Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (8458)
Narsistin kanssa ei koskaan kannata väitellä. Huomio on hänen käyttövoimansa, sitä hän janoaa. Riidassa hän pääsee puhumaan sitä kieltä, jota ymmärtää: valehtelua, nimittelyä, kiroilua ja pilkkaamista.
Totuus kuivasti todettuna on narsistille myrkkyä. Hänhän elää itsepetoksessa. Mitkään normaalit säännöt eivät häneen päde. Hän on kyvytön kokemaan katumusta tai empatiaa, mutta on taitava esittämään näitä manipuloidessaan muita.
Narsisti ei kykene muuttumaan eikä tiedosta itsessään mitään vikaa. Vastarinta, jossa totuus tuodaan julki, vähentää hänen toimintaansa. Hänen tunnekuohuihinsa ei pidä lähteä mukaan. Hänet pitää hyljätä niiden kanssa yksin. Vaikka hänen manipulointinsa kuinka ärsyttäisi, ei pidä laskeutua hänen tasolleen. On noustava hänen häiriköintinsä yläpuolelle. Oltava tasapainoinen aikuinen.
Kokosin nämä tiedot siltä varalta, jos joskus törmäätte narsistiin.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin kanssa ei koskaan kannata väitellä. Huomio on hänen käyttövoimansa, sitä hän janoaa. Riidassa hän pääsee puhumaan sitä kieltä, jota ymmärtää: valehtelua, nimittelyä, kiroilua ja pilkkaamista.
Totuus kuivasti todettuna on narsistille myrkkyä. Hänhän elää itsepetoksessa. Mitkään normaalit säännöt eivät häneen päde. Hän on kyvytön kokemaan katumusta tai empatiaa, mutta on taitava esittämään näitä manipuloidessaan muita.
Narsisti ei kykene muuttumaan eikä tiedosta itsessään mitään vikaa. Vastarinta, jossa totuus tuodaan julki, vähentää hänen toimintaansa. Hänen tunnekuohuihinsa ei pidä lähteä mukaan. Hänet pitää hyljätä niiden kanssa yksin. Vaikka hänen manipulointinsa kuinka ärsyttäisi, ei pidä laskeutua hänen tasolleen. On noustava hänen häiriköintinsä yläpuolelle. Oltava tasapainoinen aikuinen.
Kiitos. Törmäämme täällä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Törmäämme täällä joka päivä.
Juuri äsken oli sellainen kohtaus taas. Kiitos.
Hei kaikille. Kaikesta kokemuksesta oppineena ja ehkä vähän viisastuneena olen sellaisen asian itselleni sisäistänyt, että en ala keskustelupalstoilla riidellä ventovieraiden ihmisten kanssa. Kenties asiapitoista väittelyä ja debattia perustellusti, mutta ei riitelyä. Se on turhuuden turhuutta ja siitä ei saa muuta kuin kurjan fiiliksen.
Lopuksi haluan toivottaa kaikille hyvää kesäistä viikonloppua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako tämä ketju tosiaan uhrata sille, että joku ikävä, katkera vanhus saa täällä päivästä toiseen esitellä rajoittuneisuutta, itsekeskeisyyttä ja sosiaalisten taitojen puutetta?
Muut viestit jää sivuun.
Juuri näin. Ja sitten on tämä "kostaja" tai "djankkaaja", joka aamusta iltaan ajattelee vissiin vain Dorista. Toivottavasti edes klo 23- 07 välisenä aikana ajattelee jotain muutakin, jotta ei ihan koko elämä pyöri Doriksen ympärillä. Mä olen monenlaisen true crimen suurkuluttaja, mutta joskus mulla suunnilleen alaleuka tipahtaa lattiaan, kun niistä näen, miten joillain voi tulla suoranainen pakkomielle johonkin somessa.
Mulle tuli eka tietokone jo ysärin alussa. Ja netti heti, kun niitä oli saatavilla...muistaakseni 1993. Muistan vieläkin sen modeemin piippausäänen. Ja puhelinhan ei silloin toiminut, jos oli nettiyhteys päällä. Ei ollut vielä selaimia vaan pelitkin ladattiin Purkista. Ihan merkkipohjaisella näpyteltiin niin verkkopankkimaksut kuin kaikki muukin. Nettiyhteisöt koostui silloin vain nörteistä ja kaikki olivat yhtä ja samaa yhteisöä. Muistan, kun mun tytär oli about 9v ja halusi alkaa itse valitsemaan Purkista pelejä. Se lataaminen silloin oli maksullista, mutta kun Purkin ylläpitäjälle selvisi, että tämä uusi jäsen olikin tyttö, niin mun tytär sai kuukauden ajan ladata pelejä ihan ilmaiseksi. Taisi olla siinä peliyhteisössä ainoa tyttö useamman vuoden ajan.
Vuosikymmeniä on siitä, kun netissä oltiin toisille ystävällisiä ja mukavia. Maailma muuttuu ja käytöstavat sen mukana.
Mein talossa alkaa patteri remontti maanantaina ja piti siirtää huonekalut pois metrin alueelta, onneksi sattumalta poikani tuli käymään ja siirrettiin yhdessä. Nyt teen ruuan kana-riisiä.
Päivän kuulumisiin sitten...tai ensin kiitos niille, jotka kirjoittivat mun surustani koirani kuoleman jälkeen. Oikeasti oli tosi lämmittävä se ajatus, että koirani lähettikin mulle kuolemansa jälkeen ihmisiä kaukaa menneisyydestäni. Mä kysyin eilen siskoltani, olisiko sillä mökillä käyttöä yhdelle koiranpedille. Omaa koiraahan hänellä ei ole, mutta tyttärensä koira on joskus viikkojakin mökillä siskoni kanssa. Ja joo, voisi ottaa yhden noista pedeistä. Ensimmäinen - tai oikeastaan toinen - askel tässä luopumisprosessissa nyt otettu. Koira, jolle tuo peri siskoni mökille menee, on just se sama ihanuus, joka on mulla lainakoirana välillä.
Sitten taas ihan absurdia :D En tiedä, itkiskö vai nauraisko. Nimittäin kaikki se, mitä eilen sain isän kanssa sovittua, vedettiinkin nyt, kun siskoni oli jutellut isän kanssa, kankkulan kaivoon. Ehkä mun pitää ihan oikeasti alkaa katsoa asuntoja Seinäjoeltä. En nimittäin ihan oieasti kestä, jos mun pitää nyt isänkin takia olla 24/7 hälytysvalmiudessa. Äidin kanssa olin melkein 3 vuotta, mutta nyt...en edes tiedä, mitä sanoa.
Puutarhasta mulla ei ole mitään kerrottavaa, mutta eilen tein pitkästä aikaa luisianalaista jambalayaa ruuaksi. Olipas hyvää ja mausteista. Jostain syystä (10 pisteen vihje: Kyylä) en saanut siitä lautaseltani ainuttakaan jättikatkarapua omaan suuhuni.
Mukavaa viikonloppua kaikille nasuille ja epänasuille!
Vierailija kirjoitti:
Mein talossa alkaa patteri remontti maanantaina ja piti siirtää huonekalut pois metrin alueelta, onneksi sattumalta poikani tuli käymään ja siirrettiin yhdessä. Nyt teen ruuan kana-riisiä.
Onneksi poikasi tuli käymään. Tavaroiden siirtely remonttien tieltä voi olla joskus aika haastavaa. Tai jopa mahdotonta yksin.
Mansikoista: ostan yleensä vain kotimaisia mansikoita ja vadelmia. Eipä siinä, jos ostaa jonkun mansikkaleivoksen kahvilassa, niin voihan siinä olla ulkomaisiakin mansikoita, sama pensasmustikoissakin. Aattelisin, että jos huuhtelee ensin lämpimällä ja sitten kylmällä vedellä, niin söisin kyllä ulkomaisiakin. Viinirypäleet esim. huuhtelen noin. Olen kyllä sellainen läträäjä ja huuhtelija noin ylipäänsä ottaen eli överhuvudtaget.
Toivon, että minut jätetään täällä rauhaan. Oikeastaan mikään täällä ei saa joitakin jättämään minua rauhaan. Ei vaikka kertoisin ettei elämäni oli kovin ok tällä hetkellä. Silti pitää vaan ottaa minut mukaan kaikkeen. Se on melko ilkeää minusta. Olen sanonut monesti, että olemme ihmistä täällä. En minäkään ole täydellinen, mutta se joka pyytää ottamaan ketjuissa rennosti voi samalla sitten itse arvostella minua siinä sivussa.
Eilen kaikki lähti siitä, kun yhden viestin kirjoitin ja sekin piti poistaa. Tämä, vaikka asiallisesti kirjoitin ja seksistäkin mitä joku toivoo tänne ja sitten kun kirjoitan niin ei kelpaa. Yksinäinen ihminen olen ja sen vuoksi joku viesti tänne merkitsee kuitenkin minulle jotain. Näin jos on huono päivä niin ei tunnu kivalta jos joku päättää saako viesti jäädä vai ei. Näin siinä mielessä minä en ota tuollaista leikkinä, enkä tykkää, että minusta kirjoitetaan tänne mitä sattuu. Moni tietää elämästäni ja kokemuksistani ja aina kysynkin, että onko kiva lyödä lyötyä.
Minulla kuitenkin on oikean elämän jutut jo ihan tarpeeksi. Täällä pitäisi mieluummin edetä sen mukaan, että kaikki voisivat täällä olla mitä taas sellainen tuntemattoman ihmisen kuten esimerkiksi minun analysoimiseni täällä ei mielestäni ole. En ole pyytänyt mielipiteitä itsestäni täällä.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että minut jätetään täällä rauhaan. Oikeastaan mikään täällä ei saa joitakin jättämään minua rauhaan. Ei vaikka kertoisin ettei elämäni oli kovin ok tällä hetkellä. Silti pitää vaan ottaa minut mukaan kaikkeen. Se on melko ilkeää minusta. Olen sanonut monesti, että olemme ihmistä täällä. En minäkään ole täydellinen, mutta se joka pyytää ottamaan ketjuissa rennosti voi samalla sitten itse arvostella minua siinä sivussa.
Eilen kaikki lähti siitä, kun yhden viestin kirjoitin ja sekin piti poistaa. Tämä, vaikka asiallisesti kirjoitin ja seksistäkin mitä joku toivoo tänne ja sitten kun kirjoitan niin ei kelpaa. Yksinäinen ihminen olen ja sen vuoksi joku viesti tänne merkitsee kuitenkin minulle jotain. Näin jos on huono päivä niin ei tunnu kivalta jos joku päättää saako viesti jäädä vai ei. Näin siinä mielessä minä en ota tuollaista leikkinä, enkä tykkää, että minusta kirjoitetaan tänne mitä sattuu. Moni tietää elämästäni ja kokemuksistani ja aina kysynkin, että onko kiva lyödä lyötyä.
Minulla kuitenkin on oikean elämän jutut jo ihan tarpeeksi. Täällä pitäisi mieluummin edetä sen mukaan, että kaikki voisivat täällä olla mitä taas sellainen tuntemattoman ihmisen kuten esimerkiksi minun analysoimiseni täällä ei mielestäni ole. En ole pyytänyt mielipiteitä itsestäni täällä.
Mä vähän luulen, että siinä ihan ensimmäisessä kuulumisketjussa olit ysrtävällinen Dorikselle. Niin minäkin olin ja kyllähän "kostaja/djankkaaja" tai kuka nyt onkaan, on yrittänyt muakin härkkiä. Mutta mä en ollutkaan kiusaajalle ihan niin helppo kohde kuin mitä ehkä kuvitteli. Ja siksi kiusaaja vähensi mulle päätään aukomista. Aukoo se välillä edelleenkin ja todennäköisesti tähänkin kommenttiini, jos ei ole kuollut. Tajusi, että vaikka Lammas onkin lammas, niin mua ei v**uakaan kiinnosta joku anonyymi "kostaja".
Mansikoista jo kyselinkin. Ekan kerran ikinä ostettiin espanjalaisia kun näyttivät niin hyviltä.
Kuumalla vedellä ne huuhtelin. Jääkaapissa odottavat aamupuuroa.
Viinirypäleet pesen aina hyvin, irroittelen kuumaan veteen jossa käsin pyörittelen- aika samea vesi sen jälkeen onkin.
Sitten laitan ne lävikköön ja kylmällä vedellä huuhdon. Ostetaan vain eurooppalaisia rypäleitä.
Tänään tulee Hakekaa kätilö. Hyvä sarja, onneksi tulee uusia jaksoja. Nuoren Morsen just katsoin.
Muutapa ei tänään tulekaan.
No onpa Lammas harmillinen tilanne isäsi kanssa! Just tuo kun lähekkäin asutte niin eipä taida olla helppoa jättää auttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Sain tänään tietää että Rushin laulaja on mies. Olen aina luullut häntä äänen perusteella naiseksi kun olen jossain kuullut heidän musiikkiaan.
Minä luulin nuoruuteen asti, että Cher on mies. Lapsuudessani tuo Believe soi autossa ja minä luulin miehen laulavan. Oikeastaan sama juttu Roxeten kanssa. Heillä joku biisi nimeltä Milk, toast and honey niin mietin, kun se soi tosi usein myös, että mies laulaa. Ehkä meillä oli autossa huono radiokin, kun ehkä nykyisin miettii miten kuulin niin väärin nuo.
Automatkoista joku kirjoitti, että sai mielikuvan meistä, että vanhemmat edessä ja tytär takana istumassa. Se toisaalta huvitti, kun äitini sai väistyä taakse istumaan jo ollessani noin 7 v. Valtasin etupenkin radion vieressä siitä lähtien ja olin apulaiskartturi myös. Taakse istumaan muutin vasta koirani minulle tullessa ja istuin monesti sitten reissuissa takana koirani vieressä.
Koira viihtyi autoissa melko hyvin. Oli vaan hieman levoton. Vartioi autoa ja kyttäsi kaikkea vastaantulevaa. Takkaboksiin ei koskaan joutunut silti. Sai olla takapenkillä ristikon takana ja sitten se takapenkillä istuva sai myös istua ns koiran kopissa itsekin. Kirjoitan nyt kaikkea, kun tuli tämä mieleen. Lukekoon joku joka jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjusta muutaman kommentin. Saldo: törppö, tyhmä, paskaläjä. Mikä saa aikuisen (?) ihmisen riitelemään ja haukkumaan yleisellä keskustelupalstalla?
Narsismi
Minusta täällä on myös se ihmeellistä jos ihmiset tuomitsevat toisia jonkun jutun perusteella. Minä en tavallaan ole vastuussa toisesta ihmisestä ja minua ei saisi tuomita täällä sen mukaan. Joku niputtaa minua mukaan kaikkeen jos olen satoja kertoja todennut, että vaikka täällä olisi tyyppi A, B ja C niin en minä tahtoisi heistä kenestäkään täällä kirjoitettavan pahaa. Se ajatus taustalla ja tästäkin olen lukuisia kertoja kirjoittanut. Näin joku näkee minut nyt omien lasiensa läpi täällä ja tuomitsee sen mukaan.
Minulla, kun on se joitakin täällä paljon suututtanut ajatus, etten saa siitä mitään itselleni, vaikka joku pilkkasi kiusaajiani täällä joka päivä. En minä siitä kiittäisi ja minulle se olisi ihan sama koko juttu. Ei se elämääni muuttaisi mitenkään. Lähinnä ärsyttäisi vaan jos se kaikki pyörisi päässäni sen myötä entistä enemmän. Joku ymmärtää sen tai sitten ei. En jatka tästä enää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta täällä on myös se ihmeellistä jos ihmiset tuomitsevat toisia jonkun jutun perusteella. Minä en tavallaan ole vastuussa toisesta ihmisestä ja minua ei saisi tuomita täällä sen mukaan. Joku niputtaa minua mukaan kaikkeen jos olen satoja kertoja todennut, että vaikka täällä olisi tyyppi A, B ja C niin en minä tahtoisi heistä kenestäkään täällä kirjoitettavan pahaa. Se ajatus taustalla ja tästäkin olen lukuisia kertoja kirjoittanut. Näin joku näkee minut nyt omien lasiensa läpi täällä ja tuomitsee sen mukaan.
Minulla, kun on se joitakin täällä paljon suututtanut ajatus, etten saa siitä mitään itselleni, vaikka joku pilkkasi kiusaajiani täällä joka päivä. En minä siitä kiittäisi ja minulle se olisi ihan sama koko juttu. Ei se elämääni muuttaisi mitenkään. Lähinnä ärsyttäisi vaan jos se kaikki pyörisi päässäni sen myötä entistä enemmän. Joku ymmärtää sen tai sitten ei. En jatka tästä enää.
Älä puhu paskaa! Itse kiroilit ja haukuit eilen muita törkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyim sitä miksi pitää kohdella minua täällä ikävästi ja viestejäni poistaa. Sitten joku alkoi siitä irvailemaan, vaikka kysyin mitä pahaa olen tehnyt. Ja en ole täydellinen minäkään. En ole niin sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyim sitä miksi pitää kohdella minua täällä ikävästi ja viestejäni poistaa. Sitten joku alkoi siitä irvailemaan, vaikka kysyin mitä pahaa olen tehnyt. Ja en ole täydellinen minäkään. En ole niin sanonut.
Miksi haukuit ja kiroilit ja riehuit, vaikka nyt puhut muuta. Sinä puhuit pahaa muista. Saa puhua, mutta älä nyt näyttele muuta ja valehtele itesäsi puhtaaksi. Suuttua saa, mutta ei valehdella.
Muutetaan ketjun otsikoksi Doris-ketju sitten tässä lähin, kun täällä on kohta enemmän viestejä häneen liittyen kuin kuulumisiin liittyen. Nuo viestit mitä häneen liittyen kirjoitatte eivät ole kuulumisia.
Se on mennyt jo aikaa sitten.