Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (8458)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta täällä on myös se ihmeellistä jos ihmiset tuomitsevat toisia jonkun jutun perusteella. Minä en tavallaan ole vastuussa toisesta ihmisestä ja minua ei saisi tuomita täällä sen mukaan. Joku niputtaa minua mukaan kaikkeen jos olen satoja kertoja todennut, että vaikka täällä olisi tyyppi A, B ja C niin en minä tahtoisi heistä kenestäkään täällä kirjoitettavan pahaa. Se ajatus taustalla ja tästäkin olen lukuisia kertoja kirjoittanut. Näin joku näkee minut nyt omien lasiensa läpi täällä ja tuomitsee sen mukaan.
Minulla, kun on se joitakin täällä paljon suututtanut ajatus, etten saa siitä mitään itselleni, vaikka joku pilkkasi kiusaajiani täällä joka päivä. En minä siitä kiittäisi ja minulle se olisi ihan sama koko juttu. Ei se elämääni muuttaisi mitenkään. Lähinnä ärsyttäisi vaan jos se kaikki pyörisi päässäni sen myötä entistä enemmän. Joku ymmärtää sen tai sitten ei. En jatka tästä enää.
Älä puhu paskaa! Itse kiroilit ja haukuit eilen muita törkeästi.
Kysyim sitä miksi pitää kohdella minua täällä ikävästi ja viestejäni poistaa. Sitten joku alkoi siitä irvailemaan, vaikka kysyin mitä pahaa olen tehnyt. Ja en ole täydellinen minäkään. En ole niin sanonut.
Miksi haukuit ja kiroilit ja riehuit, vaikka nyt puhut muuta. Sinä puhuit pahaa muista. Saa puhua, mutta älä nyt näyttele muuta ja valehtele itesäsi puhtaaksi. Suuttua saa, mutta ei valehdella.
Minä kirjoitin jo eilen illalla pahoittelut jos meni yli. Ehkä huomasit sen. Samoin en ole kiistänyt sitä, ettenkö tekisi virheitä ja näin en ole valehdellut täällä. Silti täälläkin minua halutaan monesti vaan ärsyttää. Tahallaan saada suuttumaan jostain niin joku saisi hauskuutta elämäänsä sen myötä. Samoin jos ole satoja kertoja todennut etten halua olla osa mitään täällä ja en ole kenenkään puolella niin te sitten valehtelet te itse siinä asiassa, että P sitä ja P tätä. Kirjoittatte itse valheita.
Vierailija kirjoitti:
Muutetaan ketjun otsikoksi Doris-ketju sitten tässä lähin, kun täällä on kohta enemmän viestejä häneen liittyen kuin kuulumisiin liittyen. Nuo viestit mitä häneen liittyen kirjoitatte eivät ole kuulumisia.
Niinkuin sinunkin viestisi nyt.
Jos vaatii muita olemaan täydellisiä on sitten varmaan itse erehtymätön ja paras kaikista jos voi muita arvostella. Ihmeellisesti minulle ei tule mieleen yhtäkään ihmistä joka täyttäisi nuo kriteerit. En myöskään usko Jumalaan ja jos uskoisin niin miettisin, että myös hän erehtyy.
Vierailija kirjoitti:
Muutetaan ketjun otsikoksi Doris-ketju sitten tässä lähin, kun täällä on kohta enemmän viestejä häneen liittyen kuin kuulumisiin liittyen. Nuo viestit mitä häneen liittyen kirjoitatte eivät ole kuulumisia.
Joo tehdään niin! En kerro enää kuulumisiani, älä sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Eivät ole kuulumisia eivätkä tavallisia juttuja. Eikös se ollut niin, että jokainen vastaa omalta osaltaan siitä, että ketju on asiallinen ja toisia kohdellaan hyvin, vai miten se oli? Nyt olis vielä aikaa tsempata tälle illalle. Itse taidan alkaa katsoa Ukraina-studiota ja Alpo Rusin kuulumisia
Oikeastaan P voi puolestani "kuolla" nyt. Eli en ole enää P. Voin olla, vaikka ABC tästä lähin, kun monesti "tunnuksettomana" kirjoitan kuitenkin. Näin viestejäni ei tarvitse nostaa erilleen ja edes kirjoittaa P sitä ja P tätä enää. En mielestäni ansaitse sitä jos ainoa paheeni on kirjoittaa niin, että joku tunnistaa minut täällä. Sille en voi mitään, mutta jättäkää rauhaan tästä lähin edes.
Pakottamalla ei saa kenenkään mielipidettä muutettua. Silloin on paras lopettaa väittely ja tyytyä olemaan eri mieltä asioista.
Muistutan miettimään ihmisiä. Joku keskustelee monien ihmisten kanssa päivittäin ja minä kirjoitan tänne jonkun viestin kerran pari päivässä. Sitten välillä ärsyttää jos se häviää. Myönnän sen, koska siihen meni minun ääneni silti osin. Ja nostan kädet pystyyn. Näin en ole valehdellut mitään. Lähinnä haluan asiallista kohtelua ja etsin syytä siihen miksi joku vihaa minua. Oikeassa elämässä tiedän vaan, että moni vihaa tosi paljon ja heille olisi ilo jos, vaikka kuolisin. Pitäisivät juhlat. Täällä kuitenkin yleensä pyrin kirjoittamaan ok jos toinen myös antaa minun olla rauhassa. Sitten jos alkaa ärsyttää niin en sitä aina kestä.
Hermot menee joskus ja kiitos isälleni siitä, koska minussa on hänen piirteitään ja kiitos elämälleni joka on välillä p*skaa. Toisaalta olen elämässäni ollut myös viilipytty monesti. Hillinnyt hermoni tosi hyvin. Liiankin hyvin tilanteeseen nähden. En kuitenkaan ole pyhimys siis ja sellaista väittänyt. En minä silti ole oikeassa elämässä kovin raivonnut.
Kysynkin oikeastaan, että miksi joku vihaa minua täällä. Se olkoon tämän päivän kysymys. Saa vastata vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä edes yritä Dee tuota vanhaa tapaasi, vastaat eri hahmoina itsellesi. Niin läpinäkyvää, että ihan puistattaa. Luulet lukijoita ihan tyhmiksi. Sun tavat tiedetään.
Nythän selvisi lopuillekin että täällä se dooris väijyy. Muka välillä vilkaisee höpönlöpö. Päivästä toiseen täällä riitelee, haukkuu ja taas kiroilee. Ihan niin kuin teki kuulumisketjuissa ja pitäisi osata päästää irti ketjussa. Jos tämä on vielä epäselvää jollekin niin ihmettelen. Huomasin dn valheet aikoja sitten. Monihan siellä ekassa kuulumisketjussa yritti rajoittaa doriksen törpöksi ym haukkumista, viestien poistamista ja ainaista etsikää törpöt toinen ketju jos tämä ei kelpaa. Ihan samoilla sanoilla ajoi pois kirjoittajia tuossa pitäisi osata päästää irti ketjussa. Hyvä että muutkin tajuaa tuon valehtelian kirjoitukset nyt. Ja ihan turha nimouttaa minua muihin kirjoittajiin.
Valehtelee joka ketjussa. Eri hahmoja käyttää edelleen.
Doris poistelee myös joka ketjussa viestejä.
D vastaa itselleen ja komppaa omia viestejään, laskee peukutuksia ja peukuttaa omiaan monta kertaa. Keksii tapahtumia ja valehtelee.
Muistan kun oli muka taidenäyttelyssä Hartolassa siskon kanssa ja täällä riiteli koko päivän silti. Tiedän sen näyttelypaikan. Valehteli silloinkin. Siskojen kanssakin on riidoissa.
Et nyt ole perillä noista paikkakunnista. Asuu "isolla kirkolla" ( ei hki mutta pohjois uudellamaalla) ja kakkosasunto "kuningaskunnassa". Ihan on kertonut itse nämä näissä keskusteluissa.
D ilmoitti näyttelypaikaksi mestan jostain toiselta puolelta maata. Sanottiin, ettei voi olla, niin sitten korjasi.
Voi kullanmuru, kun sä nössikkä oot niin läpinäkyvä, keräätkö oikeasti sinikantiseen ruutuvihkoon kaikki d:n kommentit? Ups siis "luulemasi" d:n viestit. Tajuatko yhtään, miten vainoharhaiselta vaikutat? Mulle on tietty ihan se ja sama, miten päiväsi vietät, mutta: mieti hetki, onko moinen pakkomielle sen arvoista?
Kerro vielä oma loistava koulutuksesi, työpaikkasi ja ulkonäkösi. Kun katsot olevasi jollain kieroutuneella tavalla olevasi oikeutettu arvostelemaan muita.
Säälittää, miten elämäsi valuu hukkaan. Oma päätös.
Sä niputat nyt kaikki kirjoittajat samaan nippuun! Meitä on kymmeniä, jotka muistamme sun valheesi, ei tarvita kuin normaaliäly, niin muistaa.
Tuo viesti kullanmurusta ja nössikästä tuli vastauksena minulle. Minut kai sekoitettiin joihinkin muihin.
Näyttelypaikkaa koskeva keskustelu jäi mieleen hauskuudessaan. Toinen näyttelypaikka taisi olla Retretti. Erehdys paikoista oli luokkaa Valamo sijaitsee Kotkassa.
Kullanmuru-nössikkä-viesti ei ollut asiallista tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä edes yritä Dee tuota vanhaa tapaasi, vastaat eri hahmoina itsellesi. Niin läpinäkyvää, että ihan puistattaa. Luulet lukijoita ihan tyhmiksi. Sun tavat tiedetään.
Nythän selvisi lopuillekin että täällä se dooris väijyy. Muka välillä vilkaisee höpönlöpö. Päivästä toiseen täällä riitelee, haukkuu ja taas kiroilee. Ihan niin kuin teki kuulumisketjuissa ja pitäisi osata päästää irti ketjussa. Jos tämä on vielä epäselvää jollekin niin ihmettelen. Huomasin dn valheet aikoja sitten. Monihan siellä ekassa kuulumisketjussa yritti rajoittaa doriksen törpöksi ym haukkumista, viestien poistamista ja ainaista etsikää törpöt toinen ketju jos tämä ei kelpaa. Ihan samoilla sanoilla ajoi pois kirjoittajia tuossa pitäisi osata päästää irti ketjussa. Hyvä että muutkin tajuaa tuon valehtelian kirjoitukset nyt. Ja ihan turha nimouttaa minua muihin kirjoittajiin.
D vastaa itselleen ja komppaa omia viestejään, laskee peukutuksia ja peukuttaa omiaan monta kertaa. Keksii tapahtumia ja valehtelee.
Muistan kun oli muka taidenäyttelyssä Hartolassa siskon kanssa ja täällä riiteli koko päivän silti. Tiedän sen näyttelypaikan. Valehteli silloinkin. Siskojen kanssakin on riidoissa.
Et nyt ole perillä noista paikkakunnista. Asuu "isolla kirkolla" ( ei hki mutta pohjois uudellamaalla) ja kakkosasunto "kuningaskunnassa". Ihan on kertonut itse nämä näissä keskusteluissa.
D ilmoitti näyttelypaikaksi mestan jostain toiselta puolelta maata. Sanottiin, ettei voi olla, niin sitten korjasi.
Voi kullanmuru, kun sä nössikkä oot niin läpinäkyvä, keräätkö oikeasti sinikantiseen ruutuvihkoon kaikki d:n kommentit? Ups siis "luulemasi" d:n viestit. Tajuatko yhtään, miten vainoharhaiselta vaikutat? Mulle on tietty ihan se ja sama, miten päiväsi vietät, mutta: mieti hetki, onko moinen pakkomielle sen arvoista?
Kerro vielä oma loistava koulutuksesi, työpaikkasi ja ulkonäkösi. Kun katsot olevasi jollain kieroutuneella tavalla olevasi oikeutettu arvostelemaan muita.
Sä niputat nyt kaikki kirjoittajat samaan nippuun! Meitä on kymmeniä, jotka muistamme sun valheesi, ei tarvita kuin normaaliäly, niin muistaa.
Voi höpsö, kaikki tietää, että on vain yksi pakkomielteinen Dorishullu, siksihän täällä toivotaan, että perustat oman yksityisen d-ketjun. Katsos, kun täällä ei kertakaikkiaan kiinnosta.
Makeasti oravainen makaa sammalvuoteellansa...
Hyvää yötä, oravaiset
Kovastipa näyttää kiinnostavan, kun käytitte päivän riitelyyn. Täällä olisi ihan älykkäitäkin kirjoittajia ja heidän viestejään lukisin mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Kysynkin oikeastaan, että miksi joku vihaa minua täällä. Se olkoon tämän päivän kysymys. Saa vastata vapaasti.
Olen väärä kirjoittaja vastaamaan, mutta vastaan kuitenkin. En usko, että sinua kukaan vihaa. Sosiaalisissa yhteisöissä, esim. työpaikoilla, harrastuspiireissä, suvussa tai ystävien kesken saatetaan olla asioista eri mieltä, arvostella toisen näkemyksiä ja tekoja, jopa väitellä. Se on ihan tavallista eikä tarkoita, että ketään vihattaisiin. Se menee ohi ja kaikki jatkuu normaalisti. Eri yhteisöissä voi olla erilainen toimintakulttuuri, toisissa voidaan sanoa hyvinkin suoraan, mutta siihen on totuttu. Jos on vain vähän kokemusta ihmisten joukossa toimimisesta, voi asiat saada omissa ajatuksissa liian suuren mittakaavan tai väärän tulkinnan. Kun kokemusta kertyy, huomaa asettaa ne omaan arvoonsa. Asiat riitelevät, eivät ihmiset. Pienet lapset yleensä riitelevät menemällä henkilökohtaisuuksiin ja vaikka nimittelemällä, koska heidän kasvunsa on vielä kesken. Aikuisilla väittely yleensä pysyyy asiallisesti aiheessa. Yhteenvetona: sinua ei vihata, älä turhaan ota täältä ketjusta ylimääräisiä taakkoja itsellesi. Tämä on vaan keskustelua eikä vaikuta oikeaan elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi höpsö, kaikki tietää, että on vain yksi pakkomielteinen Dorishullu, siksihän täällä toivotaan, että perustat oman yksityisen d-ketjun. Katsos, kun täällä ei kertakaikkiaan kiinnosta.
Makeasti oravainen makaa sammalvuoteellansa...
Hyvää yötä, oravaiset
Kovastipa näyttää kiinnostavan, kun käytitte päivän riitelyyn. Täällä olisi ihan älykkäitäkin kirjoittajia ja heidän viestejään lukisin mielummin.
Eipä kiinnosta, ei. Joskus minullakin keittää, kun tuo yksi jankkaa ja kaivelee muka tosia menneistä ketjuista tänne, antais olla. En usko pätkääkään hänen "totuuksiaan", niin usein on jäänyt kiinni valheista, ja ei kun jatkaa vaan valheitaan, mitä ihmettä hän tavoittelee? En voi ymmärtää.
Mutta: maalaismunia sain torilta ja porkkanoita, olipa hauska seurata vilkasta torielämää.
Minäkin tiedän nuo asiat entisistä ketjuista. Myös sinä tiedät ne. Mitä on tapahtunut, on tapahtunut. Ihmisiä me kaikki olemme. Jos on toiminut väärin, voi oikaista käytöstään. Voisitko lopettaa muiden arvostelun ja nimittelyn? Jos muut kertovat sinun loukanneen heitä, älä pyri kiistämään heidän kokemustaan. Se pahentaa tilannetta. Sinun ei tarvi välttämättä vastata mitään, jollet pysty kirjoittamaan sillä hetkellä asiallisesti. Koeta hillitä tunteesi, kun joku viesti ärsyttää sinua. Ei kukaan muukaan pidä kaikista viesteistä eikä kirjoittajista, mutta ei sitä tarvi kirjoittaa ketjuun. Kaunis käytös muita kohtaan kertoo siitä, että arvostamme toisiamme ja itseämme.
Ketju on niin ikävä nyt, ettei täällä viihdy kukaan. Syyllisten etsiminen ja syyttely luo ikävän ilmapiirin eikä johda mihinkään.
Me kaikki vaikutamme ketjun ilmapiiriin. Sinäkin kirjoitat varmaan mielummin omista kuulumisistasi kuin riitelet. Nämä ovat vain minun ajatuksiani, en tiedä, mitä muut miettivät, enkä voi sanoa, paraneeko ketju. Jokainen voi korjata vain omaa osuutta, ei muiden.
Oikeastaan oikea elämäni on tosi p*skaa. Taas sain kuunnella huutelua ja pilkkaa. Ihan sairasta juttua taas. En liioittele ja turha tietysti tästäkin kirjoittaa. Silti elämäni on oikeasti sairasta tältä osin. Ihan kauheaa. En voi tänne kirjoittaa, mutta tämä on tosi ikävä tilanne jo. Olisi rikossyytteen paikka jo ja joku on levittänyt paljon valheita minusta. Välillä mietin, että elämäni on tässä ja minä en kestä tätä enää. Pakko se todeta.
Joku sitten nillittää suhtautumisesta, mutta oikeastaan en olisi tässä jos olisin kaikkeen reagoinut. En toivo kenellekään samaa. Tämä elämä ei silti ollut se mitä halusin elää. En tälläistä. Samalla ihan turhaa epäillä, että olen käsittänyt väärin. En ole ja kaikki ok totta. Joku ihminen joka ei kestäisi enää päättäisi elämänsä jo tämän myötä. Minä en, mutta voimat lopussa tähän kaikkeen. En kirjoita tästä enää ja taitaa olla itselle tauon paikka täällä. Ja anteeksi viestini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin pitäisi siis olla se huoleton ja hilpeä meno ketjussa joidenkin sanoman mukaan, mutta se näyttää nyt vaan silti, että se menee toiseen suuntaan. Ei ole tuota hilpeyttä nähtykään.
Tämä on. Päivittäin kirjoitetaan monen monta vitsikästä, hauskaa, hymistelevää viestiä, runoja, lauluja, kaskuja. Mutta kas, katoavat täältä, yhä harvempi viitsii enää kirjoittaa. Ei toinna. Mielummin täällä säästetään jankkaukset, solvaukset yms miksi ihmeessä?
Pitäisiköhän meidän kaikkien huolehtia siitä, että oma osuutemme on kunnossa? Jatkuva valitus ja muiden syyttely ei auta mitään. Uhriutuminen on helppoa, mutta vastuunotto on tehokasta.