Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (8208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka käyttäydyt pahemmin kuin kymmenen Dorista! Mikä oikeuttaa sinun käytöksesi? Samaa teet, mistä d:tä syytät.
Kenelle tämä on suunnattu? Yksilöi, meitä on paljon.
You, you and yourself = monta
Ehkä et halua uskoa, että on useita, jotka ei halua riitaa ja siihen provosointia.
Kukaan ei kai halua riitaa, toivon totisesti, että vain yksi on Dorishullu, djankkaaja. Sekin on liikaa.
Ei djankkaajaksi kutsumasi halua riitaa. Hän haluaa, että d lopettaa muitten kiusaamisen ja riitelyn. On kertonut tämän monta kertaa.
Sinä siis!
Haukkumalla ja solvaamalla, milloin ketäkin -> siitä se riita syntyy.
Niputat minut nyt johonkin. En hauku ketään. En näe mitään järkeä tällaisessa arvuuttelussa. Ketju muuttuu riidattomaksi, kun jokainen huolehtii, että omat viestit on asiallisia. Katse siis omiin, ei muiden viesteihin. Pieni itsetutkiskelu on aina paikallaan. Muiden syyttely ei tuota kuin riitaa.
Puhut järkeä mutta varmasti itsekkin huomaat jo ettei siitä ole pienintäkään hyötyä täällä?
Kyllä huomaan. Se kuilu, josta kerran kirjoitin, on liian iso. Ei puhuta edes samaa kieltä. Arvot ja moraali on täysin eri. Tämä ei ole paremmuus/huonommuus-arvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka käyttäydyt pahemmin kuin kymmenen Dorista! Mikä oikeuttaa sinun käytöksesi? Samaa teet, mistä d:tä syytät.
Ehkä et halua uskoa, että on useita, jotka ei halua riitaa ja siihen provosointia.
Kukaan ei kai halua riitaa, toivon totisesti, että vain yksi on Dorishullu, djankkaaja. Sekin on liikaa.
Ei djankkaajaksi kutsumasi halua riitaa. Hän haluaa, että d lopettaa muitten kiusaamisen ja riitelyn. On kertonut tämän monta kertaa.
Sinä siis!
Niputat minut nyt johonkin. En hauku ketään. En näe mitään järkeä tällaisessa arvuuttelussa. Ketju muuttuu riidattomaksi, kun jokainen huolehtii, että omat viestit on asiallisia. Katse siis omiin, ei muiden viesteihin. Pieni itsetutkiskelu on aina paikallaan. Muiden syyttely ei tuota kuin riitaa.
Puhut järkeä mutta varmasti itsekkin huomaat jo ettei siitä ole pienintäkään hyötyä täällä?
Kyllä huomaan. Se kuilu, josta kerran kirjoitin, on liian iso. Ei puhuta edes samaa kieltä. Arvot ja moraali on täysin eri. Tämä ei ole paremmuus/huonommuus-arvio.
Täällä on välillä pitkät pätkät ihan sopuisia keskusteluja. Ei mitään moraali- tai arvokysymyksiä, kun tavallisista jutuista kirjoitellaan. Jollekin se ei sovi, pian alkaa härskit jutut. Kivat keskustelijat väistyy.
Jotenkin se on minusta paremmuus-arvio: hymistelyketjuun ei roisit sovi, huonommuus-arvion mukaisesti olisivat parempia seksiosiossa.
Minun mielipiteeni on tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei nimitellä. Jos kirjoitetaan: Hyvää huomenta nasut, nasuiksi itsensä tuntevat ottavat tervehdyksen omakseen, muut ohittaa. Eikö vaan?
Jatkuu:
Jos koet, että sinua moititaan, kannattaa muuttaa tyyliä.
Tätähän on P:lle yritetty kertoa mutta tuloksetta. Ei halua apua eikä neuvoja. Ei siis tuota sinunkaan antamaasi.
No Pentti kirjottaa sitten miten tykkää ja kantaa vastuunsa kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Laitanpas tähän välliin vitsinpoikasta, eilen joku niitä kyselikin, mutta tämä varmaan ikivanha juttu; Vanhainkodissa nuori ujonoloinen diakonissaopiskelija luki ääneen vanhuksille paikallislehteä, ja muuatta mummoa tylsistytti kaikki kuolinilmoitukset ja asiauutiset, kysäisi siinä; onkos siellä kylillä riahuttu tai tapeltu, lueppas nekkii ja tyttö työtä käskettynä alkoi lukemaan; Miestappo Tyrväällä... tuo mummonvintiö jolla vähän valikoiva kuulo, kysyi kovaan ääneen siinä päiväsalissa; Niin Milläkö se sen miähen oikein tappo...
Tyrvälä siis tapahtuu.
Tyttöystävä on vakavan masennuksen kourissa (erilaisten hänen elämässään tapahtuneiden asioiden vuoksi). Usemman kerran syyttänyt minua masennuksestaan ja esimerkiksi siitä, että oli yrittänyt tappaa itsensä. Minua kohti on heitetty lasisella olutpullolla, saksilla ja tuolilla.
Kohtelu jonka saan häneltä saa minut voimaan todella huonosti. Kestänyt sitä kuitenkin puolitoista vuotta. En tiedä miten..
Äärimmäisen raaka, julma ja ilkeä ihminen kiusaa täällä P:tä. Lyö lyötyä. Olet häpeäksi ihmiskunnalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska mielleyhtymä tuli. Jos joku joskus haluaisi riidellä, tässä ketjussa saa riidan aikaan vaikka tyhjästä ja nanosekunneissa. Loppumaan sitä ei sitten saakaan. Väittely on täällä joillekin täysin tuntematon käsite. Jos olet eri mieltä, se on selvä sodanjulistus. Täällä eivät asiat riitele, vaan kirjoittajat. Opinpa taas tänään jotain uutta.
Samaa mieltä olen. Eipä tälläistä muissa ketjuissa tapahdu. Useimmat riidat täällä mielestäni alkaa siitä, kun luullaan kirjoittajaa joksikin toiseksi. Intetään, väitetään, eikä uskota, vaikka virhe korjataan. Sitten vielä katoaa keskeiset viestit.
Toinen syy riitoihin on varmaan se, kun ei kuule äänenpainoja, ei ymmärretä leikinlaskua ja vitsailua, ollaan tosikoita. Monet tykkää hassuttelusta, toisille ei kerrassaan käy.
Joku totesi aiemmin, että täällä on liian eritasoisia kirjoittajia; jotkut puhuu käytännön arkielämästä, toiset harrastaa abstraktimpaa ajattelua. Voi olla. Tätä kaikki ei siedä. Tulee kateutta ja riitaa vaikka sivistyssanoista. Todellisuudessa vain yksi kirjoittaja suuttuu tästä. Muut kirjoittelee tasavertaisina ja sovussa välillä arjesta, välillä korkealentoisemmista jutuista, mikä tuo monipuolisuutta keskusteluun.
Väärinkäsitykset viestin lähettäjistä korjautuisi sovussa helposti. Ongelmaksi tulee taas saman kirjoittajan harrastamat ajojahdit, joissa hän arvuuttelee erimieltä olevia ja niputtaa heidät yhdeksi kirjoittajaksi. Hän ei hyväksy muitten mielipiteitä tai huumoria. Tuomitsee ja arvostelee.
Kauhea tavallaan sanoa tämä, kun hän on oletettavasti iäkäs ja yksinäinen, mutta jos hän olisi vaikka lomalla ja poissa ketjusta, muut kirjoittelisi sovussa, mitään ongelmaa ei olisi. Ketjun ilmapiiri pysyisi hyvänä.
Mikään kaunis puhe ei tässä auta. Hän ei ota vastaan palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan täällä en ole ikinä muuta pyytänyt kuinka sitä, ettei kukaan ilkeästi kommentoisi viesteihini. Se on varmaan ollut se tärkein pyyntöni täällä.
Apua Pentti
Jos saan pyytää niin älä kutsu minua noin. Minä olen vaan P ja en ole mikään Pentti. Ihan vinkkinä vaan.
Ei täällä nätit pyynnöt auta. Kaikkia nimitellään milloin miksikin: idiootti, höhlä, ällö, toope, tollo, pörriäinen, haisuli, jne. Tuo sulle annettu nimi on ihan kaunis näihin verrattuna. Ketjun kulttuuri on nimitellä ja arvostella toisia.
Viimeisin nimittelysana oli törppö. Täällä pitää tottua alatyyliseen haukkumiseen.
Hei! Se oli mun laittama kuvaileva sana. Sinä muistit sen, vaikka viesti poistui!
Jos törppö on vaan kuvaileva sana. 🤣😂
Kyllä, törpön käytöksen voi tunnistaa ja jos sitä tekee jatkuvasti, voi kuvata käyttäytyjää tällä nimellä. Tämä on taas mun mielipiteeni.
Eli olet sitä mieltä, että on oikein nimitellä muita? Oletko valmis kuulemaan, mitä sinusta viestiesi perusteella ajatellaan? Miltä kuulostaisi, jos joku sanoisi sinun olevan niiden perusteella tyhmä, moraaliton, sivistymätön ja rajoittunut?
En siis sano näin, vaan kyseenalaistan kantaasi. Usein ne, jotka ovat kärkkäinä arvostelemassa muita, eivät itse kestä edes asiallista palautetta, saatikka samanlaista, mitä itse harrastavat. Oletko miettinyt, että käytöksesi on mahdollista toisten hienotunteisuuden vuoksi?
Tulipa analyysia. Ei ole oikein nimitellä muita. Ihminen tekee virheitä ja pyytää anteeksi. Saat arvioida minua, miten haluat ja luoda sellaisen mielikuvan, minkä haluat.
Jatkuvat törpöt viestit ja ketjun häiriköinti tekee näin käyttäytyvästä törpön käyttäytyjän. En tunne ihmistä/ ihmisiä, jotka näin tekevät, mutta tässä ketjussa he käytöksensä perusteella ovat törppöjä.
Dee täällä kirjoittelee asiattomia viestejä, solvaa ja häiriköi ketjua. Hän pilaa ketjun. Jos olet D, muuta käytöstäsi ja poistu täältä.
Jos kohdistat viestisi ketjun häiriköinnistä minulle, niin se ei pidä paikkaansa. En ole koskaan häiriköinyt tätä ketjua enkä mitään muitakaan. Ei kuulu tapoihini eikä ole siihen minkäänlaista tarvetta.
Huomasin kyllä, että varmuuden vuoksi aloit kohdella viestejäni D:n kirjoittamina, mutta valitettavasti arvauksesi ei tälläkään kerralla osunut oikeaan.
Mulla oli tässä nyt aikaa sun kans diskuteerata, mutta jatkan nyt muita juttuja, palaillaan!
Olen eri, mutta ei ole väliä, kuka täällä arvostelee tai nimittelee muita, hän toimii joka tapauksessa väärin. Koskee myös sinua ja minua, jos teemme niin.
Kyllä. Koskee myös minua. Jos ketju kuitenkin täyttyy toistuvista epäasiallista häiriköintiviesteistä, aion jatkossakin arvostella ja puuttua niihin. Saatan käyttää myös törppö-sanaa tai vastaavaa, jos siihen on aihetta. Pitäisikö sinun mielestäsi olla puuttumatta tahalliseen häiriköintiin?
Muuten en ala arvostella viestejä, vaikka olisin niistä eri mieltäkin, ei ole mikään prioriteetti eikä tarkoitus täällä arvostella tavallisia ja asiallisia viestejä. Häiriköintiin puutun, jos sellaista havainnoin.
Kyllä häiriköintiin pitää aina puuttua. Siitä olen kirjoittanut monta kertaa. Emännöitsijän kiroilut, nimittelyt ja poisajamiset ei valitettavasti aiemmin herättäneet riittävää vastarintaa. Loistavaa, jos puutut kaikkeen asiattomaan käytökseen. Siis kenen tahansa asiattomuuksiin. Usein täällä näyttää, että joillekin sallitaan huono käytös eikä siihin puutu kukaan. Eri kirjoittajille on eri säännöt.
Jos lähtee nimittelylinjalle, menee helposti oma uskottavuus. Silloin kannanottoja ei vakavissaan noteerata, syntyy vaan riitaa. Nimittely kertoo yleensä kyvyttömyydestä hallita omia tunnereaktioita ja kohdata vaikeita asioita neutraalisti. Se on ymmärrettävää, mutta ei palvele asiaa. Jokainen tietysti menettelee valintansa mukaan.
Kirjoitat kauniisti, mutta se, että kutsut ketjun erästä kirjoittajaa emännöitsijäksi, ei ole kovin kaunista sekään. Tuota nimitystä on tässä ketjussa käytetty usein kera rajujenkin solvausten.
Olen puuttunut häiriköintiin ja tahalliseen härnäämiseen puolin ja toisin. En ole tod mikään ketjupoliisi enkä pulmunen itsekään, mutta pyrin oikeaan.
Emännöitsijä on neutraali sana, kukin emännöitsijä antaa omalla käytöksellään sille positiivisen tai negatiivisen latauksen. Kummanko D on antanut? Siitä kertominen ei ole arvostelua, vaan historiaa.
Entäs tämän ketjun isännöitsijä? Tänään keksi taas uuden säännön: vain tämänpäiväisiä kommentteja on lupa lainata. Hah!
Nyt selvisi ainakin, kummanko latauksen sinä olisit tuolle nimitykselle antanut.
🤭🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis!
Täällä on välillä pitkät pätkät ihan sopuisia keskusteluja. Ei mitään moraali- tai arvokysymyksiä, kun tavallisista jutuista kirjoitellaan. Jollekin se ei sovi, pian alkaa härskit jutut. Kivat keskustelijat väistyy.
Jotenkin se on minusta paremmuus-arvio: hymistelyketjuun ei roisit sovi, huonommuus-arvion mukaisesti olisivat parempia seksiosiossa.
Minun mielipiteeni on tämä.
Vastasit viestiini, mutta en halua kommentoida, koska en saa vastauksestasi otetta, ymmärsit viestini jotenkin väärin. Ei haittaa. Sinulla on luonnollisesti oikeus mielipiteeseesi, olipa se mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis!
Yksi sadasta täällä ei ymmärrä järkipuhetta ja hän pilaa tämänkin ketjun. Hartolan vanhus. Kun hänet saadaan pois, tulee rauha ja korkeatasoisempi ketju.
Mies kuvasi treffeillä minua puhelimellaan. Lähetti videot kavereilleen. Jo ennen tapaamista minulla oli miehestä ahdistava olo.
Treffeillä menin jotenkin tuosta kaikesta sekaisin. Olen hyvin herkkä. Päädyimme miehen kanssa harrastamaan seksiä varaston lattialle. Jälkeenpäin minulla oli todella ruma olo ja tuli itsetuhoisia ajatuksia. Pidän itseäni halpana nyt. Ehkä se olo tuli siitä videoinnista, kerroin myös miehelle asioita, joita en ole kertonut muille. Avasin sieluni miehelle, ja hän kuvasi minua ja nauhoitti keskustelumme. Panemista ei sentään kuvannut, mainitsi, että tämä jää meidän kahden väliseksi. Mies olisi halunnut jatkaa tapaamista, mutta älysin lopettaa. Toisia treffejä ei tullut.
Olen masentunut jutusta ja itsetuhoiset ajatukset pulpahtelevat pintaan. Haluan vain etsiä seksiseuraa. Tuntuu, että olen rikottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska mielleyhtymä tuli. Jos joku joskus haluaisi riidellä, tässä ketjussa saa riidan aikaan vaikka tyhjästä ja nanosekunneissa. Loppumaan sitä ei sitten saakaan. Väittely on täällä joillekin täysin tuntematon käsite. Jos olet eri mieltä, se on selvä sodanjulistus. Täällä eivät asiat riitele, vaan kirjoittajat. Opinpa taas tänään jotain uutta.
Samaa mieltä olen. Eipä tälläistä muissa ketjuissa tapahdu. Useimmat riidat täällä mielestäni alkaa siitä, kun luullaan kirjoittajaa joksikin toiseksi. Intetään, väitetään, eikä uskota, vaikka virhe korjataan. Sitten vielä katoaa keskeiset viestit.
Toinen syy riitoihin on varmaan se, kun ei kuule äänenpainoja, ei ymmärretä leikinlaskua ja vitsailua, ollaan tosikoita. Monet tykkää hassuttelusta, toisille ei kerrassaan käy.
Muissa ketjuissa ei ole ex-emäntää, joka yrittää päteä ja komentaa. Hän on aina riidan aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä on vakavan masennuksen kourissa (erilaisten hänen elämässään tapahtuneiden asioiden vuoksi). Usemman kerran syyttänyt minua masennuksestaan ja esimerkiksi siitä, että oli yrittänyt tappaa itsensä. Minua kohti on heitetty lasisella olutpullolla, saksilla ja tuolilla.
Kohtelu jonka saan häneltä saa minut voimaan todella huonosti. Kestänyt sitä kuitenkin puolitoista vuotta. En tiedä miten..
Olet oikeassa ketjussa. Tuo kaikki on hyvää harjoitusta siihen, mitä tulet täällä kohtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku totesi aiemmin, että täällä on liian eritasoisia kirjoittajia; jotkut puhuu käytännön arkielämästä, toiset harrastaa abstraktimpaa ajattelua. Voi olla. Tätä kaikki ei siedä. Tulee kateutta ja riitaa vaikka sivistyssanoista. Todellisuudessa vain yksi kirjoittaja suuttuu tästä. Muut kirjoittelee tasavertaisina ja sovussa välillä arjesta, välillä korkealentoisemmista jutuista, mikä tuo monipuolisuutta keskusteluun.
Väärinkäsitykset viestin lähettäjistä korjautuisi sovussa helposti. Ongelmaksi tulee taas saman kirjoittajan harrastamat ajojahdit, joissa hän arvuuttelee erimieltä olevia ja niputtaa heidät yhdeksi kirjoittajaksi. Hän ei hyväksy muitten mielipiteitä tai huumoria. Tuomitsee ja arvostelee.
Kauhea tavallaan sanoa tämä, kun hän on oletettavasti iäkäs ja yksinäinen, mutta jos hän olisi vaikka lomalla ja poissa ketjusta, muut kirjoittelisi sovussa, mitään ongelmaa ei olisi. Ketjun ilmapiiri pysyisi hyvänä.
Kuinka olet päätynyt tähän arvioosi, että yksi iäkäs ja yksinäinen henkilö täällä aiheuttaa ketjuun riitoja, suuttuu, tuomitsee ja arvostelee ja harrastaa ajojahteja?
Mielenkiintoista. Itselläni on tutkijakoulutus, niin alkoi kyllä kiinnostaa tämä analyysisi. Vähän nyt haastan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäisen raaka, julma ja ilkeä ihminen kiusaa täällä P:tä. Lyö lyötyä. Olet häpeäksi ihmiskunnalle!
Minä uskon, että P pärjää. Niin täällä kuin monessa muussakin asiassa. Ei pidä vähätellä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dorishullun trollaus ilmiannettu. Vastemielistä jankkausta, keskustelee itsensä kanssa. Tökeröä toimintaa, ihan kuin me ei tajuttais:(
Mitä djankkaaja oikein tavoittelee trollauksellaan? Ei ole selvinnyt mulle. Vuoden kai jankanut tökeröä toimintaansa?
Dementikko Hartolasta! Sadannen kerran: hän haluaa sinut pois ketjuista kiusaamasta ja riitelemästä. Hän kertoo miten olet ennen riidellyt ja käyttäytynyt muita kohtaan. Hän haluaa sinut pois. Miksi et muista tätä?
Eikä hän ole yksin, muutkin haluavat sinut pois riitelysi ja käytöksesi vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa ketjuissa ei ole ex-emäntää, joka yrittää päteä ja komentaa. Hän on aina riidan aloittaja.
Täällä on nyxä-isännöitsijä, joka solvaa rumasti! Poistaa, rajoittaa = pilaa ketjun :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka olet päätynyt tähän arvioosi, että yksi iäkäs ja yksinäinen henkilö täällä aiheuttaa ketjuun riitoja, suuttuu, tuomitsee ja arvostelee ja harrastaa ajojahteja?
Mielenkiintoista. Itselläni on tutkijakoulutus, niin alkoi kyllä kiinnostaa tämä analyysisi. Vähän nyt haastan sinua.
Mihin tarvit tätä tietoa? Minkä alan tutkijakoulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Mutta minä olen neljän vuoden evaluaatiolla ja viestien analysoinnilla tullut myös samaan tulokseen.
Ei tosiasioista tarvi riidellä. Olin itsekin ketjuissa mukana, kun nuo muitten nyt kertomat asiat tapahtui. Voisin kertoa paljon lisääkin. Ei tosiasiat muutu valehtelulla. Ymmärrän kyllä, että jotain hävettää, kun teot tulevat julki. Noloahan se on, jos on väärin toiminut. Jos ei kykene itselleen asiaa myöntämään eikä pahoittelemaan, vaientaminen on huono tie. Sehän nimenomaan saa muut nostamaan lisää asioita esiin. Tulee tunne, että joku ei ole vaan toiminut väärin, vaan yrittää vielä tehdä muista valehtelijoita kiistämällä kaiken.