Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (8065)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhtiökokous perjantaina ja yksi hallituksen jäsen ei jatka. Se taitaa olla minun hallituspaikkani ja mahdollisuuteni päästä sisälle "salaseuralta" tuntuvaan taloyhtiön päätöksentekoon! Isännöitsijällä ei tunnu olevan tietoa as,oy:n lakisääteisistä velvoitteista, on asioita, joita ei vaan tapahdu huomautuksista huolimatta! Hän ei varmaan haluaisi minua piikiksi lihaansa, saas nähdä kuinka käy, eipä hallitukseen tunnu tunkua olevan.

Onko hallituksen jäsenillä jokin taloudellinen vastuu? Jotain syitä jäseneksi haluttomuudelle luin vuosia sitten. Voi olla joku muukin syy.

Taloyhtiön hallituksen jäsenillä ei ole mitään henkilökohtaista vastuuta. Taloyhtiön hallituksen tehtävä on selvittää ja myös kilpailuttaa asioita. Yhtiökokouksessa sitten äänestetään siitä, kannatetaanko hallituksen esitystä vai ei. Vähän kuten eduskunnassakin. Varsin monella taloyhtiöiden asukkailla ei ole harmainta hajuakaan, mitä vaikkapa joku kattoremontti maksaa. Eivätkä ala - jos ei ole kiinnostusta - selvittämään, millaisia tarjouksia erilaiset firmat voisivat kattoremonttiin antaa. Taloyhtiöissä osakkaiden siis pitäisi ainakin jossain määrin voida luottaa siihen, että taloyhtiön hallitus tekee osakkaiden kannalta järkeviä ehdotuksia. Mua on tän vuoden aikana pyydetty parikin kertaa mukaan hallitukseen, mutta mä en enää jaksaisi alkaa opettelemaan vielä rakennusalaakin. Hoitoalan ja it-alan jo opettelin ja nyt, kun en ole enää työelämässä, ei huvittaisi alkaa opetella rakennusalaa. Koska en mä noita em alojakaan kaikkine lainsäädäntöineen vuodessa tai kahdessakaan oppinut vaan kyllä siihen meni kymmeniä vuosia. Monessa taloyhtiössä luotetaan isännöitsijään. Jai ainakin meillä isännöitsijä on...niin joo, ei saisi nimitellä, mutta... ihan aasipää. Oli kerran jonkun tyypin kanssa tossa tän rakennuksen päädyssä.  Tulin koiran kanssa lenkiltä ja huomasin, että isännöitsijällä oli koko rakennuksen piirustus ylösalaisin. Vaikka en olekaan itse ollut koskaan rakennusalalla, niin jo 13-vuotiaana menin kesätöihin arkkitehtitoimistoon. Kyllä mä piirustuksen nähdessäni ymmärrän, onko se oikeinpäin vai väärinpäin. 

Valitettavan monella isännöitsijällä on myös tapana teettää taloyhtiön hommat jollain kaverillaan. Kun aikoinaan teetin meillä keittöremontin, niin taloyhtiön määräämä tarkastaja - tottakai - tuli käymään. Mä vaihdatin kuitenkin vain keittiön kaapistot, työtasot ja tiskipöydän. Nooh...se tarkastaja (isännöitysijän kaveri siis) tuli ja keksi, että pitää muuten tehjdä kosteusvauriomittaus tonne keittiön toiselle puolelle. Tyhmä kun olen niin en tajunnut, ettei sillä ollut remontin tarkastuksen kannalta merkitystä. ONNEKSI olin paikalla ja vieressä katsomassa, kun teki sen mittauksen. Eli näin omin siulmin ne mittarin lukemat. Tää tarkastaja kuitenkin soitti isännöitsijälle, että ehkä pitäisi tehdä asbestikartoitus. Olin ihan hermona, mutta onneksi juttelin silloisen työkaverini kanssa. Hänen miehensä on alan ihmisiä. Ja sanoi, että noilla lukemilla mun lattia on ihan kuiva. Se isännöitsijä kyllä sanoi,  että no hän tietäisi tyypin, joka voisi tulla sen asbestikartoituksen tekemään. Ja mä olisin maksanut hänen kaverilleen täysin tarpeettoman asbestikartoituksen. Pari vuotta myöhemmin meillä sitten sattui vesivahinko. Taloyhtiön moka eikä mitenkään liittynyt keittiön lattiaan. 8 viikkoa olin evakossa. Koko alakerta meni käytännössä uusiksi. Itse en maksanut euroakaan (paitsi toki yhtiävastikkeessa jonkun verran, mutta niin maksoivat kaikki muutkin osakkaat) ja kun jälkeenpäin kysyin,. mitä se asbestikartoitus nyt sitten näytti, kun lattianpäällysteet  ja väliseinäå reivittiin iretin, niin ....öhköh...eihän tämän ikäisiin asuntoihin edes tarvitse mitään asbestikartoituksia lain mukaan tehdä. Jaa ei vai? Niin mites se aiempi juttu sitten? 

Näytä aiemmat lainaukset

Lisään muuten vielä, että kun meillä tehtiin se ikkunaremontti, niin oli tämä sama isännöitsijän kaveri tarkastajana. Mulla on 4h + k, kahdessa kerroksessa. Se mimmi juoksi koko asunnon läpi alle minuutissa. Joten kuinkahan hyvin sen tarkastuksen teki? Monissa taloyhtiöissä ja varsinkin isännöinnissä on paljon eräänlaista korruptiota. Kunhan kaveri saa rahat, niin ei väliä, miten homma hoidetaan.  En usko, että tätä iv-remontin tarkastustakaan tehdiin sen paremmin. Kaikissa asunnoissahan ei tarkastusta tehty. Vain muutamassa ja nehän voi sitten isännöitsijä  sopia, että tehkää noi 3 asuntoa kunnolla ja sitten tarkastaja käy tarkistamassa ne. En tiedä, kenen kaveri toi isännöitsijä on, mutta mä en luota siihen sen vertaa, että antaisin sen käydä edes siivoamassa kissani käymälän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8043/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultaa tuli, onnea Leijonat!

Elämässä on kaksi perusvalintaa: hyväksyä olosuhteet sellaisina kuin ne ovat,  tai hyväksyä vastuu niiden muuttamisesta.

- Denis Waitley

Olen tästäkin eri mieltä. Minulla on elämässäni lukuisia asioita, joita en ole hyväksynyt vieläkään. Ei, vaikka yrittäisin niin en tule niitä ikinä hyväksymään. Silti minä en pysty niitä myöskään muuttamaan. Ne ovat ja pysyvät. Joidenkin eteen voi tehdä jotain joskus ehkä. Loput ovat jo pysyvät. Ovat edelleen, vaikka päässäni ääni sanoisi etten jaksa enää. Silloin voin vaan yrittää sammuttaa sen äänen ja sanoa, että juuri tänäänkin minun on jaksettava eteenpäin juuri näiden juttujen kanssa. En voi muutakaan. En usko siihen, että ihminen voi lopulta valita paljonkaan asioita mitä elämässä tapahtuu.

Lähinnä itsellä se on katkaisijan sammuttamista niihin ajatuksiin, että pieleen meni moni asia ja miettimistä näkeekö järkeä elämässä vai ei. Sitten, kun näkee niin elää taas päivän pari paremmalla fiiliksellä. Sitten, kun ei näe niin ärsyttää ajatus, että kukaan valitsisi elämäänsä p*skaa jos voisi valita toisin. Mutta juu anteeksi viesti. 

Sinua auttaisi terapia. Mutta jääränä et sinne halua. Se on tullut selväksi. Mutta tilannettasi voisit paljonkin muuttaa terapian avulla. Kelaterapia netin kautta on helppo ratkaisu. Ja ei tarvitse suuttua tästä, mutta ei ole totta, että et voisi vaikuttaa suhtautumiseesi elämään ja tulevaisuuteen.  Tiedän monta, jotka olivat jo itsemurhan päättäneet toivottomuuden vuoksi tehdä ja nyt on elämä kunnossa, terapian vuoksi.

Kirjoitat aika ikävästi, tuomiten. Anna neuvojen olla!

Ärsyttää tuo  P:n ainainen valitus, kun siihen olisi ratkaisu. Jäärä.

En halua vähätellä kokemustasi, olet tietenkin sitä mieltä kuin haluat. Itse en ajattele hänen viestejään negatiivisina valituksina. Luen niitä kuin sarjakertomusta, vähän kuin tajunnanvirtaa olevaa kirjallisuutta. Lisättynä sillä, että ne ovat aitoja. Ehkä kirjoittaminen itsessään voi olla terapeuttista. 

Hänen viestinsä ovat myös taitavaa keskustelua, osaa olla eri mieltä ja antaa toisen olla toista mieltä. Ei loukkaa eikä pyri käännyttämään. 

Viestit kertovat laaja-alaisesta elämän ymmärtämisestä. 

Jokainen itse tekee elämässään ratkaisut. Kenenkään ei tarvi mennä terapiaan siksi, että jotain toista ärsyttää, ettei hän mene. Jokainen osaa itse arvioida tilanteensa. Ulkopuolisen on mahdoton kaikkea tietää. Ymmärrän, että tarkoitat hänelle hyvää, koska itsekin alussa lähdin neuvomaan häntä.

Nyttemmin olen tajunnut, että hän onkin oikeassa monissa asioissa. 

Yksi on kiusaamiseen puuttuminen. Vastikään uutisoitiin yhden sote-alueen vakavista kiusaamistapauksista. Useita työntekijöitä oli esihenkilöt ja johto kiusannut mitätöimällä, sabotoimalla töitä yms. Valvontavirastokin (ent. Avi) oli todennut tämän. Mitään muutosta ei saatu aikaan. Jopa kokouksissa, joissa asiaa käsiteltiin, heitä kiusattiin. Yksi vei lopulta asian poliisille. Poliisi keskeytti esitutkinnan, koska asia ei kuulemma ollut tarpeeksi laaja.

Kiusaamiseen puuttuminen johtaa usein kostoon ja kiusaamisen pahentumiseen. Riippuu tekijöistä ja näiden taustaryhmästä.

P on tavallaan tehnyt oikean johtopäätöksen eli kun asialle ei voi mitään, on turha kuormittaa sillä itseään. Maailma ei aina ole sellainen kuin sen toivoisi olevan. Silti oman paikkansa voi löytää ja elää oman näköistä elämää. 

Liikaa ehkä tässä puutun muiden viesteihin ja niiden sisältämiin asioihin. Ihmisiä niiden takana en tunne. Hyvää heille toivon kuitenkin.

Vierailija
8044/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Lisään muuten vielä, että kun meillä tehtiin se ikkunaremontti, niin oli tämä sama isännöitsijän kaveri tarkastajana. Mulla on 4h + k, kahdessa kerroksessa. Se mimmi juoksi koko asunnon läpi alle minuutissa. Joten kuinkahan hyvin sen tarkastuksen teki? Monissa taloyhtiöissä ja varsinkin isännöinnissä on paljon eräänlaista korruptiota. Kunhan kaveri saa rahat, niin ei väliä, miten homma hoidetaan.  En usko, että tätä iv-remontin tarkastustakaan tehdiin sen paremmin. Kaikissa asunnoissahan ei tarkastusta tehty. Vain muutamassa ja nehän voi sitten isännöitsijä  sopia, että tehkää noi 3 asuntoa kunnolla ja sitten tarkastaja käy tarkistamassa ne. En tiedä, kenen kaveri toi isännöitsijä on, mutta mä en luota siihen sen vertaa, että antaisin sen käydä edes siivoamassa kissani käymälän. 

Viime vuonna taisi tulla ilmi, että isännöintiyritykset olivat perustaneet kartellin. Miljoonakorvaukset tuli maksettavaksi hallinto-oikeudesta. Ja sitten vielä Suomi on niin korruptoitumaton maa 

Vierailija
8045/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna taisi tulla ilmi, että isännöintiyritykset olivat perustaneet kartellin. Miljoonakorvaukset tuli maksettavaksi hallinto-oikeudesta. Ja sitten vielä Suomi on niin korruptoitumaton maa 

Asuin nuorena muutaman kuukauden sellaisen miehen kans, joka piereskeli ja röyhtäili ruokapöydässäkin, mutta vaati, että minä käyn kakalla läheisellä huoltoasemalla. Kuulemma inhottaa, kun nainen käy vessassa.

No en mennyt huoltsikan vessaan, mutta typerän kilttinä laitoin musiikkia, avasin vesihanan ja poltin tulitikun jälkeenpäin. Juu, naurettavalta tuntuu nyt 20 v. myöhemmin. Kun tämä piirre hänessä paljastui, rupesin heti hakemaan omaa asuntoa.

Tykkään kuitenkin asunnoista, jossa vessa ei ole ainakaan aivan keittiön vieressä. Eihän se ole toisten kakkausääniä kiva ruokapöydässä kuunnella, mutta normaali ihminen ne kestää ja laittaa vaikka hienotunteisesti musiikkia kovemmalle tekemästä asiasta numeroa.

Vierailija
8046/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin nuorena muutaman kuukauden sellaisen miehen kans, joka piereskeli ja röyhtäili ruokapöydässäkin, mutta vaati, että minä käyn kakalla läheisellä huoltoasemalla. Kuulemma inhottaa, kun nainen käy vessassa.

No en mennyt huoltsikan vessaan, mutta typerän kilttinä laitoin musiikkia, avasin vesihanan ja poltin tulitikun jälkeenpäin. Juu, naurettavalta tuntuu nyt 20 v. myöhemmin. Kun tämä piirre hänessä paljastui, rupesin heti hakemaan omaa asuntoa.

Tykkään kuitenkin asunnoista, jossa vessa ei ole ainakaan aivan keittiön vieressä. Eihän se ole toisten kakkausääniä kiva ruokapöydässä kuunnella, mutta normaali ihminen ne kestää ja laittaa vaikka hienotunteisesti musiikkia kovemmalle tekemästä asiasta numeroa.

Myös vessa ja kylppäri on kiva olla erilliset. Ihana vaahtokylpy pytyn vieressä ei houkuttele. Nykyään on keittiötkin pienistä asunnoista poistettu. Lehtijuttujen mukaan on vaan tiskipöytä ym.  eteisen/olohuoneen seinustalla. 

Ei ihanehkä mene asumismukavuus edellä. 

Vierailija
8047/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultaa tuli, onnea Leijonat!

Elämässä on kaksi perusvalintaa: hyväksyä olosuhteet sellaisina kuin ne ovat,  tai hyväksyä vastuu niiden muuttamisesta.

- Denis Waitley

Olen tästäkin eri mieltä. Minulla on elämässäni lukuisia asioita, joita en ole hyväksynyt vieläkään. Ei, vaikka yrittäisin niin en tule niitä ikinä hyväksymään. Silti minä en pysty niitä myöskään muuttamaan. Ne ovat ja pysyvät. Joidenkin eteen voi tehdä jotain joskus ehkä. Loput ovat jo pysyvät. Ovat edelleen, vaikka päässäni ääni sanoisi etten jaksa enää. Silloin voin vaan yrittää sammuttaa sen äänen ja sanoa, että juuri tänäänkin minun on jaksettava eteenpäin juuri näiden juttujen kanssa. En voi muutakaan. En usko siihen, että ihminen voi lopulta valita paljonkaan asioita mitä elämässä tapahtuu.

Lähinnä itsellä se on katkaisijan sammuttamista niihin ajatuksiin, että pieleen meni moni asia ja miettimistä näkeekö järkeä elämässä vai ei. Sitten, kun näkee niin elää taas päivän pari paremmalla fiiliksellä. Sitten, kun ei näe niin ärsyttää ajatus, että kukaan valitsisi elämäänsä p*skaa jos voisi valita toisin. Mutta juu anteeksi viesti. 

Sinua auttaisi terapia. Mutta jääränä et sinne halua. Se on tullut selväksi. Mutta tilannettasi voisit paljonkin muuttaa terapian avulla. Kelaterapia netin kautta on helppo ratkaisu. Ja ei tarvitse suuttua tästä, mutta ei ole totta, että et voisi vaikuttaa suhtautumiseesi elämään ja tulevaisuuteen.  Tiedän monta, jotka olivat jo itsemurhan päättäneet toivottomuuden vuoksi tehdä ja nyt on elämä kunnossa, terapian vuoksi.

Kirjoitat aika ikävästi, tuomiten. Anna neuvojen olla!

Ärsyttää tuo  P:n ainainen valitus, kun siihen olisi ratkaisu. Jäärä.

Sinäkin voit valita miten suhtaudut kirjoituksiini. Et ole sitä oppinut ja sen voisit itse myös oppia. Tämä ystävällisesti ja oikeastaan en ole viime aikoina tänne kovin valittanut mitään. Lähinnä tavallista juttua kirjoitellut ja yksi viesti, jossa kerron ajattelevani toisin jostain asiasta saa sinut taas suuttumaan. Sitäkin ihmettelen vähän. Ja väärässä olet siinäkin, että kaikkeen on ratkaisu. Elämässä on monia juttuja mitä ei voi ratkaista tai jos voisi niin täytyisi olla eri tilanne ja eri kapasiteetti. 

Vierailija
8048/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan täällä en ole ikinä muuta pyytänyt kuinka sitä, ettei kukaan ilkeästi kommentoisi viesteihini. Se on varmaan ollut se tärkein pyyntöni täällä. 

Vierailija
8049/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorrun aina siihen, että jos kirjoitan liikaa itsestäni niin käytän tuota poistonappia itsekin. Nytkin huomasin, että liikaa selostin ja helppo poistaa tuo viestini. Onneksi voi tehdä niin. 

Tuohon viestiin jossa joku kirjoitti kiusaamisesta niin kiitän viestistä. Kiusaaminen on vaikea asia. Minusta ei ole oikeaa ratkaisua. Helpompaa oli ehkä sinnitellä ja kestää. Se auttoi minua tietyissä jutuissa. Ei meidän perhe olisi voinut pois sieltä muuttaa silloin ja ne kerrat, kun vastustin niin sain lisää kaikkea pahaa. 

Ihan liittyi jo siihen voinko koirani kanssa enää lenkille lähteä. 

Näin meidän koko perhe olisi pitänyt sitten vuoden pari päästä lähteä lätkimään. Se olisi ollut melkein ainoa keino. Minä sitten lähdin, kun pystyin, mutta liiankin myöhään jos katsoo elämääni ja sitä miten p*skaa puhutaan. Ehtivät hyvin levittää sitä kaikkea. Näin äitinikin joskus totesi, että olisi pitänyt päästä pois jo aiemmin ja isäni mielestä myös epäonnistuttiin. Ei ollut meillä hyvä muutto tuo. Taloudelliset jutut päälle. Näin minä en ole mikään viisas näissä jutuissa. Kaikkea muuta. Silti elämäni tuolla olisi mennyt mahdottomaksi jos olisin alkanut kerjätä verta kuonooni sen enempää. Toki minua suorastaan alentaa kirjoittaa näin ja en sitä helpolla tee. Nyt en kirjoita tästä enää. 

Vierailija
8050/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka oli kyllästynyt vähemmän hohdokkaaseen matalapalkkatyöhöni, vaikka katoin sillä ihan hyvin omat menoni. Hän tienasi paremmin ja tuntui olevan huomattavasti enemmän rahavaikeuksissa kuin minä. Hän sitten kerran tokaisi että saat sitten luvan vielä kouluttautua, sillä hän ei jaksa lopun ikäänsä sitä, että teet jotain halpatyötä ja eletään kädestä suuhun.

Tämä ei suoraan heti lopettanut suhdetta, mutta jäi minun mieleeni sen verran vahvasti, että omakin mielenkiinto kyseistä ihmistä kohtaan alkoi hiipua. Minä olen aina ajatellut että tärkeintä on, että jotain tekee ja jos on taloudellisesti tiukkaa, niin pyritään yhdessä selviämään. En minä ole koskaan rahalla toisen arvoa mitannut, vaan enemmän minua kiinnostaa se, että kuinka täyspäinen hän muutoin on. Toki tiedän, että suurin osa naisista on edellä mainitun kaltaisia, mutta heidän ei tarvitse myöntää sitä, koska ei tarvitse kohdata asiaa, sillä aika monen mies tienaa enemmän kuin 1600€/kk. Se on helppo sanoa, ettei miehen tienaamisella ole väliä, kun äijä tienaa 1600 euron sijasta vaikkapa 2500 euroa. Kumpikaan ei ole hyvä palkka, mutta elämisen taso muuttuu jo silti totaalisen radikaalisti.

Vierailija
8051/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan täällä en ole ikinä muuta pyytänyt kuinka sitä, ettei kukaan ilkeästi kommentoisi viesteihini. Se on varmaan ollut se tärkein pyyntöni täällä. 

Apua Pentti

Jos saan pyytää niin älä kutsu minua noin. Minä olen vaan P ja en ole mikään Pentti. Ihan vinkkinä vaan. 

Vierailija
8052/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös vessa ja kylppäri on kiva olla erilliset. Ihana vaahtokylpy pytyn vieressä ei houkuttele. Nykyään on keittiötkin pienistä asunnoista poistettu. Lehtijuttujen mukaan on vaan tiskipöytä ym.  eteisen/olohuoneen seinustalla. 

Kauhea sika.

Ihmettelen myös jos vessa keittiön vieressä. Tai makkarin! Romanttinen tunnelma, no toinen menee vessaan vääntää hirveet varpusparvet että pönttö miltei halkee. Sitten tullaan hajun saattelemana daamin luo jotta Kelpaiskos s.. si?

Etenkin uusissa taloissa joissa äänieristys huono.

Vierailija
8053/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea sika.

Ihmettelen myös jos vessa keittiön vieressä. Tai makkarin! Romanttinen tunnelma, no toinen menee vessaan vääntää hirveet varpusparvet että pönttö miltei halkee. Sitten tullaan hajun saattelemana daamin luo jotta Kelpaiskos s.. si?

Etenkin uusissa taloissa joissa äänieristys huono.

Minulla on ab-kuuri päällä ja pierettää kauheasti, mies pyysi ilmoittamaan kun kuuri olisi ohi enkä enää haisisi. Sama kun mies ei myöskään halunnut koskea minuun kuukautisten aikana ja moitti siitä että nauran "kuin hullu hevonen".  Tuli olo että haluaa jonkun barbin eikä oikeaa naista.  jolla voi joskus vatsa olla vähän huonona!

Vierailija
8054/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akka oli kyllästynyt vähemmän hohdokkaaseen matalapalkkatyöhöni, vaikka katoin sillä ihan hyvin omat menoni. Hän tienasi paremmin ja tuntui olevan huomattavasti enemmän rahavaikeuksissa kuin minä. Hän sitten kerran tokaisi että saat sitten luvan vielä kouluttautua, sillä hän ei jaksa lopun ikäänsä sitä, että teet jotain halpatyötä ja eletään kädestä suuhun.

Tämä ei suoraan heti lopettanut suhdetta, mutta jäi minun mieleeni sen verran vahvasti, että omakin mielenkiinto kyseistä ihmistä kohtaan alkoi hiipua. Minä olen aina ajatellut että tärkeintä on, että jotain tekee ja jos on taloudellisesti tiukkaa, niin pyritään yhdessä selviämään. En minä ole koskaan rahalla toisen arvoa mitannut, vaan enemmän minua kiinnostaa se, että kuinka täyspäinen hän muutoin on. Toki tiedän, että suurin osa naisista on edellä mainitun kaltaisia, mutta heidän ei tarvitse myöntää sitä, koska ei tarvitse kohdata asiaa, sillä aika monen mies tienaa enemmän kuin 1600€/kk. Se on helppo sanoa, ettei miehen tienaamisella ole väliä, kun äijä tienaa 1600 euron sijasta vaikkapa 2500 euroa. Kumpikaan ei ole hyvä palkka, mutta elämisen taso muuttuu jo silti totaalisen radikaalisti.

Onneksi väistit luodin, kohta olisit ollut rahoittamassa hiustenpidennyksiä, tekokynsiä ja silikonitissejä!

Vierailija
8055/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot siistit mm-kulta juhla stadionilla.

Vierailija
8056/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi väistit luodin, kohta olisit ollut rahoittamassa hiustenpidennyksiä, tekokynsiä ja silikonitissejä!

Ei monella 40- vuotiaalla naisella ole enää unelmia, koska ne vaativat rahaa eikä vakituista työpaikkaa saa. 2 lasta on tehty, enempää ei tule. Edessä on vain normaalia arkea, ei mitään erikoista enää.

Vierailija
8057/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei monella 40- vuotiaalla naisella ole enää unelmia, koska ne vaativat rahaa eikä vakituista työpaikkaa saa. 2 lasta on tehty, enempää ei tule. Edessä on vain normaalia arkea, ei mitään erikoista enää.

Onneksi olen hyvä laittamaan ruokaa, ehkä pitää keskittyä syömiseen loppuelämä.

Vierailija
8058/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis-kuus tapaamista ja yhteinen yö, jona ei antanut, niin aattelin, että ei tää oo vajaa nelikymppisten hommaa.

Leikkiköön hankalaa jonku muun ukon kans.

Vierailija
8059/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viis-kuus tapaamista ja yhteinen yö, jona ei antanut, niin aattelin, että ei tää oo vajaa nelikymppisten hommaa.

Leikkiköön hankalaa jonku muun ukon kans.

Jos sinä olisit ollut sillä mielellä liikenteessä, että olisit ollut antamassa, etkä vaan ottamassa ja oottanut, että se toinen antaa, niin ehkä olisit jotakin saanutkin. 

Ällöttää tuollaset ukot jotka on vaan ottamassa, mutta mitään ei anneta itse.

Vierailija
8060/8065 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei jaksa viestejäni niin mitä valitat. Kukaan ei pakota sinua niitä lukemaan. Hyppää ihmeessä yli  ihminen ja säästä itseäsi ja hermojasi. Ystävällisesti tämä. Enhän minä ketään tietääkseni pakota lukemaan yhtään mitään. P