Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (8065)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevat jutut että tänne asti haisee. Yöööks.
Eroottinen haju nostaa kiiman.
Epäpuhtaus ei ole eroottista.
Kävimme sisarustapaamisessa, olipas mukavaa.
Upea järvimaisema. Olisi pääsyt uimaankin mutta vesi on liian kylmää minulle, harvoin Suomessa vesi lämpenee tarpeeksi että hirviäisin uida.
Meitä on iso porukka ja laktoosittomuus on ainoa asia mikä pitää ruokailussa huomioida. Aika harvinaista varmaan.
Soista oli täällä juttua- minäkin rakastan suota, sen tuoksua, syksyisiä värejä, kasveja.
Kuinka turhaa olikaan niitten ojitusvimma, eihän siellä metsä kunnolla kasva.
Minä en seuraa jääkiekkoa mutta toivon että Sveitsi voittaa!
Kultaa tuli, onnea Leijonat!
Elämässä on kaksi perusvalintaa: hyväksyä olosuhteet sellaisina kuin ne ovat, tai hyväksyä vastuu niiden muuttamisesta.
- Denis Waitley
Jouduinpa häpeään kun Suomi voittikin! Olisin Sveitsille voiton suonut.
Varmaan tänään moni pitää rokulipäivän töistä kun yöllä piti juhlia. Tuota patsaille ym kiipeilyä en ymmärrä-
kännipäissään tulee noita kuningasajatuksia.
Mahtava ilma tänään. Vuodevaatteet tuulettumassa, lakanat vaihdan.
Kohta voi pestä kuistin kun siitepölykausi lienee ohi. Pihan iso mänty oikein tupruttaa siitepölyä joka kuorruttaa kuistilla kaiken.
Hyvää alkanutta kesäkuuta! Vanhan sanonnan mukaan juhannukseen asti jos on viileät ilmat niin sen jälkeen lämpimät ja päinvastoin.
Huomenta minultakin. Kyllä kannatti yötämyöten valvoa ja nähdä miten Suomipojat voittivat ja hiljensivät koko hallin punanuttuja, reilu peli, monta kertaa oltu mekin häviäjän kohdalla, mutta nyt emme...
Valkoinen maatiaissireeni, jonka naapurini kauan sitten toi kotipaikaltaan mulle, kukkii nyt ihanasti tuoksuen ikkunani alla. Siitä tulikin mieleeni, niin kuin usein meille vähän vanhemmille putkahtelee aina noita muisteloita mieleen. Mulle on kerrottu että polvenkorkuisena tallikkana olen kesän alussa seisonut sireenipensaan vieressä, nuuskaissut sitä ja hyvin haikealla äänellä todennut "se on sitten kesä ohi, kun sireenikin kukkii" ;) hyvää alkanutta kesäkuuta.
Huomenta maailmanmestarit :) Kylläpä väsyttää. Ensin valvoin 24 tuntia ja sitten nukuin 4 tuntia. Tänään pitäisi jaksaa lähteä taloyhtiön yhtiökokoukseen. Toivottavasti se ei kestä kamalan pitkään. Viimeksi kesti, kun jotkut asukkaat ottivat esille asioita, jotka eivät kuuluneet sen kokouksen asialistalle. Kirjaimellisesti "kaivelivat vanhoja" eli narisivat asioista, jotka jo vuosia sitten oli äänestyksellä päätetty ja jo toteutettukin. Turha niihin asioihin on enää jälkeenpäin käyttää aikaa. Ihmisillä on elämässään muutakin tekemistä kuin istua tuntikausia kuuntelemassa asioista, joille ei voi enää mitään.
Oli hauska katsoa illan matsia Kyylän kanssa. Se seurasi katseellaan kiekkoa keskittyneen näköisenä. Yhden kerran, kun kiekko siirtyi ihan kuvaruudun reunaan, se hyppäsi lattialle ja alkoi etsiä sitä kiekkoa. Kun ei löytänyt, hyppäsi takaisin mun viereen sohvalle ja jatkoi matsin seuraamista.
Mukavaa alkanutta viikkoa ja alkanutta kesää kaikille!
Huomenta tai oikeastaan hyvää aamupäivää, onhan jo herätty ja aamukahvit nautittu.
Valvoinpa minäkin matsia katselleen, mutta... juuri ennen ratkaisevaa hetkeä torkahdin hetkeksi ja heräsin kun Leijonien maalia hehkutettiin selostamossa.
Tänään voisi olla pyykkipäivä, onhan aihetta "liputtaa", edes lakanoilla ;)
Hienosti Leijonat hoiti leiviskänsä, surullisia oli ilmeet Sveitsin joukkueella. Suuri oli pettymys. Jännä oli peli, loppuun asti. Nyt yritän heräillä maanantaihin ja kesäkuuhun.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Huomenta maailmanmestarit :) Kylläpä väsyttää. Ensin valvoin 24 tuntia ja sitten nukuin 4 tuntia. Tänään pitäisi jaksaa lähteä taloyhtiön yhtiökokoukseen. Toivottavasti se ei kestä kamalan pitkään. Viimeksi kesti, kun jotkut asukkaat ottivat esille asioita, jotka eivät kuuluneet sen kokouksen asialistalle. Kirjaimellisesti "kaivelivat vanhoja" eli narisivat asioista, jotka jo vuosia sitten oli äänestyksellä päätetty ja jo toteutettukin. Turha niihin asioihin on enää jälkeenpäin käyttää aikaa. Ihmisillä on elämässään muutakin tekemistä kuin istua tuntikausia kuuntelemassa asioista, joille ei voi enää mitään.
Oli hauska katsoa illan matsia Kyylän kanssa. Se seurasi katseellaan kiekkoa keskittyneen näköisenä. Yhden kerran, kun kiekko siirtyi ihan kuvaruudun reunaan, se hyppäsi lattialle ja alkoi etsiä sitä kiekkoa. Kun ei löytänyt, hyppäsi takaisin mun viereen sohvalle ja jatkoi matsin seuraamista.
Mukavaa alkanutta viikkoa ja alkanutta kesää kaikille!
Samalla lailla katsoin siskon koiran kanssa jotain luonto-ohjelmaa. Välillä tuo selkeästi tajusi television, välillä loikki tutkimaan television takaa eläimiä etsien. Haisteli ruutua ja selvästi puisteli hämmentyneenä päätään. Oli hupaisaa seurattavaa. Sama oli, kun tuo näki peilin. Ei millään ymmärtänyt katsovansa itseään, kiersi peilin taakse etsimään kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan nussineet lihavaa naista? Alapää on märkä joo, mutta ei se ennen ollut vatsassa asti... Ai hitto, se olikin vatsakummun alle kertynyttä hikeä... Yritä siinä sitten pitää seisokkia yllä ajatellen nättiä duunikaveriasi
Mä en katsokaan kehopositiivisia. Ne ei sytytä yhtään.
Varsinkin nyt kesällä, kun näkyy kaikki löllöt allit ja reidet ja vatsamakkarat, hyi!
Mitäs muuta sun kesäsuunnitelmiin kuuluu. Reissuja suunniteilla, mökille tai sellaista, Oletko rohkelikko ja käynyt jo uimassa... mukavaista kesäkuuta ja kesää sulle, nautitaan kesästä ja lämmöstä kaikki sellaisina kuin olemme. Tuli tuohon kirjoitusvirhe, mutta olikin aika kiva sana...mukavaista
Tyttiksen kanssa festareille, merelle ja pikkureissu Amsterdamiin. Siellä on hoikkia ihmisiä, ja kukka haisee ihan ohimennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan nussineet lihavaa naista? Alapää on märkä joo, mutta ei se ennen ollut vatsassa asti... Ai hitto, se olikin vatsakummun alle kertynyttä hikeä... Yritä siinä sitten pitää seisokkia yllä ajatellen nättiä duunikaveriasi
Mä en katsokaan kehopositiivisia. Ne ei sytytä yhtään.
Varsinkin nyt kesällä, kun näkyy kaikki löllöt allit ja reidet ja vatsamakkarat, hyi!
Mitäs muuta sun kesäsuunnitelmiin kuuluu. Reissuja suunniteilla, mökille tai sellaista, Oletko rohkelikko ja käynyt jo uimassa... mukavaista kesäkuuta ja kesää sulle, nautitaan kesästä ja lämmöstä kaikki sellaisina kuin olemme. Tuli tuohon kirjoitusvirhe, mutta olikin aika kiva sana...mukavaista
Tyttiksen kanssa festareille, merelle ja pikkureissu Amsterdamiin. Siellä on hoikkia ihmisiä, ja kukka haisee ihan ohimennenkin.
Mukavia reissuja teille, minä nautiskelen kesästä täällä kotosuomessa ja nuuhkailen ihan vain noita kedon kukkasia... ;)
Mun piti tulla jotain kirjoittamaan ja unohdin mitä. Nyt sen taas muistin!
Liputuksestahan se oli. Äitini oppien mukaan juhlapäivänä ei pyykeillä liputeta, mutta päätti sitten lapseni lakkiaisjuhliin liputuksen järjestää :( Pyysin lastani tyhjentämään pesukoneen ja laittamaan lakanat kuivauskaappiin kuivumaan. Äitini sekaantui tähänkin asiaan niin kuin moneen muuhunkin juhlien järjestelyihin ja niinhän siinä sitten kävi että pihalla oli "juhlaliputus"!
Tuon ja monen, monen muun vuosien kuluessa tapahtuneen asian takia sanoin hänelle juhlien päätyttyä HYVÄSTI!
Yhtiökokouksista tuli mieleen, että taloyhtiön päätöksenteko voi olla haasteellista. Jos joukossa on jarruttaja, yleensä iäkäs alkuperäisasukas, joka vetää mukaan muutaman kaltaisensa, mikään uudistus tai korjaus ei mene läpi. Kun ei ollut ennen, ei tarvita nytkään. Taloyhtiölle aiheutuu iso vahinko. Syntyy valtava korjausvelka eli lista välttämättömistä toimista, joita ei ole tehty. Asuntojen arvo laskee. Pankki ei välttämättä enää myönnä lainaa niin laajaa peruskorjausta varten. Jos myöntääkin, rahoitusvastikkeet hyppää taivaisiin. Asuntoja on vaikea edes myydä, ostajat karttavat tällaisia kohteita. Pahimmassa tapauksessa edessä on taloyhtiön konkurssi. Tämän kaiken saa aikaan jarruttaja, joka ei pysy kehityksen kelkassa. Hyvä syy ostaa omakotitalo.
Toinen kerrostalon vitsaus on kyylä, joka urkkii, kyttää ja tehtailee valituksia. Isännöitsijä on hänen yhteydenottojaan kurkkua myöten täynnä. Mikään sanominen ei auta. Pilaa muitten asumisen. Ongelmayhtiöihin, joissa on oikeasti häiriöitä, kyylä ei pesiydy. Siellä on toisenlainen asukaskunta. Siellä tulisi turpiin. Siellä, missä on ihmisiä, yksikin ihminen saa ison tuhon aikaan. Areenassa taitaa olla vielä dokkari kauhujen naapurista.
Vierailija kirjoitti:
Moro. Tulin katsomaan, mitä tänne kuuluu.
Jotkut kivat, asialliset kirjoittajat vielä jaksaa olla mukana. Sitten on tämä t ö r p p ö porukka, jotka varmaan tunnistavat itsensä, keitä tarkoitan. Sanon mielipiteeni, että onpa tylsät ja pitkästyttävät jutut eivätkä ole edes hauskoja, vaikka yrittävät. Huumori on vaikea laji. Okei, käyn taas joskus ilmoittamassa mielipiteeni.
Ei tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Kultaa tuli, onnea Leijonat!
Elämässä on kaksi perusvalintaa: hyväksyä olosuhteet sellaisina kuin ne ovat, tai hyväksyä vastuu niiden muuttamisesta.
- Denis Waitley
Olen tästäkin eri mieltä. Minulla on elämässäni lukuisia asioita, joita en ole hyväksynyt vieläkään. Ei, vaikka yrittäisin niin en tule niitä ikinä hyväksymään. Silti minä en pysty niitä myöskään muuttamaan. Ne ovat ja pysyvät. Joidenkin eteen voi tehdä jotain joskus ehkä. Loput ovat jo pysyvät. Ovat edelleen, vaikka päässäni ääni sanoisi etten jaksa enää. Silloin voin vaan yrittää sammuttaa sen äänen ja sanoa, että juuri tänäänkin minun on jaksettava eteenpäin juuri näiden juttujen kanssa. En voi muutakaan. En usko siihen, että ihminen voi lopulta valita paljonkaan asioita mitä elämässä tapahtuu.
Lähinnä itsellä se on katkaisijan sammuttamista niihin ajatuksiin, että pieleen meni moni asia ja miettimistä näkeekö järkeä elämässä vai ei. Sitten, kun näkee niin elää taas päivän pari paremmalla fiiliksellä. Sitten, kun ei näe niin ärsyttää ajatus, että kukaan valitsisi elämäänsä p*skaa jos voisi valita toisin. Mutta juu anteeksi viesti.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kivat, asialliset kirjoittajat vielä jaksaa olla mukana. Sitten on tämä t ö r p p ö porukka, jotka varmaan tunnistavat itsensä, keitä tarkoitan. Sanon mielipiteeni, että onpa tylsät ja pitkästyttävät jutut eivätkä ole edes hauskoja, vaikka yrittävät. Huumori on vaikea laji. Okei, käyn taas joskus ilmoittamassa mielipiteeni.
Uusi nimittelijä ketjussa - tai vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Käyn kivat vilkaisemassa, ohitan muut.
Miten jaksaakin, yksi kai näitä rivoja ja parjauksia kirjoittaa, keskustellen ja kompaten itseään. Huoh.
Etpäs ohita, kun kerran arvostelet.
Vierailija kirjoitti:
Yhtiökokouksista tuli mieleen, että taloyhtiön päätöksenteko voi olla haasteellista. Jos joukossa on jarruttaja, yleensä iäkäs alkuperäisasukas, joka vetää mukaan muutaman kaltaisensa, mikään uudistus tai korjaus ei mene läpi. Kun ei ollut ennen, ei tarvita nytkään. Taloyhtiölle aiheutuu iso vahinko. Syntyy valtava korjausvelka eli lista välttämättömistä toimista, joita ei ole tehty. Asuntojen arvo laskee. Pankki ei välttämättä enää myönnä lainaa niin laajaa peruskorjausta varten. Jos myöntääkin, rahoitusvastikkeet hyppää taivaisiin. Asuntoja on vaikea edes myydä, ostajat karttavat tällaisia kohteita. Pahimmassa tapauksessa edessä on taloyhtiön konkurssi. Tämän kaiken saa aikaan jarruttaja, joka ei pysy kehityksen kelkassa. Hyvä syy ostaa omakotitalo.
Toinen kerrostalon vitsaus on kyylä, joka urkkii, kyttää ja tehtailee valituksia. Isännöitsijä on hänen yhteydenottojaan kurkkua myöten täynnä. Mikään sanominen ei auta. Pilaa muitten asumisen. Ongelmayhtiöihin, joissa on oikeasti häiriöitä, kyylä ei pesiydy. Siellä on toisenlainen asukaskunta. Siellä tulisi turpiin. Siellä, missä on ihmisiä, yksikin ihminen saa ison tuhon aikaan. Areenassa taitaa olla vielä dokkari kauhujen naapurista.
Tuo on niin totta. Tämä on rivitaloyhtiö, mutta asuntoja on kuitenkin 56 kpl. Eläkeikäisiä on ehkä noin 15:ssä asunnossa ja niitä kaikkea vastustavia jääriä heistä onneksi vain 4. Mun isäni on valitettavasti yksi heistä. Koska kaikki asunnot ovat perheasuntoja, pienimmätkin 90 m2, niin täällä asuu paljon lapsiperheitä. Suurin osa asukkaista ei siis halua, että rakennukset ja piha-alueet jätettäisiin hoitamatta. 2 vuotta sitten tehtiin ikkunaremontti eli kaikki ikkunat vaihdettiin uusiin ja nyt tänä keväänä iv-remontti. Erilaisia kartoituksia tehdään säännöllisesti. Kylpyhuoneiden kosteusvauriomittauksia , sokkeleiden kosteusvauriomittauksia jne. Vaikka mua ärsyttääkin suunnattomasti, kun erilaista huoltomiestä ja rempamiestä ramppaa pitkin vuotta edestakaisin, niin mieluummin niin kuin että oltaisiin tosiaan jonain päivänä tilanteessa, jossa korjausvelkaa olisikin liikaa. Toisaalta ei mua nyt enää ärsytä kuten aiemmin, koska en ole enää työelämässä eikä mulla ole enää koiraakaan. Hankalaksi olisi tämä kevät mennyt, jos olisi ollut koira ja olisin töissä. Töihin olisi pitänyt ilmoittaa, että ei aavistustakaan, milloin tulen seuraavan kerran töihin. Ei mun koirani olisi ketään sisään päästänyt, jos en olisi ollut itse paikalla. Näitä tän taloyhtiön jääriä ei kiinnosta, mitä tapahtuu heidän kuolemansa jälkeen. Eivät vaan nyt vielä elossa ollessaan haluaisi maksaa euroakaan enempää vastikkeita. Sinänsä huvittavaa, että noista neljästä kolmella on keskimääräistä suurempi eläke (tiedän heidän ammattinsa ja niistä duuneista on kyllä kertynyt vähintän 4500 €/kk eläke) eikä heillä muutaman satasen korotus vastikkeessa tuntuisi missään muualla kuin päänupissa.
Mä olin aina aiemmin antanut yhtiökokouksiin isälle (rakennusalan ihmisiä) valtakirjan eli en osallistunut koskaan itse. Viime vuonna päätin osallistua. Ihan vain sen vuoksi, että isä alkoi jankuttaa siitä, että mitään remontteja ei pidä tehdä. Olin eri mieltä kuin silloin 95-vuotias isäni, koska mä nyt haluaisin asua tässä kodissani mielelläni ainakin 20 vuotta. Yhtiökokouksen jälkeen huomasin, miten naapureiden suhtautuminen muhun muuttui. Isä oli käyttänyt mun tietämättömyyttäni ja luottamustani hänen osaamiseensa väärin. Eli oli myös mun antamalla valtakirjalla vastustanut kaikkea. Vuosi sitten naapureille selvisi, että hetkinen...toi Lammashan kannattaakin remontteja. Aiempi yrmeä "Moi!" piha-alueella muuttuikin ystävälliseksi "Moi, mitä kuuluu?".
Harmittaa sekin että Suomi voitti ja minä en seurannut pelejä lainkaan. Tässä näkee miten jonkinlainen kyllästyminen on tapahtunut elämässäni. Joskus katsoin kaiken. Muistan vieläkin biisitkin vuonna 2019 kuten Ikuinen vappu, Tarkenee, Frisbii (vai mikä se olikaan) sekä Hehkuu. Näitä JVG:n biisejä mitä silloin tuli joukkueen voittaessa kuunneltua. Olisinpa se minä vielä joka jaksaa iloita tuosta kaikesta.
Eroottinen haju nostaa kiiman.