Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (7122)

Vierailija
7021/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on monenlaisia kirjoittajia ja se on vahvempi kuin aikoihin.

Nimittely, piikittely ja rajoittaminen ei kuitenkaan kuulu tänne.

Ne eivät ole aikuisille sopivaa käytöstä. Tässä on edistyttykin. Kiroilu on jo poissa. Ongelmakäytös liittyy lähinnä yhden kirjoittajan viesteihin. Ikävää ja surullista, että tämä iäkäs nainen ei itse tiedosta tilannetta. 

Puheet siitä, että tavoitteena olisi ketjun lopettaminen, ovat tahallista vääristelyä ja vastuutonta uhkailua, joilla pyritään siirtämään huomio pois oikeasta ongelmasta. Yhden iäkkään kirjoittajan häiritsevästä viestinnästä.

Useasti on ehdotettu, että jokainen huolehtisi, että oma viestintä on asiallista ja toisia kunnioittavaa. Syy ja seuraus. Metsä vastuu niin kuin huudetaan. 

Kyllä ilman djankkaajaa pärjättäis ihan hyvin. Ilkeitä kirjoittaa, tänäänkin jankutus jo alkoi :(

Ketään ei kiinnosta.

Jokaisen kannattaa miettiä, mitä itse tuo ketjuun. Voisitko tehdä niin? Miettiä, mitä hyvää saat omilla viesteilläsi aikaan. Rakennatko niillä sopua vai provosoitko riitaa. Muut eivät vastaa sinun viesteistäsi. Valitset itse, mitä kirjoitat ja mihin se johtaa.

Juuri näin: jokaisen

Me lähdetään puutarhamyymälään, on sopivan kostea istutussää.

Niin. Jokaisen. Myös sinun ja minun.

Vierailija
7022/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle.fi:ssä on juttu 8 lapsen äidistä, joka kuoli syöpään 1943. Hän kirjoitti ennen kuolemaansa lapsilleen kirjeen, jossa neuvoi heitä selviämään kuolemansa jälkeen. Kirje on positiivinen ja valaa tulevaisuuden uskoa. Nuorin lapsi oli vain 1 v. Vanhimmat jo opiskeli. Vanhemmat lapset hoitivat pienempiä ja kaikki löysivät paikkansa maailmassa. Nuorin kirjoitti ylioppilaaksi. Äiti oli avarakatseinen ja viisas. Varmistaa lapsilleen hyvän elämän. Kirje on säilytetty suvussa, ja sen lukee aina uusi sukupolvi. Hänen kaltaisiaan toivoisi olevan enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7023/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle.fi:ssä on juttu 8 lapsen äidistä, joka kuoli syöpään 1943. Hän kirjoitti ennen kuolemaansa lapsilleen kirjeen, jossa neuvoi heitä selviämään kuolemansa jälkeen. Kirje on positiivinen ja valaa tulevaisuuden uskoa. Nuorin lapsi oli vain 1 v. Vanhimmat jo opiskeli. Vanhemmat lapset hoitivat pienempiä ja kaikki löysivät paikkansa maailmassa. Nuorin kirjoitti ylioppilaaksi. Äiti oli avarakatseinen ja viisas. Varmistaa lapsilleen hyvän elämän. Kirje on säilytetty suvussa, ja sen lukee aina uusi sukupolvi. Hänen kaltaisiaan toivoisi olevan enemmän. 

Lisään vielä, että jutussa on liikuttavia otteita kirjeestä. Äiti neuvoo parsimaan risat sukat, että on vaihtovaraa kastuneiden tilalle eikä sitten vilustu. 

Vierailija
7024/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että jutussa on liikuttavia otteita kirjeestä. Äiti neuvoo parsimaan risat sukat, että on vaihtovaraa kastuneiden tilalle eikä sitten vilustu. 

Tähän sivusta. Luin tuon jutun ja kiitos, että kirjoitit siitä tänne. Mielelläni luen juuri kaikkea tuollaista, vaikka raskaita asioita ovat. 

Nimestä Saimi vielä, joka tuon äidin nimikin oli, että sen nimen nimi lapselleni antaisin jos lapsia saisin. Se nimi on itselleni rakkain. 

Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaita nasut! Viime yönä ei tullut pahemmin nukuttua ja tänään pitäisi jaksaa katsoa viisut.  Mulla on lääkäreidenkin mielestä poikkeuksellisen korkea kipukynnys, mutta nyt valuu välillä tuskanhiki.  Jotain napsahti mun vasemmassa polvessa ja polven sisäsyrjä on niin kipeä,  ettei jalkaa voi koukistaa yhtään. Portaissa kulkeminenkin on vaikeaa .  

Mullahan on molemmissa polvissa tekonivelet ja oikean polven polvilumpio ei liiku mihinkään,  mutta vasen liikkuu.  Ihan kuin olisi jotenkin irti.  Onneksi en ottanut täksi viikonlopuksi lainakoiraa.  Onhan mulla kyynärsauvat, mutta olisin kärsä edellä maassa,  jos yrittäisin niiden kanssa kerätä koirankakat 😂 Kyylä on kyllä niin ihana,  kun se hakeutuu aina nukkumaan just sellaiseen kohtaan,  missä mulla on kipuja. Nytkin se nukkuu niin,  että sen selkä lämmittää tota kipeää kohtaa.  Ennen wanhaan sanottiin,  että kissan nahka on hyvä reumatismiin. Mä kyllä sanoisin,  että elävä kissa ihan parasta. 

Vierailija
7026/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantai ja viikonloppu! Euroviisut ja jääkiekko.

Meillä ainakin nämä ohjelmassa. Vielä pizzaa, grillimakkaraa ja pihasaunaa. Jäätelökahvit.

Kuulostaa hyvältä. Hieno sää saunomiseenkin. Piha- tai mökkisauna on kesän parhaita nautintoja. 

Kyllä mä tykkään rakastelusta enemmän. Sata kertaa enemmän kuin saunasta!

Hienoa  että käytit tuota kaunista sanaa; rakastelu, rakkaus ja rakastelu kuuluvat elämään.

Täällä joku jo kirjoittikin: intiimi, henkilökohtainen asia. Ei revitellä random-palstoilla.

Jos joku kuitenkin tahtoo --->>> seksiosio on sitä varten!

Olipa vaarallinen viesti, kun katosi heti?

Eilen joku kirjoitti, ettei ole seksikielteinen, mutta ei kiinnosta haisevat alapääjutut. Poistui tuokin viesti, ja moni muu. Djankkaukset jäi. Kuvaavaa :(

Ohitellaan törpöt kommentit, jatketaan tavallisilla. Sadesää meilläkin, luonto kyllä vettä kaipaakin.

Tässä on asiaa minun mielestäni. On tavalliset kuulumiset ja sitten omat henkilökohtaiset asiat. Vissi ero.

Kuulumiset on aina henkilökohtaisia, itselle sattuneita juttuja. Seksi kuuluu niihin. Tietysti. Ja varsinkin Hymistelyketjuun, tuohan se valtavasti hyvää mieltä ja hymistelyä. Hypi yli jos ahdistut niistä. Hoida ahdistuksesi syy, mutta älä puutu muiden ihaniin asioihin. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin nämä ohjelmassa. Vielä pizzaa, grillimakkaraa ja pihasaunaa. Jäätelökahvit.

Kuulostaa hyvältä. Hieno sää saunomiseenkin. Piha- tai mökkisauna on kesän parhaita nautintoja. 

Hienoa  että käytit tuota kaunista sanaa; rakastelu, rakkaus ja rakastelu kuuluvat elämään.

Täällä joku jo kirjoittikin: intiimi, henkilökohtainen asia. Ei revitellä random-palstoilla.

Eilen joku kirjoitti, ettei ole seksikielteinen, mutta ei kiinnosta haisevat alapääjutut. Poistui tuokin viesti, ja moni muu. Djankkaukset jäi. Kuvaavaa :(

Ohitellaan törpöt kommentit, jatketaan tavallisilla. Sadesää meilläkin, luonto kyllä vettä kaipaakin.

Tässä on asiaa minun mielestäni. On tavalliset kuulumiset ja sitten omat henkilökohtaiset asiat. Vissi ero.

Kuulumiset on aina henkilökohtaisia, itselle sattuneita juttuja. Seksi kuuluu niihin. Tietysti. Ja varsinkin Hymistelyketjuun, tuohan se valtavasti hyvää mieltä ja hymistelyä. Hypi yli jos ahdistut niistä. Hoida ahdistuksesi syy, mutta älä puutu muiden ihaniin asioihin. 

Mä ymmärrän kyllä, miksi joitakin ne ärsyttää,  mutta samaa mieltä sun kanssasi eli hyppää vaan yli.  Narsisseista ahdistujakin taisi oppia tekemään niin tai sitten hommasi allergialääkkeet 🙃

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisevat alapääjutut ja jyystämisetkö tuovat valtavasti hyvää mieltä ja hymistelyä? Jo on aikoihin eletty!

Ilmeisesti joillekin tuo.  Noihan on helppo hypätä yli,  kun yleensä jo kommentin parista ekasta sanasta tietää,  että ei viitsi lukea enempää. 

Vierailija
7029/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisevat alapääjutut ja jyystämisetkö tuovat valtavasti hyvää mieltä ja hymistelyä? Jo on aikoihin eletty!

Kyllä. Me olemme niin erilaisia me ihmiset. Sallittua se on.

Vierailija
7030/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👍

Vierailija
7031/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Juttu on niin, että noiden haisuhäirikköjuttujen sekaan ei viitsi eikä halua enää tavallisia juttuja kirjoittaa. Koko ketjun pilaavat eikä rento kehotus "yli hyppäämiseen" oikeuta noita ilkeilyjä. Voin valita ja niin teen, nostan hattua ja menen eteenpäin, toisiin maisemiin, sanon moi vaan.

Vierailija
7032/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sade jatkuu. Nyt on pakastimessa jätskiä, on kesällä mitä syödä.

Torilla oli myyntikojuja, harmillisesti just tänään sataa! Ei ollut paljon asiakkaita. Me ostettiin pullaa ja piirakoita. 
Loppupäivä taitaa mennä lukien.

Minäkin luin sen jutun kuolevan äidin jäähyväiskirjeestä- olipa koskettava! Kaunis perintö lapsille.

Vierailija
7033/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on monenlaisia kirjoittajia ja se on vahvempi kuin aikoihin.

Nimittely, piikittely ja rajoittaminen ei kuitenkaan kuulu tänne.

Ne eivät ole aikuisille sopivaa käytöstä. Tässä on edistyttykin. Kiroilu on jo poissa. Ongelmakäytös liittyy lähinnä yhden kirjoittajan viesteihin. Ikävää ja surullista, että tämä iäkäs nainen ei itse tiedosta tilannetta. 

Puheet siitä, että tavoitteena olisi ketjun lopettaminen, ovat tahallista vääristelyä ja vastuutonta uhkailua, joilla pyritään siirtämään huomio pois oikeasta ongelmasta. Yhden iäkkään kirjoittajan häiritsevästä viestinnästä.

Useasti on ehdotettu, että jokainen huolehtisi, että oma viestintä on asiallista ja toisia kunnioittavaa. Syy ja seuraus. Metsä vastuu niin kuin huudetaan. 

Tänäiset viestit? Mitkä on asiallisia, mitkä ei?

Ilkeilyä, haukkumista. 

Niin on. Ei Hartolan riitelijä muuhin pysty! Haukkuu, ilkeilee ja poistelee. 

Vierailija
7034/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Hakekaa kätilö- sarja jatkuu. On mukavaa katsottavaa.

En ollenkaan halua katsoa näitä älyttömiä kotimaisia visailuohjelmia, pelkkä mainos niistä ärsyttää.

Ainoastaan Stadi vs Lande ja Haluatko miljonääriksi kiinnostaa sen verran että jaksan katsoa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sade jatkuu. Nyt on pakastimessa jätskiä, on kesällä mitä syödä.

Torilla oli myyntikojuja, harmillisesti just tänään sataa! Ei ollut paljon asiakkaita. Me ostettiin pullaa ja piirakoita. 
Loppupäivä taitaa mennä lukien.

Minäkin luin sen jutun kuolevan äidin jäähyväiskirjeestä- olipa koskettava! Kaunis perintö lapsille.

Mä en ole vielä lukenut sitä juttua.  Pitääpä lukea.  1960-luvulla mun mummu sairastui syöpään ja siihen aikaan syövästä ei yleensä selvitty.  Kuoli parissa kuukaudessa diagnoosin jälkeen. Olin silloin 9v. Kun tulin täysi-ikäiseksi,  äitini antoi mulle kirjeen.  Mummu oli kirjoittanutkin sen ennen kuolemaansa ja postittanut äidilleni pyytäen,  että äiti antaa sen mulle,  kun tulen aikuiseksi. On ainoa kirje,  jonka olen säästänyt. 

Vierailija
7036/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä voi kirjoittaa myös kauniisti jos tahtoo. Katsos, kun seksi on muutakin kuin pelkät elimet. Paljon, paljon muutakin. Näin jokainen voi myös oppia kirjoittamaan seksistä kauniisti. Miettikää esim kirjailijoitakin. Itsekin luen monesti tarinoita missä myös seksiä, mutta sillä on väliä mikä niiden sisältö on. Näin jokainen voi oppia jotain. Oppikaa te kirjoittamaan. 

Vierailija
7037/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanha valokuva kauan sitten kuolleesta sukulaistytöstä. Kerroinkin siitä joskus. Hän oli suvun ensimmäinen ylioppilas 1900-luvun alussa. Se oli naisille harvinaista. Kuvassa hänellä on iloinen katse. Hänen toiveensa opinnoista ja tulevasta elämästä eivät toteutuneet. Tuberkuloosi vei. Se oli yleistä silloin. Ajattelen aina, että hän ehti elää onnellisia hetkiä, kun sai kirjoitettua ylioppilaaksi ja muutti sukulaisperheeseen Ruotsiin opintojen vuoksi. Kaikki on silloin hetken näyttänyt toivorikkaalta. Suvun kohtaloita kannattaa kertoa jälkipolville. Ne on ne juuret siellä.

Vierailija
7038/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen oppinut elämän varrella, että rakkaus pysyy jos on pysyäkseen. Mutta rakkauden osoittamiskeinot muuttuvat iän ja ajan myötä. Voi olla vain hellä hiuksen sipaisu harmaantuvalta ohimolta, leikkisä läpsäys,  kahvin tuominen, tai ainainen muistuttelu "otitkos jo lääkkeesi" pieniä asioita, josta vain tietää että toinen välittää...

Vierailija
7039/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi. Juttu on niin, että noiden haisuhäirikköjuttujen sekaan ei viitsi eikä halua enää tavallisia juttuja kirjoittaa. Koko ketjun pilaavat eikä rento kehotus "yli hyppäämiseen" oikeuta noita ilkeilyjä. Voin valita ja niin teen, nostan hattua ja menen eteenpäin, toisiin maisemiin, sanon moi vaan.

Juuri näin. Vaikka mikä on ketjun nimi, niin törkeydet kertyy. Sit jos ei ihastukaan toisen haiseviin typeryyksiin, leimataan seksikielteiseksi.

On eri osiot, mihin aiheensa voi jaotella. Jokaiselle löytyy kyllä se kuuluisa oma konsertti, ei tarvi väärään musiikkiin tyytyä!

Vierailija
7040/7122 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaadi urheilu-uutisia poistettaviksi, vaikka en lue niitä. Hypin yli.