Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (8868)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmmhhhmmmmmm
Hymistelyä ketjun mukaisesti.
Hymm Hymm Hymm...
Samaa täällä. Hhmmmm. Viikkasin pyykit, vein roskat. Ulkona on tosi kostea, tihkusateinen ilma. Lämmintä on. Kitkin hetken arkkivihollistani vuohenputkea.
Autiotalo, Dingo. Oi kultainen nuoruus, ei jää unholaan...
Kävin pyöräilemässä, osan matkasta vähän tihkutti vettä.
Kohta juodaan päiväkahvit kera mansikkakääretortun.
Olen katsonut aika paljon kukkivaa omenapuuta. Myöhäiset illat ovat olleet täynnä valoa. Nyt melkein kaikki omenankukkien terälehdet ovat pudonneet nurmelle. Kauniina maa, valkoista ja vaaleanvihreää. Minulla oli lapsena takki, jossa oli vihreää ja valkoista. Näistä väreistä tulee aina mieleen minttu.
"Ei herkille", tämän varoituksen luin jostain. Nyt sitä on mediassa alettu taas käyttää. Katsonkin entistä enemmän omenapuuta, nurmea, peippoa, taivasta. Nämä sanat tulivat nyt eteeni:
Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut aika paljon kukkivaa omenapuuta. Myöhäiset illat ovat olleet täynnä valoa. Nyt melkein kaikki omenankukkien terälehdet ovat pudonneet nurmelle. Kauniina maa, valkoista ja vaaleanvihreää. Minulla oli lapsena takki, jossa oli vihreää ja valkoista. Näistä väreistä tulee aina mieleen minttu.
"Ei herkille", tämän varoituksen luin jostain. Nyt sitä on mediassa alettu taas käyttää. Katsonkin entistä enemmän omenapuuta, nurmea, peippoa, taivasta. Nämä sanat tulivat nyt eteeni:
Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.
💚🤍
Nyt tein kauhean teon vahingossa. Olin puutarhassa omenapuiden luona ja itselläni on trimmeri rikki ja näin tosi vaikeaa nähdä heinikossa missä kulkee. Näin astuin vahingossa rastaan poikasen päälle. Se jäi ensin kitumaan ja sitten kuoli. Tuntuu hirveältä nyt. Ihan kauhea olo on. Anteeksi tämäkin viesti, mutta kamala olo on. Yleensä olen poikasia tieltä pelastanut pois ja auttanut. Monet kerrat pysähtynyt autolla. Nyt en oikein hallitse tätä pihaa enää ja pitäisi joku niittokone jo olla, että saisi nurmikon lyhyemmäksi. En ole edes rastaita tässä nähnyt tai poikasia niin en osannut varoa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tein kauhean teon vahingossa. Olin puutarhassa omenapuiden luona ja itselläni on trimmeri rikki ja näin tosi vaikeaa nähdä heinikossa missä kulkee. Näin astuin vahingossa rastaan poikasen päälle. Se jäi ensin kitumaan ja sitten kuoli. Tuntuu hirveältä nyt. Ihan kauhea olo on. Anteeksi tämäkin viesti, mutta kamala olo on. Yleensä olen poikasia tieltä pelastanut pois ja auttanut. Monet kerrat pysähtynyt autolla. Nyt en oikein hallitse tätä pihaa enää ja pitäisi joku niittokone jo olla, että saisi nurmikon lyhyemmäksi. En ole edes rastaita tässä nähnyt tai poikasia niin en osannut varoa.
Älä huoli, sehän oli harmillinen vahinko. Sulullinen silti. Olet niin monta perhosta pelastanut, että hyvän puolella olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, sehän oli harmillinen vahinko. Sulullinen silti. Olet niin monta perhosta pelastanut, että hyvän puolella olet.
* surullinen
Vierailija kirjoitti:
Sinä nyt et tahallasi vahingoittaisi yhtäkään luontokappaletta ikinä, et kärpästä tai perhosta. Se oli vahinko. Todella harmi että juuri nyt tapahtui kun mielesi on raskas muutenkin. Toivoa eloon sinulle.
Ikkunaan lentää joskus lintuja, kun se peilaa. Jotkut selviää, ei kaikki. Olen haudannut menehtyneet ja pehmustanut haudan lehdillä ja kukilla. Sinne pääsee pieni vainaja ikiuneen kauniiden kukkien joukkoon. Merkiksi haudalle pieni kivi tai oksa. Hautajaisissa on jotain lohdullista. Ehkä se auttaisi nytkin?
Eilen katsottiin mitä harakka touhusi pihalla. Tänään sen jäljiltä löytyi linnunpoikasen jäännökset. Syödäpä harakankin täytyy.
Käytiin ostamassa ne rullaverhot. Ei oo helppoa asennus! Ankarasti manaillen mies ähräsi niitten kanssa- jatkuu huomenna.
Minä olisin jo luovuttanut ja laittanut kirppikselle meneviin mokomat.
Harmittaa kun tulinkaan maininneeksi että aamuisin valo herättää.
Vierailija kirjoitti:
Eilen katsottiin mitä harakka touhusi pihalla. Tänään sen jäljiltä löytyi linnunpoikasen jäännökset. Syödäpä harakankin täytyy.
Käytiin ostamassa ne rullaverhot. Ei oo helppoa asennus! Ankarasti manaillen mies ähräsi niitten kanssa- jatkuu huomenna.
Minä olisin jo luovuttanut ja laittanut kirppikselle meneviin mokomat.Harmittaa kun tulinkaan maininneeksi että aamuisin valo herättää.
Onko miehesi toistaitoinen? Minä nainen osaan rullaverhot asentaa, lyhentääkin tarvittaessa, ei ole vaikea homma. No, jotkut tekee mitä haluaa, toiset yrittää tehdä mitä luulevat osaavansa, eivätkä onnistu siinäkään! Tosin miehillä tuppaa olemaan se vika, ettei mitään ohjeita tai manuaaleja lueta ja reisillehän ne(kin) hommat sitten menee. Luultavasti osaisit itse paremmin, jos vain työkalut käsissä pysyy, mikset tee itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin jo luovuttanut ja laittanut kirppikselle meneviin mokomat.Harmittaa kun tulinkaan maininneeksi että aamuisin valo herättää.
Onko miehesi toistaitoinen? Minä nainen osaan rullaverhot asentaa, lyhentääkin tarvittaessa, ei ole vaikea homma. No, jotkut tekee mitä haluaa, toiset yrittää tehdä mitä luulevat osaavansa, eivätkä onnistu siinäkään! Tosin miehillä tuppaa olemaan se vika, ettei mitään ohjeita tai manuaaleja lueta ja reisillehän ne(kin) hommat sitten menee. Luultavasti osaisit itse paremmin, jos vain työkalut käsissä pysyy, mikset tee itse?
Kukas se sieltä heräsi? Miksi alat höyrytä moisesta asiasta? Ilkeästi kommentoit ja teet tässä jotain kummallista mies-nais -jakoa.
Sivusta eli asia ei kuulu mulle, jatkakaa.
Minä en edes yritä asentaa verhoja!
Mieheni on kyllä kätevä ja tekevä, kyllä nuokin saa asennettua.
Ovat kiinalaista tekoa- tietysti!- ja ohjeet vähän sinne päin. Ruuveja puuttuu ym mukavaa.
Ohjeissa vain kuvia.
Mulla oli lapsena pieneläin hautausmaa pihan perällä. Sinne pääsivät vaikka ikkunaan lentäneet linnut, pari hiirtä, rottakin. Tein kivistä reunukset haudoille ja pystyyn litteämpi kivi hautakiveksi. Oli siellä varmaan kymmenisen hautaa. Hetkeksi hiljennyin uuden haudan äärelle. Harjoittelin ajoissa tulevia aikuisuuden raskaampia hautajaisia varten.
Tänään on ollut aika vaikea päivä. Jos mulla ei olisi lapsia, toivoisin, että en enää huomenna aamulla herää. Tähän kipuhelvettin. Mutta tämä on mun elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan vaikeaa elämää noin täydellisellä :( älä silti ole ilkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan vaikeaa elämää noin täydellisellä :( älä silti ole ilkeä!
Ei ollenkaan, elämähän on täydellistä, kun osaa tehdä kaikkea mitä haluaa eikä tarvi toistaitoista ukkoa holhota ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes yritä asentaa verhoja!
Mieheni on kyllä kätevä ja tekevä, kyllä nuokin saa asennettua.
Ovat kiinalaista tekoa- tietysti!- ja ohjeet vähän sinne päin. Ruuveja puuttuu ym mukavaa.
Ohjeissa vain kuvia.
Hyvä vastaus. Se tekee joka osaa. Ei siinä sukupuolella ole väliä. Itse rakastan näprätä kaikenlaisia teknisiä juttuja. Joskus menee kauan mutta ei sen väliä kun aikaa on! On ne pimennysverhot tosi hyvät käytössä. Että vaivannäkö ja pari kirosanaa kannattaa kyllä niiden vuoksi.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Tänään on ollut aika vaikea päivä. Jos mulla ei olisi lapsia, toivoisin, että en enää huomenna aamulla herää. Tähän kipuhelvettin. Mutta tämä on mun elämä.
Eikö kipulääkkeistä ole apua? Sulla varmaan on laaja valikoima. No, voimisia!
Teemalta tulee tänään Bertoluccin leffa Fasisti. Italialaiset klassikot on upeita. Dolce vita, Rooma - avoin kaupunki, Polkupyörävaras jne. Ne vaatii katsojalta enemmän kuin englantilaiset tai saksalaiset, mutta niissä on elämän maku kaikessa karuudessakin. Järkyttävin on Rossellinin Saksa vuonna nolla, jossa pieni poika ajautuu epätoivoisiin tekoihin. Pari kertaa olen nähnyt, ei jätä helpolla rauhaan. Tämäniltaista Fasistia en muista aiemmin nähneeni. Topi Borgin elokuvakerho oli vähän pettymys. Ei ole Topin syy, ehkä vaikeasti toteutettava idea.