Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (8065)
Lampaalle kysymys mitä olen miettinyt jo vähän aikaa eli koirasi nimi. Annoitko sinä sille nimen vai oliko sillä nimi jo "ennestään". Aloin vaan tätä pohtia, kun luin rescue koirista ja niiden nimistä joku päivä. Entäpä kissojesi nimet. Nekin varmaan vaihtuvat, kun sinulle tulivat? Näin ajattelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaa tuli, onnea Leijonat!
Elämässä on kaksi perusvalintaa: hyväksyä olosuhteet sellaisina kuin ne ovat, tai hyväksyä vastuu niiden muuttamisesta.
- Denis Waitley
Olen tästäkin eri mieltä. Minulla on elämässäni lukuisia asioita, joita en ole hyväksynyt vieläkään. Ei, vaikka yrittäisin niin en tule niitä ikinä hyväksymään. Silti minä en pysty niitä myöskään muuttamaan. Ne ovat ja pysyvät. Joidenkin eteen voi tehdä jotain joskus ehkä. Loput ovat jo pysyvät. Ovat edelleen, vaikka päässäni ääni sanoisi etten jaksa enää. Silloin voin vaan yrittää sammuttaa sen äänen ja sanoa, että juuri tänäänkin minun on jaksettava eteenpäin juuri näiden juttujen kanssa. En voi muutakaan. En usko siihen, että ihminen voi lopulta valita paljonkaan asioita mitä elämässä tapahtuu.
Lähinnä itsellä se on katkaisijan sammuttamista niihin ajatuksiin, että pieleen meni moni asia ja miettimistä näkeekö järkeä elämässä vai ei. Sitten, kun näkee niin elää taas päivän pari paremmalla fiiliksellä. Sitten, kun ei näe niin ärsyttää ajatus, että kukaan valitsisi elämäänsä p*skaa jos voisi valita toisin. Mutta juu anteeksi viesti.
Mä ymmärrän, mitä tarkoitat. Mä itse ajattelen tuo ajatuksen "hyväksy asiat, joita et voi muuttaa, ja muuta ne, jotka voit" vähän sillä tavalla, että hyväksymisellä tarkoitetaan oman elämänsä jatkamista siitä huolimatta, että tietyt asiat nyt vaan on tapahtuneet. Muistan kyllä silloin vähän päälle kolmekymppisenä, kun ensimmäiset nivelkivut alkoivat. Mä vaan halusin, että ne kivut loppuu ja elämä palaa entiselleen. Harrastin silloin tanssia ja tanssi oli mulle sekä keino pitää hauskaa että myös keino rentoutua. Ja sitten vain muutamassa kuukaudessa en enää pystynyt laittamaan edes matalakorkoisia kenkiä jalkaani. Tanssimisesta puhumattakaan. Kun vihdoin sain nivelreumadiagnoosin, niin tiesin, että aika entinen ei koskaan enää palaa. Ja tiesin myös, että kipujeni osalta jokainen lisäpäivä elmässäni vie vain huonompaan suuntaan. Olin silloin vielä kuopuksesta hoitovapaalla ja mun vaan oli lasteni vuoksi pakko mennä eteenpäin. En mä varmaan edelleenkään ole varsinaisesti hyväksynyt näitä kipujani ja sitä, että en voikaan enää tanssia. Mutta olen oppinut elämään tämän asian kanssa. Pahimpina kipupäivinä aika vaikeaa, mutta onneksi välillä on hieman vähemmän kipuja. Täysin kivuton olen ollut viimeksi vuonna 1992. Mutta jostain syystä säilytin lähes 20 vuotta vaatekaapissani kymmeniä upeita korollisia kenkiä. Niitä, jotka jalassa olin aiemmin tanssinut. Sitten luovutin ja vein ne kaikki Fidan kirppikselle. Siellä kysyivät, että haluaisinko kuitenkin ottaa sieltä kirppikseltä itselleni jotain, kun sellaisen määrän upeita ja hyväkuntoisia kenkiä kerran sinne lahjoitin. Näin vähän kulahtaneen ja ruman vanhan lipaston. Soitin mun siskolleni ja kysyin, voisko tulla autolla mut hakemaan sieltä. Tuli ja otin sen lipaston. Kotona tuunasinkin sen uusiksi ja se on yksi keskeinen elementti mun makkarissani.
Kun sitten joulukuussa 2012 sain sen valtimorepeämän ja massiivisen sisäisen verenvuodon ja oli mua hoitaneiden lääkäreidenkin mielestä ihme, että selvisin hengissä, niin siellä letkuissa ja laitteissa sairaalasängyssä maatessani mietin, että huonomminkin olisi voinut käydä. Mä olin kuitenkin edelleen elossa. En mä näistä reumakivuistani edelleenkään iloitse, mutta juuri nytkin ikkunasta katsoessani näen vihreän metsän ja pari oravaa tuolla jahtaamassa toisiaan. Osaan iloita noista oravista ja siis siitä, että olen edelleen näkemässä ne.
Meillä on yhtiökokous perjantaina ja yksi hallituksen jäsen ei jatka. Se taitaa olla minun hallituspaikkani ja mahdollisuuteni päästä sisälle "salaseuralta" tuntuvaan taloyhtiön päätöksentekoon! Isännöitsijällä ei tunnu olevan tietoa as,oy:n lakisääteisistä velvoitteista, on asioita, joita ei vaan tapahdu huomautuksista huolimatta! Hän ei varmaan haluaisi minua piikiksi lihaansa, saas nähdä kuinka käy, eipä hallitukseen tunnu tunkua olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moro. Tulin katsomaan, mitä tänne kuuluu.
Jotkut kivat, asialliset kirjoittajat vielä jaksaa olla mukana. Sitten on tämä t ö r p p ö porukka, jotka varmaan tunnistavat itsensä, keitä tarkoitan. Sanon mielipiteeni, että onpa tylsät ja pitkästyttävät jutut eivätkä ole edes hauskoja, vaikka yrittävät. Huumori on vaikea laji. Okei, käyn taas joskus ilmoittamassa mielipiteeni.
Samaa mieltä. Käyn kivat vilkaisemassa, ohitan muut.
Miten jaksaakin, yksi kai näitä rivoja ja parjauksia kirjoittaa, keskustellen ja kompaten itseään. Huoh.
Etpäs ohita, kun kerran arvostelet.
Pari eka sanaa riittää kertomaan koko viestin laadun -> ohi
- eri -
Mitä järkeä on arvostella ohittamiaan viestejä?
Naapureista olen tänne itsekin kirjoittanut. Ikäviä juttuja joskus. Näin ehkä mieluummin asun täällä maalla silti niin on vähemmän naapureita. Se mikä minuakin harmittaa silti on ne hetket, kun itsekin olisi voinut toimia toisin. Minäkin yhden kerran tein tyhmästi erään naapurini kanssa. Hänestä en kirjoita sen enempää, mutta ei ole ihan terve. Tiedän sen eräiden juttujen myötä ihan oikeasti.
Näin eräs kerta, kun minulla oli tosi huono päivä ja satuin hänet näkemään kauempaa niin ns käännyin takaisin ja en juuri sinä hetkenä halunnut puhua mitään. Tein tietysti tyhmästi ja olisi pitänyt vaan tavallisesti mennä. No, tämän myötä ehkä ansaitusti menikin sitten pieleen kaikki ja nyt tämä henkilö lähtee aina pois jos minut näkee. Aina sama juttu ja muistuttaa minua joka kerta siinä miten tein väärin.
Jos olisin rohkea ihminen niin menisin sanomaan, että olen pahoillani ja en tarkoittanut loukata, mutta minulla oli hirveän surkea päivä silloin ja tämän myötä toimin niin kuin toimin. Näin maksan hinnan ja harmittaa itseäni paljon. Tuskin tämä asia muuttuu. Olen oikeasti hyvin pahoillani tästä.
Vierailija kirjoitti:
Lampaalle kysymys mitä olen miettinyt jo vähän aikaa eli koirasi nimi. Annoitko sinä sille nimen vai oliko sillä nimi jo "ennestään". Aloin vaan tätä pohtia, kun luin rescue koirista ja niiden nimistä joku päivä. Entäpä kissojesi nimet. Nekin varmaan vaihtuvat, kun sinulle tulivat? Näin ajattelin.
Koiralla säilyi se nimi, mikä sillä oli ollut jo aiemmin. Eli Stella. Myös kissoillani oli tullessaan nimet. Luna ja Tikru. Tikru on edelleenkin Kyylän oikea nimi, mutta ei sitä kukaan enää kutsu Tikruksi. Mä en edes vaihtanut itse kissalleni nimeä. Kuuulun yhteen ruokaryhmään, jossa otetaan valokuvia kokkailuista ja pyydettäessä kirjoitettiin reseptitkin. Mulla on jo 2013 lähtien ollut sunnuntaisin tapana kattaa aamiainen kauniisiin astioihin ja kantaa tarjottimella sänkyyni. Siinä sitten kaikessa rauhassa nautin aamusta ja katselen Avaraa luontoa telkkarista. Noh, kun otin niitä kuvia, niin tuo kissanketalehan änkesi joka kuvaan. Vaikka hätistelin miten sitä pois, niin vähintään tassu, korva tai hännänpää näkyyi kuvassa. Lopulta sen ryhmän jäsenet alkoi ensimmäisenä etsiä laittamastani kuvasta kissaa. Alkoivat kutsua sitä Aamiaiskyyläksi ja sitten tuttavallisemmin vain Kyyläksi. opulta en enää edes yrittänyt häätää kissaa pois kuvista. Kerran yksi ystäväni ehdotti, että perustaisin kissalle Instagramiin tilin. Mä olin ihan WTF!! Ei mulla itelläkään ollut siellä mitään tiliä. Pari päivää mietin ja sitten ajattelin, että okei, olen tehnyt kaikenlaista tyhmää elämässäni, joten kaiketi näin yli viiskymppisenä voisi perustaa KISSALLE Instagramiin tilin. Ja niin siellä sitten on Breakfast Snooper :D
Ymmärrän sen mitä tarkoitat. Pappani eli reuman kanssa noin 45 vuotta. Ei valittanut oikeastaan lainkaan ja oli liikunnallisesti niin kuin pystyi myös. Hänellä selkärankareuma. Pysyi silti liikkuvana koko ikänsä. Näin ehkä hän on esimerkki ihmisestä, jota reuma ei sillä tavalla ikinä "voittanut" ja eli kuitenkin ns hyvää elämää siitä huolimatta. Minun en ikävää kirjoittaa, mutta äitini ei taas osaa yhtään elää nivelrikon kanssa nyt. Hän meinaa asiaa hyväksyä ja sen myötä vetää minutkin mukanaan siihen kaikkeen. Pelkää leikkausta myös paljon ja kuntoutusta sen jälkeen. Näin jos hänellä olisi ollut esim reuma jo nuoresta niin ehkä ei olisi ikinä sitä hyväksynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kivat, asialliset kirjoittajat vielä jaksaa olla mukana. Sitten on tämä t ö r p p ö porukka, jotka varmaan tunnistavat itsensä, keitä tarkoitan. Sanon mielipiteeni, että onpa tylsät ja pitkästyttävät jutut eivätkä ole edes hauskoja, vaikka yrittävät. Huumori on vaikea laji. Okei, käyn taas joskus ilmoittamassa mielipiteeni.
Miten jaksaakin, yksi kai näitä rivoja ja parjauksia kirjoittaa, keskustellen ja kompaten itseään. Huoh.
- eri -
Mitä järkeä on arvostella mitään viestejä? Niinpä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiralla säilyi se nimi, mikä sillä oli ollut jo aiemmin. Eli Stella. Myös kissoillani oli tullessaan nimet. Luna ja Tikru. Tikru on edelleenkin Kyylän oikea nimi, mutta ei sitä kukaan enää kutsu Tikruksi. Mä en edes vaihtanut itse kissalleni nimeä. Kuuulun yhteen ruokaryhmään, jossa otetaan valokuvia kokkailuista ja pyydettäessä kirjoitettiin reseptitkin. Mulla on jo 2013 lähtien ollut sunnuntaisin tapana kattaa aamiainen kauniisiin astioihin ja kantaa tarjottimella sänkyyni. Siinä sitten kaikessa rauhassa nautin aamusta ja katselen Avaraa luontoa telkkarista. Noh, kun otin niitä kuvia, niin tuo kissanketalehan änkesi joka kuvaan. Vaikka hätistelin miten sitä pois, niin vähintään tassu, korva tai hännänpää näkyyi kuvassa. Lopulta sen ryhmän jäsenet alkoi ensimmäisenä etsiä laittamastani kuvasta kissaa. Alkoivat kutsua sitä Aamiaiskyyläksi ja sitten tuttavallisemmin vain Kyyläksi. opulta en enää edes yrittänyt häätää kissaa pois kuvista. Kerran yksi ystäväni ehdotti, että perustaisin kissalle Instagramiin tilin. Mä olin ihan WTF!! Ei mulla itelläkään ollut siellä mitään tiliä. Pari päivää mietin ja sitten ajattelin, että okei, olen tehnyt kaikenlaista tyhmää elämässäni, joten kaiketi näin yli viiskymppisenä voisi perustaa KISSALLE Instagramiin tilin. Ja niin siellä sitten on Breakfast Snooper :D
Kiva viesti. Toisaalta olen samaa mieltä kuin sinä, että ehkä on parempi pitää lemmikillä ne nimet mitkä niillä on jo olleet. En itse varmaan pystyisi vaihtamaan rescue lemmikin nimeä, koska minusta se ei olisi oikein lemmikkiä kohtaan. Ainakaan jos esim kissa tai koira kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on kaksi perusvalintaa: hyväksyä olosuhteet sellaisina kuin ne ovat, tai hyväksyä vastuu niiden muuttamisesta.
- Denis Waitley
Olen tästäkin eri mieltä. Minulla on elämässäni lukuisia asioita, joita en ole hyväksynyt vieläkään. Ei, vaikka yrittäisin niin en tule niitä ikinä hyväksymään. Silti minä en pysty niitä myöskään muuttamaan. Ne ovat ja pysyvät. Joidenkin eteen voi tehdä jotain joskus ehkä. Loput ovat jo pysyvät. Ovat edelleen, vaikka päässäni ääni sanoisi etten jaksa enää. Silloin voin vaan yrittää sammuttaa sen äänen ja sanoa, että juuri tänäänkin minun on jaksettava eteenpäin juuri näiden juttujen kanssa. En voi muutakaan. En usko siihen, että ihminen voi lopulta valita paljonkaan asioita mitä elämässä tapahtuu.
Lähinnä itsellä se on katkaisijan sammuttamista niihin ajatuksiin, että pieleen meni moni asia ja miettimistä näkeekö järkeä elämässä vai ei. Sitten, kun näkee niin elää taas päivän pari paremmalla fiiliksellä. Sitten, kun ei näe niin ärsyttää ajatus, että kukaan valitsisi elämäänsä p*skaa jos voisi valita toisin. Mutta juu anteeksi viesti.
Sinua auttaisi terapia. Mutta jääränä et sinne halua. Se on tullut selväksi. Mutta tilannettasi voisit paljonkin muuttaa terapian avulla. Kelaterapia netin kautta on helppo ratkaisu. Ja ei tarvitse suuttua tästä, mutta ei ole totta, että et voisi vaikuttaa suhtautumiseesi elämään ja tulevaisuuteen. Tiedän monta, jotka olivat jo itsemurhan päättäneet toivottomuuden vuoksi tehdä ja nyt on elämä kunnossa, terapian vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen mitä tarkoitat. Pappani eli reuman kanssa noin 45 vuotta. Ei valittanut oikeastaan lainkaan ja oli liikunnallisesti niin kuin pystyi myös. Hänellä selkärankareuma. Pysyi silti liikkuvana koko ikänsä. Näin ehkä hän on esimerkki ihmisestä, jota reuma ei sillä tavalla ikinä "voittanut" ja eli kuitenkin ns hyvää elämää siitä huolimatta. Minun en ikävää kirjoittaa, mutta äitini ei taas osaa yhtään elää nivelrikon kanssa nyt. Hän meinaa asiaa hyväksyä ja sen myötä vetää minutkin mukanaan siihen kaikkeen. Pelkää leikkausta myös paljon ja kuntoutusta sen jälkeen. Näin jos hänellä olisi ollut esim reuma jo nuoresta niin ehkä ei olisi ikinä sitä hyväksynyt.
Vai voisiko sittenkin olla niin, että jos äitisi olisi sairastunut reumaan silloin, kun sinä olit vielä taapero, hän ei välttämättä olisi oppinut hyväksymään sairauttaan, mutta olisi opinut elämään sen kanssa? Iän myötä ilmaantuva ja paheneva nivelrikko on kyllä toisaalta jo ihan muuta. Kun on saanut elää suht kivutonta elämää vuosikymmeniä, niin siinä vaiheessa kipujen alkaminen ja lisääntyminen ei olekaan mikään ihan helppo juttu.
Mitä tulee tekonivelleikkauksiin, niin tottakai niitä pelkää. Muistan, kun menin ekaan polvileikkaukseen. Kyynärsauvat kainalossa ja reppu selässä bussipysäkille. Vielä pysäkillä mietin, että voisin kääntyä takaisin kotiin. Mutta en käääntynyt. Ja olihan se aika .... miten sen nyt sanoisi... pirullinen kokemus. Kun leikattu jalka alkoi vihdoin kuntoutua, se leikkaamaton alkoi pahentua. Onneksi leikkausten välissä oli vain puolisen vuotta. Kun se toinenkin polvi alkoi kuntoutua, niin mä olin ihan täpinöissäni. Mä pystyn kävelemään! Mä voin lähteä ihan minne vaan! Ja ennenkaikkea mä pystyn nukkumaan öisin. Ostinkin silloin keikkalipppuja sinne sun tänne....... mutta ennenkuin ehdin yhtäkään niistä lipuista käyttää, tulikin pandemia ja kaikki keikat peruttiin. Ja kun lopulta sekin olisi ollut ohi, niin äidin muistisairaus paheni. 4 vuotta menikin sitten taas siinä, että olin lähinnä vain kotona ja passissa sitä varten, jos isä taas soittaa. Nyt on remontit ohi, koiravanhus Sateenkaarisillalla ja siskoni huolehtii isästä. Joten....mulla on keikkaliput Tuska-festareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Denis Waitley
Sinua auttaisi terapia. Mutta jääränä et sinne halua. Se on tullut selväksi. Mutta tilannettasi voisit paljonkin muuttaa terapian avulla. Kelaterapia netin kautta on helppo ratkaisu. Ja ei tarvitse suuttua tästä, mutta ei ole totta, että et voisi vaikuttaa suhtautumiseesi elämään ja tulevaisuuteen. Tiedän monta, jotka olivat jo itsemurhan päättäneet toivottomuuden vuoksi tehdä ja nyt on elämä kunnossa, terapian vuoksi.
Kirjoitat aika ikävästi, tuomiten. Anna neuvojen olla!
Ärsyttää tuo P:n ainainen valitus, kun siihen olisi ratkaisu. Jäärä.
Taloyhtiöistä tuli mieleeni että jos joskus rivariin muuttaisin niin pitäisi olla huoltoyhtiö joka tekee lumi- ym pihatyöt ja lipunnostot.
Eräs äärimmäisen pihi tuttavani torppasi moiset ehdotukset, itse pitää jokaisen osakkaan vuorollaan tehdä ettei yhtiövastike nouse.
Siinäpä sitten kiltit ja tunnolliset uhrautuvaisesti tekee muittenkin osalta, ja usein nämä kiltit on vanhempia ihmisiä jotka ei enää jaksaisi.
Kyllä mieluummin itse maksaisin siitä että joku muu tekee.
Keräilen tässä innostusta kuistin siivoamiseen.
Ulkona on kyllä ihana tuoksu kun pihlajat ja syreenit kukkii.
Jäärä on muuten tosi hyvää ruisleipää, Viipurilaisen Kotileipomon tuote. Jos näätte jossakin niin kannattaa tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva viesti. Toisaalta olen samaa mieltä kuin sinä, että ehkä on parempi pitää lemmikillä ne nimet mitkä niillä on jo olleet. En itse varmaan pystyisi vaihtamaan rescue lemmikin nimeä, koska minusta se ei olisi oikein lemmikkiä kohtaan. Ainakaan jos esim kissa tai koira kyseessä.
Stella oli löytynyt Venäjältä Pietarin kaduilta. En tiedä, antoiko tuon nimen se venäläinen koiratarha vai vasta sitten eläinsuojeluyhdistys, jonka kautta se tuli Suomeen. Täälläkin se oli ensin nk kotihoidossa eli opettivat kulkemaan hihnassa yms. Sitten se löysi Suomesta loppuelämänsä kodin. Ehti olla siellä vain muutaman kuukauden, kun ei se koiran ottanut voinutkaan pitää Stellaa. Mulla on paljon eläinrakkaita kavereita ja aina jaoin Facebookissa julkaisuja, joissa haettiin kissalle tai koiralle uutta kotia. Jaoin senkin ilmoituksen. Itseasiassa Stellalle haettiin vain tilapäistä hoitopaikkaa. Siis siihen asti, että sille löytyisi uusi loppuelämän koti. Jaoin sen ilmoituksen,m mutta jokin sai mut palaamaan siihen ilmoitukseen uudestaan. Mulla oli silloin jo kissat ja hetken aikaa mietin, että voisinkop tarjota Stellalle sen tilapäisen hoitopaikan. Mulla on 2-kerroksinen asunto ja tämän vcoisi kyllä laittaa niinkin, että kissat asuisivat toisessa kerroksessa ja koira toisessa.
Muistan vielä hyvin sen aurinkoisen kesäpäivän, kun lähdin bussilla Helsinki-Vantaan lentokentälle. Koira ei siis silloin tullut lentäen vaan eläinsuojeluyhdistyksen tyyppien mukana autolla, mutta olivat lentokentällä vastaanottamassa muita rescue-koiria, joten sovittiin, että mä tulen hakemaan Stellan kentältä. Kun mä vaihduin hihnan toiseen päähän, Stella ei edes katsonut mua. Ei sitä tainnut enää kiinnostaa, kuka nahkatyyppi sen narun päähän tällä kertaa ilmestyi. Menin sen kanssa sitten bussiin ja se meni heti penkin alle nukkumaan. Eikä välittänyt musta tipan tippaa. Mietin, millaisenkohan ongelmatapauksen olinkaan itselleni vähäksi aikaa ottanut. Mutta jo hyvissä ajoin ennenkuin edes lähestyttiin kotipysäkkiä, se pomppasi ylös. Ihan kuin olisi tiennyt, että nyt jäädään pois. Jäätiin pois bussista ja annoin sen kävellä edellä. Hihnassa totakai. Ja se käveli suoraan tänne. Tai ei ihan suoraan, meinasi ensin mennä seinänaapurin pihaan. Kun tultiin sisään, kissat istuivat vierekkäin yläkertaan menevillä rappusilla. Ensin katsoivat koiraa, sitten toisiaan ja sen jälkeen olivat välittömästi ylimmät ystävykset. 5 päivää mietin, voiko tämä olla tottakaan vai näenkö vaan jotain unta. Mutta sitten soitin eläinsuojeluyhdistykseen ja sanoin, että ei Stellalle taida tarvita enää loppuelämän kotia. Sillä on jo sellainen. Mulla oli aiemmin isokokoinen koira ja kaksi kissaa. Kaikki kolme siis siirtyneet Sateenkaarisillalle jo vuosia ennenkuin noista kolmesta uudesta yksikään oli syntynyt. Mutta niin hullulta kuin kuulostaakin, mulle tuli Stellan kotiin tuotuani tunne, että noi uudet karvakuonot olikin niiden edellisten reinkarnaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiöistä tuli mieleeni että jos joskus rivariin muuttaisin niin pitäisi olla huoltoyhtiö joka tekee lumi- ym pihatyöt ja lipunnostot.
Eräs äärimmäisen pihi tuttavani torppasi moiset ehdotukset, itse pitää jokaisen osakkaan vuorollaan tehdä ettei yhtiövastike nouse.
Siinäpä sitten kiltit ja tunnolliset uhrautuvaisesti tekee muittenkin osalta, ja usein nämä kiltit on vanhempia ihmisiä jotka ei enää jaksaisi.
Kyllä mieluummin itse maksaisin siitä että joku muu tekee.
Keräilen tässä innostusta kuistin siivoamiseen.
Ulkona on kyllä ihana tuoksu kun pihlajat ja syreenit kukkii.
Mä olen kuullut samanlaista pienistä rivitaloyhtiöistä ja siksi on hyvä, että tämä meidän on iso. Yksikään asukas - edes ne pahimmat jäärät - eivät suostuisi 56 asunnon pihoja lapioimaan lumista ja lisäksi vielä koko taloyhtiön yhteisiä kulkuväyliä. Siksi täällä on alusta lähtien ollut huoltoyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhtiökokous perjantaina ja yksi hallituksen jäsen ei jatka. Se taitaa olla minun hallituspaikkani ja mahdollisuuteni päästä sisälle "salaseuralta" tuntuvaan taloyhtiön päätöksentekoon! Isännöitsijällä ei tunnu olevan tietoa as,oy:n lakisääteisistä velvoitteista, on asioita, joita ei vaan tapahdu huomautuksista huolimatta! Hän ei varmaan haluaisi minua piikiksi lihaansa, saas nähdä kuinka käy, eipä hallitukseen tunnu tunkua olevan.
Onko hallituksen jäsenillä jokin taloudellinen vastuu? Jotain syitä jäseneksi haluttomuudelle luin vuosia sitten. Voi olla joku muukin syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri -
Vallanhalu, halu komentaa muita ja olla pomo. Päteä kämäisissä ketjuissa, kun ei muualla voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hallituksen jäsenillä jokin taloudellinen vastuu? Jotain syitä jäseneksi haluttomuudelle luin vuosia sitten. Voi olla joku muukin syy.
Hallituksen jäsenillä on as.oy:n ottamat vastuuvakuutukset, ainakin pitäisi olla. Lisäksi minulla on kotivakuutukseen kuuluva vastuuvakuutus.
Jos ainoa anti ketjuun on muiden nimittely ja viestien arvostelu, ei tällaista oikeasti kaivata lisää. Omasta takaa löytyy jo yksi arvostelija ja nimittelijä. Jos muuta kirjoitettavaa löytyy, mukaan vaan.