyketju saa jatkaa. Oma arvaukseni on, että sen annetaan jatkua, jottei provosoituja pilaa muita ketjuja, vaan pysyy täällä. On helpompi hoitaa hänen poistojaan ja valituksiaan yhdestä ketjusta kuin kymmenestä. Työvoimakysymys. 

Saat olla tuota mieltä. Oma mielipiteeni on toinen. Yksi jankkaa, härkkii, häiriköi, kaivelee muita ketjuja. Pilaa tämänkin. En näe ketään muuta riitelijää.

Toki joskus jostain aiheesta tulee hetkittäinen eripura.

Mukavaa viikonloppua

Suosittelen älyllistä rehellisyyttä.

Vierailija
8820/8842 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat olla tuota mieltä. Oma mielipiteeni on toinen. Yksi jankkaa, härkkii, häiriköi, kaivelee muita ketjuja. Pilaa tämänkin. En näe ketään muuta riitelijää.

Toki joskus jostain aiheesta tulee hetkittäinen eripura.

Mukavaa viikonloppua

Oikealla linjalla olet. Kyllä ne on muut kun kaiken pilaa, ei me mukavat. Eikä meidän törkeyksiä vanhoissa tai uusissa ketjuissa saa paljastaa! Tikulla silmään. Minäkin olen umpisokea. Omia virheitä en ole nähnyt ikinä, enkä nää. Mukavaa viikonloppua meille mukaville, ei ilniölle eikä hölmöille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan