Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (6815)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin eräästä äsken ilmestyneestä lehdestä, miten stailata vaatekaapin vaatteita uuteen uskoon. Siinä mallilla oli satiinihame sekä satiinitoppi asiallisen paitapuseron kanssa, vaikka pusero hädin tuskin roikkui päällä.
Huvitti, kun satiiniset vaatteet muistuttivat entisiä alushameita, jollaisia naiset pitivät leninkiensä alla vielä 70-80-luvullakin. Minullakin on vielä tallella musta pitsihelmainen ns. puolialushame, saman näköinen kuin lehden mallilla. Mutta eipä sitä kehtaa käyttää hameen korvikkeena ainakaan julkisilla paikoilla.
Muoti on pitkälti ikäkysymys.
Jep. Aikakysymyshän se muoti on. Muotitrendit vaihtuvat vähintään pari kertaa vuodessa...viimevuotinen kolttu on jo ikivanha. Tätäkö tarkoitit...;)
Sekaannun keskusteluun: nuoremmat (eivät kaikki, tässäkään asiassa ei kannata yleistää) seuraavat trendejä ja uusivat vaatekaappinsa sisällön vuosittain tai jopa neljännesvuosittain PINTAMUODIN trendien mukaan. Nuoret ovat myös rohkeampia pukeutumaan massasta poikkeavalla tavalla.
Muoti muuttuu n 10-15 vuoden sykleissä:; hameen pituus, lahkeiden leveys, vyötärön korkeus ym. "perusasiat". Keski-ikäiset (ehkä) seuraavat näitä ja pukeutuvat niiden mukaan. Vanhemmat eivät trendeistä niin välitä, pukeutuvat omaksumallaan tyylillä, se tyyli on pitkälti se mihin ovat keski-iässä silloiseen muotiin tottuneet. Toiset tykkäävät hameista, mekoista, jakkupuvuista ja korkkareista, toiset farkuista, flanellipaidoista ja lenkkareista. Suurin osa näiden välistä.
Minä olen jämähtänyt pillifarkkuihin, vaikka olen nuoruudessani leveiden ja vielä kiilalla levennettyjenkin ajan elänyt. Ja kun en ole "valkokaulustyöläinen" ikinä ollut, mekot ja hameet eivät tunnu omilta. Ammattikin siis voi vaikuttaa pukeutumistyyliin ja siihen miten missäkin elämänvaiheessa pukeutuu.
Minäkin käytän ns pillifarkkuja. En tosin ihan mitään kireitä sentään, mutta kuitenkin kapealahkeisia. Tosin nuoruudessani käytettiin tuollaisia muutenkin ja ne ovat näin jääneet käyttöön itselle. Hupparit yms saavat mielestäni hieman roikkua ja collarit housujen osata, mutta farkuissa lähinnä ärsyttää itseäni se, että minulla laihalla ihmisellä pitäisi olla se fiilis, että hukun housuihini melko laihoine kinttuineni. Näin mieluusti pidän oman tyylini tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin eräästä äsken ilmestyneestä lehdestä, miten stailata vaatekaapin vaatteita uuteen uskoon. Siinä mallilla oli satiinihame sekä satiinitoppi asiallisen paitapuseron kanssa, vaikka pusero hädin tuskin roikkui päällä.
Huvitti, kun satiiniset vaatteet muistuttivat entisiä alushameita, jollaisia naiset pitivät leninkiensä alla vielä 70-80-luvullakin. Minullakin on vielä tallella musta pitsihelmainen ns. puolialushame, saman näköinen kuin lehden mallilla. Mutta eipä sitä kehtaa käyttää hameen korvikkeena ainakaan julkisilla paikoilla.
Jep. Aikakysymyshän se muoti on. Muotitrendit vaihtuvat vähintään pari kertaa vuodessa...viimevuotinen kolttu on jo ikivanha. Tätäkö tarkoitit...;)
Sekaannun keskusteluun: nuoremmat (eivät kaikki, tässäkään asiassa ei kannata yleistää) seuraavat trendejä ja uusivat vaatekaappinsa sisällön vuosittain tai jopa neljännesvuosittain PINTAMUODIN trendien mukaan. Nuoret ovat myös rohkeampia pukeutumaan massasta poikkeavalla tavalla.
Muoti muuttuu n 10-15 vuoden sykleissä:; hameen pituus, lahkeiden leveys, vyötärön korkeus ym. "perusasiat". Keski-ikäiset (ehkä) seuraavat näitä ja pukeutuvat niiden mukaan. Vanhemmat eivät trendeistä niin välitä, pukeutuvat omaksumallaan tyylillä, se tyyli on pitkälti se mihin ovat keski-iässä silloiseen muotiin tottuneet. Toiset tykkäävät hameista, mekoista, jakkupuvuista ja korkkareista, toiset farkuista, flanellipaidoista ja lenkkareista. Suurin osa näiden välistä.
Minä olen jämähtänyt pillifarkkuihin, vaikka olen nuoruudessani leveiden ja vielä kiilalla levennettyjenkin ajan elänyt. Ja kun en ole "valkokaulustyöläinen" ikinä ollut, mekot ja hameet eivät tunnu omilta. Ammattikin siis voi vaikuttaa pukeutumistyyliin ja siihen miten missäkin elämänvaiheessa pukeutuu.
Minäkin käytän ns pillifarkkuja. En tosin ihan mitään kireitä sentään, mutta kuitenkin kapealahkeisia. Tosin nuoruudessani käytettiin tuollaisia muutenkin ja ne ovat näin jääneet käyttöön itselle. Hupparit yms saavat mielestäni hieman roikkua ja collarit housujen osata, mutta farkuissa lähinnä ärsyttää itseäni se, että minulla laihalla ihmisellä pitäisi olla se fiilis, että hukun housuihini melko laihoine kinttuineni. Näin mieluusti pidän oman tyylini tässä.
Kukin tyylillään, juuri sellaisissa vaatteissa missä parhaiten viihtyy välittämättä muiden mielipiteistä! Minäkin tykkään enemmän vähän ylisuurista yläosista pl. hihattomat topit. Ja tissiliivit ovat kauhistus, en ole varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen pitänyt, rinnat eivät edes pahemmin roiku lähes 7-kymppisenäkään, ne ovat oppineet "kannattelemaan" itseään = lihakset kunnossa ;) johtuisko juuri liivittömyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se noinkin olla. Lähinnä ajattelin, että teinit lähtee innokkaana uusiin muotijuttuihin mukaan, on napapaitaa, revittyjä farkkuja tai haaremihousuja. Muut poimii muodista sen, mikä sopii omaan tyyliin aikuisella tvistillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se noinkin olla. Lähinnä ajattelin, että teinit lähtee innokkaana uusiin muotijuttuihin mukaan, on napapaitaa, revittyjä farkkuja tai haaremihousuja. Muut poimii muodista sen, mikä sopii omaan tyyliin aikuisella tvistillä.
Sekaantuja kommentoi: aikuiset poimivat omaan tyyliinsä sopivat, sinäpä sen sanoit! Aikuiset voivat ottaa vaikutteita jos ne sopivat heidän tyyliinsä, mutta eivät hypi muodin mukaan! Harva aikuisten oikeasti aikuinen on pintamuodin orja. Mieluummin laatua kuin määrää ja alati vaihtuvaan pikamuotiin tuhlaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vielä jaksan kirjoittaa nettitutuistani vuosien takaa (niinkuin joku ei olisi jo kyllästynyt tähänkin) niin tuli vielä yksi tyyppi mieleen. Sanotaan häntä ns lempinimellä Gabriel, kun olen ikävästi unohtanut sen hänen oikean nimensä. Ei saisi unohtaa. Kerran vaan sen mainitsi ja sen jälkeen ei käytetty sitä.
Ulkonäöstä voisin sanoa, että hän näytti myös kuin joltain elokuvan hahmolta. Ehkä joku soturi tms. En kirjoita tätä pahalla vaan todella persoonallinen tyyppi hänkin. Hiukset sellaiset, että moni nainenkin olisi sellaiset ottanut. Pitkät tuuheat ja vähän kiharat. Sanoi aina, ettei ikinä niitä leikkaa. Oli satamassa töissä ja joskus satutti itsensä siellä melko pahasti. Meillä ei vaan ollut oikein kirjoitettavaa (oli niin erilainen tyyppi kuin minä) ja yleensä kävin vaan katsomassa. Toivoi aina muuttavansa muualle ja elävänsä toisaalla. Näissäkin saisi niin paljon kirjoitettavaa. Ovat jääneet mieleeni.
Ehkä hän on ottanut Gabriel-nimen arkkienkeli Gabrielin mukaan. Gabriel oli sanansaattaja. Arkkienkelit kuvataan ikoneissa miehiksi, joilla on pitkät, usein kiharaiset hiukset. Ihan vaan arvailen, voi mennä vikaan.
Itsekin kirjoitan samasta, mutta kun tätäkin asiaa vielä mietin ja tuota vastaustasi viestiini niin hän kyllä näytti ihan sellaisena kuin se enkeli Gabriel kaikissa kuvissa. Ihan samanlainen hieman punatukkainen tyyppi. No, jätän tämän aiheen viimein tältä osin.
Tappara on terästä muut tulee perseestä!
Vierailija kirjoitti:
Tappara on terästä muut tulee perseestä!
Kouvola oli niiiiiin mun suosikki
Mies ei saa pidettyä koiraa kurissa, ei siis osaa kasvattaa sitä.
Koira kaataa kahvikupit pöydästä, syö pullat käsistä, hyppii sohvalla päälle, haukkuu niin ettei puhetta kuule ja kusaisi mun eteisessä olleeseen laukkuun.
En paljonkaan itse välitä mitä vaatteita käytän. Täällä syrjässä on melko sama mitä päällään pitää. Itsellä usein collarit ja huppari. Tai kesällä t-paita tai toppi. Niitä käytän lähes päivittäin. Melkein sama juttu jos ostoksille menen. Laitan vaan hieman siistimmän hupparin ja ehkä farkut. Olisi niitä hameitakin kaapissa, mutta harvoin tulee laitettua. Ehkä helteellä joskus. En välitä muodista oikeastaan lainkaan ja olen ihan pihalla siitä suurimmaksi osin. Huomaan muodin muuttuneen, kun katson esim nuorten leveitä lahkeita ja mietin, etten ikinä ostaisi samanlaisia. Siitä huomaa myös ajan kuluneen. Lapsuudesta asti oma ensimmäinen kriteeri on mukavat vaatteet. En pitäisi mitään epämukavaa ns muodin vuoksikaan.
Tänään on ollut ihan hyvä päivä. Sain tehtävän tehtyä loppuun niin kuin minä sen tajusin. En varmaan tehnyt oikein, mutta yritin. Saa nähdä miten käy, mutta enempään en pysty. Samalla luen tenttiin, vaikka ehkä pitää se siirtää, kun tuo tehtävä vie liikaa aikaa jo. Muuten ulkoilua ja sateen vältin tänään. Omenapuut kohta lehdessä ja näyttävät voivan hyvin. Selvisivät talvesta. Ruusuista elossa kaikki paitsi yksi.
Sain spartacus sarjasta ensimmäisen kauden katsottua ja viimein jakso toi hyvitystä monelle sarjan hahmolle. En kuitenkaan aloittanut vielä toista kautta. Ehkä olen hieman huono sarjojen katsoja ns kyllästyn melko äkkiä tai keksin jotain muuta katsottavaa. Palaan tuon pariin sitten myöhemmin.
Olet varmaan kuullut Spielbergin elokuvista, kaikki nuo kirjoittanut ihminen joka ei pysty kirjakieltä edes kirjoittamaan ilman virheitä.
Moni ottaa täällä varmaan viestiinsä silti mieluummin ylänuolet kuin alanuolet jos pitäisi valita. Sivusta tämä.
Täälläkin biisiketjuja, mutta en taida enää jaksaa linkittää sinne mitään biisejä. Toisaalta ehkä ajanhukkaa tuokin. Joskus tuli osallistuttua jokaiseen vastaavaan. Nyt mietin mitä järkeä toisaalta.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan kuullut Spielbergin elokuvista, kaikki nuo kirjoittanut ihminen joka ei pysty kirjakieltä edes kirjoittamaan ilman virheitä.
Spielberg on ohjaaja, ei käsikirjoittaja. Ja hänen elokuviaan ovat käsikirjoittaneet lukuisat eri ihmiset.
Kirjoitustaito ei nykyään ole kiinni kuin viitseliäisyydestä. Lukihäiriö ei haittaa, kun käytössä ovat tietokoneet ja kännykät, joilla tekstin voi hyvin helposti tarkistaa. Kyse on siitä, arvostaako vastaanottajaa sen verran, että tarkistaa tekstinsä ennen sen lähettämistä. Ja jatkuvissa yhdyssanavirheissä ei ole myöskään kyse lukihäiriöstä, vaan ihan sivistymättömyydestä.
Ymmärrän hyvin, että kirjoittaminen on kynnyskysymys. En koskaan voisi olla suhteessa ihmisen kanssa, joka ei lue kirjoja, eikä osaisi kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei saa pidettyä koiraa kurissa, ei siis osaa kasvattaa sitä.
Koira kaataa kahvikupit pöydästä, syö pullat käsistä, hyppii sohvalla päälle, haukkuu niin ettei puhetta kuule ja kusaisi mun eteisessä olleeseen laukkuun.
Monessa perheessä on nykyään lapsia, jotka tekevät tuota aivan normaalisti. Vanhempien on nykytiedon mukaan kehitettävä itsehillintäänsä ja siivottava iloisesti sotkut pois. Miksi koiraa pitäisi saada kurittaa "kiltiksi" ja "tottelevaiseksi", koska ei ihmislastakaan kuriteta, koska koira ei edes osaa samalla tavalla ajatella tekemiensä toimien hyöty/haitta - suhdetta kuin ihminen ?