Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (6668)

Vierailija
6401/6668 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on suorastaan törkeää jos joku täällä valittaa muiden viesteistä. Ei muillakaan sivustoilla voi ihmisiä alkaa arvostelemaan tyyliin, että olette tylsää seuraa. Ei se niin mene jos sitä luulette. Jotkut käytöstavat pitää sentään olla. Yleensä ihmiset siihen pyrkivät jopa täälläkin. 

No ei ainakaan tänään pykineet. Sain ihan lapsellisia heittoja.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moikka nasut! Mä olen tänään jatkanut tavaroiden lajittelua ja karsimista.  Mulla on isossa laatikossa ollut työkalut,  ruuvit,  seinäproput , mutterit jne jne.  Ajan myötä kaikki pienet pahvirasiat ovat auenneet ja ruuvit yms pitkin laatikon pohjaa.  Nyt olen lajitellut niitä Minigrip-pusseihin. 

Hellalla hautuu marokkolainen lammaspata ja tuoksu on aika herkullinen.  Huomenna täytyy lähteä käymään Myyrmannissa apteekissa ja vähän muuallakin.  

Mistähän muuten johtuu,  että kun syksyllä lämpötila on +10 on olevinaan kylmä,  mutta keväällä sama lämpötila onkin lämmin?  Paljon mukavampaa ihan vaikka vaan roskien vieminen,  kun ei tarvitse nyt edes takkia päälle. 

En ole lämpimien kelien ystävä. Mieluusti viileämpi, tuntuu raikkaammalta. Talvella tykkään ihan vaan seisokella pihalla hengittelemässä. Jos on vielä lunta siihen, silloin olen onnellinen. Onko uusi arki ilman koiraa ollut millainen? 

Jos pitäisi uuttaa koiratonta arkea kuvailla yhdellä sanalla, niin se sana olisi "tyhjä". Vaikka koirani ei kovin tarkka kellonajoista ollutkaan, niin aamu-, päivä- ja iltalenkit rytmittivät mun päivääni. Nyt aamulla herätessä  on vain tunti toisensa perään eikä ole mitään merkitystä, tekeekö jotain ja jos tekee, niin mihin aikaan. Edelleen huomaan tiskikonetta tai pyykinpesukonetta käyntiin laittaessani miettiväni, ehtiikö kone pysähtyä ennenkuin on koiran lenkitysaika. Mä kun en jätä noita laitteita päälle, jos lähden pois kotoa. Mutta sitten taas muistan, että eihän mun tarvitsekaan lähteä yhtään minnekään. Onneksi mulla on vielä tuo kissa, koska ilman sitä ei tarvitsisi nousta lainkaan sängystä. 

Eilen illalla sain mukavan viestin, kun lainakoirani omistaja kysyi, ottaisinko koiran myös ensi viikonloppuna lauantaista sunnuntaihin. Saisi koiran mun siskollenikin mukaan mökille, mutta sitten koiransa olisi sillä reissulla ainakin viikon. Tottakai otan!

Kysyin tuota eilen. Onko ihan hyvä tyhjä vai liian tyhjä? Ehkä olet jo kertonut mutta onko vielä yksi koirakaveri poissuljettu vaihtoehto? Katson juuri Koiralle koti ohjelmaa ja nieskelen kyyneleitä. Sinulla olisi hyvä koti tarjota tarvitsevalle.

Toistaiseksi ainakin liian tyhjä.  Olen kyllä miettinyt,  että jonkun iäkkäämmän koiran voisin ottaa.  Ehkä.  Eka koirani eli 15-vuotiaaksi ja se toka melkein 14-vuotiaaksi. Mä täytän syksyllä 65 ja jos ottaisin pentukoiran,  saattaisin olla lähes 80, kun siitä aika jättäisi. Nivelreuma etenee kuitenkin koko ajan niin en oikein uskalla enää ottaa nuorta koiraa.  

Tämä tv-ohjelma onkin Koti koiralle (eikä toisinpäin niinkuin eilen kirjoitin). Ja minulla näköjään samat aikataulut kuin eilenkin, sama ohjelma ja sama keskusteluketju. Niin koiravanhus kaveriksi kuulostaa aika mukavalle. Ehkä joku pienempi rotu vai onko isommat koirat sinun laumaasi sopivampia?

Mun aiemmat koirani on olleet keskikoisia rotuja. Eka oli alaskanmalamuutti ja tämä toka oli sekarotuinen, joka suunnilleen labradorinnoutaja nartun kokoinen. Lainakoirani on ehkä astetta keskimääräistä isompi labbisuros. Kokemukseni  mukaan pieniä koiria eivät jostain syystä omistajat oikein jaksa tai halua kouluttaa mitenkään ja koska asun paikassa, jossa on paljon koiria, en halua sellaista koiraa, joka alkaa rähistä jokaiselle vastaantulevalle koiralle. Isompi koira taas on vähän pakkokin kouluttaa, koska muuten se kiskaisee omistajansa rähmälleen maahan.  Koiran valintaan vaikuttaa tietenkin myös se, että asun rivitaloasunnossa eli se ei saisi olla sellainenkaan, joka haukkuu päivät pitkät.  Karjalankarhukoira tai Suomenpystykorva olisi aivan  ihana, mutta ei oikein sovi kaupunkiin. Siis edes lähiöön, joss akuitenkin oma pieni piha. Myöskään niitä "sairaaksi jalostettuja" rotuja en halua. Enkä mitään taistelukoirarotuja. Alaskanmalamuutti sopi mulle aikoinaan hyvin, koska täällä on kuitenkin loistavat ulkoilumaastot ja hommasin sille vetovaljaat ja pulkkaan kiinnitin liinat, niin se sai vetää mun lapsia pulkassa, kun kierrettiin lampea ympäri. Eli sai rodulleen ominaista aktiviteettia. 

Mun tyttärellä on vuoden ikäinen shiba inu ja se on aivan ihana, mutta niitä harvoin päätyy kodinvaihtajiksi. Ja tosiaan nuorta aktiivista koiraa en uskalla enää ottaa. Tällä hetkellä kyllä pääsen oikein hyvin liikkumaan, mutta mikä on tilanne 5 vuoden päästä, sitä en voi tietää. Nyt en oikeastaan ole edes hakemassa uutta koiraa, mutta olen suht avoimin mielin, jos sellainen osuu kohdalle. Ei mun pitänyt tuota edellistäkään koiraa ottaa. Jaoin vaan aikoinaan Facebookissa eteeni osuneen ilmoituksen, jossa 10 kk ikäiselle koiralle etsittiin kiireesti tilapäistä hoitopaikkaa. Palasin kuitenkin katsomaan sen koiran tiedot tarkemmin ja ajattelin, että no voinhan mä sille tarjota tilapäisen hoitopaikan. Se tilapäivyys sitten venhähti 13:ksi vuodeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6403/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, mulla nyt hoitokoirana lapsen koira "mummolassa", on selkeästi oikein alfauros ja eka päivinä yritti komentaa mua, että määräilee milloin leikitään yms. Mummo ei hetkauttanut korviaansakaan eikä lähtenyt mihinkään käskystä, vaikka tämä isokokoinen "karhunpuolikas" käski, aikansa yritti ja sitten älysi kuka on pomo. Nyt olemme taas ylimmät ystävät, kun tuokin asia tuli selväksi, kuka määrää tahdin. Itselläni ollut saman rotuinen pehmeäluontoinen tyttökoira, joka siis aivan toisenlainen luonteeltaan. Tässä koiranhoito viikolla huomannut miten päivärytminikin taas topistunut, kun ei tarvitse arpoa lähtiskö ulos vai ei, kolme kertaa kävelylenkille päivässä tekee mummollekin tosi hyvää;) ja fiksu koiruli, joka tottunut kotonaan juoksulenkkeilyyn, kulkee kanssani samaan hitaaseen mummotahtiin ja eikä vedä yhtään, onneksi sillä nurin menisin heti. Hyviä lenkkeilysäitä toivottelen kaikille.

Vierailija
6404/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosiaan hyvät lenkkeilysäät, kun ei ole liian lämmin. Eikä vielä itikoita, paarmoja ja hirvikärpäsiä. Punkit tosin vaanii jo, nuo vihulaiset.

Torstaiterkut kaikille nuuskamuikkusille.

Vierailija
6405/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on hyvä päivä trallalaa ja tiritombaa. Hernekeittoa ei tosin ole, eikä pannukakkua.

Vierailija
6406/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on hyvä päivä trallalaa ja tiritombaa. Hernekeittoa ei tosin ole, eikä pannukakkua.

Anni 4v

Vierailija
6407/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Hymistelyihin. Olipa tälle aamulle avattu uusi ketju jonkun toimesta, aiheena ikääntyneiden naisten itsetunto-ongelmat. Siellä oli railakasta kommentointia eikä hymistelyä ollenkaan. Oli sillee vähän tutun kuuloista, hmmmm.

Vierailija
6408/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa juttua mediassa vanhustenhuollosta. Iltsikan toimittaja, toiselta ammatiltaan sairaanhoitaja, pestautui töihin yksityiseen hoitokotiin, jonka nettisivut pursuavat lupauksia mitä parhaimmasta hoidosta. Järkytys oli valtava. Todellisuus kaukana lupsuksista. Osa hoitajista puhui röyhkeällä tavalla vanhuksista, vammoja ei hoidettu eikä hätäkutsuihin vastattu. Jotkut hoitajat käytti ison osan työajasta selaamalla nettiä kahvihuoneessa. Kelvottomia asenteita, joita resurssipulalla ei voi perustella. Kallis paikka kaiken lisäksi. 

Nyt poliitikot ovat huolissaan tilanteesta ja lupaavat muutosta. Miksi vasta nyt? Tilanteesta on puhuttu jo vuosia. Ai niin, vaalit lähestyy. 

Muusta en tiedä, mutta vanhaksi ei kannata tulla. Silloin tulee kylmää kyytiä.

Järkyttävää vanhusten kohtelua, kyllä! Mutta onhan tuolla jotain vikaa myös työilmapiirissä kun hoitajat saikuttaa ja työvuoroista puuttuu jatkuvasti tekijöitä. Toimari ei edes ollut tietoinen hoitajien työajoista=jatkuvista tuplavuoroista. Kalliista palkasta olen eri mieltä, noilla järkyttävillä hinnoilla firma tienaa satojatuhansia kuukaudessa (minimimaksun mukaan laskien yli 220 000€/kk, eivätkä kaikki "tyydy" minimihoitoon yhdessä huoneessa asuen) , olisi varaa maksaa kunnon palkka!

Kallis paikka oli alkuperäisessä, ei palkka.

- eri -

Tämä oli meille kaikille hyvä muistutus huijausviesteistä. Kelan nimissä tulee paljon, l sanan sisällä on I. Vailea huomata ero pikku ällän ja ison iin välillä.

Ollaan tarkkoja.

Minullekin on monta viestiä tullut eri pankista, missä tilini on. Varoitellaan epäilyttävästä toiminnasta ja kehoitetaan pikaisesti linkin kautta turvaamaan rahat (ne pennoset).

Miehelle aina naureskelen, että amerikanserkku on varmaan avannut mulle tilin ;) serkkuni asuu oikeasti Amerikassa. Mutta kyllä on huolellista tekstiä nuo viestit, ymmärrettävää, että niihin haksahdetaan.

Haksahtaa, mistä tulee tämä sana?

Tästä tulikin mieleen monet huijausviestit mitä olen saanut. Kaikki tulee läpi sähköpostissa, mutta kun sain työtarjouksen, se meni roskapostiin. Paketteja mulle on tulossa, muka, vaikka tuskin koskaan tilaan mitään. Veronpalautusviesti tuli, vaikka verotulos oli tasan. Eri pankit muistaa usein, vaikka tili on vain yhdessä. Omakannasta ei  v i e l ä  ole tullut mitään, odotan sitäkin päivää.

Teleoperaattori laittoi tekstiviestin, miten varoa tuntemattomasta numerosta tulevia tekstareita. Tämä oli oikea, tuli hiljakkoin muutos asiaan.

Kyllä saa tarkkana olla.

Vierailija
6409/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta Hymistelyihin. Olipa tälle aamulle avattu uusi ketju jonkun toimesta, aiheena ikääntyneiden naisten itsetunto-ongelmat. Siellä oli railakasta kommentointia eikä hymistelyä ollenkaan. Oli sillee vähän tutun kuuloista, hmmmm.

Kävin kurkkaamassa :) 85 viestiä muutamassa tunnissa, osui ja upposi kai otsikko.

Vierailija
6410/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutun kuuloista oli, mitä tässäkin ketjussa on jonkun/ joidenkin taholta tullut muille kirjoittajille. En voinut olla ajattelematta, että oliko siellä ketjun aloittaja ihan "teeveestä tuttu". Sai palautetta aloitukseensa. Joku kiva viesti muuten poistui taasen.

Vierailija
6411/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikein, että perustavat uusia ketjuja.

Me täällä ollaan kaikkitietäviä, kaikkivoipia ja kaukaa viisaita. Tähän ketjuun ei ole kellään uudella asiaa, ettäs tiedätte. Me ei mitään uutta siedetä. Paras kone on Kehruu-Jenny.  Mitään ydinvoimaa ei tarvita, sähköä saa pistorasiasta. Kehitys on pahasta. Pysähtyneisyys parasta. Me ollaan hyvätapaisia mukavia. Uudistaja- ilkimykset  haistakoot homeen ja painukoot hevonpeffaan.

Vierailija
6412/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me täällä ollaan kaikkitietäviä, kaikkivoipia ja kaukaa viisaita. Tähän ketjuun ei ole kellään uudella asiaa, ettäs tiedätte. Me ei mitään uutta siedetä. Paras kone on Kehruu-Jenny.  Mitään ydinvoimaa ei tarvita, sähköä saa pistorasiasta. Kehitys on pahasta. Pysähtyneisyys parasta. Me ollaan hyvätapaisia mukavia. Uudistaja- ilkimykset  haistakoot homeen ja painukoot hevonpeffaan.

😂

Vierailija
6413/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että tommonen uusi ketju aloitettu, toisikohan tänne vähän rauhallisempaa oloa ja viestitkin pysyisi edes niin kauan että kerkiis ne lukea. t. tavallinen tasamaan tallaaja

Vierailija
6414/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että tommonen uusi ketju aloitettu, toisikohan tänne vähän rauhallisempaa oloa ja viestitkin pysyisi edes niin kauan että kerkiis ne lukea. t. tavallinen tasamaan tallaaja

Jep. Jos jokin asia vaivaa, niin siitä voi aloittaa uudenkin ketjun. Hyvä niin.

Vierailija
6415/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan. Torstaille sopiikin.

Vierailija
6416/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vetovoima on niin mahtava, ettei täältä malta olla pois kukaan. Vaikka irvivätkin, imu vaan vetää tänne :)

Parhaassa tapauksessa kaikkitietävyys ja kaikkivoipaisuus tarttuu. Mikäs sen söötimpää. Ei tarvi miettiä, onko oikeassa vai väärässä, kun on automaattisesti aina oikeassa ja muut väärässä. Niin yksinkertainen voi maailma olla, vaikka ilkiöt ei tajua. Ne ei älyä sokeutua. Tarvisvat vissiin peltiset silmälasit.  Tietäjät tietää. Ollaan hyvätapaisia tässä kivassa ketjussa. Paitsi silloin kun ei olla.

Vierailija
6417/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syö torstaisin hernekeittoa. Onpas tyhmää. Minä aina keitän perjantaina.  Se on oikea päivä hernekeitolle. Tiedoksi vaan, jollette tajua. 40 vuotta olen keittänyt jo. Vielä ei ole kypsynyt. Ukko kypsyi jo.

Vierailija
6418/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö torstaisin hernekeittoa. Onpas tyhmää. Minä aina keitän perjantaina.  Se on oikea päivä hernekeitolle. Tiedoksi vaan, jollette tajua. 40 vuotta olen keittänyt jo. Vielä ei ole kypsynyt. Ukko kypsyi jo.

niinpä, 40v vanhalla papusopalla saa ukon kun ukonkin kypsymään ;) vaikka maanantaina.

Vierailija
6419/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vetovoima on niin mahtava, ettei täältä malta olla pois kukaan. Vaikka irvivätkin, imu vaan vetää tänne :)

Parhaassa tapauksessa kaikkitietävyys ja kaikkivoipaisuus tarttuu. Mikäs sen söötimpää. Ei tarvi miettiä, onko oikeassa vai väärässä, kun on automaattisesti aina oikeassa ja muut väärässä. Niin yksinkertainen voi maailma olla, vaikka ilkiöt ei tajua. Ne ei älyä sokeutua. Tarvisvat vissiin peltiset silmälasit.  Tietäjät tietää. Ollaan hyvätapaisia tässä kivassa ketjussa. Paitsi silloin kun ei olla.

Eikä koskaan ikinä milloinkaan kaduta mitään eikä pahoitella tai pyydetä anteeksi. Eikä mietitä elämänsuuntaa tai arvoja uusiksi. Sementtiin valettu jo 1960-luvulla. Se pätee aina.  Ja päälle pannukakkua ja orvokit silmille. 😂🤪💫

Vierailija
6420/6668 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä koskaan ikinä milloinkaan kaduta mitään eikä pahoitella tai pyydetä anteeksi. Eikä mietitä elämänsuuntaa tai arvoja uusiksi. Sementtiin valettu jo 1960-luvulla. Se pätee aina.  Ja päälle pannukakkua ja orvokit silmille. 😂🤪💫

Mitä Arvoja? Mitä höliset? Käytköhän ihan täysillä? Minä tiedän vaan Lahtisen Arvon. Sellainen hohlo sekin. Ei maistunut edes sahti. Sitä en rupea uusiksi miettimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi