Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (7977)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä vompatit ja töpökääpiötypäköt😴
Minun kaksi lempieläintäni.
Googlatkaa tuo typäkkö- voiko söpömpää lintua olla!
Aivan ihastuttava lintu! Töpö, voi miten kaunis nimikin hällä. Sitten vielä luin, että hää kuuluu napsijoiden heimoon, niin olen täällä aivan pähkinöissä.
Hullulla on halvat huvit.
Jep, mulla on 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihastuttava lintu! Töpö, voi miten kaunis nimikin hällä. Sitten vielä luin, että hää kuuluu napsijoiden heimoon, niin olen täällä aivan pähkinöissä.
Täällähän on lupa hassutella:)
Listaan perhosia, mitä näin jo tänään: ihastuttava sinisiipi, kaksi sitruunaperhosta, kaaliperhonen ja nokkosperhonen. Pyörivät kukikkaan paitani ympärillä, mutta orvokit veti puoleensa enemmän. Kaksi kimalaista pörräsi voikukissa. Käki kukkui ja ilkiötikka naputteli linnunpöntön suulla. Sai kyytiä hän.
Luontokatsaus päättyy tähän :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellisen panettelua, relaisit sinäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panemaan menossa. Ei silloin relata, vaan tönkkönä ollaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kommentin voi ennustaa tulevan, satavarmasti. Arvasin!
Missä muruseni on? Päivän biisi. Lisäksi Samuli Putroa, tuo on loistava sanoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kommentin voi ennustaa tulevan, satavarmasti. Arvasin!
Onko sullakin panoretki edessä? Hyvä me! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mulla on 🙃
Mun mietelause päivälle: Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus.
Silloin saa nauraa täälläkin tosikoille ja veitikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panettelua😂🤣😍🥰 No sitäkin. Suihin ottoa ja nuolemista myös, beibi.
Kateelliset lauluja kopioi täällä. Ja kukkia ja mehiläisiä katselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panettelua😂🤣😍🥰 No sitäkin. Suihin ottoa ja nuolemista myös, beibi.
Kateelliset lauluja kopioi täällä. Ja kukkia ja mehiläisiä katselee.
Älä unohda vompattia, ameebaa ja muumiota! Niilläkin voi päivänsä täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Suvivirsi soi äsken radiossa. Oi, mitä muistoja saakaan mieleen: uusi äitin ompelema kolttu, polvisukat ja lakerikengät. Koivut hiirenkorvilla ja tuomet kukkii tuoksuen. Pitkä lämmin kesä on edessä ja syksy jossain toooosi kaukana.
Pirteää päivää pillipiiparit ja posetiivarit
Radiossa? 😲
Vierailija kirjoitti:
Missä muruseni on? Päivän biisi. Lisäksi Samuli Putroa, tuo on loistava sanoittaja.
Hyi mitä surullista ulinaa näin ihanaan vuodenaikana. Ehkä hautajaisiin sopii.
Suvivirsi ja kesäloma koulusta alkoi. Vihreät koivinlehdet ja valkovuokot koristi koulun juhlasalia ja jännitys kutitti mahassa.
Vierailija kirjoitti:
Suvivirsi ja kesäloma koulusta alkoi. Vihreät koivinlehdet ja valkovuokot koristi koulun juhlasalia ja jännitys kutitti mahassa.
Meillä sai kansakoulusta jäätelön kevätjuhlapäivänä. Se kruunasi loman alun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin pitää tukea lastaan. Lapsen ei tarvitse tukea äitiään. (Poikkeuksena aivan loppuvanhuus ja seniiliys.)
Meidän elämä ei ole ehkä sitä mitä joillakin muilla, mutta se on meidän elämäämme. Ja minä olen sellainen kuin olen. En voi itseäni muuttaa tässäkään asiassa. Näin maksan sitten hinnan kaikesta itsekin. Niin kauan kuin jaksan elämääni ja eläämme tämä kai menee jotenkin. Sieltä vuodesta 2023 on kyllä ollut melkoista. Ensin oman elämäni jutut ja sitten äitiini liittyen kaikkea. Hyvä, että pahimmat unettomuusvuodet oli ennen tuota. Voimia nimittäin tarvin elämääni ja onneksi olen nukkunut jo vuosia melko hyvin omalla mittapuulla. Mutta juu en suosittele elämään kuin minä.
Mä kyllä ymmärrän tuon. Kun eilen suosittelin sulle parin viikon taukoa äidistäsi, se ei suinkaan tarkoittanut, että pistäisit välit häneen poikki. Vaan eräänlaista parin viikon lomaa. Aivan kuten äitisikin tarvitsee töistä välillä lomaa, jotta jaksaa sitten taas loman jälkeen käydä töissä. Se, että on toiselle ihmiselle käytännöllisesti katsoen aina käytettävissä, tulee pidemmän päälle aika rankaksi, jos mitään taukoa tai lomaa ei saa välillä. Tiedän tämän ihan omasta kokemuksestani. Myös silloin, kun puhelin ei soi, on koko ajan varuillaan, milloin se taas soi. Mua lopulta työterveyslääkäri kehotti laittamaan pari tuntia ennen nukkumaanmenoa puhelimen äänettömälle. Tajusin silloin itsekin, että jos mun vanhemmille jokin ihan oikea hätä tulee, isä voi soittaa 112:een. Muussa tapauksessa asia voi odottaa aamuun. Nyt, kun isästä huolehtiminen on siskoni vastuulla, niin hän lähtee ihan hyvällä omallatunnolla 300 km päähän mökille eikä siellä kulje kännykkä kädessä. Eikä todellakaan lähde sieltä ajamaan kotiin sen vuoksi, että isä yllättäen haluaa tai tarvitsee jotain. Mä otin aikoinaan kännykän mukaani jopa viedessäni vain roskat. Joten osittain se uupumiseni oli ihan omaakin syytäni.
Kiitos lampaalle edelliseen viestiin. Ymmärrän ajatuksesi. Lähinnä itseäni harmittaa tai oikeastaan suorastaan suututtaa se, kuinka joku muu aina päättää eri jutuista ja ihminen ei voi esim työelämän suhteen paljonkaan määrätä miten käy. Aina, vaikka kuinka ajatellaan ja suunnitellaan kaikkea niin v*tuiksi se menee ja jatkuvasti jotain pahaa tuossa äitini työmaasta. Sellainen harminpaikka verrattuna isäni työpaikkaan. Isäni on ollut onnekas ja vieläkin kohdellaan tosi hyvin siellä ja arvostetaan häntä, kun on kokenut työntekijä.
Eilen ihan itku pääsi, kun mietin miten eri työpaikkoissa vanhempani ovatkaan. Isälleni riittää, kun hoitaa hommansa ja kaikki asiat hoituu muuten. Hän ei ole helpoin tyyppi, mutta on jopa pidetty tuolla. Oikeassa paikassa siis jopa tuollainen melko kiivas tyyppi pärjää.
Äitini kanssa nyt pari vuotta koko firma ihan ulalla kaikessa. Kiitos säästöjen ja toki sitäkin ennen jo puutteita. Mutta siis se, että joku pitelee ohjaksia eri jutuissa on monesti surkeaa. Minä en voi kävellä töihin ja sanoa, että nyt aloitan ja äitini ei voi päättää sitä miten hänen käy. Pikkupomo lupailee vuoroja ja sanoo silmät kirkkaana, että juu kyllä sinulle nyt joku prosentti laitetaan ja sitten, kun lista tulee niin siellä on se pari vuoroa tai ei yhtään. Tämä, vaikka on lupaillut kaikkea ja äitini on ollut tuolla melko pitkään töissä. Tuon "puljun" alkuvuosista asti melkein.
Toki pikkupomo ei voi mitään jos isompi pomo laskee mitoituksia ja nappaa vuorot pois, ettei vaan "liikaa" väkeä töissä. Kyllä minäkin silti eilen ihan kiehuin kaiken vuoksi. Äidillänikin kuluja kuitenkin ja oikeastaan tämä p*ska sinetöi kesää, kun ei meillä ole mitään mahdollisuutta minnekään matkustaa. Äidilläni vielä pakollisia kuluja nyt kuten uudet lasit yms. Ja minulla hampaani. Kai nekin kohta saavat hajota suuhun.
Meillä elämä on ollut monesti tätä, että joku toinen hallitsee kaikkea miten käy. Se on määrittänyt asioita, kuten esim muuttoani tänne. Olisin seonnut jos olisin jäänyt tuonne toisaalle asumaan. Silti sekin muutto oli pakko. Ei ollut vaihtoehtoja. Sitten, joku sanoo että ihminen voi itse valita elämänsä asiat. Ja minä sanon, että niinkö tosiaan. Mutta juu tämä tästä. Älköön kukaan hermojaan repikö tästä.
Hei luontotietäjät, osaatteko vastata. Huomasin takapihan linnunpöntölläni ihmeellisen vilkasta toimintaa ja aloin seuraamaan sitä touhua, niin mielestäni siellä pöntöllä käykin kaksi eri lintua koko ajan tiuhaan, nimittäin tavallinen talitiainen ja sinitiainen. Onko mahdollista että olisi kaksi pesää, iso ja leveä pönttöhän se on. Vai onko jo lintumaailmassakin "uusioperheitä" Enpäs ole tuollaista ennen nähnyt, ei uskalla nyt mennä kurkistelemaan, kun on alta aukaistavaa mallia. Kaikenlaista...Ihmeellinen on luonto
Vierailija kirjoitti:
Kiitos lampaalle edelliseen viestiin. Ymmärrän ajatuksesi. Lähinnä itseäni harmittaa tai oikeastaan suorastaan suututtaa se, kuinka joku muu aina päättää eri jutuista ja ihminen ei voi esim työelämän suhteen paljonkaan määrätä miten käy. Aina, vaikka kuinka ajatellaan ja suunnitellaan kaikkea niin v*tuiksi se menee ja jatkuvasti jotain pahaa tuossa äitini työmaasta. Sellainen harminpaikka verrattuna isäni työpaikkaan. Isäni on ollut onnekas ja vieläkin kohdellaan tosi hyvin siellä ja arvostetaan häntä, kun on kokenut työntekijä.
Eilen ihan itku pääsi, kun mietin miten eri työpaikkoissa vanhempani ovatkaan. Isälleni riittää, kun hoitaa hommansa ja kaikki asiat hoituu muuten. Hän ei ole helpoin tyyppi, mutta on jopa pidetty tuolla. Oikeassa paikassa siis jopa tuollainen melko kiivas tyyppi pärjää.
Äitini kanssa nyt pari vuotta koko firma ihan ulalla kaikessa. Kiitos säästöjen ja toki sitäkin ennen jo puutteita. Mutta siis se, että joku pitelee ohjaksia eri jutuissa on monesti surkeaa. Minä en voi kävellä töihin ja sanoa, että nyt aloitan ja äitini ei voi päättää sitä miten hänen käy. Pikkupomo lupailee vuoroja ja sanoo silmät kirkkaana, että juu kyllä sinulle nyt joku prosentti laitetaan ja sitten, kun lista tulee niin siellä on se pari vuoroa tai ei yhtään. Tämä, vaikka on lupaillut kaikkea ja äitini on ollut tuolla melko pitkään töissä. Tuon "puljun" alkuvuosista asti melkein.
Toki pikkupomo ei voi mitään jos isompi pomo laskee mitoituksia ja nappaa vuorot pois, ettei vaan "liikaa" väkeä töissä. Kyllä minäkin silti eilen ihan kiehuin kaiken vuoksi. Äidillänikin kuluja kuitenkin ja oikeastaan tämä p*ska sinetöi kesää, kun ei meillä ole mitään mahdollisuutta minnekään matkustaa. Äidilläni vielä pakollisia kuluja nyt kuten uudet lasit yms. Ja minulla hampaani. Kai nekin kohta saavat hajota suuhun.
Meillä elämä on ollut monesti tätä, että joku toinen hallitsee kaikkea miten käy. Se on määrittänyt asioita, kuten esim muuttoani tänne. Olisin seonnut jos olisin jäänyt tuonne toisaalle asumaan. Silti sekin muutto oli pakko. Ei ollut vaihtoehtoja. Sitten, joku sanoo että ihminen voi itse valita elämänsä asiat. Ja minä sanon, että niinkö tosiaan. Mutta juu tämä tästä. Älköön kukaan hermojaan repikö tästä.
Jos oikein muistan, niin äitisi on sote-alalla.? Ja tekee töitä jossain yksityisellä? Ihan hulluksihan touhu on noissa mennyt. Oli siis kaikenlaista shittiä jo 1980-luvulla ihan julkisellakin, mutta koska töitä oli enemmän kuin siihen aikaan alan työntekijöitä, niin ei toista kertaa tarvinnut mennä sellaiseen työpaikkaan, missä oli huono työilmapiiri tai mulkero pomo.
Sun äidillesi on aivan satavarmasti stressaavaa se, että ei voi etukäteen tietää, paljonko ensi kuussa on töitä ja paljonko saa palkkaa. Elämisessä on kuitenkin - vaikka nuukasti eläisikin - tietyt välttämättömät menot. Ja sitten tosiaan pitäisi joskus voida hankkia vaikka just uudet silmälasit tai käydä hammaslääkärissä. Menneisyyteni vuoksi musta tuli hyvin turvallisuushakuinen ja nimenomaan taloudellisessa mielessä. Ysärin alussa, kun hoitoalalla sijaisuudet loppuivatkin kuin seinään, mä jäin ensin äitiyslomalle ja siitä sitten hoitovapaalle. Tuli Meilahden sairaalassa auki yksi virka, jossa olin ollut lukemattomia kertoa sijaisena. Ei ollut sairaanhoitajan virka vaan ihan toimistohommia. Tein pikaisen laskelman siitä, kuinka paljon mun tuloni tippuu, jos lopetan hoitsunhommat. Joo, tipppuihan ne, mutta se oli kuitenkin vakituinen virka ja palkka tuli just markalleen saman suuruisena joka ainoa kuukausi. Tulojen pieneneminen ei mua haitannut, kun vastineeksi sain sen turvallisuuden tunteen. Taloudellisessa epävarmuudessa eläminen on yksi mun pahimmista painajaisistani. Koska senkin olen aikoinaan kokenut. Joten siis ymmärrän hyvin myös äitisi stressiä ja turhautumista.