Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (7977)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin pitää tukea lastaan. Lapsen ei tarvitse tukea äitiään. (Poikkeuksena aivan loppuvanhuus ja seniiliys.)
Meidän elämä ei ole ehkä sitä mitä joillakin muilla, mutta se on meidän elämäämme. Ja minä olen sellainen kuin olen. En voi itseäni muuttaa tässäkään asiassa. Näin maksan sitten hinnan kaikesta itsekin. Niin kauan kuin jaksan elämääni ja eläämme tämä kai menee jotenkin. Sieltä vuodesta 2023 on kyllä ollut melkoista. Ensin oman elämäni jutut ja sitten äitiini liittyen kaikkea. Hyvä, että pahimmat unettomuusvuodet oli ennen tuota. Voimia nimittäin tarvin elämääni ja onneksi olen nukkunut jo vuosia melko hyvin omalla mittapuulla. Mutta juu en suosittele elämään kuin minä.
Mun äiti oli narsisti, joka vihas mua, mutta suosi veljeäni. Kun hän tarvitsi apua, hän soitti tietysti palvelijalleen eli mulle. Hän valitti aina ja kaikesta, marttyyrina odotti palvontaa. Aikani jaksoin, mutta sitten kielsin kaiken yhteydenoton, enkä vastannut hänen soittoihinsa. Kuolinvuoteella kävin nopeasti, mutta siinäkin äiti pilkkasi minua. Hautajaisiin osallistuin, mutta kertaakaan en ole häntä ikävöinyt. Olen ikävöinyt äidinrakkautta, josta minä jäin paitsi. Isä kuoli kun olin vielä nuori. Hän oli täysin äidin talutushihnassa, eikä saanut huomoida kuin äidin, ei meitä lapsia. Vihaan äitienpäivää.
Hyvää yötä vompatit ja töpökääpiötypäköt😴
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä nasut ja muut :)
nöf nöf
Vierailija kirjoitti:
Terve kaikki nasut.
Terve!
Saapa nähdä ketä vastaan Suomi pelaa seuraavaksi.
Suvivirsi on kaunis ja sen jälkeen oli juhlallista juosta koulusta kesälomalle! Pidetään Suomi arvokkaasti suomalaisena ja kultturi omanamme.
Vierailija kirjoitti:
Suvivirsi on kaunis ja sen jälkeen oli juhlallista juosta koulusta kesälomalle! Pidetään Suomi arvokkaasti suomalaisena ja kultturi omanamme.
Kyllä. Suvivirsi on meidän kaikkien yhteistä perintöä. Mitään uusia sanoja ei tarvitse Suvivirteen tehdä, tätäkin joku on yrittänyt, ei, ei ja vielä kerran ei. Muut laulut on muita lauluja, mutta Suvivirsi on Suvivirsi. Siinä on pieni ihminen nöyränä ja kiitollisena luomakunnan ihmeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin pitää tukea lastaan. Lapsen ei tarvitse tukea äitiään. (Poikkeuksena aivan loppuvanhuus ja seniiliys.)
Meidän elämä ei ole ehkä sitä mitä joillakin muilla, mutta se on meidän elämäämme. Ja minä olen sellainen kuin olen. En voi itseäni muuttaa tässäkään asiassa. Näin maksan sitten hinnan kaikesta itsekin. Niin kauan kuin jaksan elämääni ja eläämme tämä kai menee jotenkin. Sieltä vuodesta 2023 on kyllä ollut melkoista. Ensin oman elämäni jutut ja sitten äitiini liittyen kaikkea. Hyvä, että pahimmat unettomuusvuodet oli ennen tuota. Voimia nimittäin tarvin elämääni ja onneksi olen nukkunut jo vuosia melko hyvin omalla mittapuulla. Mutta juu en suosittele elämään kuin minä.
Mun äiti oli narsisti, joka vihas mua, mutta suosi veljeäni. Kun hän tarvitsi apua, hän soitti tietysti palvelijalleen eli mulle. Hän valitti aina ja kaikesta, marttyyrina odotti palvontaa. Aikani jaksoin, mutta sitten kielsin kaiken yhteydenoton, enkä vastannut hänen soittoihinsa. Kuolinvuoteella kävin nopeasti, mutta siinäkin äiti pilkkasi minua. Hautajaisiin osallistuin, mutta kertaakaan en ole häntä ikävöinyt. Olen ikävöinyt äidinrakkautta, josta minä jäin paitsi. Isä kuoli kun olin vielä nuori. Hän oli täysin äidin talutushihnassa, eikä saanut huomoida kuin äidin, ei meitä lapsia. Vihaan äitienpäivää.
Meillä ei ole tuollaista kuitenkaan. Kaukana siitä vielä ja äitini ei ole paha ihminen. Meillä on ongelmanne, mutta moni niistä liittyy yleensäkin elämäämme. Ei ole helppoa ollut monestikaan. Vanhempani välittävät silti minusta. Nytkin ymmärrän äitiäni, koska työpaikka on p*ska ihan oikeasti. Ei hän tuollaista ansaitsisi. Isäni on myös tavallisessa työpaikassa mikä on ollut tosi hyvä koko ajan. Ei mitään ongelmia juurikaan, vaikka isäni ei ole se säysein tyyppi. Silti tuolla ei ole ollut aihetta kimmastua juurikaan.
Äitini tekee työnsä tosi hyvin ja ansaitsi parempaa, mutta kiitos pahoinvointi alueille kaikesta p*skasta mitä toivat mukanaan. Ehkä joskus joku sanoo, että säästettiin liikaa ja hoito kärsii. Tai se kärsii jo nyt. Ehkä joku kaunis päivä joku myöntää sen.
Hyvää huomenta hippiäiset!
Tästä tulee pitkä päivä, heräsin jo kuudelta, harvinaista minulle, mutta minkäs tuolle taivaiselle valonheittäjälle mahtaa, en löydä siihen katkaisijaa enkä edes himmennintä. Nyt täytyy keksiä paljon puuhaa tälle päivälle etten jymähdä ruutujen ääreen.
Oli muuten pakko guuglettaa tuo töpökääpiötypäkkö ;)
Tämä ns. hippi laittoi kaikki petivaatteet tuulettumaan jo aamuvarhain, kun sääkin oli passeli. Sinitaivas, ei pilvenhattaraakaan ja raikas tuuli. Kunpa jaksaisi sitten hilata ne takaisin paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää huomenta hippiäiset!
Tästä tulee pitkä päivä, heräsin jo kuudelta, harvinaista minulle, mutta minkäs tuolle taivaiselle valonheittäjälle mahtaa, en löydä siihen katkaisijaa enkä edes himmennintä. Nyt täytyy keksiä paljon puuhaa tälle päivälle etten jymähdä ruutujen ääreen.
Oli muuten pakko guuglettaa tuo töpökääpiötypäkkö ;)
Huomenta kurret ja oravaiset. Tämä nukkui makeasti ysiin asti, vaikkei ollut sammalvuode, ei herättänyt pilvinen sää. Harmaa on taivas, mutta parempaa on ennustettu. Liki 20 C, kaipaavat kukkaset jo kastelua, lannoitustakin. Kisakatsomo on taas järjestetävä, jännäksi menee. Hienosti on Leijonat hoitaneet osuutensa.
Suvivirsi soi äsken radiossa. Oi, mitä muistoja saakaan mieleen: uusi äitin ompelema kolttu, polvisukat ja lakerikengät. Koivut hiirenkorvilla ja tuomet kukkii tuoksuen. Pitkä lämmin kesä on edessä ja syksy jossain toooosi kaukana.
Pirteää päivää pillipiiparit ja posetiivarit
Huomenta, nyt kuulkaas Pekka Pouta lupaa, että kesä on täällä ja ensi viikolla oikein lämpenee ja "ei tarvitse talvitakkeja enää kaivaa".
Vierailija kirjoitti:
Saapa nähdä ketä vastaan Suomi pelaa seuraavaksi.
Taitaapi olla lauantaina ysiltä seuraava peli Kanadaa vastaan
Vierailija kirjoitti:
Minun kaksi lempieläintäni.
Googlatkaa tuo typäkkö- voiko söpömpää lintua olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kaksi lempieläintäni.
Googlatkaa tuo typäkkö- voiko söpömpää lintua olla!
Aivan ihastuttava lintu! Töpö, voi miten kaunis nimikin hällä. Sitten vielä luin, että hää kuuluu napsijoiden heimoon, niin olen täällä aivan pähkinöissä.
Siis pähkinöinä täällä Töpön ansiosta 🙃